Opel Corsa 1,2 95-96?

Autonostajaehdokas

Moi!
Kenelläkään käyttökokemuksia kyseisestä automallista ja kyseisellä koneella? Kaks ehdokasta olis mulla: Toinen vm -95 ja toinen -96, kummassakin hk ja ajettu alle 100tkm.
Onko moottori ihan toivottoman laiska? Entä minkälainen on kulutus? Otetaan vertailukohteeksi vaikka Punto 55. Yritin googlella ettiä teknisiä tietoja kyseisestä autosta, mutta huonolla menestyksellä. Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista.
P.s. Mulla oli aikoinaan vm -91 lyhytperäinen corsa ja se oli ihan pirteä ja hyvä auto.

6

1487

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

Mulla kakkosautona -95 1.2i Corsa.

Mikään raketti se ei tuolla koneella kyllä ole, mutta kaupunkiajoa pyörittelee silti ihan mielikseen.
      Kulutus matka-ajossa 4.5-5L/100km, ja kaupungissa n.7L/100km
      Omallani ajettu 160tkm, josta itse olen ajanut 20tkm. Ainoat korjaukset tuona aikana ovat olleet uudet etujarrupalat, termostaatti, ja äänenvaimennin.

• Autonostajaehdokas

Pärjääkö sillä ihan hyvin satasen rajoituksilla? Mulla pääasiassa kaupunkiajoa, mutta sillointällöin tulee ajettua muutaman sadan kilometrin päähän. 2 kyydissä tehot piisaa? Mitä jos tulee lisämatkustajia?
        Kirjoitelkaa toki muutkin kommenttejanne!

• 16SV
        Autonostajaehdokas kirjoitti:

Pärjääkö sillä ihan hyvin satasen rajoituksilla? Mulla pääasiassa kaupunkiajoa, mutta sillointällöin tulee ajettua muutaman sadan kilometrin päähän. 2 kyydissä tehot piisaa? Mitä jos tulee lisämatkustajia?
        Kirjoitelkaa toki muutkin kommenttejanne!

Onhan siinä tehoa viitisenkymmentä kilowattia, joka on ihan tarpeeksi tuon kokoiseen autoon. Pitää yllä helposti satasen vauhtia, koska huippuakin löytyy 165. Sitäpaitsi, jos muutman kerran vuodessa sillä ajaa pitemmän matkan mitä väliä on jos siihen menee muutama minuutti enemmän? Kaikkilla Suomessa myytävillä autoilla pärjää hyvin liikenteessä. Nykyajan autojournalismi saa aikaan kummallisia ilmiöitä.

• Tarkennus!
        16SV kirjoitti:

Onhan siinä tehoa viitisenkymmentä kilowattia, joka on ihan tarpeeksi tuon kokoiseen autoon. Pitää yllä helposti satasen vauhtia, koska huippuakin löytyy 165. Sitäpaitsi, jos muutman kerran vuodessa sillä ajaa pitemmän matkan mitä väliä on jos siihen menee muutama minuutti enemmän? Kaikkilla Suomessa myytävillä autoilla pärjää hyvin liikenteessä. Nykyajan autojournalismi saa aikaan kummallisia ilmiöitä.

1,2 koneessa on 33kw eli 45hv! Ainakin vuosimalleissa 95-96...

• 16SV
        Tarkennus! kirjoitti:

1,2 koneessa on 33kw eli 45hv! Ainakin vuosimalleissa 95-96...

Taisi tulla mulle moka, mielikuvissa olikin se 16v uudempi. Tuon ikäisissä sitä ei vielä ollut juu.

• sillä pärjäilee

Kyllä sillä 1.2 koneella pärjäilee kun asennoituu oikein, varsinkin kaupunki ajoon riittänee hyvin, se taitaa olla 45 heppainen, itse ajelin aikoinaan samanikäisellä 1.4 ei siinäkään ollut kuin 60 heppaa mutta hyvin riitti tehot pikkuautoon, joten eiköhän tuolla 1.2 koneellakin ajele.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      161
      8398
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      446
      7512
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      74
      3854
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      154
      3590
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      112
      3019
    6. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      54
      2685
    7. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      126
      2036
    8. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      37
      2021
    9. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      23
      1873
    10. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1540
    Aihe