Sitä Hot Space-levystä kun on niin kiistelty niin pannaan sille nyt ihan oma ketju pystyyn. Jokainen kertoo nyt siis mikä eniten ihastuttaa ja/tai vihastuttaa tuossa kiekossa.
Hot Space
10
909
Vastaukset
- Maggie Mae
Itseäni
ihastuttaa
se on Queenin tekemää
se on ammattitaidolla tehtyä, vaikka ei Queenilta kuulostakaan
vihastuttaa
- disco-meininki
- kannen värit on liian räikeät- Sammy who was low
Parasta siinä on sellaiset helmikappaleet kuin Las Palabras De Amor, Life Is Real ja Calling All Girls. Back Chat ja Action This Day saavat myös erikoismaininnan. Ja se että se on Queenia.
Ärsyttävintä siinä on Body Languagen kaltaiset mitäänsanomattomat konebiisit.
Under Pressure olisi mielestäni muuten hyvä biisi, jos David Bowie ei olisi siinä ja jos se ei olisi valmistunut vuonna -81 (itse siis missasin kyseisen biisin julkaisun :D ). Tämä vain mun mielipiteeni. - on kyllä
Sammy who was low kirjoitti:
Parasta siinä on sellaiset helmikappaleet kuin Las Palabras De Amor, Life Is Real ja Calling All Girls. Back Chat ja Action This Day saavat myös erikoismaininnan. Ja se että se on Queenia.
Ärsyttävintä siinä on Body Languagen kaltaiset mitäänsanomattomat konebiisit.
Under Pressure olisi mielestäni muuten hyvä biisi, jos David Bowie ei olisi siinä ja jos se ei olisi valmistunut vuonna -81 (itse siis missasin kyseisen biisin julkaisun :D ). Tämä vain mun mielipiteeni.vaan kiva ja kunnioitettava juttu, jos bändi kokeilee erilaista matskua ja yrittää kehittää jotain uutta. Kertoohan se jo aika paljon lahjakkuudesta ja musiikillisesta katsomuksesta tai tietoisuudesta (or whatever), että voi säveltää monenlaista musaa eikä aina vaan samaa kamaa. Jotenki mulle Queen on just siinä mielessä inhimillinen orkesteri, ettei kaikki niiden jutut ole hittejä tai kaikkien mielestä parhaita.
En mäkään tykkää kaikista sen levyn biiseistä, mutta löytyy niistä kaikista joku hyvä pointti.
Hienoo että on välillä jotain erilaistakin.
Me like! - Soul Brother
on kyllä kirjoitti:
vaan kiva ja kunnioitettava juttu, jos bändi kokeilee erilaista matskua ja yrittää kehittää jotain uutta. Kertoohan se jo aika paljon lahjakkuudesta ja musiikillisesta katsomuksesta tai tietoisuudesta (or whatever), että voi säveltää monenlaista musaa eikä aina vaan samaa kamaa. Jotenki mulle Queen on just siinä mielessä inhimillinen orkesteri, ettei kaikki niiden jutut ole hittejä tai kaikkien mielestä parhaita.
En mäkään tykkää kaikista sen levyn biiseistä, mutta löytyy niistä kaikista joku hyvä pointti.
Hienoo että on välillä jotain erilaistakin.
Me like!Hyvää
Queen uskalsi vielä kerran kokeilla uusia juttuja ja erilaisia tyylejä. Tämän jälkeen bändi ei sitten hirveitä riskejä enää ottanutkaan, vaan teki turvallisia pophittejä.
3 hyvää sinkkubiisiä ja yksi SURKEA (Body Language). Sinkkujen lisäksi levyllä on joitain piilotettuja helmiä, kuten Life is Real ja Dancer.
Levyn B-puoli on oikeasti aika tyypillistä Queenia. Rockia ja balladeja Queenille tyypillisin maustein. Levy on ehkä tuomittu liiaksi A-puolen disco/funk -soundien perusteella.
Huonoa
Syntikkojen/rumpukoneiden liikakäyttö (etenkin a-puolella). Tappaa fiiliksen monilla biiseillä. Kuinka erilaisilta esim. Dancer tai Action This Day olisivatkaan kuulostaneet NOTW:lla tai Jazzilla.
Muutos yhtenäisestä bändistä kohti "Freddie ja taustabändi" -ideaa ottaa jälleen aimo askeleen eteenpäin. Siinä mun mielestäni syy, miksi tämä levy monien mielestä ei kuulosta Queenilta. Varsinkin kun Freddie halusi tässä vaiheessa viedä Queenia yhä kauemmas rock-juuriltaan.
Edellisistä pointeista johtuen: Ei oikein rokkaa. Vaikka tuskin se oli tarkoituskaan.
Yhteenvetona en uskalla sanoa levystä juuri muuta kuin että The Gamen jälkeen (unohtakaa Flash) bändin "täytyi" tehdä jotain tämän tapaista. Lopputulos ei ole kokonaisuutena lähelläkään parasta Queenia, mutta kun tarkkaan kuuntelee, niin jostain sieltä piipittävien ja ujeltavien koneiden keskeltä löytyy myös tuttua Queenia. - Body Language/Life Is Real
Soul Brother kirjoitti:
Hyvää
Queen uskalsi vielä kerran kokeilla uusia juttuja ja erilaisia tyylejä. Tämän jälkeen bändi ei sitten hirveitä riskejä enää ottanutkaan, vaan teki turvallisia pophittejä.
3 hyvää sinkkubiisiä ja yksi SURKEA (Body Language). Sinkkujen lisäksi levyllä on joitain piilotettuja helmiä, kuten Life is Real ja Dancer.
Levyn B-puoli on oikeasti aika tyypillistä Queenia. Rockia ja balladeja Queenille tyypillisin maustein. Levy on ehkä tuomittu liiaksi A-puolen disco/funk -soundien perusteella.
Huonoa
Syntikkojen/rumpukoneiden liikakäyttö (etenkin a-puolella). Tappaa fiiliksen monilla biiseillä. Kuinka erilaisilta esim. Dancer tai Action This Day olisivatkaan kuulostaneet NOTW:lla tai Jazzilla.
Muutos yhtenäisestä bändistä kohti "Freddie ja taustabändi" -ideaa ottaa jälleen aimo askeleen eteenpäin. Siinä mun mielestäni syy, miksi tämä levy monien mielestä ei kuulosta Queenilta. Varsinkin kun Freddie halusi tässä vaiheessa viedä Queenia yhä kauemmas rock-juuriltaan.
Edellisistä pointeista johtuen: Ei oikein rokkaa. Vaikka tuskin se oli tarkoituskaan.
Yhteenvetona en uskalla sanoa levystä juuri muuta kuin että The Gamen jälkeen (unohtakaa Flash) bändin "täytyi" tehdä jotain tämän tapaista. Lopputulos ei ole kokonaisuutena lähelläkään parasta Queenia, mutta kun tarkkaan kuuntelee, niin jostain sieltä piipittävien ja ujeltavien koneiden keskeltä löytyy myös tuttua Queenia.Olisivat laittaleen Life Is Realin Body Languagen tilalle A-puoleksi, niin olisi ehkä menestyny vähän paremmin. Tääkin on vaan mun mielipide.
- Maggie Mae
Soul Brother kirjoitti:
Hyvää
Huonoa
Yhteenvetona en uskalla sanoa levystä juuri muuta kuin että The Gamen jälkeen (unohtakaa Flash) bändin "täytyi" tehdä jotain tämän tapaista. Lopputulos ei ole kokonaisuutena lähelläkään parasta Queenia, mutta kun tarkkaan kuuntelee, niin jostain sieltä piipittävien ja ujeltavien koneiden keskeltä löytyy myös tuttua Queenia.Minusta Radio Gaga on kyllä selvää jatkumo Hot Spacen konekompeille, vaikkakin Tämä kappale kyllä uppoaa moniin Queen-diggareihin paremmin kuin yksikään Hot Spacen biisi.
- Sammy who was low
Body Language/Life Is Real kirjoitti:
Olisivat laittaleen Life Is Realin Body Languagen tilalle A-puoleksi, niin olisi ehkä menestyny vähän paremmin. Tääkin on vaan mun mielipide.
Siis näinhän päin ton otsikoinnin piti mennä :D
- Soul Brother
Maggie Mae kirjoitti:
Minusta Radio Gaga on kyllä selvää jatkumo Hot Spacen konekompeille, vaikkakin Tämä kappale kyllä uppoaa moniin Queen-diggareihin paremmin kuin yksikään Hot Spacen biisi.
Hot Space/The Works -jatkumo on aika mielenkiintoinen. Mun mielestäni Works on monin tavoin myös reaktio Hot Spacelle, vaikka Radio Ga Ga ekana sinkkulohkaisuna jatkoikin konesoundilinjalla.
The Worksin ehkä upeinta antia mun mielestäni on (monien fanienkin aliarvostama) Machines (or Back To Humans). Sanat ja musiikki koneineen ja kitaroineen sopii hyvin yhteen ja biisin Terminator-tyyppinen taistelu ihmisten ja koneiden välillä on loistava allegoria bändin omasta sisäisestä taistelusta konesoundien ja "oikeiden soittimien" välillä. - Soul Brother
Body Language/Life Is Real kirjoitti:
Olisivat laittaleen Life Is Realin Body Languagen tilalle A-puoleksi, niin olisi ehkä menestyny vähän paremmin. Tääkin on vaan mun mielipide.
Jep. Life Is Real olisi ollut parempi biisi, mutta en tiedä onko sekään hittiainesta. Lisäksi ihmiset olisivat varmaan syyttäneet Queenia Lennonin kuolemalla rahastamisesta, jos olisivat julkaisseet Lennon-tribuuttinsa sinkkuna.
- Sammy who was low
Soul Brother kirjoitti:
Jep. Life Is Real olisi ollut parempi biisi, mutta en tiedä onko sekään hittiainesta. Lisäksi ihmiset olisivat varmaan syyttäneet Queenia Lennonin kuolemalla rahastamisesta, jos olisivat julkaisseet Lennon-tribuuttinsa sinkkuna.
Niinkin se voi tietysti olla.
Life is real on muuten yksi niistä HARVOISTA Freddien tekemistä biiseistä, joihin syntyivät ensin sanat ja sitten vasta melodia.
Ja vielä: minusta Life is real enteilee jollain tavalla It's a hard lifea. Jotenkin niitä voisi minusta pitää vaikka jonkinlaisina "sisarbiiseinä".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .844531Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503115Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631363109Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4032192Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2201308Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito111213- 761197
- 651082
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde301074Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että111983