Valtra valinta ja viat 6000 6400 6800 665 865

jj-x

onko kenelläkään tiedossa yleisiä vikoja ja otsikossa mainitusta traktoreista ja millaisella tuntimäärillä ne esiintyvät. Millaisia kokemuksia on ihmisillä turbiinikytkimestä ja sen kestävyydestä / tunimäärä ?

mitä mieltä olette mallista 505

kokemuksia etukuormaajista ?

Keskustelua siitä kumpi on parempi jontikka vai valtra ?

34

23912

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaihteet

      mulle kävi kerran et 6400 vaihteet katosivat kun olin kyntämässä. en muista paljonko tunteja oli silloin mut huoltoon lähti lavetilla.
      ilmoitivat sit et sähkö vika löytyi sen jälkeen on hyvin pelannut.

      • jj-x

        oliko se turbiinikytkimellä ?

        JJ-x


      • oli kyl
        jj-x kirjoitti:

        oliko se turbiinikytkimellä ?

        JJ-x

        turbiini kytkin.


    • juha.74

      6400 on ollut jonkun vuoden, nyt parituhatta tuntia mittarissa. Takuuseen meni startti ja polttoaine mittarin anturi. Sen jälkeen ei mitään olekaan ollut. Ja kyllä suosittelen turbiinikytkintä, etenkin etukuormaajan kanssa.

      • turpiinit

        ..oo taakse jäänyttä tekniikkaa jo kymmeniä vuosia sitten!


      • Anonyymi

        Turbiinikytkin suojaa vaihteistoa äkkinäisten kuskien revittelyltä. Olettaisin että ratakset ja akseliboorit ovat paremmassa kunnossa turbiinikoneissa kun veto lähtee tasaisemmin liikkeelle. Myös suunnanvaihtajan ja pikavaihteen pakat kestävät pidempään. Tasaisella tiellä tai pelto ja metsäajossa ei eroa voimantuotossa huomaa. Raskaalla kuormalla pitkässä ylämäessä vaihtoja tulee muutama enemmän, mutta se riippuu millä moottorilla kone on.


    • Maan ilveilijä

      On kankeahko kääntymään,auttaa kun eturaideleveyttä
      kasvattaa,niin voi toppariruuvia kiertää enempi sisäänpäin eli saadaan kääntösäde pienemmäksi.Vaihteet oli kankeat käyttää (ehkä yksilöllinen vika,koska 405:n vaihteet oli kuin ajatus),mutta muuten melko mukava perustraktori jossa ei liiemmälti herkkuja.Vaihdoin vähänajettuun 6400:een joka on renkaaton (michelinin vyörengas talvella täys paska).Etuakselilta katosi veto joka osoittautui tehdas viaksi eli tehdas otti osaa murheeseen.Ei ollut huoltomieskään korjannut ennemmin vastaavaa.
      Sitten DPS pikavaihteen matalapainehydrauliikassa
      oli liian vähän painetta (tehdasvika),eli DPS:n keskiportaalla katosi veto,syy:matalan paineen takia DPS:n levypakka kului pilalle 2 kertaa ennenkuin älysivät huollossa tarkistaa paineet(sekin huoltomiesten mukaan ensimmäinen kerta).Sitten lisäsivät sitä n.10% yli normaalin.
      Kuten kerroin rengastus on täysi susi,vielä senkin takia että tieajossa nyökkii.Asiaan auttoi kun "rälläkällä" veti kaasuvivun toppariruuvista palan pois eli hiukan nopeutta lisää. Nopeusnäyttötaulu näyttää nyt nopeudeksi 50km/h kierrosten ollessa n.2800r.Ajokytkin aika raskas käyttää (ei painonappikykintä) mutta muuten mukava ajettava ja kääntösäde pienempi kuin 665:ssa.4-siipinen paluuaura muovisiivin on liikuteltavissa tielläkin jos on etupainoja,mulla on Quicken 640 etukuormaaja,joka auttaa asiaa.6400:sen turbo antaa hyvin sitkeyttä n.1200:sta kierroksesta ylöspäin (hukkaporttiahdin).

      • ose

        Työnantajan 8000sta meni ylimmän alueen veto ja vika oli sama eli pakka paskana, mittarissa jo 3000 tuntia...Paljon huoltomies tuotakin purki, otti banjot ensin pois ja siten koko vaiheaskin hytinalta pois. Misukoilla ei tee talvella todellakaan yhtään mitään, meilläkin se seisoo talven kun ei sillä pääse mihinkään. 6300 vaihteet on olleet tosi jäykät koko ajan, viimeisessä eli 6400 on paremmat vaihteet ja eri tyypin misukat ja ne on vähän paremmat pitämään lumella, ero GY on kyllä vieläkin tosi iso. Toi 6300 on ek kanssa sellainen pomppulinna ettei sillä yksinkertaisesti voi ajaa tiellä kuin kolmeakymppiä, edessä TRI 1 ja takana Nokia Radial.


    • ukkk

      turbiinikytkimestä oli puhe
      en suositte jos aijot tehdä muutakin kuormata . kuormauksessa se on hyvä mutta kaikissa muissa töissä siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. veto teho laskee 20hv raktori ei sammu mutta ei se liiku kukkaan vejätykseen joutuessa. kokemusta on valmet 755 turpiinilla.

      • jokuvaa

        suosittelen ostamaan johndeeren ennemmin kun valtran


      • UTELIAS PORISTA PÄI
        jokuvaa kirjoitti:

        suosittelen ostamaan johndeeren ennemmin kun valtran

        VALTRA HYVÄ MERKKI! TURPIINI AIVAN LOISTAVA.. SAAHAN SIIHEN SÄÄDETTYÄ LUISTON LISÄÄMÄLLÄ ÖLJYÄ. TARPEESEEN SOPIVAKSI. LISÄKSI SÄÄSTÄÄ PERÄÄ/VAIHTEISTOA MIELETTÖMÄSTI. AJELLUT MOISILLA KAIPISTUKSILLA TUHANSIA TUNTEJA.. AINOA HUONO ETTÄ MIKSI EI HITEC/TURPIINI OLE OIKEIN MUODISSA JA N SARJAAN LINKKU SIINÄ OLIS PELI JOLLA PÄRJÄÄ.. ITELLÄ PARI VANHEMPAA LINKKU VALTRAA TOINEN TURPIINI JA TOINEN HITEC


      • valmet vuodesta 74

        väite ei pidä paikkaansa. itsellä kahdessa koneessa turbiinikytkin ainoa painosanalla ainoa missä se on huono niin on raskasta kärryä viedessä ylämäkeen. kaikessa muussa työssä ehdoton varsinkin kärryn peruuttamisessa ei traktori sammu eikä kytkin haise. kyntämisessä myöskin ehdoton.


      • trahata
        valmet vuodesta 74 kirjoitti:

        väite ei pidä paikkaansa. itsellä kahdessa koneessa turbiinikytkin ainoa painosanalla ainoa missä se on huono niin on raskasta kärryä viedessä ylämäkeen. kaikessa muussa työssä ehdoton varsinkin kärryn peruuttamisessa ei traktori sammu eikä kytkin haise. kyntämisessä myöskin ehdoton.

        nestekytkin on ollut täysin murheeton ja ehdottoman hyvä varuste n6000h ,mm metsäajossa ja etuk. käytössä .sekä pystytettäessä aurausviittoja ,pysäytys vain jarrua painamalla ja liikkeelle lähtö vain painamalla kaasua ,vaihteisiin tai varsinaiseen ajokytkimen koskematta siis noin sadanmetrin välein kilonmetreistä toiseen usean syksynajan.


      • 1+9=10
        trahata kirjoitti:

        nestekytkin on ollut täysin murheeton ja ehdottoman hyvä varuste n6000h ,mm metsäajossa ja etuk. käytössä .sekä pystytettäessä aurausviittoja ,pysäytys vain jarrua painamalla ja liikkeelle lähtö vain painamalla kaasua ,vaihteisiin tai varsinaiseen ajokytkimen koskematta siis noin sadanmetrin välein kilonmetreistä toiseen usean syksynajan.

        lähes vitsinä sitä kun sanottiin, että Valmetin voima on tehty kulutuksen suuruudella. Sitten kun olen saanut kunnian ajaa 6600 Mezzolla niin ymmärärrän mitsä on kysymys. Todella isoruokainen maatalousajossa enkä muutenkaan ole ollut järin tyytyväinen. Vaihdekepit on kuin kolme heinäseibästä jolla arvotaan pykälä päälle. Paljon muutakin moittimista, vaikka ei varsinaisia vikoja ole ollutkaan. Vanha 903 menee 1/3 polttoainemäärällä ja vetää äestä lähes tulkoon yhtä puhtaasti.

        Ja on tuo metto aika kömpekö markkipyöritykseen. Lisäksi se on monilta osin ohjaamon suhteen ainakin aika suurpiirteisesti tehty ja heikoista materiaaleista. On ollut enempikin pettymys kun -05 sarjalainen oli ennen. Siinä oli laatua vaikka olikin pieni ja pippurinen.


      • riksam221
        1+9=10 kirjoitti:

        lähes vitsinä sitä kun sanottiin, että Valmetin voima on tehty kulutuksen suuruudella. Sitten kun olen saanut kunnian ajaa 6600 Mezzolla niin ymmärärrän mitsä on kysymys. Todella isoruokainen maatalousajossa enkä muutenkaan ole ollut järin tyytyväinen. Vaihdekepit on kuin kolme heinäseibästä jolla arvotaan pykälä päälle. Paljon muutakin moittimista, vaikka ei varsinaisia vikoja ole ollutkaan. Vanha 903 menee 1/3 polttoainemäärällä ja vetää äestä lähes tulkoon yhtä puhtaasti.

        Ja on tuo metto aika kömpekö markkipyöritykseen. Lisäksi se on monilta osin ohjaamon suhteen ainakin aika suurpiirteisesti tehty ja heikoista materiaaleista. On ollut enempikin pettymys kun -05 sarjalainen oli ennen. Siinä oli laatua vaikka olikin pieni ja pippurinen.

        ittelläni on tos pihal tuo 6800,ei viel ainakaa ollu vikaa..nyt uus valtra t191


      • Kaupunkilaistollo
        1+9=10 kirjoitti:

        lähes vitsinä sitä kun sanottiin, että Valmetin voima on tehty kulutuksen suuruudella. Sitten kun olen saanut kunnian ajaa 6600 Mezzolla niin ymmärärrän mitsä on kysymys. Todella isoruokainen maatalousajossa enkä muutenkaan ole ollut järin tyytyväinen. Vaihdekepit on kuin kolme heinäseibästä jolla arvotaan pykälä päälle. Paljon muutakin moittimista, vaikka ei varsinaisia vikoja ole ollutkaan. Vanha 903 menee 1/3 polttoainemäärällä ja vetää äestä lähes tulkoon yhtä puhtaasti.

        Ja on tuo metto aika kömpekö markkipyöritykseen. Lisäksi se on monilta osin ohjaamon suhteen ainakin aika suurpiirteisesti tehty ja heikoista materiaaleista. On ollut enempikin pettymys kun -05 sarjalainen oli ennen. Siinä oli laatua vaikka olikin pieni ja pippurinen.

        Ettet vaan olis tapojes orja, yrität sillä uudella ajaa korvakuulolla samalla lailla ku sillä vanhalla, kone huutaa samoilla kierroksilla jne. vaikka kone vaatisi aivan uudenlaisen ajotavan. Katselin noita kulutuskäyriä niin 1600rpm olis semmonen missä tarttis 6600 pitää ja vaihde kai niin iso millä jaksaa mennä ...tai leveempi äes jos vauhti alkaa huimaan päätä.
        Osa kulutuksesta voi selittyä mitä jokaiselle meille tapahtuu tehokkaamman moottorin kanssa, tehoa tai vääntöä nyt vaan tulee käytettyä jos sitä sattuu olemaan, ei se tyhjästä tule.
        Sitten kolmas kulutusta nostava tekijä mikä tulee mieleen niin 6600 sijasta joku 6300 tai 6400 olis ollu varmaan lähempänä samanlaista mitä entinen.


      • tervosta1
        UTELIAS PORISTA PÄI kirjoitti:

        VALTRA HYVÄ MERKKI! TURPIINI AIVAN LOISTAVA.. SAAHAN SIIHEN SÄÄDETTYÄ LUISTON LISÄÄMÄLLÄ ÖLJYÄ. TARPEESEEN SOPIVAKSI. LISÄKSI SÄÄSTÄÄ PERÄÄ/VAIHTEISTOA MIELETTÖMÄSTI. AJELLUT MOISILLA KAIPISTUKSILLA TUHANSIA TUNTEJA.. AINOA HUONO ETTÄ MIKSI EI HITEC/TURPIINI OLE OIKEIN MUODISSA JA N SARJAAN LINKKU SIINÄ OLIS PELI JOLLA PÄRJÄÄ.. ITELLÄ PARI VANHEMPAA LINKKU VALTRAA TOINEN TURPIINI JA TOINEN HITEC

        mitä öljyä turpiiniin luistaa isonpuolen ykkösellä lähdetäessä


    • valmet 6400

      moro! olisiko kellään kokemusta valmet 6400 autocontrol sähkönostolaitteesta kun välillä häviää vallan sähköt ja välillä voi tulla pariksi minuutksi. olisin kiitollinen jos saisin tietää mistä kiikastaa.

      • valttu

        Mä taidan tietää vastauksen vaikka sattukin tämmönen vanha kysymys, niin kerron kumminkin; se voi johtua siitä keinunapista, jolla nostolaitteita hallitaan tai sitten sen ensimmäisen pyöritettävän nupin, josta muistaakseni säädetään nostovarsien lasku ja nousunopeutta, niin sen nupin jonkinlaisesta hapettumisesta tai vastaavasta. Mulla joskus mennyt nostolaitteet vallan juntturiin, ja kun siitä nupista hiukan pyöritellyt, niin joku kosketus palautunut ja nostolaitteet alkanut toimia.


    • valtra mies

      Onko kellään kokemusta kun/jos valtra 6400 sähköisellä syöttöpumpulla varustettu
      jos säätäis syöttöpumppua pienemälle ettei söis niin paljoo kun nyt kulutaa 15 ltr tunnissa kevyessä ajossa ja varmaan 30 ltr maantiellä jos ajaa hana auki

    • kili 2

      Missä vika valmetin neliveto valo palaa kokoajan eikä sammu katkaisimesta. Myös jarruvalot eivät pala poljinta painaessa

      • Anonyymi

        Mahdollisesti jarrupolkimen nelivedon katkaisin on jumissa tai säätö on pielessä. Löytyy kojelaudan paneelien alta.


    • J 4oo

      Onko Valtran 6400 Dana etuaksilassa ollenkaa huohotinta, kun en löydä. Tuli öljyt silmille roppua avatessa.

      • opas2014

        tuolta saat kirjan ----> www.datamanuaali.net


    • sdfbsdbf

      Kyllä tuo meiän N-sarjan Valtra, ei ees vanha, on täysi perkele, mitä tulee joustikkiin. Yhtenään saa olla irrottelemassa sulaketta ja sammuttelemassa raktoria ko ei meinaa toimia muuten etukuormain. Saattaa tulla vika milloin vaan. Toisinaan voi toimia jopa päivän ilman vikaa. Joskus saa 10:ä kertoja päivässä rämpätä sulaketta vai mikä se muovine pikku läpykkä onkaan. Huollossa vois tietenki käyttää mutta aijjaappa se raktori tuonne Ouluun helevetin perseen kauans jhonki 35 kilsan päähän, ku on sitä ennenki tuon vian takia sielä käytetty.

      • dsvvfsdfsd

        Voi ristukse tähe että on sitä huuettu Valtran kopissa muutamia tunteja, joskus sen verran että raivoamisen jälkeen ikkunat niin huurussa ettei oo nähny mikä vuodenaika ulkona on. Ja se jumalaudan istuin, ainkoa laite jonka ei tarvis toimia koskaan mutta johon ei ikinä tuu vikaa. Vuoroin sanoo...psssssssss kun laskee ja sittne huutaa kuin kompressori noustessaan, sille samalle orkeudelle josta lähti laskemaan. Järkyttävän hyödyllinen toiminto, eikö?
        Polttaisin kaikki maailman N 171:SET JOS jaksaisin


    • Tratorimies

      Valtra 6400:sta pikavaihde ei toimi(mittariin ei tule merkkivaloa, mikä alue päällä) eikä traktori liiku mhinkään. Ennen tätä laturin hihna katkesi ja se on nyt vaihdettu. Osaako joku sanoa missä vka?

    • Maono

      Laita vaan se 6800,nen siinä on hyvä talvikone ja mehtäänkin voi lähtee nuin vain.

      • Valtsukkakin

        Todennäköisesti sulake rikki...


    • korpela15

      Meijä 6300 ei oo ollu koko olemassa olonsa aikana yhtä kokonaista vuotta ettei olis jarruja tarvinnu remppailla. Ollut meillä vuojesta 2005 kone itessää vuos mallii 95. asia korjaantu kun vaihtoi uudet jarrun työ sekä pääsylinterit ja öljy kupin sekä kupin ja pääsylintereiden väliset letkut. Tunteja takana n. 8500 tämän vuoje puolella menny valmettii rahaa noin tonnin eestä . ei yhtää kuukautta oo ilman jonkin asteista remonttia ollu (hyde pumppu vuotaa sisäisesti tälläkin hetkellä) ehottomasti ostakaa jontikka tai case älkää saatana sortuko valmetteihin tai VALtion TRAktoreihin (taavetti 1290 kylvetään edelleen junkkarin 2500 kh kylvökoneella noin 20 ha vuojes ja pyöritetään klapikonetta tunteja tulee vuojes 200-300 eikä muutako öljyjä vaihtelee kerran vuojes) KAIKKI VALMETIT SAIS POLTTAA pitää kai sitä jotakin hyvääkin sanoa Valmetista on hyvä lähteen käyntiin kylmästä eikä moottori syö yhtään öljyä (vielä)

    • jargrid

      eipä näytä poikaset osaavan käyttää traktoreita.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Himpun laisanpuoleista,eli tehon kone..Aika syöläs moottorin kokoon nähden.
      Nämä ovat niitä kolmivetoisa,eli ei vedä kaikilla pyörillä.
      Fiatagrissa puolensa se on aito 4x4:vetoinen erittäin varma kampe..
      Ei sähkövikoja,pieniruokainen ja tehot tallella.

      • Anonyymi

        6300-6600 sama kone ainakin 92-94 erona yksi jarrulevy hinnassa 60000mk muuteen täysin sama kone


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6323
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      4066
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      263
      2476
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1970
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1458
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1326
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1097
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1070
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      77
      1016
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      991
    Aihe