Älä vaan osta..

Nissanistiii

Citikkaa, fordia, opelia, peugeottia. Siinä varmaan kaikkein epäluotettavimmat autot. Minulla ollut kaikkia näitä ja pajalla on joutunut enempi ja vähempi käyttämään.
Täällä on lapselliset väittelyt moottoreista ja varusteista, mutta jokainen nissanisti tietää ,että omistaa huolettoman ja nöyrän palvelijan, jonka kanssa ei yleensä murheita, olipa se sitten millä koneella tahansa, pääasia että keulalla lukee NISSAN. Onnellisia ajonautintoja! T. Ent. citikka mies ja nykyinen primeran vm- 03 omistaja ja uhallakaan en sano millä koneella..heh

73

34174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mävvataas

      Epätoivoinen, katuva mopokoneen omistaja yrittää lohduttaa itseään.

    • Primeramen

      Toisten merkkien kanssa on enempi ongelmia. Nissan ja Toyota on aika varmoja. Huolto (huom. huolto ei korjaamo sillä sitä ei tarvi, ainakaan usein) ja varaosia löytyy lähes joka pitäjästä. Välillä on tullu kokeiltua Saabia, Fordia ja Opelia, mut ne on jääny lyhyiks. Kahesti ollu Toyota ja ny jo neljäs Nissan. Kun hommaa kunnon 2.0l ei tarvi kitistä tehoista, eikä oo suurempia ongelmia.

      • Wolkkari

        Luovuin 2004 mallin Primerasta juuri siinä ilmenneiden vikojen johdosta, ja sain autosta niin tarpeekseni ettei minulla tule koskaan olemaan autoa jossa lukee nissan keulalla.
        Nykyään ajan Volkkarilla ja täytyy todeta ettei vian vikaa ja ajettuna on 57000 km. Primerassa viat alkoivat 3000 km paikkeilla.


      • Tyytyväinen...
        Wolkkari kirjoitti:

        Luovuin 2004 mallin Primerasta juuri siinä ilmenneiden vikojen johdosta, ja sain autosta niin tarpeekseni ettei minulla tule koskaan olemaan autoa jossa lukee nissan keulalla.
        Nykyään ajan Volkkarilla ja täytyy todeta ettei vian vikaa ja ajettuna on 57000 km. Primerassa viat alkoivat 3000 km paikkeilla.

        Millaisia vikoja oli?Vw autoa pidän tosoihyvänä, sukulaisella ollut monta, ja hyvin pelanneet, mutta minulle se merkki liian kallis, tai sit pitäisi tyytyä pukälää pienempään.


      • Wolkkari
        Tyytyväinen... kirjoitti:

        Millaisia vikoja oli?Vw autoa pidän tosoihyvänä, sukulaisella ollut monta, ja hyvin pelanneet, mutta minulle se merkki liian kallis, tai sit pitäisi tyytyä pukälää pienempään.

        Sellaisia vikoja kun täällä palstalla on kirjoitettu. En nyt viitsi alkaa etsimään niitä.


      • nissani
        Wolkkari kirjoitti:

        Luovuin 2004 mallin Primerasta juuri siinä ilmenneiden vikojen johdosta, ja sain autosta niin tarpeekseni ettei minulla tule koskaan olemaan autoa jossa lukee nissan keulalla.
        Nykyään ajan Volkkarilla ja täytyy todeta ettei vian vikaa ja ajettuna on 57000 km. Primerassa viat alkoivat 3000 km paikkeilla.

        Mulla taas oli Passatista niin huonot kokemukset etten ole sen jälkeen Volkkaria harkinnutkaan. Aivan käsittämätön määrä vikoja turkkilaisessa laatuautossa. Positiivista siinä oli se, ettei sama vika toistunut kovin montaa kertaa ;)

        Onneksi oli liisariauto ettei mennyt omaan piikkiin, mutta toisaalta ei siitä pommista päässyt eroonkaan ennen liisariajan päättymistä.


      • Primeramen
        Wolkkari kirjoitti:

        Luovuin 2004 mallin Primerasta juuri siinä ilmenneiden vikojen johdosta, ja sain autosta niin tarpeekseni ettei minulla tule koskaan olemaan autoa jossa lukee nissan keulalla.
        Nykyään ajan Volkkarilla ja täytyy todeta ettei vian vikaa ja ajettuna on 57000 km. Primerassa viat alkoivat 3000 km paikkeilla.

        Onhan se hienoo kun on uusi auto, mut jos se on aina korjaamolla, mitä iloo siitä on. Ei ainakaan käyttöautona. Ostan muutaman vuoden vanhan se on jo vikansa näyttäny ja ne takuuseen korjattu. Itellä ny 178 tkm eikä ongelmia.


      • gt primu
        Primeramen kirjoitti:

        Onhan se hienoo kun on uusi auto, mut jos se on aina korjaamolla, mitä iloo siitä on. Ei ainakaan käyttöautona. Ostan muutaman vuoden vanhan se on jo vikansa näyttäny ja ne takuuseen korjattu. Itellä ny 178 tkm eikä ongelmia.

        Kestää se ,minulla 99 vm primera gt.Aj nyt 215 th
        eikä mitään vikaa vielä.Pystyykö muut merkit tähän,kysyn vaan .


      • nämä
        gt primu kirjoitti:

        Kestää se ,minulla 99 vm primera gt.Aj nyt 215 th
        eikä mitään vikaa vielä.Pystyykö muut merkit tähän,kysyn vaan .

        Multilinkit on varmasti loppu, pyyhkimen akselit finaalissa ja vetareiden kumit riekaleina.
        Jos meinaan väität ettei näitä ole ikinä fiksattu.


      • gt primu
        nämä kirjoitti:

        Multilinkit on varmasti loppu, pyyhkimen akselit finaalissa ja vetareiden kumit riekaleina.
        Jos meinaan väität ettei näitä ole ikinä fiksattu.

        Eipä ole tarvinnut vielä mitään laittaa ,kävin just katsastuksessa eipä nuo mitään linkeistä huomauttaneet .Ei kuule tartte mitään fiksailla .


      • Tekniikka pelaa
        Primeramen kirjoitti:

        Onhan se hienoo kun on uusi auto, mut jos se on aina korjaamolla, mitä iloo siitä on. Ei ainakaan käyttöautona. Ostan muutaman vuoden vanhan se on jo vikansa näyttäny ja ne takuuseen korjattu. Itellä ny 178 tkm eikä ongelmia.

        Itse ostin aikoinaan lähes 300tkm ajetun primeran ja ajoin sillä 100tkm lisää. Vähäisillä kulutusosien vaihdoilla taittui km:t. mm. Öljyä kone ei vienyt yhtään. Ja auto on edelleen liikenteessä.

        200tkm ajettu primera on vasta sisäänajettu :)


      • gt primu
        Tekniikka pelaa kirjoitti:

        Itse ostin aikoinaan lähes 300tkm ajetun primeran ja ajoin sillä 100tkm lisää. Vähäisillä kulutusosien vaihdoilla taittui km:t. mm. Öljyä kone ei vienyt yhtään. Ja auto on edelleen liikenteessä.

        200tkm ajettu primera on vasta sisäänajettu :)

        Olen samaa mieltä!


      • Pena
        Wolkkari kirjoitti:

        Sellaisia vikoja kun täällä palstalla on kirjoitettu. En nyt viitsi alkaa etsimään niitä.

        ....täällä palstalla. No ne olivat sitten outoja vikoja, kun tällä palstalla eikä sun autossa.....


      • tämäkin
        gt primu kirjoitti:

        Eipä ole tarvinnut vielä mitään laittaa ,kävin just katsastuksessa eipä nuo mitään linkeistä huomauttaneet .Ei kuule tartte mitään fiksailla .

        Uudesta asti olet auton omistanut?
        Ei mene läpi tämä tarina, sen verran on noiden kanssa tullut pelattua.


      • Merkkiä
        gt primu kirjoitti:

        Olen samaa mieltä!

        Olen jossain maininnut että Nissania en vaihda mihkään Opelixiin tai Saapikkaaseen (ja volvohan on saabismin jälkisairaus). Useita eri merkkejä on ollut mutta yksikään Nissani ei ole jättänyt tien varteen. Ajan vuodessa noin 80 000 km vuodessa ja valitettavan useasti näkee hinureiden lavoilla / teiden varsilla oopeleita, pököttejä ym ekoautoja.
        Yksi mikä on myös vaikuttanut alunperin nissanin hankintaan on huoltoindeksi.Hä?! Siis esim Tuulilasi on tehnyt vertailuja huoltohinnoissa ja nissanissa on ollut kaikista pienin (5,2) eli edullisin huoltohinnasto kun puhutaan merkkikorjaamoista. Toisena oli Opel mutta indeksi kohosi jo lähelle 10.
        Allani on viime vuoden malli ja mitään isoa/merkittävää vikaa ei ole ollut ja huollot on tehty ajallaan.... huolenpitosopimus on aika hyvä niille jotka ajavat vast. kilometrilukuja.


      • gt primu
        tämäkin kirjoitti:

        Uudesta asti olet auton omistanut?
        Ei mene läpi tämä tarina, sen verran on noiden kanssa tullut pelattua.

        Aivan ,uudesta asti ollut.Minkäs sille voi kun kestää niin kestää.Mitäs tuota nyt valehtelemaan.


      • multilinkit
        gt primu kirjoitti:

        Kestää se ,minulla 99 vm primera gt.Aj nyt 215 th
        eikä mitään vikaa vielä.Pystyykö muut merkit tähän,kysyn vaan .

        pystyvät todennäköisesti...

        itselläni oli P11 Primera 1.6 vm -00 jolla ajoin takuuvuodet (kolme vuotta & 45 tkm) ja sinä aikana nämä surullisen kuuluisat MultiLinkit tai pitäisikö sanoa multilonksut vaihdettiin kahdesti uusiin

        tästäkään viisastuneena vaihdoin edelleen uuteen P12 2.0 Primeraan vm -03 (ajettu nyt huikeat 40 tkm) ja sen kanssa ei ole kyllä ollut mitään varsinaisia takuuhuoltoja/ongelmia... -lähinnä normaaleja lukkojen jäätymisiä toisinaan

        nyt kun autokuume jälleen polttelee, niin mielessä pyöriskelevät muutkin kuin jaappanilaiset vaihtoehdot, mutta saas nyt nähdä...


      • muuten ...ok
        Merkkiä kirjoitti:

        Olen jossain maininnut että Nissania en vaihda mihkään Opelixiin tai Saapikkaaseen (ja volvohan on saabismin jälkisairaus). Useita eri merkkejä on ollut mutta yksikään Nissani ei ole jättänyt tien varteen. Ajan vuodessa noin 80 000 km vuodessa ja valitettavan useasti näkee hinureiden lavoilla / teiden varsilla oopeleita, pököttejä ym ekoautoja.
        Yksi mikä on myös vaikuttanut alunperin nissanin hankintaan on huoltoindeksi.Hä?! Siis esim Tuulilasi on tehnyt vertailuja huoltohinnoissa ja nissanissa on ollut kaikista pienin (5,2) eli edullisin huoltohinnasto kun puhutaan merkkikorjaamoista. Toisena oli Opel mutta indeksi kohosi jo lähelle 10.
        Allani on viime vuoden malli ja mitään isoa/merkittävää vikaa ei ole ollut ja huollot on tehty ajallaan.... huolenpitosopimus on aika hyvä niille jotka ajavat vast. kilometrilukuja.

        Mulla 50tkm ajettu ja ainut riesa on takakontin katkaisia jäätyy, viimekuussa vaihdatin uuden ja nyt taas jäässä..voi voi. muuten loistava, lämmin ja pieniruokainen auto. Kun joskus vaihdan niin joko uudempaan nissaniin tai toyotaan, miks ei volkkarikin..


      • BMV
        nissani kirjoitti:

        Mulla taas oli Passatista niin huonot kokemukset etten ole sen jälkeen Volkkaria harkinnutkaan. Aivan käsittämätön määrä vikoja turkkilaisessa laatuautossa. Positiivista siinä oli se, ettei sama vika toistunut kovin montaa kertaa ;)

        Onneksi oli liisariauto ettei mennyt omaan piikkiin, mutta toisaalta ei siitä pommista päässyt eroonkaan ennen liisariajan päättymistä.

        V***u että on rumia noi Primerat, eiköhän kohta EU direktiivien pitäisi kieltää niiden myynti on ne niin mopoauton näköisiä ja tehottoimia paskoja.


      • toimii!
        Tekniikka pelaa kirjoitti:

        Itse ostin aikoinaan lähes 300tkm ajetun primeran ja ajoin sillä 100tkm lisää. Vähäisillä kulutusosien vaihdoilla taittui km:t. mm. Öljyä kone ei vienyt yhtään. Ja auto on edelleen liikenteessä.

        200tkm ajettu primera on vasta sisäänajettu :)

        Ostin aikoinaan 135 tkm ajetun v. 91 mallin P10 1,6 Primeran. Auto oli todella luotettava, oikeastaan mitään muuta lähes 200 tkm taipaleella minkä sillä ajoin, ei tarvinnut vaihtaa kuin kuluvia osia. Normaaleita jarruosia, iskunvaimentimet, pakoputki, ym. tavaraa. Multilink vaihdettiin toiselle puolelle, tosin vasta 300 tkm tuntumassa. Nyt välillä vaihdettuani merkkiä olen taas palailemassa P12 Travellerin kuljettajaksi, pitäisi laittaa vielä tällä viikolla tilaukseen...


      • W12
        BMV kirjoitti:

        V***u että on rumia noi Primerat, eiköhän kohta EU direktiivien pitäisi kieltää niiden myynti on ne niin mopoauton näköisiä ja tehottoimia paskoja.

        Sitten kun sä olet suorittanut peruskoulun loppuun ja oppinut kirjoittamaan tämän saksalaisen automerkin nimen oikein, saatat jo ymmärtää, että autosta pitää maksaa ja tässä suhteessa Primera ja BMW painivat hieman eri sarjassa!

        Kyllä minäkin mielelläni ajaisin 530 touring Bemarilla, jos vaan perse kestäisi maksaa valtiolle yli 25 000 euroo veroina.


      • tehdä
        toimii! kirjoitti:

        Ostin aikoinaan 135 tkm ajetun v. 91 mallin P10 1,6 Primeran. Auto oli todella luotettava, oikeastaan mitään muuta lähes 200 tkm taipaleella minkä sillä ajoin, ei tarvinnut vaihtaa kuin kuluvia osia. Normaaleita jarruosia, iskunvaimentimet, pakoputki, ym. tavaraa. Multilink vaihdettiin toiselle puolelle, tosin vasta 300 tkm tuntumassa. Nyt välillä vaihdettuani merkkiä olen taas palailemassa P12 Travellerin kuljettajaksi, pitäisi laittaa vielä tällä viikolla tilaukseen...

        R U O S T E S U O J A U S...


      • helvetin...
        W12 kirjoitti:

        Sitten kun sä olet suorittanut peruskoulun loppuun ja oppinut kirjoittamaan tämän saksalaisen automerkin nimen oikein, saatat jo ymmärtää, että autosta pitää maksaa ja tässä suhteessa Primera ja BMW painivat hieman eri sarjassa!

        Kyllä minäkin mielelläni ajaisin 530 touring Bemarilla, jos vaan perse kestäisi maksaa valtiolle yli 25 000 euroo veroina.

        BMW ?
        Mun nimmarit sattuu olemaan BMV...

        Sinuakaan ei se tarkkailuluokka viisastanut yhtään,
        hukkaan meni veronmaksajien rahoja...


      • Einari
        helvetin... kirjoitti:

        BMW ?
        Mun nimmarit sattuu olemaan BMV...

        Sinuakaan ei se tarkkailuluokka viisastanut yhtään,
        hukkaan meni veronmaksajien rahoja...

        Tosi kiva juttu.
        Mun nimmarit on EVVK.

        Hyvä juttu sulle, että opit sitten vihdoinkin kymppiluokalla oikeinkirjoitusta.
        Pääset vielä pitkälle elämässä.


      • no...
        W12 kirjoitti:

        Sitten kun sä olet suorittanut peruskoulun loppuun ja oppinut kirjoittamaan tämän saksalaisen automerkin nimen oikein, saatat jo ymmärtää, että autosta pitää maksaa ja tässä suhteessa Primera ja BMW painivat hieman eri sarjassa!

        Kyllä minäkin mielelläni ajaisin 530 touring Bemarilla, jos vaan perse kestäisi maksaa valtiolle yli 25 000 euroo veroina.

        "Mopo" autothan on halvempia/ympäristö ystävällisempiä/pienempiä kulutukseltaan. Vituttas muaki ajella noilla co2 päästöillä ja nykyiseillä bensan hinnoilla.


      • janttuli2
        gt primu kirjoitti:

        Aivan ,uudesta asti ollut.Minkäs sille voi kun kestää niin kestää.Mitäs tuota nyt valehtelemaan.

        narraat kyllä,itellä on ollut 4primeraa vuosilta 90-98 ja näistä ajoista on kauan,55tkm ajettuna 2 v käytössä ollut 2l primera oli esim. ja siinä kyllä 70tkm kohdalla pyyhkijän varren systeemi narisi,voitelu auttoi,mutta en usko että 200tkm menee ilman että se ei olisi oireillut lainkaan.mutta hyviä autoja ne on,täytyy sanoa,p10 tuntui lujemmalta ja olikin vähemmän pikku vikoja sitten kun autoilla oli enempi kilometrejä takana ja jotenkin sisusta oli mielestäni laadukkaampi noissa p10 malleissa,kojelauta yms,p11 todella muovinen jotenkin.
        ok pelejä,mutta nykyään ajo ominaisuudet eivät riitä itselle ja olen nissanista luopunut sen takia.


      • Nissanistikin
        janttuli2 kirjoitti:

        narraat kyllä,itellä on ollut 4primeraa vuosilta 90-98 ja näistä ajoista on kauan,55tkm ajettuna 2 v käytössä ollut 2l primera oli esim. ja siinä kyllä 70tkm kohdalla pyyhkijän varren systeemi narisi,voitelu auttoi,mutta en usko että 200tkm menee ilman että se ei olisi oireillut lainkaan.mutta hyviä autoja ne on,täytyy sanoa,p10 tuntui lujemmalta ja olikin vähemmän pikku vikoja sitten kun autoilla oli enempi kilometrejä takana ja jotenkin sisusta oli mielestäni laadukkaampi noissa p10 malleissa,kojelauta yms,p11 todella muovinen jotenkin.
        ok pelejä,mutta nykyään ajo ominaisuudet eivät riitä itselle ja olen nissanista luopunut sen takia.

        Meidän Pimperassa on kohta 280tkm ja hyvin on pyyhkijät ja multilinkit pelittäneet, siis ei ole tarvinnut uusia muita kuin sulkia pyyhkijöihin!


      • ei nissania
        Tekniikka pelaa kirjoitti:

        Itse ostin aikoinaan lähes 300tkm ajetun primeran ja ajoin sillä 100tkm lisää. Vähäisillä kulutusosien vaihdoilla taittui km:t. mm. Öljyä kone ei vienyt yhtään. Ja auto on edelleen liikenteessä.

        200tkm ajettu primera on vasta sisäänajettu :)

        mitenkäs tota kun mun primerassa 138tk pamahti alempi jakoketju? ei ehtinyt edes sisäänajaa?


      • Kuda Bux
        Wolkkari kirjoitti:

        Luovuin 2004 mallin Primerasta juuri siinä ilmenneiden vikojen johdosta, ja sain autosta niin tarpeekseni ettei minulla tule koskaan olemaan autoa jossa lukee nissan keulalla.
        Nykyään ajan Volkkarilla ja täytyy todeta ettei vian vikaa ja ajettuna on 57000 km. Primerassa viat alkoivat 3000 km paikkeilla.

        Tuo sun Primera on tätä uutta korimallia, jonka ensimmäisissä vuosimalleissa oli helvetisti tyyppivikaa sähköpuolella enemmän. Tod.näk. sen takia, koska Nissanissa on nykyään tekniikkaa myös renulta. Mulla Primera korimallia P11, eli tota sun Nissanias edeltäny koppanen ja vikoja ei ole ollut juuri mitään, vaikka mittarissa jo 165000km. Isoin remppa on ollut multilinkin ylätukivarret eteen, kun on tarvinnut vaihtaa. Tää nykynen kun menee vaihtoon sit joskus, niin en kyl myöskään huoli tätä uuskoppaista Primeraa ees ilmatteeks. Et joku toinen Nipponi sit. Volkkari on kyl hyvä merkki myöskin.


      • Kuda Bux
        nämä kirjoitti:

        Multilinkit on varmasti loppu, pyyhkimen akselit finaalissa ja vetareiden kumit riekaleina.
        Jos meinaan väität ettei näitä ole ikinä fiksattu.

        Noi Primeran tyyppiviat. mulla on kaikki muut ollu jo paitti noi vetarien suojakumit ja nekin varmaan ens huollossa laitetaan. 165000km on mittarissa. Muuten hyvä peli. 1,6l twinkkukoneella kylläkin, mut kyl se silläkin kulkee sen mitä tarttee.


      • :D
        gt primu kirjoitti:

        Kestää se ,minulla 99 vm primera gt.Aj nyt 215 th
        eikä mitään vikaa vielä.Pystyykö muut merkit tähän,kysyn vaan .

        no voi vittu kestää!!!


      • Uusprimefani
        Nissanistikin kirjoitti:

        Meidän Pimperassa on kohta 280tkm ja hyvin on pyyhkijät ja multilinkit pelittäneet, siis ei ole tarvinnut uusia muita kuin sulkia pyyhkijöihin!

        222 t ajettu ja huollettu ne mitkä pitääkin.190 saakka merkkihuolto. Sitten ihan omat tutut huoltomiehet. Vasta katsastettu. Ei mitään vikaa. Kaikki pelaa ja ei tarvitse olla huolissaan mistään ajotietokonevioista. Perusauto jolla ajaa vielä pitkään. vm 1999. Nää uudet fiudet tarvii joka vitun vikaan huoltomiehen. Fiat Stilossa pitää purkaa suurinpiirtein koko moottori, että saa ajovalon vaihdettua. Nämä vanhat on hyviä. Pystyy tekemään itsekin jotain ja ymmärtämäänkin.


      • Anonyymi
        gt primu kirjoitti:

        Eipä ole tarvinnut vielä mitään laittaa ,kävin just katsastuksessa eipä nuo mitään linkeistä huomauttaneet .Ei kuule tartte mitään fiksailla .

        Höpö höpö,samanlaisia ovat kuin muutkin Japsi rimpulat !!! Ei tule ikinä meudän pihaan yhtään Japsi rimpuloita,jos koku on varma,niin se on varma !!


    • Hexi

      Olen itsekkin miettinyt usein autoa valitessa Nissania, koska olen kuullut sen luotettavuudesta.
      Mutta kun olen koe-ajanut auton, niin auto ei ole hyvä ajettava ja melutaso sisällä korkea sekä laatuvaikutelma sisätiloissa on huono. Minulle auto on muutakin kuin pelkkä kulkuväline. Ajamisesta on kiva nauttia. Oma autoni on Citikka C5 ja ongelmia ei ole ollut, niitä selkeästi liioittelet.

      • tyytyvänen..

        Noo. Primerassa hinta-laatusuhde kohdallaan sekä jälleenmyyntiarvo hyvä. Mutta ei yllä ajoominaisuuksiltaan citikalle, mutta minä katson kokonaiskuvaa ja se on primerassa paljon parempi, en todellakaan tuijota pelkään ajoominaisuuteen. Mutta tämä vaan minun mielipide, tunnen monta tyytyväistä muun merkin puolustajaa, enkä minä viitsi heidän autoja alkaa moittimaan kukin valitse itsestään "parhaimman auton".


      • Primerala on ilo ajaa

        Jos et satu tietämään niin primeraa on iät ajat sanottu parhaaksi japsiksi ajo-ominaisuuksiltaan.

        Itse olen ajanut paljon mantieajoa eri primeroilla, kokemuspohjaa on monenlaisista autoista: volvoista, fordeista, jne.

        Hyvin primera kestää vertailun muihin merkkeihin ja malleihin. Vaan ehkä ranskalaiset ovat sitten oman laisiaan ajettavia, en tiedä?

        Nykyisessä P12 primerassa yhdityy mielestäni ääriämmäisen luotettava tekniikka, hyvä varustelutaso ja hieno muotoilu kohtuulliseen hintaan.

        Yksi seikka, mikä primerassa vielä pätee on se, että sen tohtii ostaa käytettynä takuun jo päätyttyäkin.

        esim. useilla ranskalaismerkeillä hinta romahtaa pohjalukemiin, kun ikää karttuu ja ongelmien pelossa ei kukaan niistä kunnon hintaa halua maksaa.


      • Kuda Bux

        Nissan on aika perusauto ajo-ominaisuuksiltaan. Ei varmaan pärjää volkkarille tai ranskiksille, mut kyl Nissanin kans pitkääkin matkaa ajaa mielellään. Tietenkin, jos haluaa laadukkaampaa vaikutelmaa autoon ja kukkaro kestää, niin Nissan Maxima vois olla kova sana. Useimmat Maximat on 2,5/3.0 litran V-koneella, mut löytyy niitä myös 2litran masiinallakin, jos haluaa selvitä pienemmillä bensalaskuilla.


    • nissania_ohjastaa

      Kyllä meillä nissanisteilla on pakkasilla mukavaa. Siinä voi bongailla tienvarsia koristavia jäätyneitä euroautoja, kun he hinuria odottavat!

      • jonkin verran

        Primera on tunnetusti auto, jota pakkasilla ei voi pestä: joka luukku jäätyy niin, että aamulla töihin lähtiessä on oikein kusessa, kun pitää pitää käsin ovea kiinni. Selkeä puute on myös farkun takaluukun avaaja, joka jäätyy täysin käyttökelvottomaksi. Että se siitä pakkasautosta.


      • asdg
        jonkin verran kirjoitti:

        Primera on tunnetusti auto, jota pakkasilla ei voi pestä: joka luukku jäätyy niin, että aamulla töihin lähtiessä on oikein kusessa, kun pitää pitää käsin ovea kiinni. Selkeä puute on myös farkun takaluukun avaaja, joka jäätyy täysin käyttökelvottomaksi. Että se siitä pakkasautosta.

        käskee pesemään autoa pakkasella?


      • jhdhjsd
        jonkin verran kirjoitti:

        Primera on tunnetusti auto, jota pakkasilla ei voi pestä: joka luukku jäätyy niin, että aamulla töihin lähtiessä on oikein kusessa, kun pitää pitää käsin ovea kiinni. Selkeä puute on myös farkun takaluukun avaaja, joka jäätyy täysin käyttökelvottomaksi. Että se siitä pakkasautosta.

        sen oven voi laittaa lukkoon, jos käy niin että jäätyy eikä pysy muuten kiinni. ei tartte käsin siinä roikkua


      • apuukki
        jonkin verran kirjoitti:

        Primera on tunnetusti auto, jota pakkasilla ei voi pestä: joka luukku jäätyy niin, että aamulla töihin lähtiessä on oikein kusessa, kun pitää pitää käsin ovea kiinni. Selkeä puute on myös farkun takaluukun avaaja, joka jäätyy täysin käyttökelvottomaksi. Että se siitä pakkasautosta.

        senkin avuton


    • Primera 1.6

      Ranskalaisten autopalstat ollut hauskaa luettavaa, siellä paleltaa ja nykii, ei lähde käyntiin, sylkee öljyä pihalle. Ilo omistaa talvilämmin nissan:))

      • alternator

        Lue myös Volkswagen palsta.


    • tomppa

      Kun primeat hyytyivät hankeen minä ajelin sitikallani -että se siitä sitikan huonoudesta..

    • ubi

      Kolme primeraa, joista kaksi yhä, kaikilla ajettu yli 200tkm. Ongelmitta, ilman korjaamoreissuja. Eikä ole tullu teetettyä vuosihuoltoja (kaikkia), öljyt ym pakoll tietysti. Olin sortua focukseen, sit kuulin ruoste, vetov ym vioista. huh!!!

      • Nissanistikin

        Meillä olliut Farmarivoortivokus kauppakassina jo yli 3v (ennätys kauppakassiksi!) ilman ruoste- tai vetariongelmia tai muitakaan ongelmia!


    • vm. 95

      9 vuoden aikana uusittu:

      Vetoakselien suojakumit, takaäänenvaimennin, pakoputken väliosa 2x, termostaatti, jarrupaloja, akku.

      Käsijarru jumittui tänä vuonna toiselta puolelta (ei ihme kun käyttää kerran vuodessa).

      Bensaa kulunut sekalaisessa ajossa kesällä 7,5 l talvella 8,5 l sadalla.

      Kertaakaan ei ole tien päälle jäänyt, paitsi kerran kun bensa loppui :)

      • Hakke86

        4 vuoden aikana uusittu: jarrupalat, vetoakselin suojakumit, oikean etusen laakeri, oikea ulompi vetonivel, linnunluut, pakoputki (väliosa) takapönttö, juuri vaihdettu veto-akseli oikealle puolelle, iskarit taakse.
        rupee olee etupää kohta käytynä läpi... ostin 2006, enkä vaihda kunnes leviää lopullisesti. =)


    • Stigu

      2002 vuoden Primera Sportdeck Visian ostin 3 vuotta sítten 68tkm ajettuna Autokeskuksesta. Nyt mittarissa 93tk. Kokemukseni :
      Viat sen 25tkm aikana:
      -ABS hajosi 300 €
      -peräkoukkusähköt sippasivat -300 €
      -ajotietokone sippasi -500€
      -kuskin oven avausvaijeri katkesi -300 €
      -apumiehen oven ikkuna putosi oven sisään -300 €
      - takaluukku ei avaudu (kesälläkään)kuin sisäavaimella - en vielä korjauttanut, varmaan 300€ taas.
      -ns YKKÖShuollossa jättivät filtterin löysälle, joten öljyt karkasivat - onneksi pitkällä matkalla löytyi 20 vuotta vanhan Ladan kuljettajalta öljykanisteri mukanan.

      Ystäväni koneteknikko, VW Passatisti sanoo, että Nissan on Japanin Mosse!

      Oma loppupäätelmä on, että vaikka on nätti peli ja hiljainen sekä vähäruokainen, niin viat harmittavat niin, että pitää päästä eroon!
      Mikä seuraavaksi? -Mainitsemani passatisti, joka mielestään tietää enemmän autoista kuin muut, totesi, että kaikista autoista tulee vanhemmiten Opeleita, kaikista ei sentään Fiateja. - Mitä lie tarkoittanut?

      • huonompaa

        huonoa tuuria..! mä oon käyny kohta kaikki merkit läpi mitä maa päällään kantaa..2002 2,0 vw passat,sähköt katoo...2002 525 bmw,nykii,läppä vika?... 2001 2,2 200 cdi classikki mersu,nafta kynttilöistä lähti jenkat,liikaa puristuksia?ja jätti tien päälle... 2005 jaguar 3,0 sivulasi tippu oven sisään 1pv oston jälkeen(niin kuin sulla) ja sitte meni apumiehen pyörälaakeri (600e..1kpl)siitä sai vähän tapella myyjän/liikkeen kanssa..oli tossa 2007ää ford focustakin, mut ne humisee nii hel....ti... 2006 kia magentis 2,5, urahihnalla ei aja ku 6000km,ni se vinkuu taas,ku kaikki paska mitä tiestä lentää menee sinne..nyt ostin 2006primera sportdeckin 1,8...katotaa millane tuuri mulla sen kans käy =).


      • kuin VW karsinan autot

        nehä vasta vikoja on täynnä.


      • samoja

        mullakin kokemuksena.
        Alla on 90 000 ajettu Primera Sportdeck -02 1,8 bensa.
        Kuskin oven avausvaijeri hajosi heti alkuun ja nyt sekä kuskin että vänkärin lasit tippuneet sisään. Kuskin ikkuna kahdesti.
        Aukaistiin ovien paneelit ja kas kummaa, ne oli molemmat korjattu jo aikaisemminkin.
        Ongelmana on muovinen osa joka pitää lasin hississä kiinni.
        Osaa ei saa varaosana vaan täytyy ostaa ja vaihtaa koko hissisysteemi. Maksaa kohtuu paljon ja soittokierros suomen purkaamo/varaosaliikkeet kertoi sen, että ne menevät heti kun vaan jostain purkuun tulee.
        Muuten vielä ok auto.
        Seuraavassa on veivillä toimivat ikkunat...


      • Nissanistikin
        samoja kirjoitti:

        mullakin kokemuksena.
        Alla on 90 000 ajettu Primera Sportdeck -02 1,8 bensa.
        Kuskin oven avausvaijeri hajosi heti alkuun ja nyt sekä kuskin että vänkärin lasit tippuneet sisään. Kuskin ikkuna kahdesti.
        Aukaistiin ovien paneelit ja kas kummaa, ne oli molemmat korjattu jo aikaisemminkin.
        Ongelmana on muovinen osa joka pitää lasin hississä kiinni.
        Osaa ei saa varaosana vaan täytyy ostaa ja vaihtaa koko hissisysteemi. Maksaa kohtuu paljon ja soittokierros suomen purkaamo/varaosaliikkeet kertoi sen, että ne menevät heti kun vaan jostain purkuun tulee.
        Muuten vielä ok auto.
        Seuraavassa on veivillä toimivat ikkunat...

        Voisko "KÄTEVÄ" TI-mies tehdä itse tuon "kiinnikkeen"?


      • Hoo-Dee
        samoja kirjoitti:

        mullakin kokemuksena.
        Alla on 90 000 ajettu Primera Sportdeck -02 1,8 bensa.
        Kuskin oven avausvaijeri hajosi heti alkuun ja nyt sekä kuskin että vänkärin lasit tippuneet sisään. Kuskin ikkuna kahdesti.
        Aukaistiin ovien paneelit ja kas kummaa, ne oli molemmat korjattu jo aikaisemminkin.
        Ongelmana on muovinen osa joka pitää lasin hississä kiinni.
        Osaa ei saa varaosana vaan täytyy ostaa ja vaihtaa koko hissisysteemi. Maksaa kohtuu paljon ja soittokierros suomen purkaamo/varaosaliikkeet kertoi sen, että ne menevät heti kun vaan jostain purkuun tulee.
        Muuten vielä ok auto.
        Seuraavassa on veivillä toimivat ikkunat...

        2005 Primera automaatti farmari 1,8 bensa, 61 000 km ajettu täällä. Kuskin puoleinen ikkuna tippui oven sisään aamulla ja roudasin samantien huoltoon. 490 € maksaa...

        Muuten futaa loistavasti.


    • takia kaikki

      esim taitaa astra ja almerakin olla reilusti puolenvälin paremmalla puolen luottavuuksissa. almera 5 joukossa jopa useimpiina vuosina. primera ja vectra keskitasolla fordit alempana pl. fokus ja ranskikset kyl vikana.

    • 2 FAKTAA

      1. jokaisella autolla on kuljettajilla suurin merkitys,
      aivan samoin kuin silläkin mitä kuljettaja syö,
      siltä hän myös näyttää ja sellainen on hänen terveydentilansa.

      2. noista autoista meillä vain Astra 2001 astra1,6 8-venttiilinen, yhtään leimaa ei ole,
      itse olen öljyt, tulpat ja suodattimet vaihtanut, 125 000 km on riki ajettu ja ikää 9,5v.
      -ainoat viat takajousi poikki ja temari laitettiin 6-vuoden jälkeen ja hihnakin samalla,
      vaikka se kone ei hajoo hihnan katkeamiseen.
      -niin edellinen Ascona ajettiin 18v ja 195 000 km, alkuperäiset jarrupalat oli edessä myynnissä, yms.

      Meillä on tehty aina vaan hyviä valintoja merkkien suhteen 10 uuta on ostettu ja aina on pidetty niitä 8-18 vuotta, jokaisen mittariin ajettu lähes 200 000 km, eikä ole jarruremppaakaan kuin yhteen taakse tehty.

      (niin ollaan suurperhe vanhemmat 3 n. 35v lasta puolisoineen, faktakokemusta kertyy ja autoja tarvitaan.


      aloita sinä aloittaja ajelemaan
      "PAPPAMAISESTI" ja ENNAKOIMAAN tilanteet, kyllä autot kestävät

      • vieno huttunen

        kaverilla ois tommonen myynnissä, ihmettelin vaan kun vaihteet on aika jäykät käyttää...onko kellään vastaavia kokemuksia? pintaruostettakin oli aika lailla ottanut pohjaan kun ei sitten minkäänlaista ruostesuojausta ole vissiin uutenakaaan ollut.


      • TM
        vieno huttunen kirjoitti:

        kaverilla ois tommonen myynnissä, ihmettelin vaan kun vaihteet on aika jäykät käyttää...onko kellään vastaavia kokemuksia? pintaruostettakin oli aika lailla ottanut pohjaan kun ei sitten minkäänlaista ruostesuojausta ole vissiin uutenakaaan ollut.

        Kannattaa katsoa primeran pohja tarkasti. Oman vaihdoin pois vm 2001 kun alko pohja ruostuun läpi. Takalokarin kaaren etuosa kannattaa katsoa, sieltä monet primerat puhki. Jos laatikko on kovin jäykkä niin kannattaa olla ostamatta, voi kajahtaa niin kun kaverilla kävi vm 2003 kanssa.


    • KNKS

      Itsellä Nissan primera 1.8 2003 (toivottavasti ei enää kauaa!!) enkä ikinä enää Nissania osta. Ostin käytettynä, ajettu silloin 145000 km, itse ajoin 30 000 kun moottori levis. Vaihdettiin moottori jolla ajettu 180 000 , ajoin taas 30 000 km ja moottori taas hajalla. Auto tullut maksamaan maltaita. Aivan paska auto!!

      • Näkee kun kokeilee

        On ollut viisi volkkaria ja kaksi nissania. Kun 340 tkm ajettu nissan alkoi lahota, kokeilin jos 19v tauon jälkeen vw olisi parantunut. paskan marjat sama vaihdekaavio. pakki ykkösen vieressä. eikä ykkönen mene päälle kuin kävelyvauhdissa. alustaviat 80tkm alkaen. TAAS OSTIN NISSANIN JA NYT 150TKM, EIKÄ MITÄÄN VIKAA.


      • Primera on jees

        Ei joka hiekkatienpätkää tartte vetää kakkosvaihde silmässä ja kaasu pohjassa. Sä oot varmaan ostanu autos ja sen varamoottorin joltain kaasupolkimen murjojalta ja sait sen moottorin ostettua koska kaveri ajo autonsa romuksi. Sama ku ottais maksan alkoholistilta käyttöön.

        Mul on ollu primera reilusti yli vuoden. reilusti yli kymmenen vuotta eikä suurempia vikoja. Kaikki hoidetaan ajallaan eli öljynvaihdot sun muut ni ongelmia ei tuu.


    • Tico696

      Primera P12 1,6l aivan täysi paska. Mootttorit ei kestä kuin 70000km ja sen jälkeen sylinterit soikeita. Älkää vaan kukaan ostako näitä paskoja sillä Nissan ei vastaa yhtään mistään takuuajan jälkeen vaikka kysymyksessä olisi selvä valmistusvirhe. Samaa moottoria on lieneen almerassakin joten kannattaa tarkkailla koska poikii käsille!!

      • AlPri

        Oiskohan vaan sama kone??


    • Eipä oo ongelmia

      Mulla Primera P12 1.6l vm 05. Mittarissa kilsoja yli 200 000 km ja allekirjoittaneella tullut tuosta määrästä noin 50 000 km. Ilmastoinnin hapettunnut johto vaihdettu konehuoneen puolelta (15 euroa) ja takajarrulevyt normaalin kulumisen takia. Eli aika huolettomia kilometrejä on taannut, ei siis vikoja. Sylinteri ongelmia oli konemallissa 1.8, mutta niitäkin vain satunnaisissa autoissa.

      Eli toisinsanoen aika hyvää paskaa ovat tehtaalla pukanneet. Hinta-laatu kohdillaan.

    • YuA

      P10, vm. 1990, 2.0l SLX, bensa. Mittarissa vasta 290t. Kone toimii kuin junan vessa. Mitään suurta rempulaa ei ole vielä tarvinnut tehdä eli alkuperäiset etunivelet yms. Takahelmoissa maalipinnassa pientä ruosteen tynkää. Uutena tehty asianmukaiset ruostesuojaukset. Olen toki ajanut ihmisiksi, joten huonommassa ajossa olisi voinut jo hajotakin ...

      • joppe

        moi sama peli automaatti 370000 ei vaadi kuin kulutus osat p10 on hyvä peli


    • abborre

      Itellä ollu 7 nissania eikä mitään pahempaan vikaa

    • Lätkä_60

      Lankomiehellä oli Primera vm.2004. Olin niillä kuskina, kun he menivät naimisiin. Ja sanon heti, että en haluaisi ilmaiseksikaan sellaista pollea. Ensinnäkin rengasmelu kesärenkailla motarilla oli kestämätön, ihan karsea.

      Se oli pari vuotta vanha, ja helmoja piti paikkamaalata? jonka jälkeen se hävitettiin. Niin kertakaikkinen rimpula kuin olla voi. Ei koskaan minulle ainakaan.

      • osataa_niitä_autoja

        oisitte ruoste suojannu sen perkele ja osta paremmat renkaat nii ei kuulu meteliä motarilla... tampio...


    • 100nx

      Mulla tämä toinen Nissan. Olen ajanu tällä 0,8 milj km. Koneen paikalla vakio viritteinen GA16. En tiedä kuluttaako öljyä, en ole tuon matkan aikana nostanu öljytikkua kun yhden kerran. Koneelle ei ole tehty mitään, jos ei kamp akselin stefaa, ja öljykopan tiivistettä huomioida. Yksi starttimoottori on menny samoin laturi. Nx on kova peli. Ajotuntuma paranee nopeuden kasvaessa, parhaimmillaan se on 140-150 paikkeilla, konekin tuntuu laulavan parhaiten tuolla kierrosalueella. Niin kuin tiedetään ajaminen noilla nautittavilla nopeuksilla tulee kalliiksi. Paranevaan ajotuntumaan olen löytänyt mielestäni selityksen, se on down force. Alusta ja jousitus on kova, se ei toimi kunnolla alhaisissa nopeuksissa. Bensiiniä on kulunut 0,8 milj km matkalla yhden säiliöauton kuorman verran. Olen ollut NX :ään tyytyväinen. Jos löytyisi jostakin vastaava uusi, ostaisin heti.

    • Anonyymi

      Hauskaa kun täällä aina mollataan esim Fordia, ( itselläni nyt 4.mondeo mk2 , ajettuu 520th . kaikki toimii hienosti. eikä koskaa ole ollut esim jakopään kanssa ongelmia. ( remmi) ainahan toki joka autossa jotain paloniveliä menee. eli suosittelen on ollut niitä vuodesta 1999 lähtien jo nuorena sällin oli escort 1,3 l vm 71 , oli makeea ajaa kun oli takavetoinen , ei niin kovaa pakasta ollut etteikö lähtenyt käyntiin !

    • Anonyymi

      Opel ja Ford on itsellä ollut autot jota voisin suositella. Ei mitään vikoja toisin kuin citroen ja Nissan pelkkää murhetta ja vikaa maksua toisen perään korjauskuluissa. Fiatkin kesti aikansa mutta ruma ja tylsä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      276
      2974
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      76
      1538
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      36
      1270
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1190
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1187
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1109
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1077
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe