Hot Space

Maggie Mae

Sitä Hot Space-levystä kun on niin kiistelty niin pannaan sille nyt ihan oma ketju pystyyn. Jokainen kertoo nyt siis mikä eniten ihastuttaa ja/tai vihastuttaa tuossa kiekossa.

10

889

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maggie Mae

      Itseäni

      ihastuttaa

      se on Queenin tekemää
      se on ammattitaidolla tehtyä, vaikka ei Queenilta kuulostakaan

      vihastuttaa

      - disco-meininki
      - kannen värit on liian räikeät

      • Sammy who was low

        Parasta siinä on sellaiset helmikappaleet kuin Las Palabras De Amor, Life Is Real ja Calling All Girls. Back Chat ja Action This Day saavat myös erikoismaininnan. Ja se että se on Queenia.

        Ärsyttävintä siinä on Body Languagen kaltaiset mitäänsanomattomat konebiisit.

        Under Pressure olisi mielestäni muuten hyvä biisi, jos David Bowie ei olisi siinä ja jos se ei olisi valmistunut vuonna -81 (itse siis missasin kyseisen biisin julkaisun :D ). Tämä vain mun mielipiteeni.


      • on kyllä
        Sammy who was low kirjoitti:

        Parasta siinä on sellaiset helmikappaleet kuin Las Palabras De Amor, Life Is Real ja Calling All Girls. Back Chat ja Action This Day saavat myös erikoismaininnan. Ja se että se on Queenia.

        Ärsyttävintä siinä on Body Languagen kaltaiset mitäänsanomattomat konebiisit.

        Under Pressure olisi mielestäni muuten hyvä biisi, jos David Bowie ei olisi siinä ja jos se ei olisi valmistunut vuonna -81 (itse siis missasin kyseisen biisin julkaisun :D ). Tämä vain mun mielipiteeni.

        vaan kiva ja kunnioitettava juttu, jos bändi kokeilee erilaista matskua ja yrittää kehittää jotain uutta. Kertoohan se jo aika paljon lahjakkuudesta ja musiikillisesta katsomuksesta tai tietoisuudesta (or whatever), että voi säveltää monenlaista musaa eikä aina vaan samaa kamaa. Jotenki mulle Queen on just siinä mielessä inhimillinen orkesteri, ettei kaikki niiden jutut ole hittejä tai kaikkien mielestä parhaita.
        En mäkään tykkää kaikista sen levyn biiseistä, mutta löytyy niistä kaikista joku hyvä pointti.
        Hienoo että on välillä jotain erilaistakin.
        Me like!


      • Soul Brother
        on kyllä kirjoitti:

        vaan kiva ja kunnioitettava juttu, jos bändi kokeilee erilaista matskua ja yrittää kehittää jotain uutta. Kertoohan se jo aika paljon lahjakkuudesta ja musiikillisesta katsomuksesta tai tietoisuudesta (or whatever), että voi säveltää monenlaista musaa eikä aina vaan samaa kamaa. Jotenki mulle Queen on just siinä mielessä inhimillinen orkesteri, ettei kaikki niiden jutut ole hittejä tai kaikkien mielestä parhaita.
        En mäkään tykkää kaikista sen levyn biiseistä, mutta löytyy niistä kaikista joku hyvä pointti.
        Hienoo että on välillä jotain erilaistakin.
        Me like!

        Hyvää

        Queen uskalsi vielä kerran kokeilla uusia juttuja ja erilaisia tyylejä. Tämän jälkeen bändi ei sitten hirveitä riskejä enää ottanutkaan, vaan teki turvallisia pophittejä.

        3 hyvää sinkkubiisiä ja yksi SURKEA (Body Language). Sinkkujen lisäksi levyllä on joitain piilotettuja helmiä, kuten Life is Real ja Dancer.

        Levyn B-puoli on oikeasti aika tyypillistä Queenia. Rockia ja balladeja Queenille tyypillisin maustein. Levy on ehkä tuomittu liiaksi A-puolen disco/funk -soundien perusteella.

        Huonoa

        Syntikkojen/rumpukoneiden liikakäyttö (etenkin a-puolella). Tappaa fiiliksen monilla biiseillä. Kuinka erilaisilta esim. Dancer tai Action This Day olisivatkaan kuulostaneet NOTW:lla tai Jazzilla.

        Muutos yhtenäisestä bändistä kohti "Freddie ja taustabändi" -ideaa ottaa jälleen aimo askeleen eteenpäin. Siinä mun mielestäni syy, miksi tämä levy monien mielestä ei kuulosta Queenilta. Varsinkin kun Freddie halusi tässä vaiheessa viedä Queenia yhä kauemmas rock-juuriltaan.

        Edellisistä pointeista johtuen: Ei oikein rokkaa. Vaikka tuskin se oli tarkoituskaan.


        Yhteenvetona en uskalla sanoa levystä juuri muuta kuin että The Gamen jälkeen (unohtakaa Flash) bändin "täytyi" tehdä jotain tämän tapaista. Lopputulos ei ole kokonaisuutena lähelläkään parasta Queenia, mutta kun tarkkaan kuuntelee, niin jostain sieltä piipittävien ja ujeltavien koneiden keskeltä löytyy myös tuttua Queenia.


      • Body Language/Life Is Real
        Soul Brother kirjoitti:

        Hyvää

        Queen uskalsi vielä kerran kokeilla uusia juttuja ja erilaisia tyylejä. Tämän jälkeen bändi ei sitten hirveitä riskejä enää ottanutkaan, vaan teki turvallisia pophittejä.

        3 hyvää sinkkubiisiä ja yksi SURKEA (Body Language). Sinkkujen lisäksi levyllä on joitain piilotettuja helmiä, kuten Life is Real ja Dancer.

        Levyn B-puoli on oikeasti aika tyypillistä Queenia. Rockia ja balladeja Queenille tyypillisin maustein. Levy on ehkä tuomittu liiaksi A-puolen disco/funk -soundien perusteella.

        Huonoa

        Syntikkojen/rumpukoneiden liikakäyttö (etenkin a-puolella). Tappaa fiiliksen monilla biiseillä. Kuinka erilaisilta esim. Dancer tai Action This Day olisivatkaan kuulostaneet NOTW:lla tai Jazzilla.

        Muutos yhtenäisestä bändistä kohti "Freddie ja taustabändi" -ideaa ottaa jälleen aimo askeleen eteenpäin. Siinä mun mielestäni syy, miksi tämä levy monien mielestä ei kuulosta Queenilta. Varsinkin kun Freddie halusi tässä vaiheessa viedä Queenia yhä kauemmas rock-juuriltaan.

        Edellisistä pointeista johtuen: Ei oikein rokkaa. Vaikka tuskin se oli tarkoituskaan.


        Yhteenvetona en uskalla sanoa levystä juuri muuta kuin että The Gamen jälkeen (unohtakaa Flash) bändin "täytyi" tehdä jotain tämän tapaista. Lopputulos ei ole kokonaisuutena lähelläkään parasta Queenia, mutta kun tarkkaan kuuntelee, niin jostain sieltä piipittävien ja ujeltavien koneiden keskeltä löytyy myös tuttua Queenia.

        Olisivat laittaleen Life Is Realin Body Languagen tilalle A-puoleksi, niin olisi ehkä menestyny vähän paremmin. Tääkin on vaan mun mielipide.


      • Maggie Mae
        Soul Brother kirjoitti:

        Hyvää

        Queen uskalsi vielä kerran kokeilla uusia juttuja ja erilaisia tyylejä. Tämän jälkeen bändi ei sitten hirveitä riskejä enää ottanutkaan, vaan teki turvallisia pophittejä.

        3 hyvää sinkkubiisiä ja yksi SURKEA (Body Language). Sinkkujen lisäksi levyllä on joitain piilotettuja helmiä, kuten Life is Real ja Dancer.

        Levyn B-puoli on oikeasti aika tyypillistä Queenia. Rockia ja balladeja Queenille tyypillisin maustein. Levy on ehkä tuomittu liiaksi A-puolen disco/funk -soundien perusteella.

        Huonoa

        Syntikkojen/rumpukoneiden liikakäyttö (etenkin a-puolella). Tappaa fiiliksen monilla biiseillä. Kuinka erilaisilta esim. Dancer tai Action This Day olisivatkaan kuulostaneet NOTW:lla tai Jazzilla.

        Muutos yhtenäisestä bändistä kohti "Freddie ja taustabändi" -ideaa ottaa jälleen aimo askeleen eteenpäin. Siinä mun mielestäni syy, miksi tämä levy monien mielestä ei kuulosta Queenilta. Varsinkin kun Freddie halusi tässä vaiheessa viedä Queenia yhä kauemmas rock-juuriltaan.

        Edellisistä pointeista johtuen: Ei oikein rokkaa. Vaikka tuskin se oli tarkoituskaan.


        Yhteenvetona en uskalla sanoa levystä juuri muuta kuin että The Gamen jälkeen (unohtakaa Flash) bändin "täytyi" tehdä jotain tämän tapaista. Lopputulos ei ole kokonaisuutena lähelläkään parasta Queenia, mutta kun tarkkaan kuuntelee, niin jostain sieltä piipittävien ja ujeltavien koneiden keskeltä löytyy myös tuttua Queenia.

        Minusta Radio Gaga on kyllä selvää jatkumo Hot Spacen konekompeille, vaikkakin Tämä kappale kyllä uppoaa moniin Queen-diggareihin paremmin kuin yksikään Hot Spacen biisi.


      • Sammy who was low
        Body Language/Life Is Real kirjoitti:

        Olisivat laittaleen Life Is Realin Body Languagen tilalle A-puoleksi, niin olisi ehkä menestyny vähän paremmin. Tääkin on vaan mun mielipide.

        Siis näinhän päin ton otsikoinnin piti mennä :D


      • Soul Brother
        Maggie Mae kirjoitti:

        Minusta Radio Gaga on kyllä selvää jatkumo Hot Spacen konekompeille, vaikkakin Tämä kappale kyllä uppoaa moniin Queen-diggareihin paremmin kuin yksikään Hot Spacen biisi.

        Hot Space/The Works -jatkumo on aika mielenkiintoinen. Mun mielestäni Works on monin tavoin myös reaktio Hot Spacelle, vaikka Radio Ga Ga ekana sinkkulohkaisuna jatkoikin konesoundilinjalla.

        The Worksin ehkä upeinta antia mun mielestäni on (monien fanienkin aliarvostama) Machines (or Back To Humans). Sanat ja musiikki koneineen ja kitaroineen sopii hyvin yhteen ja biisin Terminator-tyyppinen taistelu ihmisten ja koneiden välillä on loistava allegoria bändin omasta sisäisestä taistelusta konesoundien ja "oikeiden soittimien" välillä.


      • Soul Brother
        Body Language/Life Is Real kirjoitti:

        Olisivat laittaleen Life Is Realin Body Languagen tilalle A-puoleksi, niin olisi ehkä menestyny vähän paremmin. Tääkin on vaan mun mielipide.

        Jep. Life Is Real olisi ollut parempi biisi, mutta en tiedä onko sekään hittiainesta. Lisäksi ihmiset olisivat varmaan syyttäneet Queenia Lennonin kuolemalla rahastamisesta, jos olisivat julkaisseet Lennon-tribuuttinsa sinkkuna.


      • Sammy who was low
        Soul Brother kirjoitti:

        Jep. Life Is Real olisi ollut parempi biisi, mutta en tiedä onko sekään hittiainesta. Lisäksi ihmiset olisivat varmaan syyttäneet Queenia Lennonin kuolemalla rahastamisesta, jos olisivat julkaisseet Lennon-tribuuttinsa sinkkuna.

        Niinkin se voi tietysti olla.

        Life is real on muuten yksi niistä HARVOISTA Freddien tekemistä biiseistä, joihin syntyivät ensin sanat ja sitten vasta melodia.

        Ja vielä: minusta Life is real enteilee jollain tavalla It's a hard lifea. Jotenkin niitä voisi minusta pitää vaikka jonkinlaisina "sisarbiiseinä".


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      165
      6911
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4087
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2065
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1999
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1849
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1666
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      28
      1591
    8. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1583
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      20
      1564
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1408
    Aihe