ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!

miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

Mulla palaa käpy. Tiedän etten oo ainoo jolla on iho-ongelmia, mut ei oo ketään kenen kanssa puhua tai kuka ymmärtäis mua. Tuntuu pahalta olla yksin ongelman kanssa. Miksi mun pitää olla yksin?? Muilla tuntuu olevan tukea ongelmiensa kanssa miksi ei siis minulla. Apua olen yrittänyt saada mutta kaikki vaan koko ajan väittää että kyllä se helpottaa ja voi voi miten surkeeta ja mullakin nämä kädet on vähän kuivat. Auttaa tosi paljon!!! Kaveritki väittää ettei tää niin iso ongelma ole ("siis kun mullakin on tämä ja tämä ongelma niin onhan se nyt paljon pahempi kun sun ongelma")!!! Miks mun pitää kuunnella kun kukaan ei kuuntele mua!?!? AAAARGHH!!!!!! Ihottuma vaikuttaa koko elämään, ammatinvalinnasta sosiaalisiin suhteisiin. Ei siis iso ongelma ei missään nimessä. Tää asia aiheuttaa mulle päänsärkyä....

6

842

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Dry

      Käypä homeopatia-palstalla lukemassa meidän kirjeenvaihtoa. Ehkä lohduttaa..

      Apua täytyy hakea muualta kuin lääkäriasemilta, jos allergioista ja atopiasta satut kärsimään. Vinkkejä saat kun kysyt ja luet meidän meilejä.

      Voimia!

    • Siis sairastatko atopiaa vaiko psoriasista?vaiko jotain harvinaisempaa ihosairautta?Oletko kysynyt mistään jaksamisellesi vertaistukea?ja millaista apua olet hakenut?

      Luulisin,että syy miksi ystäväsi eivät oikein noteeraa tuota taisteluasi ihosi kanssa johtuu siitä,että he itse eivät tiedä sairaudestasi kaikkea!Vaikka atopiaa(oletan,että sairastat sitä) sairastaa noin joka viides suomalainen niin siitä huolimatta kaikki eivät edes tiedä mikä ko.sairaus on ja se sitten aiheuttaa epäluuloja sitä sairastavaa kohtaan!
      Onko ihottumaa muualla kehossasi?ja mitä hoitomuotoja olet ihoosi käyttänyt?

    • mamamansikkaa

      Ihottumasta kärsiminen osaa olla todellakin ärsyttävää. Kesällä en voi käydä uimassa, koska ihoni saa allergisen reaktion ja reiteni, mahani ja joskus jopa selkäni ovat täynnä pieniä näppylöitä. Kävin tästä syystä ihotautilääkärillä, joka sanoi ettei ole koskaan aikaisemmin törmännyt tälläiseen. En siis saanut mitään apua onglemaani. Lisäksi ihoni on vaalea ja melko herkkä auringonvalolle. Tuntuu kurjalta kesällä kun ei voi mennä kavereiden kanssa rannalle uimaan ja ottamaan aurinkoa. Jää jotenkin ulkopuoliseksi vain ihonsa takia.

      • että sellaiset ihmiset jotka eivät itse sairasta atopiaa tai mitään muutakaan ihottumaa hössöttävät koko ajan,että:"älä raavi" tai "rasvaa ihoas!"
        Ihan kuin noita ei olisi kokeiltu..


      • miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
        Leena kirjoitti:

        että sellaiset ihmiset jotka eivät itse sairasta atopiaa tai mitään muutakaan ihottumaa hössöttävät koko ajan,että:"älä raavi" tai "rasvaa ihoas!"
        Ihan kuin noita ei olisi kokeiltu..

        tuo on suunnattoman ärsyttävää!! "ei saa raapia" on pahin. Prkl, välillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun joka paikka kutiaa. Ja atopiaa tosiaan sairastan...


      • Manna

        Oireesi kuulostaa pikemmin aurinkoihottumalta...Kokeillu jo aurinkorasvaa ennen rannalle menoa? ja joka uinnin jälkeen. Aloe vera- kosteusvoidetta kotona suihkun jälkeen kun olet pessyt järviveden pois iholtasi? Voi olla myös siitepölyallergiaa...zyrtec,tuulix, atarax...lääkkeitä oireisiin ja eikun vaan uimaan. Älä missään tapauksessa jää ulkopuoliseksi ihon takia. Tiedän, ihottumien kanssa eläminen vaatii vähän enemmän sisua kuin "normaali-ihoisilla":)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe