Ulko-ovet Virosta?

Emppu

Onko millaisia kokemuksia? Olen ajatellut puusepän tekemiä, käsityöhän on siellä kuulemma ainakin hyvätasoista. Jos jollakulla on kokemuksia keittiökaapistojen tilaamisesta ko. maasta, kertokaahan nekin.

14

19126

Vastaukset 14

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meikäläisen

MDF keittiön hinnalla saisi täystammisen Tallinnasta, samoin näimme upeita ulko-ovia. Ongelmaksi tulee ehkä äänieristys, heidän ulko-ovensa ei pidä tarvittavaa 55db tai mikä se määrä olikaan.

• kysellyt

Kyselepä tuolta, on aika halvat hinnat. Suomessa myös edustus, rahti tulee halvemmaksi. Netin hinnat kasvavat hieman suomen alvin vaikutuksesta (eestin 18% vs suomen 22%).

• Mikke

Löytyykö Virolaisten keittiötehtaiden sivuja netistä ?

• 8282828282

Ja kun tulee vikoja, niin helppohan on löytää joku vastaamaan niistä kun Viro on jo EUssakin...

Eikä suomalaiselle oventekijälle mitään kannata maksaakaan. Menköön kortistoon.

• ...kotimainen valmistaja, j...

...oikeasti vastaa vikojen tullessa. Ja minkähänlaisia vikoja tavallisiin oviin mahtaa tulla ja kuinka usein ? Mistään hightech-tuotteista kun ei varsinaisesti ole kyse...

• projekti!

Tilatkaas ny joku sieltä virosta ukset ja akkunat tai jopa keittiö ja tehdään seuranta miten siinä oikeasti käy!
      Olisi mielenkiintoista seurata käänteitä ihan tulevaisuuttakin silmälläpitäen.
      Ihan anonyyminä pientä päiväkirjaa joku pitämään kuinka asiat yleisesti ottaen sujuu...olis jotain pohjaa muillekkin.
      Ehkä herättäisi keskusteluakin?

• Sielläkin osataan

Tietääkö edes kukaan tällä palstalla, miten moni suomalainen yritys ostaa tuotteensa virosta tai käyttää virolaisia alihankkijoita?
        Tuolla edellä mainittu Haapsalu Uksetehas on varsin arvostettu tehdas, jonka tuotteita on myyty jo vuosikausia ympäri suomea!

• on jo
        Sielläkin osataan kirjoitti:

Tietääkö edes kukaan tällä palstalla, miten moni suomalainen yritys ostaa tuotteensa virosta tai käyttää virolaisia alihankkijoita?
        Tuolla edellä mainittu Haapsalu Uksetehas on varsin arvostettu tehdas, jonka tuotteita on myyty jo vuosikausia ympäri suomea!

Uksetahaksen ikkunat, ulko- ja sisäovet. Tyytyväisiä oltiin hintaa ja laatuun, toimitusajan pituus sen sijaan oli huonompi juttu, tosin tiedossa tarjouksesta lähtien.

• Emppu
        on jo kirjoitti:

Uksetahaksen ikkunat, ulko- ja sisäovet. Tyytyväisiä oltiin hintaa ja laatuun, toimitusajan pituus sen sijaan oli huonompi juttu, tosin tiedossa tarjouksesta lähtien.

Luin justiinsa ilmestyneestä lehdestä että Virosta saisi joitakin rakennustarvikkeita noin 40% edullisemmin kotomaahan nähden. Juomia ja huonekaluja olen sieltä jo ostanutkin ja seuraavaksi painelen hakemaan näitä romppeita. Kiitos myös Haapsalun uksetehas -tiedosta. Jos joku vielä tietää Tallinnan läheltä hyvän puusepänverstaan, sekin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.

• kokemuksen ääni
        Emppu kirjoitti:

Luin justiinsa ilmestyneestä lehdestä että Virosta saisi joitakin rakennustarvikkeita noin 40% edullisemmin kotomaahan nähden. Juomia ja huonekaluja olen sieltä jo ostanutkin ja seuraavaksi painelen hakemaan näitä romppeita. Kiitos myös Haapsalun uksetehas -tiedosta. Jos joku vielä tietää Tallinnan läheltä hyvän puusepänverstaan, sekin tieto otetaan kiitollisuudella vastaan.

Se on tosiasia että Virossa ja Venäjällä on halvemmat hinnat.Etenkin sen huomaa huorissa.Sikäläiset on ylivoimasesti halvempia ja antaa paremmin.Monessa paikassa saa ylimääräisen varvin aikataulun puitteissa.Kaikki joukolla sinne.

• eimuutakuinpaperisälää
        kokemuksen ääni kirjoitti:

Se on tosiasia että Virossa ja Venäjällä on halvemmat hinnat.Etenkin sen huomaa huorissa.Sikäläiset on ylivoimasesti halvempia ja antaa paremmin.Monessa paikassa saa ylimääräisen varvin aikataulun puitteissa.Kaikki joukolla sinne.

Ja sitten tulet takaisin Suomeen hoitamaan tautejasi - no juu, kyl on halppaa huvia.

Puu elää vaikka halvalla saisi tai ehkä juuri sen takia kun materiaali valitaan, työstetään ja käsitellään väärin ja halvalla - näyttää muutaman vuoden hyvältä ja sitten onkin vaihtaa uuteen.

No näinhän se toimii myös sveduissa eli Ikea-laatua ja uusitaan sisustus parin vuoden välein.

Ainoat kalusteet, jotka ovat minulla säilyneet "isältäpojalle" ovat Muuramen laatikostot ja Lundian hyllystöt - ajatonta ja kestävää. Muuramen laadun huomasi kantaessa rempan takia laatikostoja huoneesta toiseen - ei todellakaan mitään kevyttä sälää vaan tiukkaa tavaraa, jonka laadun huomasi jo pelkästään painosta.

Ja puuvalmiin Lundian mukauttamisen helppous tv- ja stereo-tasoksi ei vaatinut kuin mittanauhan, lyijykynän ja tavallisen sahan sopeuttaen hyllyn korkeus omistamiini Sonabin OA-14-kaiuttimiin juuri oikeaan tasoon - toki saadaakseen siistin ulkonäön niin sahatut reunat tulee hioa 45-asteen kulmaan parin millin leveydeltä, jotta näyttää yhtä siisteiltä kuin kauittimet.

Lastulevy, MDF ja komposiittimateriaalien työstö ei vain ole niin helppoa ja siistiä kuin aidon puun ja kuka helveta haluaa muovitettua paperimassaa asuntoonsa - en minä ainakaan ja silti joutuu tekemään myönnytyksiä, mutta kaiken silmille näkyvän tulee olla aitoa tavaraa, sillä sen itseasiassa näkee ja tuntee vaikka remppareiskat muuta väittäisivätkin.

• Käyttö

Ostin ikkunat ja ovet (erikoisovet tammi) Tartosta Finak nimisestä firmasta täysin Suomen laatu
      Hinta huomattavasti halvempi kuin Suomessa, toimitettiin kotipihaan ja keskustelut käytiin Suomen kielessä

• millinmalli

Onkos kellään kokemusta pvc-ulko-ovista?

• millinmalli

Mulla on CP-sisäovi, ihan vamis

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      958
    2. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      69
      722
    3. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      646
    4. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      37
      635
    5. Viesti sinulle

Tiedät että tunteet ja ajatukset ja meillä on vahva yhteys mistä molemmat tiedetään. Odotan sinua ☀️
      Ikävä
      35
      629
    6. Olen kironnut sinut alimpaan helvettiin

Hyvää matkaa.
      Ikävä
      69
      606
    7. SAHIMÄKI LOPETA

Miksi käyt Tupamäen Pekan kimppuun.?? Hänen asia mitä hän tekee tiloillaan. Oletko omista POTKUISTASI yhä katkera turve
      Ähtäri
      43
      561
    8. Ikävö sinua nainen!

Rakastan sua! ❤️💛❤️💜🧡🧡💚🤎:💜💜❤️
      Ikävä
      43
      560
    9. Rakas, rakkaampi, rakkain

Olen tullut siihen johtopäätökseen, ettei minun kannata rakastaa. Kaikki joita olen koskaan rakastanut vain kohtelevat m
      Sinkut
      112
      525
    10. Haluan purkaa vielä tuntemuksia

Tykkään sinusta kovin paljon❤️ olen surullinen tilanteestasi ja siitä mitä me olemme yhdessä joutuneet kokemaan. Tämä ei
      Ikävä
      19
      500
    11. Tunteiden käsittely kertoo ihmisestä.

Kun puhutaan "tavallisesta" ihmisestä, joka on suht tasapainoinen eläjä, niin puhutaan oikeastaan taitavasta tunteiden k
      Sinkut
      172
      484
    12. Ketä ajattelen

kun mietin, mitä sinulle kuuluu? En tunne sinua oikeasti, ja se on ehkä hyvä, koska jos tietäisin enemmän, se varmaan v
      Ikävä
      18
      461
    13. Pilkettä sunnuntain silmässä

😉 Jos tästä ketjusta löytyisi yksi ihminen, joka saisi sut hymyilemään tänään… Millainen hän olisi? Ei tarvitse kerto
      Sinkut
      62
      396
    14. Jos olet aidosti jostakin

kiinnostunut, niin yrität myös lähestyä irl. 😁
      Ikävä
      52
      383
    15. Tiedätkö kun on

Ikävä sinua melko usein.
      Ikävä
      17
      372
    16. Kyllä tiedän sun

Likaiset pelit selän takana
      Ikävä
      42
      368
    17. Mitä sinulle on tapahtunut lapsena

Kun olet noin sairas päästäsi? Pikkupojalle ( Miehen kehossa)
      Ikävä
      29
      364
    18. Työttömän miehen ihmisarvo

..parisuhdemarkkinoilla on olematon. Työtön mies on naisille ihmisjätettä, varsinkin jos sattuu olemaan vielä kunnolline
      Sinkut
      96
      353
    19. YLINEN pilaa Ähtärin mahdollisuudet.

Vuodeosastopäätös jossa Nina Ylinen (sdp) äänesti niiden lopettamisen puolesta, hoitajille potkut ja silti arviointimene
      Ähtäri
      22
      348
    20. Kuhmolaiset valittaa kaikesta

Ootte te kyllä yksiä sanonko mitä... Kaikesta uudesta ja kaupunkia kehittävästå löytyy aina muutama vinkuja kun ei mene
      Kuhmo
      9
      338
    Aihe