voiko muuttaa ?

.....................

voiko muuttaa kotoa kun on 15-16 vuotias ?

9

1048

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arski-Patteri

      Tyhmä. Fysiikan lait eivät mitenkään estä muuttoa omaan asuntoon 15 - 16-vuotiaana.

    • joo ja ei.

      Mikäli vanhempasi kirjoittavat vuokrasopimuksen-->KYLLÄ. Jos eivät kirjoita-->ET. =)

      • selvää

        Siis 16 vuotias voi kyllä ihan itsekkin vuokrasopimuksensa allekirjoittaa, eikä siihen tarvita mitään äidin tai isin allekirjoitusta.

        Siitä kun olin 16 on viisi vuotta aikaa, mutta ei ne lait niin nopsaa mihkä muutu. Ainakin silloin itse allekirjoitin vuokrasopimuksen kun muutin opiskeleeen eri paikkakunnalle!!!


      • ymmyrkäinen
        selvää kirjoitti:

        Siis 16 vuotias voi kyllä ihan itsekkin vuokrasopimuksensa allekirjoittaa, eikä siihen tarvita mitään äidin tai isin allekirjoitusta.

        Siitä kun olin 16 on viisi vuotta aikaa, mutta ei ne lait niin nopsaa mihkä muutu. Ainakin silloin itse allekirjoitin vuokrasopimuksen kun muutin opiskeleeen eri paikkakunnalle!!!

        Voi 16 vuokrasopimuksen kirjoittaa, mutta se on pätemätön, koska ala-ikäinen ei voi sopimuksia tehdä.


    • ------------

      Tosin tarvitset muuttoosi vanhenpiesi suostumuksen. Olisi tosin hauska tietää, millä ajattelit maksaa vuokran ym. kulut.

      • Nyt aviossa

        Tietenkin voit jos siltä tuntuu. Mieti kuitenkin tarkkaan. Itse olin 16 kun muutin pois kotoa. Luulin olevani todella aikuinen ja huolehtimaan itsestäni. Kadun sitä vieläkin. Nyt olen 23. Yksin asuminen ei aina ole helppoa ja kivaa (eikä ainakaan halpaa), vaikka se tuokin tiettyjä vapauksia. Itse asuin samassa kaupunginosassa kuin vanhempani, mutta silti vastuu tuntui liian raskaalta taakalta kantaa. Varsinkin raha-asiat. Ja koulu. Ja lääkäri. Ja tv-lupa. Ja sähkö. Ja naapurit. Yksinäisyys on joskus todella ahdistavaa, vaikka olisikin tuhat ystävää. Entä kun sairastut? Tai kaipaat muuten vaan vanhempien tuomaa turvaa? Ehdit varmasti asustella yksin myöhemminkin. Tietenkin, jos kotona on sellainen tilanne, ettei siellä vaan voi olla, niin anna mennä vaan...


    • näin!

      mä ainakin muutan ku oon 16, ihan vaan sen takia etten kestä mun perheen sääntöjä ja muuta tukea.


      siis koska kun muutan yksin, voin hankkia eläimen, eikä ole enää vanhempien määräämiä sääntöjä.

      • 37 v.

        millä ton ikäinen maksaa kaikki laskut.ja hankit vielä eläimen.millä rahalla?ei sulla ole varaa pitää eläintä.kun sä muutat yksin asuu niin sulla on välttämättömiä menoja vuokra,vesi,sähkö,puhelin,ruoka,hygienia mm.Ja koska sul on huonot välit sun vanhempiin niin ne tuskin kuule auttaa sua taloudellisesti.sä et oo kypsä muuttaa yksin asuu.Eli millä meinasit maksaa sun kaikki menot?


    • reeryqrwqyrey

      Voi sitä muuttaa omistusasuntoonkin. Ei sitä vuokraa tarvi silloin maksaa.

      Esim. vanhemmilla yksiö keskutassa johon muuttaa,

      Tai mummolla rintsikka jonka yläkertaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2594
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1942
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1413
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1285
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1280
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1201
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1121
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1065
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1034
    10. 17
      1025
    Aihe