Kokemuksia Veronasta?

moi

Onko joku ollut Veronassa nyt ihan hiljattain puolen vuoden sisään?
Asiallista tietoa kaipaan mm. hyvistä ravintoloista, miten hyvin pääsee bussilla Gardalle tai junalla Venetsiaan?
Ja mitä nyt muuta tulisi mieleen.

6

2441

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vee2

Gardajärveltä pääsee junalla Veronaan, Peschiera del Gardalta ja Desenzanosta. Venetsiaan kannattaa mennä junalla koska juna-asema on aivan keskustassa, kun hyppää pois junasta on melkein heti perillä...

Paikallisbussit kulkevat Veronaan ja bussipysäkkejä on vaikka kuinka. Liput pitää ostaa etukätten tupakkikaupasta ja ovat halpoja. Lähemmäksi Veronan Arenaa eli keskustaa pääsee kun hyppää bussista pois hieman ennen pääteasemaa.

Arena on todella hieno ja käymisen arvoinen paikka. Arena on maailman 3.suurin Colosseumin ja Kroatian Pulan Arenan jälkeen mutta paremmassa kunnossa kuin Pulan Arena.

Kalliit ostokadut ovat Arenan lähellä ja opastukset vievät Romeon e Giuliettan parvekkeelle. Sekin taitaa olla sellainen must kohde. Siellä sitä on käyty tytön rintaa hieromassa itsekukin.

"Kalliita" ravintoloita on siinä Arenan vieressä tietysti Arenan vuoksi. Jokirantaan Adigelle kannattaa mennä, koska siellä on sellainen mielenkiintoinen linnoitus, en muista nimeä, mutta löytyy paikallisista oppaista.

Ravintoloista en olisi niin huolissani, sillä niitä on siellä enemmän kuin riittävästi, eikä Italiassa juuri koskaan joudu pettymään jos pastaa haluaa, lihan kanssa on sitten toinen juttu. Me olemme kävelleet yhden päivän ympäri Veronaa ja löytäneet ihan omatoimisesti mielenkiintoisia paikkoja. Hiki virtaa mutta on se sen arvoistakin.

• Nimetön

Verona oli aivan ihana kaupunki, harmitti kun teimme Sirmionesta sinne vain päivän reissun. Kahviloita ja ravintoloita yllin kyllin Romeo&Julia-historiaa joka puolla. Arena todella hieno, mahtavia kauppoja,halpojakin=)!!! Palaan ehdottomasti sinne vielä pidemmäksi aikaa.

• Liina

Itse olin Veronassa viime syyskuussa ja voin suositella edellisten kirjoittajien tapaan.

Rautatieasema ja linja-autoasema ovat aivan vierekkäin vanhan keskustan eteläpuolella ja junalla pääsee hyvin Venetsiaan ja busseilla Gardajärvelle. Etenkin bussit tuntuivat todella halvoilta ja junamatkailukin taitaa olla halvempaa kuin Suomessa.

Ravintoloita löytää varmasti hyvin. Italiassahan on ruokalistat oven ulkopuolella, joten siitä saa helposti käsityksen hintatasosta.

Itse löysimme hyviä ravintoloita ihan sattumalta kaupungilla kävellen. Esim. eräänä iltana ikäisemme 25-vuotisten porukka käveli pitkään edellämme ja kääntyi pikkukujalle ravintolaan, joka oli vanhassa kirkossa (nimeä en tietenkään muista tähän hätään)Se olikin todella suosittu nuorten aikuisten keskuudessa ja taisimme ainakin sinä iltana olla ainoat ei-italialaiset joukossa.

• kutkut

Juna on helppo ja edullinen matkustustapa italiassa. Venetsian ja Veronan väliä kulkee monta junaa joka tunti ja matka kestää noin 2 tuntia/suunta. Lippu yhteen suuntaan maksoi elokuussa 12 euroa, mutta talvella se lienee edullisempi koska ei ole turistisesonki. Aikatauluja sekä hintoja saa näppärästi tsekattua täältä:
      http://www.trenitalia.com/en/index.html

Täytä vain sen vaaleansinisen laatikon kohdat niin kohta pääset ko. aikataulusivuille. Lipun ostokin käy näppärästi samalta sivulta.

• moi

..vuokrata talo Veronasta 2-3 viikon ajaksi? Saisin edullisesti ystävältä. Mielestäni Veronasta on hyvät yhteydet moneen suuntaan, ei tule aika pitkäksi yhdessä kaupungissa.

Onko Gardalla joku vesipuisto? Onko se lapsia varten?

• Vee2

Tätä on kysytty montaa kertaa ennenkin ja siihen on monta kertaa vastattu mutta vastataan nyt vielä kerta.

Lähellä Lazisen kaupunkia on Italian ellei koko Euroopan upeimmat huvittelupaikat niin lapsille kuin lapsenmielisillekin. Gardaland huvipuisto ja Canevaworld Aqua Park, Rock Star Cafe (arvaa mitä kopsattu) ja Movie Park. Ne ovat aivan uskomattoman upeita paikkoja ja siellä menee päivä niin että ei huomaakaan. Vesipuiston kaikke "vehkeet" ovat ilmaisia. Ainoastaan alueelle maksaa. Siellä tällainen H-D heebokin kummasti lapsettuu... Suosittelen kovasti!
        Hae hakukoneella Canevaworld ja Gardaland. Kotisivuilta saat kaiken tarvittavan tiedon, bussiaikatauluista lähtien, aukioloajat ja hinnat.

Vuokraisin sinuna kaverilta kämpän halvalla jos se vaan on mahdollista. Itse en kuitenkaan viihdy isoissa kaupungeissa kauaa vaan haluan veden ääreen. Kyllä Veronassa päivä pari kuten Venetsiassakin mutta sitten äkkiä takaisin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      29
      2350
    2. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      2293
    3. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      158
      2054
    4. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      35
      1650
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      20
      1648
    6. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      51
      1037
    7. Mitä sanoisit mulle?

Niin, mitä sanoisit mulle! Sille ainoalle, jota rakastat..
      Ikävä
      86
      995
    8. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      18
      939
    9. Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."

Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To
      Tanssii tähtien kanssa
      24
      932
    10. Onneksi meidän välillä ei ole mitään negatiivista

Olen tosi iloinen siitä.
      Ikävä
      114
      904
    Aihe