Mulla palaa käpy. Tiedän etten oo ainoo jolla on iho-ongelmia, mut ei oo ketään kenen kanssa puhua tai kuka ymmärtäis mua. Tuntuu pahalta olla yksin ongelman kanssa. Miksi mun pitää olla yksin?? Muilla tuntuu olevan tukea ongelmiensa kanssa miksi ei siis minulla. Apua olen yrittänyt saada mutta kaikki vaan koko ajan väittää että kyllä se helpottaa ja voi voi miten surkeeta ja mullakin nämä kädet on vähän kuivat. Auttaa tosi paljon!!! Kaveritki väittää ettei tää niin iso ongelma ole ("siis kun mullakin on tämä ja tämä ongelma niin onhan se nyt paljon pahempi kun sun ongelma")!!! Miks mun pitää kuunnella kun kukaan ei kuuntele mua!?!? AAAARGHH!!!!!! Ihottuma vaikuttaa koko elämään, ammatinvalinnasta sosiaalisiin suhteisiin. Ei siis iso ongelma ei missään nimessä. Tää asia aiheuttaa mulle päänsärkyä....
ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!
6
764
Vastaukset
- Dry
Käypä homeopatia-palstalla lukemassa meidän kirjeenvaihtoa. Ehkä lohduttaa..
Apua täytyy hakea muualta kuin lääkäriasemilta, jos allergioista ja atopiasta satut kärsimään. Vinkkejä saat kun kysyt ja luet meidän meilejä.
Voimia! Siis sairastatko atopiaa vaiko psoriasista?vaiko jotain harvinaisempaa ihosairautta?Oletko kysynyt mistään jaksamisellesi vertaistukea?ja millaista apua olet hakenut?
Luulisin,että syy miksi ystäväsi eivät oikein noteeraa tuota taisteluasi ihosi kanssa johtuu siitä,että he itse eivät tiedä sairaudestasi kaikkea!Vaikka atopiaa(oletan,että sairastat sitä) sairastaa noin joka viides suomalainen niin siitä huolimatta kaikki eivät edes tiedä mikä ko.sairaus on ja se sitten aiheuttaa epäluuloja sitä sairastavaa kohtaan!
Onko ihottumaa muualla kehossasi?ja mitä hoitomuotoja olet ihoosi käyttänyt?- mamamansikkaa
Ihottumasta kärsiminen osaa olla todellakin ärsyttävää. Kesällä en voi käydä uimassa, koska ihoni saa allergisen reaktion ja reiteni, mahani ja joskus jopa selkäni ovat täynnä pieniä näppylöitä. Kävin tästä syystä ihotautilääkärillä, joka sanoi ettei ole koskaan aikaisemmin törmännyt tälläiseen. En siis saanut mitään apua onglemaani. Lisäksi ihoni on vaalea ja melko herkkä auringonvalolle. Tuntuu kurjalta kesällä kun ei voi mennä kavereiden kanssa rannalle uimaan ja ottamaan aurinkoa. Jää jotenkin ulkopuoliseksi vain ihonsa takia.
että sellaiset ihmiset jotka eivät itse sairasta atopiaa tai mitään muutakaan ihottumaa hössöttävät koko ajan,että:"älä raavi" tai "rasvaa ihoas!"
Ihan kuin noita ei olisi kokeiltu..- miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Leena kirjoitti:
että sellaiset ihmiset jotka eivät itse sairasta atopiaa tai mitään muutakaan ihottumaa hössöttävät koko ajan,että:"älä raavi" tai "rasvaa ihoas!"
Ihan kuin noita ei olisi kokeiltu..tuo on suunnattoman ärsyttävää!! "ei saa raapia" on pahin. Prkl, välillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun joka paikka kutiaa. Ja atopiaa tosiaan sairastan...
- Manna
Oireesi kuulostaa pikemmin aurinkoihottumalta...Kokeillu jo aurinkorasvaa ennen rannalle menoa? ja joka uinnin jälkeen. Aloe vera- kosteusvoidetta kotona suihkun jälkeen kun olet pessyt järviveden pois iholtasi? Voi olla myös siitepölyallergiaa...zyrtec,tuulix, atarax...lääkkeitä oireisiin ja eikun vaan uimaan. Älä missään tapauksessa jää ulkopuoliseksi ihon takia. Tiedän, ihottumien kanssa eläminen vaatii vähän enemmän sisua kuin "normaali-ihoisilla":)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.845307Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.313533Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j422885Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin282107Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.591861Alkuvuodesta poistuu työttömyyskorvaus kaikilta joilla on säästössä rahaa
Tippuu korvaukselta iso määrä työttömiä.2861656- 471596
- 941392
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441366Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.71185