Customit ovat ihmeellisen laiskoja kiihtymään. Harley Davidsonien kiihtyvyys on samaa luokkaa kuin Toyota Corollalla eikä nämä japsicustomitkaan mitään raketteja ole. Ainoita poikkeamia vetelien customien joukossa ovat Moto Guzzin cruiserit, jotka kiihtyvät 0-100 jossain 5-6 sekunnin pinnassa. Miksi customien pitää olla niin laiskoja?
Customien kiihtyvyys
69
30714
Vastaukset
- tiedän
niitä ostavat ihmiset, joille moottoripyöräily ei ole yhtä kuin kuin liikennevalokiihdyttely.
- Vmax
Liikennevaloista 2.9s 0-100:taan (muoviluodit tuppaavat keulimaan jos mielivät rinnalle) varttimailille suunniteltua Customia voi ajaa ihan pintakaasullakin ja jopa 200km/h tuntuu ilman katteita ranteita venyttävänä !
- Customkuski
Miksi ihmeessä pyörän - tai minkään muunkaa tieliikenteessä käytetyn - pitäisi kihtyä esim. 4 s 0-100 km/h?
Minulla on >1000 cm3 custom, enkä koskaan ole kokenut liian hidasta kiihtyvyyttä. Normaaliliikenteessä pärjää - mitä vielä pitäisi? Ja toisaalta, jos pyörä kihty naps!, niin on vaara ajaa vahingossa kaupungissa kiihdytellessään ylinopeutta tutkaan. Nuo karvanoppateini yrittävät joskus haastaa, vaan mitäpäs niistä... - ajaminen
on kuin seksi, mitä kauemmin se kestää sen parempi... jos kiihtyvyydestä tykää, niin sitä voi testata muualla kuin yleisellä tiellä.
- erinomaista
Siin se tuli,Kyykymopo pojat laukee nopeesti kun on kiire joka paikkaan hah nauraa
- Osmo
Kyllä Customi yleensä jättää autot viivalle.
Ja Triumphin roketti jättää kaikki sporttipyörätkin viivalle.
Onhan näitä.- Eskonen
Olen samaa mieltä kanssasi. Minäkin olen miettinyt miksi kustomit kiihtyvät niin huonosti. Usein nykyautot ovat nopeempia liikenne valossa. Miksi jostain moottoripyörästä eisaada kunnon tehoja kun ne saadaan autostakin. Ja miksi jollain normaali hondalla kumi sauhuaa?
- iloa
Eskonen kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Minäkin olen miettinyt miksi kustomit kiihtyvät niin huonosti. Usein nykyautot ovat nopeempia liikenne valossa. Miksi jostain moottoripyörästä eisaada kunnon tehoja kun ne saadaan autostakin. Ja miksi jollain normaali hondalla kumi sauhuaa?
ajaa normaali liikenteen seassa jollai 150 heppasella pyörällä? sen ymmärrän jos käy radalla ajamassa, mutta muuten ovat turhia vehkeitä. kyllä noissa customeissa ajo ominaisuudet on paremmat, harvemmin niitä joutuu vakuutusyhtiön lunastamaksi.
- Carbon
iloa kirjoitti:
ajaa normaali liikenteen seassa jollai 150 heppasella pyörällä? sen ymmärrän jos käy radalla ajamassa, mutta muuten ovat turhia vehkeitä. kyllä noissa customeissa ajo ominaisuudet on paremmat, harvemmin niitä joutuu vakuutusyhtiön lunastamaksi.
... ihmettä???
Vanhempia:
Honda VF 1100 C
Honda Magna
Kawasaki Eliminator ZL 900/1000
Yamaha V-MAX
Uudempia:
Kawasaki Vulcan 2000
Triumph Rocket III
Ihme jos ei näillä liikennevaloista ehdi liikkeelle. Kannattaa ehkä kokeilla ja ajaa eri vehkeillä, eikä äimäillä ympäriinsä. Monet tehokkaat supersportit eivät ole nopeimmillaan ensimmäisen 50 metrin matkalla, joten näihinkin karkeloihin ehtii hyvin mukaan. Tietysti oma asiansa on monenko käsissä puikot pysyy kun otetaan koneista kaikki irti.
Kellotin Kawan ZL tonnisen 3 sekunnin (0-100 kmh) luokkaan vakioputkilla. Ihan hyvin customille.
Nykyinen pyörä on HD VRSCR Street Rod, joka hiukka henkeä helpotettuna ei ole pitkästä ykkösvaihteesta huolimatta ihan huono etenemään ;)
Ajokautta odotellen... - selittää...
Carbon kirjoitti:
... ihmettä???
Vanhempia:
Honda VF 1100 C
Honda Magna
Kawasaki Eliminator ZL 900/1000
Yamaha V-MAX
Uudempia:
Kawasaki Vulcan 2000
Triumph Rocket III
Ihme jos ei näillä liikennevaloista ehdi liikkeelle. Kannattaa ehkä kokeilla ja ajaa eri vehkeillä, eikä äimäillä ympäriinsä. Monet tehokkaat supersportit eivät ole nopeimmillaan ensimmäisen 50 metrin matkalla, joten näihinkin karkeloihin ehtii hyvin mukaan. Tietysti oma asiansa on monenko käsissä puikot pysyy kun otetaan koneista kaikki irti.
Kellotin Kawan ZL tonnisen 3 sekunnin (0-100 kmh) luokkaan vakioputkilla. Ihan hyvin customille.
Nykyinen pyörä on HD VRSCR Street Rod, joka hiukka henkeä helpotettuna ei ole pitkästä ykkösvaihteesta huolimatta ihan huono etenemään ;)
Ajokautta odotellen...Ketjun aloittaja on kerran ajanut kaverinsa mopolla, joten hänellä ei liene paljon varaa sanoa muiden laitteiden kiihtyvyyksistä. Lukutaidossakaan ei ole hurraamista, hänen viestinsä kumoavia tietoja voi lueskella monista alan lehdistä tai vaikkapa internetistä.
- koska
Eskonen kirjoitti:
Olen samaa mieltä kanssasi. Minäkin olen miettinyt miksi kustomit kiihtyvät niin huonosti. Usein nykyautot ovat nopeempia liikenne valossa. Miksi jostain moottoripyörästä eisaada kunnon tehoja kun ne saadaan autostakin. Ja miksi jollain normaali hondalla kumi sauhuaa?
siksi kun customeiila ajaa miehet.On jo mennyt se puperteetti ikä pois, ja vauhti ei ole elämän tarkoitus. Onko kiire viikatemiehen luo?
- trumpetisti
Hassu juttu minusta tuo customien hitaus otaksuma paikaltaan ("viivalta")lähdössä
Pikku customeilla mm. piikeillä l. 125kuutioisilla voi hävitä perheautolle, joillakin keskikokoisilla kireille GTI malleille
Isot uudehkot customit jättää kyllä autot taakseen, esimerkkinä mm. Triumph Rocket3, jolle Bike-lehti kellotti jotain 2.8s 0-100kmh ja 1 sekunti 0-50kmh mahtaako corollat pysyä mukana?
Ajelen itsekin kyseisellä mopolla, muttei ole kyllä kukaan autoilija haastanut, vaikka en kyllä olisi ottanut "haastetta" vastaankaan, syyn varmaan voi arvata.....- biker,s voice
Vaikuttaa selittelyltä. Tosiasia fakta kuitenkin on, että customit ovat kovin hitaita kiihtymään, accelereeraamaan.Vaihteet menevät yleensä päälle hitaasti kolisten, jos ollenkaan ja kiihdyttäessä lisääntyy yleensä vain ääni, ei nopeus. 250 kuutioinen sporttipyörä, eli oikea moottoripyörä, bike, menee ohi mennen tullen. Myös jarrut ovat customeissa yleensä heikkoja.Ajo-ominaisuuksia leimaa kummallinen kumilankamaisuus, mikä kurveissa ilmenee vaarallisena vaappumisena ja helposti ulosajona. Kunnon tavallisilla pyörillä runkomateriaali on kunnon tukevaa materiaalia, ei samanlaista muovailuvahan tyyppistä makaroonia kuin customeissa.Mikähän tehtaita vaivaa, kun eivät edes runkoja viitsi tukevaksi rakentaa? Nämä ovat faktoja, jotka voi tarkistaa asioihin kunnolla perehtyneiltä moottoripyöräilijöiltä.
- voivoivoi...
biker,s voice kirjoitti:
Vaikuttaa selittelyltä. Tosiasia fakta kuitenkin on, että customit ovat kovin hitaita kiihtymään, accelereeraamaan.Vaihteet menevät yleensä päälle hitaasti kolisten, jos ollenkaan ja kiihdyttäessä lisääntyy yleensä vain ääni, ei nopeus. 250 kuutioinen sporttipyörä, eli oikea moottoripyörä, bike, menee ohi mennen tullen. Myös jarrut ovat customeissa yleensä heikkoja.Ajo-ominaisuuksia leimaa kummallinen kumilankamaisuus, mikä kurveissa ilmenee vaarallisena vaappumisena ja helposti ulosajona. Kunnon tavallisilla pyörillä runkomateriaali on kunnon tukevaa materiaalia, ei samanlaista muovailuvahan tyyppistä makaroonia kuin customeissa.Mikähän tehtaita vaivaa, kun eivät edes runkoja viitsi tukevaksi rakentaa? Nämä ovat faktoja, jotka voi tarkistaa asioihin kunnolla perehtyneiltä moottoripyöräilijöiltä.
Oikea moottoripyörä, eli bike... joo. Menepä takaisin hiekkalaatikolle leikkimään bikelläsi.
- Biker,s voice
voivoivoi... kirjoitti:
Oikea moottoripyörä, eli bike... joo. Menepä takaisin hiekkalaatikolle leikkimään bikelläsi.
Tällä foorumilla on oikeus ja mahdollisuus ottaa kantaa siihen millainen moottoripyörä on omasta mielestä paras. Minusta customit ovat ihmeen hitaita ja huonoja ajo-ominaisuksiltaan. Minun suosikkini on tavallinen kunnon bike, jossa on kunnon ajo-ominaisuudet ja jonka kummi sauhuaa kiihdytyksessä eikä maadu asfalttiin.
- voivoivoi
Biker,s voice kirjoitti:
Tällä foorumilla on oikeus ja mahdollisuus ottaa kantaa siihen millainen moottoripyörä on omasta mielestä paras. Minusta customit ovat ihmeen hitaita ja huonoja ajo-ominaisuksiltaan. Minun suosikkini on tavallinen kunnon bike, jossa on kunnon ajo-ominaisuudet ja jonka kummi sauhuaa kiihdytyksessä eikä maadu asfalttiin.
Totta puhut, mielipiteensä saa sanoa. Mutta tuo nimitys "tavallinen kunnon bike" ei ihan oikeastikaan takoita mitään, kuulostaa vain tavallisen kunnon moottoripyöräilijän korvaan sangen typerältä.
- Customkuski
biker,s voice kirjoitti:
Vaikuttaa selittelyltä. Tosiasia fakta kuitenkin on, että customit ovat kovin hitaita kiihtymään, accelereeraamaan.Vaihteet menevät yleensä päälle hitaasti kolisten, jos ollenkaan ja kiihdyttäessä lisääntyy yleensä vain ääni, ei nopeus. 250 kuutioinen sporttipyörä, eli oikea moottoripyörä, bike, menee ohi mennen tullen. Myös jarrut ovat customeissa yleensä heikkoja.Ajo-ominaisuuksia leimaa kummallinen kumilankamaisuus, mikä kurveissa ilmenee vaarallisena vaappumisena ja helposti ulosajona. Kunnon tavallisilla pyörillä runkomateriaali on kunnon tukevaa materiaalia, ei samanlaista muovailuvahan tyyppistä makaroonia kuin customeissa.Mikähän tehtaita vaivaa, kun eivät edes runkoja viitsi tukevaksi rakentaa? Nämä ovat faktoja, jotka voi tarkistaa asioihin kunnolla perehtyneiltä moottoripyöräilijöiltä.
Et näköjään tiedä mitään asiasta, josta kirjoitat. Mikään väittämäsi ei pidä paikkaansa.
Jarrut heikkoja? Mullakin on kolme levyä ja taatusti riittää siinä, missä jossain muovihimmelissä.
Customit eivät vaapu kurveissa johtuen esim. siitä, että nämä teräksestä valmistetut ovat jo massaltaan sellaisia. Toisin kuin muovista valmistetut himmelit.
Mikähän tehtaita vaivaa, kun pitää tehdä kummallisia kuttaperkkahäkkyröitä ja maalata ne riemunkirjaviksi, jotta pikkupojat saisivat niillä ajaa reikäpäisinä päin kaiteita ja tolppia? Mikähän teitä pikkupoikia vaivaa, kun ette ymmärrä sen enempää moottoripyörien kuin oikean motorisminkaan päälle, vaan ainoa kriteeri on kova ylinopeus ja kaupungissa räppäileminen? Ja sitten ihmettelette kovia vakuutusmaksuja ja poliisin suhtautumista teihin...
Ja tuo mennen tullen ohitus...Kyllä minut saa ohittaa vaikka tiehöylällä, en minä koe sitä miksikään moottoripyöräni huonoudeksi...En vain ymmärrä sitä, että ajaessani valtatiellä 100:n alueella mittarin mukaan 115, niin jollakin pojulla on tarve ajaa ohi heittämällä ja vielä olevan siitä ylpeän. Olen kokeillut kerran omaa customiani mittarissa 180 todeten sen riittävän Suomessa ihan hyvin. Miksi pyörän pitää olla "superbike" ja kulkea 300:a? Siksikö, että se onkin kikkelin jatke ja muuten ei sillä pysty rehvastelemaan? Kun käyttöä ei ole löytynyt kuin kusemiseen! - Bikers,s voice
Customkuski kirjoitti:
Et näköjään tiedä mitään asiasta, josta kirjoitat. Mikään väittämäsi ei pidä paikkaansa.
Jarrut heikkoja? Mullakin on kolme levyä ja taatusti riittää siinä, missä jossain muovihimmelissä.
Customit eivät vaapu kurveissa johtuen esim. siitä, että nämä teräksestä valmistetut ovat jo massaltaan sellaisia. Toisin kuin muovista valmistetut himmelit.
Mikähän tehtaita vaivaa, kun pitää tehdä kummallisia kuttaperkkahäkkyröitä ja maalata ne riemunkirjaviksi, jotta pikkupojat saisivat niillä ajaa reikäpäisinä päin kaiteita ja tolppia? Mikähän teitä pikkupoikia vaivaa, kun ette ymmärrä sen enempää moottoripyörien kuin oikean motorisminkaan päälle, vaan ainoa kriteeri on kova ylinopeus ja kaupungissa räppäileminen? Ja sitten ihmettelette kovia vakuutusmaksuja ja poliisin suhtautumista teihin...
Ja tuo mennen tullen ohitus...Kyllä minut saa ohittaa vaikka tiehöylällä, en minä koe sitä miksikään moottoripyöräni huonoudeksi...En vain ymmärrä sitä, että ajaessani valtatiellä 100:n alueella mittarin mukaan 115, niin jollakin pojulla on tarve ajaa ohi heittämällä ja vielä olevan siitä ylpeän. Olen kokeillut kerran omaa customiani mittarissa 180 todeten sen riittävän Suomessa ihan hyvin. Miksi pyörän pitää olla "superbike" ja kulkea 300:a? Siksikö, että se onkin kikkelin jatke ja muuten ei sillä pysty rehvastelemaan? Kun käyttöä ei ole löytynyt kuin kusemiseen!Kyllä moottoripyörän pitää olla oikea bike, eikä mikään apinakiikku, jossa istutaan haarat levällään kuin jonkun elephantin selässä taikka jonkun punaisten lyhtyjen alueen työntekijä. Oikea bike lähtee kuin kirves ja se fiilis on silloin se juttu. Maantiellä oikealla bikellä voi tehdä turvallisen ohituksen vaikka sekunnissa jos pyörä kunnolla accelereeraa. Customilla ajo on sellaista vaappumista juuri tuuon kummallisen haara-asennon ja käsiriipunnan vuoksi ja vetelä runko sitä vielä heikentää.
- voivoivoi
Bikers,s voice kirjoitti:
Kyllä moottoripyörän pitää olla oikea bike, eikä mikään apinakiikku, jossa istutaan haarat levällään kuin jonkun elephantin selässä taikka jonkun punaisten lyhtyjen alueen työntekijä. Oikea bike lähtee kuin kirves ja se fiilis on silloin se juttu. Maantiellä oikealla bikellä voi tehdä turvallisen ohituksen vaikka sekunnissa jos pyörä kunnolla accelereeraa. Customilla ajo on sellaista vaappumista juuri tuuon kummallisen haara-asennon ja käsiriipunnan vuoksi ja vetelä runko sitä vielä heikentää.
Ainoa oikea bike on Helkama Aino. Nimim. biker,s voice (joka muuten sekään ei noin kirjoitettuna tarkoita mitään) voisi lopettaa tuon provoilun, ketään ei kiinnosta paskanjauhantasi. Jokainen moottoripyöristä jotain tietävä näkee fuulasi läpi. Väittämäsi kun sattuvat olemaan silkkaa paskaa, kuten täällä joku jo mainitsikin.
- Kutsisti
Bikers,s voice kirjoitti:
Kyllä moottoripyörän pitää olla oikea bike, eikä mikään apinakiikku, jossa istutaan haarat levällään kuin jonkun elephantin selässä taikka jonkun punaisten lyhtyjen alueen työntekijä. Oikea bike lähtee kuin kirves ja se fiilis on silloin se juttu. Maantiellä oikealla bikellä voi tehdä turvallisen ohituksen vaikka sekunnissa jos pyörä kunnolla accelereeraa. Customilla ajo on sellaista vaappumista juuri tuuon kummallisen haara-asennon ja käsiriipunnan vuoksi ja vetelä runko sitä vielä heikentää.
No onko sillä nyt niin väliä ajaako kainaloitaan tuuletellen vai muistuttaako ajoasento rantapalloa nussivaa apinaa. Kysyn vaan.
- jussi-
Biker,s voice kirjoitti:
Tällä foorumilla on oikeus ja mahdollisuus ottaa kantaa siihen millainen moottoripyörä on omasta mielestä paras. Minusta customit ovat ihmeen hitaita ja huonoja ajo-ominaisuksiltaan. Minun suosikkini on tavallinen kunnon bike, jossa on kunnon ajo-ominaisuudet ja jonka kummi sauhuaa kiihdytyksessä eikä maadu asfalttiin.
Moottoripyöräilyä voi harrastaa monella eri tapaa.. itse ajan mieluusti customilla nauttien siitä rennosti, en paskan jäykkänä tankin päällä maaten.. viime kesänä ajettiin tampereelta joensuuhun, mina customilla ja kaveri kyykyllä, kaveri oli valmis luovuttamaan jyväskylässä..
- monkkihonda pelle
Biker,s voice kirjoitti:
Tällä foorumilla on oikeus ja mahdollisuus ottaa kantaa siihen millainen moottoripyörä on omasta mielestä paras. Minusta customit ovat ihmeen hitaita ja huonoja ajo-ominaisuksiltaan. Minun suosikkini on tavallinen kunnon bike, jossa on kunnon ajo-ominaisuudet ja jonka kummi sauhuaa kiihdytyksessä eikä maadu asfalttiin.
Olet ilmeisesti iältäsi 15-21 vuotias. Semmoiset on kuitenkin pojan jutut. Montakos vuotta olet motskarilla ajellut.
- kartsa
Kiihdytys on suhteellista, mutta otetaan nyt esimerkkinä mitatut suoritusarvot: Super Magna 750 - 3.72 sek 0-100 km/h. Intruder 1400: 5.8 sek 0-100 km/h. Mihin tarvitsee nopeampaa kiihdytystä maantiellä? Radalla ajetaan eri pyörillä
- Biker,s voice
Listeneerahan nyt. Minä ridaan bikelläni aina roadilla, en ikinä trackilla ja bikeni pitää acceleerata kuin rocketti. Customit ovat niin lazyja, ettei niillä pysty bypassaamaan yhtään caria safetysti. Regularilla kunnon bikellä pystyy ja ridaaminen on safetympaa vaikka speedit ovatkin reilusti kovempia, kuin speedlimitit sallivat. Accidenttejä sattuu seldomimmin, kuin customeille. Älkää childrenit selittäkö, me kokeneet adultit knowaamme nämä asiat betterimmin kuin te!
- sakgu
Biker,s voice kirjoitti:
Listeneerahan nyt. Minä ridaan bikelläni aina roadilla, en ikinä trackilla ja bikeni pitää acceleerata kuin rocketti. Customit ovat niin lazyja, ettei niillä pysty bypassaamaan yhtään caria safetysti. Regularilla kunnon bikellä pystyy ja ridaaminen on safetympaa vaikka speedit ovatkin reilusti kovempia, kuin speedlimitit sallivat. Accidenttejä sattuu seldomimmin, kuin customeille. Älkää childrenit selittäkö, me kokeneet adultit knowaamme nämä asiat betterimmin kuin te!
ala-arvoista finglishiä. kielen raiskaamista. sinä lienet yksi niistä kavereista, jotka ovat nostaneet vakuutusmaksut kattoon. mieti, liikenteessä et ole yksin, voit tuhota esim viattoman lapsen elämän kiihdyttämällä liikenteessä lujaa pikkuauton kylkeen. älä viitsi, lapsi, leiki kotona vain lelumopoilla. se on kaikille turvallisempaa. kasva vähän ja tule sitten aikuisten maailmaan, missä teoilla on seuraukset.
- Biker,s voice
sakgu kirjoitti:
ala-arvoista finglishiä. kielen raiskaamista. sinä lienet yksi niistä kavereista, jotka ovat nostaneet vakuutusmaksut kattoon. mieti, liikenteessä et ole yksin, voit tuhota esim viattoman lapsen elämän kiihdyttämällä liikenteessä lujaa pikkuauton kylkeen. älä viitsi, lapsi, leiki kotona vain lelumopoilla. se on kaikille turvallisempaa. kasva vähän ja tule sitten aikuisten maailmaan, missä teoilla on seuraukset.
Minun languageni on kyllä ihan finnishiä, olen vain se verran smartimpi, että osaan usata englishiä seassa sivistywordeina. Jos et understandaa storyjani, älä readaa niitä.
Minun bikeilyni ei ole riseerannut anybodyn insuranceja, koska minulle ei ole happeneerannut accidentteja. Customistien faulttia nuo insurancet. Ja childrenit saavat learnata pysymään awayssa wayltani, owni faultti jos hurttaa! - Oikea Biker,s voice
Biker,s voice kirjoitti:
Listeneerahan nyt. Minä ridaan bikelläni aina roadilla, en ikinä trackilla ja bikeni pitää acceleerata kuin rocketti. Customit ovat niin lazyja, ettei niillä pysty bypassaamaan yhtään caria safetysti. Regularilla kunnon bikellä pystyy ja ridaaminen on safetympaa vaikka speedit ovatkin reilusti kovempia, kuin speedlimitit sallivat. Accidenttejä sattuu seldomimmin, kuin customeille. Älkää childrenit selittäkö, me kokeneet adultit knowaamme nämä asiat betterimmin kuin te!
Täällähän vilisee meitä Biker,s voiceja enemmänkin. Ei se mitään.Aika moni Erkkikin kirjoittelee näitä ja monta Mattia hei! Tosiasiafakta kumminkin on, että oikea bike nokittaa nämä vetelät trapetsikeinut. Ja vielä se accelereeraus. Se on tunnefiilis, joka tulee kun bike lähtee valoista ammuksen lailla eikä vetehtien päädy pöpelikköön niin kuin kuminauhacustomeilla matka. Ja vielä sinä voivoivoi, että nämä mielipiteet ovat tosi suosittuja ja niistä kaikki on kiinnostuneita eikä niin että kukaan ei ole. Everybodi hei, not nobodi. Näitähän on luettu jo pienen kaupungin verran ja vastakkaisia mielipiteitä on tullut parin promillen verran. Saman verran kuin vastustajilla on promilleja veressä näin perjantaina!!!!! Oikea bike rulaa!
- voivoivoi
Oikea Biker,s voice kirjoitti:
Täällähän vilisee meitä Biker,s voiceja enemmänkin. Ei se mitään.Aika moni Erkkikin kirjoittelee näitä ja monta Mattia hei! Tosiasiafakta kumminkin on, että oikea bike nokittaa nämä vetelät trapetsikeinut. Ja vielä se accelereeraus. Se on tunnefiilis, joka tulee kun bike lähtee valoista ammuksen lailla eikä vetehtien päädy pöpelikköön niin kuin kuminauhacustomeilla matka. Ja vielä sinä voivoivoi, että nämä mielipiteet ovat tosi suosittuja ja niistä kaikki on kiinnostuneita eikä niin että kukaan ei ole. Everybodi hei, not nobodi. Näitähän on luettu jo pienen kaupungin verran ja vastakkaisia mielipiteitä on tullut parin promillen verran. Saman verran kuin vastustajilla on promilleja veressä näin perjantaina!!!!! Oikea bike rulaa!
Saavat nuo mielipiteet olla suosittuja, ei se minua haittaa, minulla on omat mielipiteeni. Hyvää jatkoa sinulle ja "bikellesi", "acceleeraile" rauhassa vain.
- kolisee eniten
Biker,s voice kirjoitti:
Listeneerahan nyt. Minä ridaan bikelläni aina roadilla, en ikinä trackilla ja bikeni pitää acceleerata kuin rocketti. Customit ovat niin lazyja, ettei niillä pysty bypassaamaan yhtään caria safetysti. Regularilla kunnon bikellä pystyy ja ridaaminen on safetympaa vaikka speedit ovatkin reilusti kovempia, kuin speedlimitit sallivat. Accidenttejä sattuu seldomimmin, kuin customeille. Älkää childrenit selittäkö, me kokeneet adultit knowaamme nämä asiat betterimmin kuin te!
yleensä näillä torinkirtäjillä meenee pupu pöksyyn, kun mennään radalle ajamaan. sittä ne tosikuskit erottaa, ettei tarvi kylän keskellä keulia ja elvistellä muille.
- Ksadilainen
Biker,s voice kirjoitti:
Listeneerahan nyt. Minä ridaan bikelläni aina roadilla, en ikinä trackilla ja bikeni pitää acceleerata kuin rocketti. Customit ovat niin lazyja, ettei niillä pysty bypassaamaan yhtään caria safetysti. Regularilla kunnon bikellä pystyy ja ridaaminen on safetympaa vaikka speedit ovatkin reilusti kovempia, kuin speedlimitit sallivat. Accidenttejä sattuu seldomimmin, kuin customeille. Älkää childrenit selittäkö, me kokeneet adultit knowaamme nämä asiat betterimmin kuin te!
Mun rotsi skriinaa klitsussa snögee ja kimman prätkä dalla sua kohta röökiin!
- jiijii
Ksadilainen kirjoitti:
Mun rotsi skriinaa klitsussa snögee ja kimman prätkä dalla sua kohta röökiin!
keskustelun aloittanut edes ajanut isolla customilla
itellä oli vanha vn15 ja siinnäkin on tuota teho ja
vääntöreserviä vaikka muille jakaa,löytyi vain 4-vaihdetta jioskin yksikin olisi riittänyt sillä
vääntöä' on aivan julmetusti,siinnä oli joku vanhempi 600 cebari hätää kärsimässä kun anto mennä.
mutta ei ylensäkkään noita isoja "sonneja" käytetäkkään tuolla tavalla kuin ns:normaali mopoja
mutta esim.kahdeksan kympin nopeudesta nuo sonnit
lähtevät aivan tajuttomasti,siis isolla vaihteella
siinnä vaiheessa kun muovipelit hakee vielä pienempää on iso "sonni"jo kaukana,eli menkää
edes koettamaan ko:pyöriä ja tulkaa sitten vasta tänne latelemaan "tietojanne".
ps:vanhasta vm90 "väinöstä löytyi 72HP ja 124nm)
ja TIEDÄN mistä puhun. - vääääntööö
jiijii kirjoitti:
keskustelun aloittanut edes ajanut isolla customilla
itellä oli vanha vn15 ja siinnäkin on tuota teho ja
vääntöreserviä vaikka muille jakaa,löytyi vain 4-vaihdetta jioskin yksikin olisi riittänyt sillä
vääntöä' on aivan julmetusti,siinnä oli joku vanhempi 600 cebari hätää kärsimässä kun anto mennä.
mutta ei ylensäkkään noita isoja "sonneja" käytetäkkään tuolla tavalla kuin ns:normaali mopoja
mutta esim.kahdeksan kympin nopeudesta nuo sonnit
lähtevät aivan tajuttomasti,siis isolla vaihteella
siinnä vaiheessa kun muovipelit hakee vielä pienempää on iso "sonni"jo kaukana,eli menkää
edes koettamaan ko:pyöriä ja tulkaa sitten vasta tänne latelemaan "tietojanne".
ps:vanhasta vm90 "väinöstä löytyi 72HP ja 124nm)
ja TIEDÄN mistä puhun.customilla voi nauttii ajamisesta ihan laillisillakin nopeuksilla. menee kevyesti yli 500 kilsan lenkit päivässä. kyykky kuskit kitisee joka välissä kun paikat puutuu. eihän se mikään ihme, kun ajo asento on täysin luonnoton.
- Kuikka.
Biker,s voice kirjoitti:
Minun languageni on kyllä ihan finnishiä, olen vain se verran smartimpi, että osaan usata englishiä seassa sivistywordeina. Jos et understandaa storyjani, älä readaa niitä.
Minun bikeilyni ei ole riseerannut anybodyn insuranceja, koska minulle ei ole happeneerannut accidentteja. Customistien faulttia nuo insurancet. Ja childrenit saavat learnata pysymään awayssa wayltani, owni faultti jos hurttaa!AJA JO PUUHUN!!!!!!!!!!
- Käpylänimppari
Ksadilainen kirjoitti:
Mun rotsi skriinaa klitsussa snögee ja kimman prätkä dalla sua kohta röökiin!
varmaan dallaa, eikä dalla? Pelle nro2!
- Palionaara
Biker,s voice kirjoitti:
Listeneerahan nyt. Minä ridaan bikelläni aina roadilla, en ikinä trackilla ja bikeni pitää acceleerata kuin rocketti. Customit ovat niin lazyja, ettei niillä pysty bypassaamaan yhtään caria safetysti. Regularilla kunnon bikellä pystyy ja ridaaminen on safetympaa vaikka speedit ovatkin reilusti kovempia, kuin speedlimitit sallivat. Accidenttejä sattuu seldomimmin, kuin customeille. Älkää childrenit selittäkö, me kokeneet adultit knowaamme nämä asiat betterimmin kuin te!
Kyllä olet ihana hikipalli sinä. Mukavahan tällaista paskaakin on välillä lukea ajankuluksi. Ajankulu on sinänsä huonoasia, koska se vanhentaa. En nyt kuitenkaan keksi muuta kuin lukea kirjoittamaasi ihanaa paskaa. Muutaman tunnin päästä menen nukkumaan. Paskaa lukeneena.
- pitäisi
Ksadilainen kirjoitti:
Mun rotsi skriinaa klitsussa snögee ja kimman prätkä dalla sua kohta röökiin!
ottaa kortti ja pyörä pois...
- Magnamamma
Kyllä kiihtyy, niin mamma kuin mopokin ;)
- MT01
Itse yritän aina kun on mahdollista ajaa eri pyörällä kun käymme kaverien kanssa ajamassa. Jos olisi varaa niin tallissa olisi kyllä jokin iso customi matkaa varten, sitten joku "mutka" pyörä erikseen. Se kyllä allekirjoitan että on kyse autosta tai pyörästä pitää siinä olla sen verran tehoa että ohitukset voi tehdä turvallisesti esim. kaksi päällä.
- aivot tallella
Customit on tehty normaaleille ihmisille.
- wswswsw
entäs Rocket III? Eipä sun ruikku mopolla oo paljoa asiaa...
- gixxer
eipä ole varttimaili ajat huimia ainakaan ollut. Ei sillä teho/painosuhteella. Helppo kyllä lähetellä kun ei keula kevene, mut ei sporttipyörän perässä pysy. Ja on se kyllä tosi rumakin
- Guzzisti
Kaikella nää nappulat päätänsä jaksaa vaivata.
- jussi-
Itse ajelen hyvin tyytyväisenä 1100cm moto guzzilla enkä purnaa kulkupuolesta.. jos tarvitsee ohittaa maantiellä niin ei tarvitse vaihteisiin kajota ja ihan testi mielessä viime kesä kokeiltiin guzzini vs. 636ninja niin 140km/h asti pysyin menossa mukana, eikä ollut keulimis tms. ongelmia..
- mXa
Mulla oli ennen katupyörä ja kyllähän se tietty lähti, mutta mitä sillä tekee jos ei ole ajokorttia. Mulla oli koko viime kesän kortti pois ja kyllähän veeetutti!!! Nyt ostin uuden custompyörän ja innolla odotan ensi kesää. Custom pyörät on mielestäni ollut 100 kertaa makeempia kun katupyörät. Ainut huono puoli vaan on ollut se kiihtyvyys. Kylläpähän näköjään nykyajan isommat customit kiihtyy ihan tarpeeks ja vääntöä on kun pienessä kylässä. Eikä niillä edes tee mieli kiihytellä.Mutkateilläkin customit on todella hyviä ja ketteriä. Näin jälkeen päin muutenki ajatellen ei siitä kiihyttelystä nauttinu. Pelkäs poliiseja ja kolareita. Piti vaan esittää. Onneks selvisin sakoilla ja kortin lähdöllä...ei mitään vakavempaa sattunu. Järki käteen ensi kesäks ja naatitaan kaikki pyöräilystä oli se mikä tahansa.
- herra on
mieltä ROCKET III:n kiihtyvyydestä? 3,3s. 0-100km/h
- keskutelun
vasta nyt ... väite, että customit ovat laiskoja on kommenttina aika reilua yleistämistä, ja antaa kyllä kuvaa sen tekijästä. no ei siitä enempää - yksi juttu mua jäi oikeastaan vaivaamaan - mikähän on merkiltään ja malliltaan se tämän keskustelun aloittajan "bike", olis kiva kuulla, että me tyhmemmätkin tiedettäisiin ...
- JAG74
Ainii,
Rocket III kiihtyy 2,8s 0-100 että kerkee. Väännön ollessa vakiona 200Nm... että silleen.
Tämän jo joku tänne saattanut lisätäkkin ettei korollakuskit pääse keulimaan :) - LG_enVision
Customit ovat cruisereita joilla on tarkoitus ajaa rauhallista ajoa paikasta toiseen. Ei niitä ole suunniteltu lähtemään paikaltansa kuin tykin suusta.
Itse en customeista tykkää. Ne ovat painavia ja kömpelöitä eivätkä yhtään sporttisia.
Jos kadulla ajaa niin sporttipyörä on paras ratkaisu ainakin jos haluaa urheilullisuutta ja sitten maastossa enduro on ehdottomasti paras.- V.H.
Kyllä olen täysin samaa mieltä.
Sen takia pyöriä on joka lähtöön valmistettu
että jokaiselle löytyy se oma pyörä käyttö-
tarkotuksen mukaan. En lähtisi Customilla radalle,kyykkypyörällä taas en pitkään matkaan
kesällä tuli yli 25000km. Josta pisin lenkki
päivälle 984km.Customilla perse kesti hyvin
istua 15h.Ja paljon tuli ajettua 350-550km.
lenkkejä perättäisinä päivinä.Nautin joka
ainoasta kilsasta satoi tai paistoi, viime-
kesänä paljon sateessa.Pidän kyllä kovastakin
ajosta.Ratapyörä olisi hankintalistalla ja siihen
ei tule kilpiä pakulla pääsee Motoparkkiin aje-
lemaan ja onhan se kipattava että tulee rajat
tutuksi.Eipä tarvii kaahata yleisillä teillä. - yksi nopeimmista
V.H. kirjoitti:
Kyllä olen täysin samaa mieltä.
Sen takia pyöriä on joka lähtöön valmistettu
että jokaiselle löytyy se oma pyörä käyttö-
tarkotuksen mukaan. En lähtisi Customilla radalle,kyykkypyörällä taas en pitkään matkaan
kesällä tuli yli 25000km. Josta pisin lenkki
päivälle 984km.Customilla perse kesti hyvin
istua 15h.Ja paljon tuli ajettua 350-550km.
lenkkejä perättäisinä päivinä.Nautin joka
ainoasta kilsasta satoi tai paistoi, viime-
kesänä paljon sateessa.Pidän kyllä kovastakin
ajosta.Ratapyörä olisi hankintalistalla ja siihen
ei tule kilpiä pakulla pääsee Motoparkkiin aje-
lemaan ja onhan se kipattava että tulee rajat
tutuksi.Eipä tarvii kaahata yleisillä teillä.Hei.
Mahtaa kyykkykuskit olla ihmeissään jos erehtyvät tuon Customin kanssa viivalle.
Kiihtyy 0-100km/h 2,8s..
Ei taida olla montakaan kyykkyä mitkä pärjää sille kiihdytyksessä. - etanan menoa
yksi nopeimmista kirjoitti:
Hei.
Mahtaa kyykkykuskit olla ihmeissään jos erehtyvät tuon Customin kanssa viivalle.
Kiihtyy 0-100km/h 2,8s..
Ei taida olla montakaan kyykkyä mitkä pärjää sille kiihdytyksessä.Luin viestit huolellisesti läpi ja analysoin tarkkaan. Pitää varmaankin ostaa alkuperäisen kirjoittajan suosittelema eli Moto Guzzi. Siinä on gruiser henkeä ja kiihtyvyys kohdallaan. Ei näillä japanin muovilelu gustomeilla eikä amerikkalaisilla Hardly Davidsoneilla viitsi jäädä tien tukkeeksi. Niillä näköjään hämähäkitkin rakentelevat kiihdytyksen aikana verkkoa takapyörän ja asfaltin väliin. Hidasta on kiihtyvyys.
- Kyllä kerkee
etanan menoa kirjoitti:
Luin viestit huolellisesti läpi ja analysoin tarkkaan. Pitää varmaankin ostaa alkuperäisen kirjoittajan suosittelema eli Moto Guzzi. Siinä on gruiser henkeä ja kiihtyvyys kohdallaan. Ei näillä japanin muovilelu gustomeilla eikä amerikkalaisilla Hardly Davidsoneilla viitsi jäädä tien tukkeeksi. Niillä näköjään hämähäkitkin rakentelevat kiihdytyksen aikana verkkoa takapyörän ja asfaltin väliin. Hidasta on kiihtyvyys.
Esimerkiksi oma mopotti Suzuki VL1500, 320 kiloa ja 62 heppaa, selviytyy "technical specifications"in mukaan 0-100 km/h 5.5 sekuntiin, ihan vakiovarusteilla.
Ihan mielenkiinnon vuoksi: mikä malli Corollasta menee edes alle 10 sekuntiin? Aika harva tieliikenteeseen tarkotettu auto edes alle 6 sekunnin? eikä isommalla Customilla edes liikennevaloista tartte juuri kepitellä vaihteitakaan.
Mutta niinkun sanottu, ehkä ne muut arvot kuitenkin jalostaa ihmisen nauttimaan matkanteosta jalat edellä kuin huippunopeus ja kiihtyvyys. - Omittimo
Kyllä kerkee kirjoitti:
Esimerkiksi oma mopotti Suzuki VL1500, 320 kiloa ja 62 heppaa, selviytyy "technical specifications"in mukaan 0-100 km/h 5.5 sekuntiin, ihan vakiovarusteilla.
Ihan mielenkiinnon vuoksi: mikä malli Corollasta menee edes alle 10 sekuntiin? Aika harva tieliikenteeseen tarkotettu auto edes alle 6 sekunnin? eikä isommalla Customilla edes liikennevaloista tartte juuri kepitellä vaihteitakaan.
Mutta niinkun sanottu, ehkä ne muut arvot kuitenkin jalostaa ihmisen nauttimaan matkanteosta jalat edellä kuin huippunopeus ja kiihtyvyys.Onhan se nyt selvä, että iso cruiseri on tehoton. Minäkään en tehonpuutteen vuoksi ole ajanut Suomessa kuin kerran 180 km/h. Ja senkin moottoritiellä hyvin lyhyen ajan. Eikä pyörä kulkenut yhtään kovempaa, pahus sentään!
Kyllä se ottaa pattiin, kun pyörässä on alle 200hv tehoa, eikä voi reikäpäisenä ajella jossain Vihantasalmella >200km/h, tai vaikkapa poliisia karkuun älyttömällä nopeudella.
Erityisesti minua harmittaa se, että pyörässä ei ole ylimääräistä tarpeetonta ja käyttämätöntä tehoa esim. 100hv. Huonoa on myös se, että - vaikkapa liikennevaloista - liikkeelle lähtiessä, ei ole tarpeen huudattaa konetta >5000 rpm, vaan liikkeelle lähden 1500 kierroksella. Vääntöä riittää, mutta silti kiihtyvyys on alle 4s 0-100km/h.
Kesälomareissulla vähän harmitti vain se, että kahden viikon tarpeelliset varusteet kulkivat hyvin laukuissa, eikä tarvinnut reppua selässä. Olisihan se ollut komea maata tankin päällä mahallaan reppu selässä - koko kahden päivän reissuun, johon kuttaperkkaisella sirkkelillä voi lähteä.
Jos sitten mukaan haluaa lähteä "kultsipupu", niin takapenkki on mukava ja tilava. Jopa niin, että siellä nukahtaa. Pitäiskös vaihtaa se pieneen läpyskään, jotta sais yksin matkustaa?
Hieman tuo lohtua asiaan se, että jälleenmyyntiarvo säilyy, jos nyt haluaa vaihtaa pyörän alle 150´000 km:n.
Semmosia harmituksen värkkejä nuo isot matkapyörät ovat...
- ihmetteliä
Luin eräästä pitkästä ja ihmeellisestä ketjusta, että kustomien kiihtyvyys on huono. Erään amerikkalaisen merkin kiihtyvyys on kuulemma Toyota Corollan luokkaa.Vain italian poikien tekemä Moto Guzza kiihtyy kovasti, varsinkin kiihdytettäessä. Onko näin vai onko kyse urbaanista legendasta?
- Cruisailija
Kellotimme piruuttamme kaksi cruiseria. Molemmissa oli iso tuulisuoja ja kaksi sivulaukkua. Molemmat kiihtyivät osaavissa käsissä ~4s. 0-100km/h.
1. vaihteella 80:aan ja kakkosella loppu.
On siinä Toyotalla haastetta...
Kuinkahan monta sellaista autoa Suomessa on tieliikenteessä, joka kiihtyy alle 4s. ?
Kun pyörällä ajaa tasaisella nopeudella vaikkapa 80 km/h, niin paljonko tehoa moottorista otetaan ulos? Tulos on yllätys - tai siis sen tehon vähyys. Mihin sitä loppua tarvitaan? No niihin älyttömiin kiihdytyksiin liikennevaloista ja reikäpäisiin ylinopeuksiin. - niinpä tietyst
Kyseessä on tietysti kaksi Moto Guzzaa??? vai kuinka??? Muut kiihtyvät etanaakin hitaammin olen kuullut erään huoltomiehen naapurilta.
- Crusailija
Ei ollut Moto Guzzeja. Eikä merkillä tässä keskustelussa ole väliä.
Eikä mp:n kiihtyvyydellä muutenkaan ole väliä. Jokainen kiihtyy huomattavan nopeasti vaikkapa autoon verraten.
Ainoa porukka, jonka mielestä pyörän pitää kiihtyä ja kulkea älyttömästi, on ne reikäpääpojat, jotka ihannoivat typeryyttä. He, joiden tekosien tähden vakuutusmaksut ovat hyvin korkeita.
Käytännöllisesti katsoen jokainen mp Suomessa kiihtyy alla 6s 0-100 km/h ja jokaisella saa ylinopeussakot. Joten...? - sk
aika pirtee toi Corolla jos näin on. Mulla spora 883 Iron johon hengitystä vähän parannettu 5.3 sekkaa 0-100. Ei mikään raketti mut kyllä se useimmat autot päihittää
- Äijä vaan
Mulla on ollut pyörinä reilun 40 vuoden aikana trialia, krossia, mantsaa, kyykkyä ja customia. Kaikissa on ollu niin hyvää kuin huonoa. Iän mukana myös maku on muuttunut rauhallisempaan suuntaan. Näin myös tuttavapiirissä kaikilla jotka vielä on hengissä. Mukavaa pyöräilykesää kaikille tasapuolisesti.
- Oottekotosissanne
Itsellä alla on ollut neljä vuotta legendaarinen powercustom Honda Magna VF750C.
Voisi luulla että kuutioitten ollessa 0.75 litraa ei tehoja olisi nimeksikään. Totuus on muuta. Peli lähtee 0-100 km/h alle neljän sekunnin valoista. Keula ei pyri ylös väkisten pahimmassakaan kiihdytyksessä ellei sitä yritä nostattaa perse takana nojaten kuten endurossa tykkään tehdä. Vehje ei jää pahasti jälkeen mistään muusta laitteesta normaaliajossa.
Peli on ulkopinnaltaan kuin krominen salama. Ei mitään muovipaskaa, vaan milwaukeen terästä kromattuna, eli jenkkipeli juuri harlikoiden naapurista.
Vakuutukset reilut parisataa vuodessa. Investoikoon mihin kukakin tykkää.
Tekniikka on niin yksinkertaista että sen pystyy itsekin korjaamaan.
Niille jotka haluaa vauhtia ja vaaratilanteita kahdella renkaalla suosittelen enduron ajamista. Siinä kun ottaa pyörällä 50 metrin hyppyrilennot ja laskeutuu 130km/h vauhdissa elossa, siinä alkaa olla hiukan fiilistä. Se on ihan sama tulla selittämään että kadulla, radalla tai missään asfalttialustalla olis mitään jännäkakkaa saatavilla sen jälkeen kun on vetänyt hullussa patikossa nappularenkailla kuolemaa ja elämää halveksuen semmosia vauhteja. Missään muussa 2-rengaslajissa ei ole tarpeen vetää kovia syndejä päälle juuri siitä syystä että jännäkakan määrä on ihan omaa luokkaansa.- ei kiihdy ei
silti joku japsin lotjake 70-luvulta jättää valoissa sut ja magmasi ku seisomaan.
hanki elämä tai oikeasti nopea peli.
ähköllä toimiva prätkä menee alle2s ajassa 0-100
parasta hupia jättää kiihtyvyydesä saastuttava bensakone seiomaan valoissa. eikö?
https://www.youtube.com/watch?v=369h-SEBXd8
- Hartoo
HD 1200cc 15s 100km/h
HD 1300cc 12s 100km/h
HD 1600cc 10s 100km/h
http://tekniikanmaailma.fi/kayttotesti-40-000-km-harley-davidson-electra-glide-ultra-classic/
Yamaha Dragstar 650 8s 100km/h
Yamaha Dragstar 1100 7s 100km/h
Intruder 800 5s 100km/h
Intruder 1400 6s 100km/h
Ei mitään tykkejä mikään. - Hartoo
HD 1200cc 15s 100km/h
HD 1300cc 12s 100km/h
HD 1600cc 10s 100km/h
http://tekniikanmaailma.fi/kayttotesti-40-000-km-harley-davidson-electra-glide-ultra-classic/
Yamaha Dragstar 650 8s 100km/h
Yamaha Dragstar 1100 7s 100km/h
Intruder 800 5s 100km/h
Intruder 1400 6s 100km/h
Ei mitään tykkejä mikään. - HarleyDCO
Uudemmat nestejäähytteiset Harleyt kiihtyy jo hyvin:
Suorituskykymittaukset
Noin 10 000 km:n kohdalla oli aika tehdä suorituskykymittaukset. Ensin mentiin Viaber Oy:n tehomittauspenkkiin. Harrikan uudelle, osittain nestejäähdytetylle moottorille ei ilmoiteta tehoja julkisesti missään, mutta CoC-todistuksessa kerrotaan tehoksi 64 kW eli 87 hevosvoimaa. Mittasimme testin alkutehoksi 62,8 kW.
Tämäntyyppisten moottoripyörien ostajille suorituskyky ei ole kaikki kaikessa, mutta mittasimme kiihtyvyydet aivan normaalisti. Välin 0–100 km/h Harrikka kiihtyy autoihin verrattuna ihan hienosti, 6,1 sekuntia ei ole mitenkään huono arvo. Neljäsataa metriä sujuu kuitenkin prätkälle verkkaiseen 14,5 sekuntiin, ja loppunopeus 150 km/h kertoo jo jotain tehon puutteesta.
Jokainen Harrikka-kuljettaja muistaa mainita, että vaikka tehoa ei juuri ole, löytyy vääntöä vähintään pienen kylän verran. Väärin.
Moottorille mittaamamme 136 Nm on melkein 1,7 litran iskutilavuudelle todella vähän. Henkilöautoissa päästään yleensä lähelle 100 newtonmetriä litralla, ja moottoripyörissä huidellaan selvästi rajan yli. Harrikan tulos on 80 Nm/l, ja senkin riittävyyttä vastaan taistelee kuljettajan kanssa helposti yli 500 kiloon nouseva massa. Vääntömyytin kumoavat myös ohituskiihtyvyysmittaukset. Harrikka kiihtyy paremmin kuin perheauto, mutta jos sitä verrataan johonkin muuhun matkapyörään, niin kylmää kyytiä on luvassa.
Teimme viime kesänä matkapyörävertailun, jossa yksi osallistuja oli BMW R 1200 GS Adventure. Se on painava ja kookas matkapyörä 1 170-kuutioisella moottorilla. Se kipittää nelosvaihteella 60–120 km/h 114 metrin matkalla. Harrikka ottaa 202 metriä. Viitosvaihteella BMW kuluttaa 120 metriä, Harrikka 279 metriä. Kuutosvaihteella tilanne vain huononee. BMW:llä matkaa palaa 142 metriä, Harrikalla uskomattomat 378 metriä.
Ei ihme, että moni testikuljettaja kirjasi ajopäiväkirjaan maininnan: ”Missä se vääntö on?” tai ”Missä tehot?”- PoriHD
Tuo kiihtyvyys on HD:lle jo hyvä, itellä vanha Road King ja mopotkin kiihdyttää ohi valoista.
- HDRISE
Japsit leikkivät bambukeppeillä kun harley davitson teki sarjavalmisteisia moottoripyöriä. Siinä vastaus kiihtyvyyteen.
- Moottoripyärä
Huh mitä pellejä, ette kai sentään ajele maanteillä pilaamassa motoristien mainetta?
- Anonyymi
Vuodesta 1974 on ollu mp leluja yks oli Honda 600 rr tehty radalle oli kiva viikon sil oli paha ajaa hiljaa myin pois oon pysynyt customeistä niistä on 1 helmi 535 Viagara mut sitä pidetään tyttöjen pyöränä mut se kulkee enemmän ku laki sallii sil on kiva ajella pikku teitä toinen on 750 Special 5g5 mallia toimii hyvin matkapyöränä ne on mukavia ajettavia täst voi olla eri mieltä noi sopii mulle. 535 jättää isot customit seisomaan 450kg vastaan 200kg Tv Vompatti
Yamaha Virago 535 myi suomessa vaikka kuinka aikoinaan ja oli customiksi aika ajettavana hyvin suosittu myös ensipyöränä. Tyttöjen pyöränä sitä ei erityisemmin ole pidetty vaan se rooli lankesi Yamaha Virago 250 customille.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1055038Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453313Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503165Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4252357Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2431456Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121261- 761227
- 751204
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311168Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1241073