Ulko-ovet Virosta?

Emppu

Onko millaisia kokemuksia? Olen ajatellut puusepän tekemiä, käsityöhän on siellä kuulemma ainakin hyvätasoista. Jos jollakulla on kokemuksia keittiökaapistojen tilaamisesta ko. maasta, kertokaahan nekin.

14

19087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikäläisen

      MDF keittiön hinnalla saisi täystammisen Tallinnasta, samoin näimme upeita ulko-ovia. Ongelmaksi tulee ehkä äänieristys, heidän ulko-ovensa ei pidä tarvittavaa 55db tai mikä se määrä olikaan.

    • kysellyt

      Kyselepä tuolta, on aika halvat hinnat. Suomessa myös edustus, rahti tulee halvemmaksi. Netin hinnat kasvavat hieman suomen alvin vaikutuksesta (eestin 18% vs suomen 22%).

      • Mikke

        Löytyykö Virolaisten keittiötehtaiden sivuja netistä ?


    • 8282828282

      Ja kun tulee vikoja, niin helppohan on löytää joku vastaamaan niistä kun Viro on jo EUssakin...

      Eikä suomalaiselle oventekijälle mitään kannata maksaakaan. Menköön kortistoon.

      • ...kotimainen valmistaja, j...

        ...oikeasti vastaa vikojen tullessa. Ja minkähänlaisia vikoja tavallisiin oviin mahtaa tulla ja kuinka usein ? Mistään hightech-tuotteista kun ei varsinaisesti ole kyse...


    • projekti!

      Tilatkaas ny joku sieltä virosta ukset ja akkunat tai jopa keittiö ja tehdään seuranta miten siinä oikeasti käy!
      Olisi mielenkiintoista seurata käänteitä ihan tulevaisuuttakin silmälläpitäen.
      Ihan anonyyminä pientä päiväkirjaa joku pitämään kuinka asiat yleisesti ottaen sujuu...olis jotain pohjaa muillekkin.
      Ehkä herättäisi keskusteluakin?

      • Sielläkin osataan

        Tietääkö edes kukaan tällä palstalla, miten moni suomalainen yritys ostaa tuotteensa virosta tai käyttää virolaisia alihankkijoita?
        Tuolla edellä mainittu Haapsalu Uksetehas on varsin arvostettu tehdas, jonka tuotteita on myyty jo vuosikausia ympäri suomea!


      • on jo
        Sielläkin osataan kirjoitti:

        Tietääkö edes kukaan tällä palstalla, miten moni suomalainen yritys ostaa tuotteensa virosta tai käyttää virolaisia alihankkijoita?
        Tuolla edellä mainittu Haapsalu Uksetehas on varsin arvostettu tehdas, jonka tuotteita on myyty jo vuosikausia ympäri suomea!

        Uksetahaksen ikkunat, ulko- ja sisäovet. Tyytyväisiä oltiin hintaa ja laatuun, toimitusajan pituus sen sijaan oli huonompi juttu, tosin tiedossa tarjouksesta lähtien.


      • Emppu
        on jo kirjoitti:

        Uksetahaksen ikkunat, ulko- ja sisäovet. Tyytyväisiä oltiin hintaa ja laatuun, toimitusajan pituus sen sijaan oli huonompi juttu, tosin tiedossa tarjouksesta lähtien.

        Luin justiinsa ilmestyneestä lehdestä että Virosta saisi joitakin rakennustarvikkeita noin 40% edullisemmin kotomaahan nähden. Juomia ja huonekaluja olen sieltä jo ostanutkin ja seuraavaksi painelen hakemaan näitä romppeita. Kiitos myös Haapsalun uksetehas -tiedosta. Jos joku vielä tietää Tallinnan läheltä hyvän puusepänverstaan, sekin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.


      • kokemuksen ääni
        Emppu kirjoitti:

        Luin justiinsa ilmestyneestä lehdestä että Virosta saisi joitakin rakennustarvikkeita noin 40% edullisemmin kotomaahan nähden. Juomia ja huonekaluja olen sieltä jo ostanutkin ja seuraavaksi painelen hakemaan näitä romppeita. Kiitos myös Haapsalun uksetehas -tiedosta. Jos joku vielä tietää Tallinnan läheltä hyvän puusepänverstaan, sekin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.

        Se on tosiasia että Virossa ja Venäjällä on halvemmat hinnat.Etenkin sen huomaa huorissa.Sikäläiset on ylivoimasesti halvempia ja antaa paremmin.Monessa paikassa saa ylimääräisen varvin aikataulun puitteissa.Kaikki joukolla sinne.


      • eimuutakuinpaperisälää
        kokemuksen ääni kirjoitti:

        Se on tosiasia että Virossa ja Venäjällä on halvemmat hinnat.Etenkin sen huomaa huorissa.Sikäläiset on ylivoimasesti halvempia ja antaa paremmin.Monessa paikassa saa ylimääräisen varvin aikataulun puitteissa.Kaikki joukolla sinne.

        Ja sitten tulet takaisin Suomeen hoitamaan tautejasi - no juu, kyl on halppaa huvia.

        Puu elää vaikka halvalla saisi tai ehkä juuri sen takia kun materiaali valitaan, työstetään ja käsitellään väärin ja halvalla - näyttää muutaman vuoden hyvältä ja sitten onkin vaihtaa uuteen.

        No näinhän se toimii myös sveduissa eli Ikea-laatua ja uusitaan sisustus parin vuoden välein.

        Ainoat kalusteet, jotka ovat minulla säilyneet "isältäpojalle" ovat Muuramen laatikostot ja Lundian hyllystöt - ajatonta ja kestävää. Muuramen laadun huomasi kantaessa rempan takia laatikostoja huoneesta toiseen - ei todellakaan mitään kevyttä sälää vaan tiukkaa tavaraa, jonka laadun huomasi jo pelkästään painosta.

        Ja puuvalmiin Lundian mukauttamisen helppous tv- ja stereo-tasoksi ei vaatinut kuin mittanauhan, lyijykynän ja tavallisen sahan sopeuttaen hyllyn korkeus omistamiini Sonabin OA-14-kaiuttimiin juuri oikeaan tasoon - toki saadaakseen siistin ulkonäön niin sahatut reunat tulee hioa 45-asteen kulmaan parin millin leveydeltä, jotta näyttää yhtä siisteiltä kuin kauittimet.

        Lastulevy, MDF ja komposiittimateriaalien työstö ei vain ole niin helppoa ja siistiä kuin aidon puun ja kuka helveta haluaa muovitettua paperimassaa asuntoonsa - en minä ainakaan ja silti joutuu tekemään myönnytyksiä, mutta kaiken silmille näkyvän tulee olla aitoa tavaraa, sillä sen itseasiassa näkee ja tuntee vaikka remppareiskat muuta väittäisivätkin.


    • Käyttö

      Ostin ikkunat ja ovet (erikoisovet tammi) Tartosta Finak nimisestä firmasta täysin Suomen laatu
      Hinta huomattavasti halvempi kuin Suomessa, toimitettiin kotipihaan ja keskustelut käytiin Suomen kielessä

    • millinmalli

      Onkos kellään kokemusta pvc-ulko-ovista?

      • millinmalli

        Mulla on CP-sisäovi, ihan vamis


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      881
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe