voiko muuttaa ?

.....................

voiko muuttaa kotoa kun on 15-16 vuotias ?

9

1106

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arski-Patteri

Tyhmä. Fysiikan lait eivät mitenkään estä muuttoa omaan asuntoon 15 - 16-vuotiaana.

• joo ja ei.

Mikäli vanhempasi kirjoittavat vuokrasopimuksen-->KYLLÄ. Jos eivät kirjoita-->ET. =)

• selvää

Siis 16 vuotias voi kyllä ihan itsekkin vuokrasopimuksensa allekirjoittaa, eikä siihen tarvita mitään äidin tai isin allekirjoitusta.

Siitä kun olin 16 on viisi vuotta aikaa, mutta ei ne lait niin nopsaa mihkä muutu. Ainakin silloin itse allekirjoitin vuokrasopimuksen kun muutin opiskeleeen eri paikkakunnalle!!!

• ymmyrkäinen
        selvää kirjoitti:

Siis 16 vuotias voi kyllä ihan itsekkin vuokrasopimuksensa allekirjoittaa, eikä siihen tarvita mitään äidin tai isin allekirjoitusta.

Siitä kun olin 16 on viisi vuotta aikaa, mutta ei ne lait niin nopsaa mihkä muutu. Ainakin silloin itse allekirjoitin vuokrasopimuksen kun muutin opiskeleeen eri paikkakunnalle!!!

Voi 16 vuokrasopimuksen kirjoittaa, mutta se on pätemätön, koska ala-ikäinen ei voi sopimuksia tehdä.

• ------------

Tosin tarvitset muuttoosi vanhenpiesi suostumuksen. Olisi tosin hauska tietää, millä ajattelit maksaa vuokran ym. kulut.

• Nyt aviossa

Tietenkin voit jos siltä tuntuu. Mieti kuitenkin tarkkaan. Itse olin 16 kun muutin pois kotoa. Luulin olevani todella aikuinen ja huolehtimaan itsestäni. Kadun sitä vieläkin. Nyt olen 23. Yksin asuminen ei aina ole helppoa ja kivaa (eikä ainakaan halpaa), vaikka se tuokin tiettyjä vapauksia. Itse asuin samassa kaupunginosassa kuin vanhempani, mutta silti vastuu tuntui liian raskaalta taakalta kantaa. Varsinkin raha-asiat. Ja koulu. Ja lääkäri. Ja tv-lupa. Ja sähkö. Ja naapurit. Yksinäisyys on joskus todella ahdistavaa, vaikka olisikin tuhat ystävää. Entä kun sairastut? Tai kaipaat muuten vaan vanhempien tuomaa turvaa? Ehdit varmasti asustella yksin myöhemminkin. Tietenkin, jos kotona on sellainen tilanne, ettei siellä vaan voi olla, niin anna mennä vaan...

• näin!

mä ainakin muutan ku oon 16, ihan vaan sen takia etten kestä mun perheen sääntöjä ja muuta tukea.

siis koska kun muutan yksin, voin hankkia eläimen, eikä ole enää vanhempien määräämiä sääntöjä.

• 37 v.

millä ton ikäinen maksaa kaikki laskut.ja hankit vielä eläimen.millä rahalla?ei sulla ole varaa pitää eläintä.kun sä muutat yksin asuu niin sulla on välttämättömiä menoja vuokra,vesi,sähkö,puhelin,ruoka,hygienia mm.Ja koska sul on huonot välit sun vanhempiin niin ne tuskin kuule auttaa sua taloudellisesti.sä et oo kypsä muuttaa yksin asuu.Eli millä meinasit maksaa sun kaikki menot?

• reeryqrwqyrey

Voi sitä muuttaa omistusasuntoonkin. Ei sitä vuokraa tarvi silloin maksaa.

Esim. vanhemmilla yksiö keskutassa johon muuttaa,

Tai mummolla rintsikka jonka yläkertaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      31
      3972
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1533
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      1466
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      1222
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      81
      1004
    6. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      129
      1000
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      978
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      949
    9. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      943
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      775
    Aihe