Mulla palaa käpy. Tiedän etten oo ainoo jolla on iho-ongelmia, mut ei oo ketään kenen kanssa puhua tai kuka ymmärtäis mua. Tuntuu pahalta olla yksin ongelman kanssa. Miksi mun pitää olla yksin?? Muilla tuntuu olevan tukea ongelmiensa kanssa miksi ei siis minulla. Apua olen yrittänyt saada mutta kaikki vaan koko ajan väittää että kyllä se helpottaa ja voi voi miten surkeeta ja mullakin nämä kädet on vähän kuivat. Auttaa tosi paljon!!! Kaveritki väittää ettei tää niin iso ongelma ole ("siis kun mullakin on tämä ja tämä ongelma niin onhan se nyt paljon pahempi kun sun ongelma")!!! Miks mun pitää kuunnella kun kukaan ei kuuntele mua!?!? AAAARGHH!!!!!! Ihottuma vaikuttaa koko elämään, ammatinvalinnasta sosiaalisiin suhteisiin. Ei siis iso ongelma ei missään nimessä. Tää asia aiheuttaa mulle päänsärkyä....
ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!!!!
6
816
Vastaukset
- Dry
Käypä homeopatia-palstalla lukemassa meidän kirjeenvaihtoa. Ehkä lohduttaa..
Apua täytyy hakea muualta kuin lääkäriasemilta, jos allergioista ja atopiasta satut kärsimään. Vinkkejä saat kun kysyt ja luet meidän meilejä.
Voimia! Siis sairastatko atopiaa vaiko psoriasista?vaiko jotain harvinaisempaa ihosairautta?Oletko kysynyt mistään jaksamisellesi vertaistukea?ja millaista apua olet hakenut?
Luulisin,että syy miksi ystäväsi eivät oikein noteeraa tuota taisteluasi ihosi kanssa johtuu siitä,että he itse eivät tiedä sairaudestasi kaikkea!Vaikka atopiaa(oletan,että sairastat sitä) sairastaa noin joka viides suomalainen niin siitä huolimatta kaikki eivät edes tiedä mikä ko.sairaus on ja se sitten aiheuttaa epäluuloja sitä sairastavaa kohtaan!
Onko ihottumaa muualla kehossasi?ja mitä hoitomuotoja olet ihoosi käyttänyt?- mamamansikkaa
Ihottumasta kärsiminen osaa olla todellakin ärsyttävää. Kesällä en voi käydä uimassa, koska ihoni saa allergisen reaktion ja reiteni, mahani ja joskus jopa selkäni ovat täynnä pieniä näppylöitä. Kävin tästä syystä ihotautilääkärillä, joka sanoi ettei ole koskaan aikaisemmin törmännyt tälläiseen. En siis saanut mitään apua onglemaani. Lisäksi ihoni on vaalea ja melko herkkä auringonvalolle. Tuntuu kurjalta kesällä kun ei voi mennä kavereiden kanssa rannalle uimaan ja ottamaan aurinkoa. Jää jotenkin ulkopuoliseksi vain ihonsa takia.
että sellaiset ihmiset jotka eivät itse sairasta atopiaa tai mitään muutakaan ihottumaa hössöttävät koko ajan,että:"älä raavi" tai "rasvaa ihoas!"
Ihan kuin noita ei olisi kokeiltu..- miiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
Leena kirjoitti:
että sellaiset ihmiset jotka eivät itse sairasta atopiaa tai mitään muutakaan ihottumaa hössöttävät koko ajan,että:"älä raavi" tai "rasvaa ihoas!"
Ihan kuin noita ei olisi kokeiltu..tuo on suunnattoman ärsyttävää!! "ei saa raapia" on pahin. Prkl, välillä ei ole muuta vaihtoehtoa kun joka paikka kutiaa. Ja atopiaa tosiaan sairastan...
- Manna
Oireesi kuulostaa pikemmin aurinkoihottumalta...Kokeillu jo aurinkorasvaa ennen rannalle menoa? ja joka uinnin jälkeen. Aloe vera- kosteusvoidetta kotona suihkun jälkeen kun olet pessyt järviveden pois iholtasi? Voi olla myös siitepölyallergiaa...zyrtec,tuulix, atarax...lääkkeitä oireisiin ja eikun vaan uimaan. Älä missään tapauksessa jää ulkopuoliseksi ihon takia. Tiedän, ihottumien kanssa eläminen vaatii vähän enemmän sisua kuin "normaali-ihoisilla":)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ranskan vasemmistojohtaja: "Kyllä, meneillään on suuri väestönvaihto!"
Ranskan vasemmistojohtaja Jean-Luc Mélenchon järkytti myöntämällä avoimesti sen, mitä tiedotusvälineet ovat pitkään pitä742279Valion maitotehtaalla kapina
Ilmastonmuutoksesta, eläinten hyvinvoinnista ja ympäristön saastumisesta huolestuneet eläinkapinalliset estävät panssa502209SDP haluaa tappaa maaseudun - bensan hinta mahdollisimman korkealle
Maaseudulla auto on välttämätön asia, ja lähes kaikilla on bensa-autot. Kuinka tyhmä pitää olla jos äänestää demareita?1622025Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää171801Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön861218Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.741123HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a362931005Jumalauta! Ukraina hyökkää jo Suomeenkin!
Ukrainan drooneja tullut Suomeen ainakin kolme, ehkä enemmäkin! Syvälle Suomeen! Nyt on klovnipressa hukkapätkä mennyt T321938Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah99904- 56837