Opel Corsa 1,2 95-96?

Autonostajaehdokas

Moi!
Kenelläkään käyttökokemuksia kyseisestä automallista ja kyseisellä koneella? Kaks ehdokasta olis mulla: Toinen vm -95 ja toinen -96, kummassakin hk ja ajettu alle 100tkm.
Onko moottori ihan toivottoman laiska? Entä minkälainen on kulutus? Otetaan vertailukohteeksi vaikka Punto 55. Yritin googlella ettiä teknisiä tietoja kyseisestä autosta, mutta huonolla menestyksellä. Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista.
P.s. Mulla oli aikoinaan vm -91 lyhytperäinen corsa ja se oli ihan pirteä ja hyvä auto.

6

1498

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mulla kakkosautona -95 1.2i Corsa.

Mikään raketti se ei tuolla koneella kyllä ole, mutta kaupunkiajoa pyörittelee silti ihan mielikseen.
      Kulutus matka-ajossa 4.5-5L/100km, ja kaupungissa n.7L/100km
      Omallani ajettu 160tkm, josta itse olen ajanut 20tkm. Ainoat korjaukset tuona aikana ovat olleet uudet etujarrupalat, termostaatti, ja äänenvaimennin.

• Autonostajaehdokas

Pärjääkö sillä ihan hyvin satasen rajoituksilla? Mulla pääasiassa kaupunkiajoa, mutta sillointällöin tulee ajettua muutaman sadan kilometrin päähän. 2 kyydissä tehot piisaa? Mitä jos tulee lisämatkustajia?
        Kirjoitelkaa toki muutkin kommenttejanne!

• 16SV
        Autonostajaehdokas kirjoitti:

Pärjääkö sillä ihan hyvin satasen rajoituksilla? Mulla pääasiassa kaupunkiajoa, mutta sillointällöin tulee ajettua muutaman sadan kilometrin päähän. 2 kyydissä tehot piisaa? Mitä jos tulee lisämatkustajia?
        Kirjoitelkaa toki muutkin kommenttejanne!

Onhan siinä tehoa viitisenkymmentä kilowattia, joka on ihan tarpeeksi tuon kokoiseen autoon. Pitää yllä helposti satasen vauhtia, koska huippuakin löytyy 165. Sitäpaitsi, jos muutman kerran vuodessa sillä ajaa pitemmän matkan mitä väliä on jos siihen menee muutama minuutti enemmän? Kaikkilla Suomessa myytävillä autoilla pärjää hyvin liikenteessä. Nykyajan autojournalismi saa aikaan kummallisia ilmiöitä.

• Tarkennus!
        16SV kirjoitti:

Onhan siinä tehoa viitisenkymmentä kilowattia, joka on ihan tarpeeksi tuon kokoiseen autoon. Pitää yllä helposti satasen vauhtia, koska huippuakin löytyy 165. Sitäpaitsi, jos muutman kerran vuodessa sillä ajaa pitemmän matkan mitä väliä on jos siihen menee muutama minuutti enemmän? Kaikkilla Suomessa myytävillä autoilla pärjää hyvin liikenteessä. Nykyajan autojournalismi saa aikaan kummallisia ilmiöitä.

1,2 koneessa on 33kw eli 45hv! Ainakin vuosimalleissa 95-96...

• 16SV
        Tarkennus! kirjoitti:

1,2 koneessa on 33kw eli 45hv! Ainakin vuosimalleissa 95-96...

Taisi tulla mulle moka, mielikuvissa olikin se 16v uudempi. Tuon ikäisissä sitä ei vielä ollut juu.

• sillä pärjäilee

Kyllä sillä 1.2 koneella pärjäilee kun asennoituu oikein, varsinkin kaupunki ajoon riittänee hyvin, se taitaa olla 45 heppainen, itse ajelin aikoinaan samanikäisellä 1.4 ei siinäkään ollut kuin 60 heppaa mutta hyvin riitti tehot pikkuautoon, joten eiköhän tuolla 1.2 koneellakin ajele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      109
      2114
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      57
      1261
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1167
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1127
    5. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1049
    6. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      186
      1023
    7. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      94
      979
    8. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      978
    9. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      975
    10. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      962
    Aihe