Millainen jännitearvo on normaali parkissa muutaman päivän seisoneessa auton akussa (nimellisjännite normaali 12 V) ??
Mitä voitaisiin pitää eläkeikää lähestyvän akun jännitteen raja-arvona? Onko siis 11,9 V jo liian matala? Pelkään, että on akun osto edessä. Auton laturi on varmasti kunnossa, ja akku jäi täyteen varukseen.
Mihinkä osisoon sijoittaisitte tällaisen kysymyksen, kun ei täällä oikein sopivaa palstaa ole?
akun jännite
9
29906
Vastaukset
- kkkkkkkkkkkkk
Jos alle 12V osta uusi akku maksaa 40€ ei kannata arpoa urpo.
Voi kai sitä aina kysyä. Ei joka asiasta voi olla varma. Varma et ole sinäkään. Uutta "kunnollista" akkua autooni tuskin saa 40€:lla... Uutta akkua ei pelkän vaivankaan uhalla viitsi turhan päälle vaihtaa vaikka ilmaiseksi saisi.
- on hyvä
harsa82 kirjoitti:
Voi kai sitä aina kysyä. Ei joka asiasta voi olla varma. Varma et ole sinäkään. Uutta "kunnollista" akkua autooni tuskin saa 40€:lla... Uutta akkua ei pelkän vaivankaan uhalla viitsi turhan päälle vaihtaa vaikka ilmaiseksi saisi.
Kiinnostaisi ainakin minua myös. Olisiko minkälainen mittari jolla tuota voisi mitata, ei se uuden akun osto aina mielekästä ole.
on hyvä kirjoitti:
Kiinnostaisi ainakin minua myös. Olisiko minkälainen mittari jolla tuota voisi mitata, ei se uuden akun osto aina mielekästä ole.
Ihan tavallisella volttimittarilla (maksaa ~10 €) olen tuota mittaillut. Jännitteessä (volteissa) on jokin raja-arvo, milloin akku on "hyvä". Sitä tässä tosiaan kyselen kun en muista sitä.
Toinen konstihan on akkunesteen tiheysmittari. Täydessä / tyhjässä akussa on erilainen akkunesteentiheys, koska siinä on eri määrä lyijy- ja sulfaatti-ioneita. Minulla köyhällä on vain volttimittari.- vazman
harsa82 kirjoitti:
Ihan tavallisella volttimittarilla (maksaa ~10 €) olen tuota mittaillut. Jännitteessä (volteissa) on jokin raja-arvo, milloin akku on "hyvä". Sitä tässä tosiaan kyselen kun en muista sitä.
Toinen konstihan on akkunesteen tiheysmittari. Täydessä / tyhjässä akussa on erilainen akkunesteentiheys, koska siinä on eri määrä lyijy- ja sulfaatti-ioneita. Minulla köyhällä on vain volttimittari.kannattaa kokeilla jännite akusta..eli ensin tökkää mittarin akun napoihin ja pistää auton startaten.jos akku on kunnossa niin putoisikohan sen jännite käynnistyshetkellä jonnekkin 8.5-9 v tienoille.itsellä meni akusta kenno sököksi ja toimi hienosti muuten mutta kun yritti laittaa käyntiin ni eipä lähtenyt,tiputti jännitteen 1.5 v.muuten oli n. 11.5 volttia..siitä seurasi se että laturi hajosi myös,diodisilta kärähti.
- akkupoika
moi akulla tulee teknin ikä vastaan ,,, joku 3 -5 v vanha akku jo kannattaa vaihtaa jos oireilee,,,
jos akunkengät oirroitettuna tai ainakin toinen niin parin päivän päästä ei saa käymään niin akun vaihto eessä ... motonetissäkin on ihan hyvii akkui ja suh hyviikin ,,, - Jalmari
Noin 12.8 v tyhjä 11.6 volttia.Jos olet mitannut 11.9 v niin se on about 25% eli ei puhu paljon pakkasella. Oletko varma ettei ole vuotoja tai joku takakontin sisävalo jatkuvasti päällä.Ehkä helpoin tapa mitata akun kunto on ajella jonkun aikaa, sammuttaa kone mitata jännite sen jälkeen laittaa pitkät valot päälle muutamaksi minuutiksi sammuttaa valot ja mitata jännite uudelleen jos jännite tippuu
alle 12.3 voltin on akku kypsä. - Jamppa1
tyypillistä vikakohdetta: Akku tai jostain "vuotaa" virtaa. Ensimmäisen voit mittauttaa korjaamolla tai akkuliikkeessä. Toisen voit mitata itsekin ampeerimittarilla tai vaikka hehkulampulla. Eli kaikki virrat pois ja akun miinuskenkä irti. Kengän ja navan väliin mittari tai lamppu niin selviää.
- räjähti
taivaan tuuliin..ei ollut edes latauksessa ja illalla siten kuului pihalta jumalaton paukaus..
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 881567
Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla121440- 981390
- 691250
- 1161150
- 951137
- 69961
Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan
Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n256958Voi Rakas siellä
Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o18925- 37897