Kani pissii seinille..

Sanzkuli_06

Mulla on sellanen ongelma että mun kani pissii pitkin poikin seiniä ja lattioita. Se siis ruiskii joka paikkaan. Virtsa haisee todella voimakkaalta. Mikä avuksi? Onko jollain samanlaisi kokemuksia? Kani on kääpiökani.

12

8656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sip-su

      Kani merkitsee reviiriään pissalla, tapa alkaa murrosiässä. Kastraatio tai sterilaatio auttaa asiaan hillitsemällä myös reviirinpuolustusviettiä. Myös uudet hajut, ihmiset, eläimet ja vaikka huonekalut voivat aiheuttaa merkkailua, mutta yleensä kyseessä on sukuhormonituotannosta johtuva ruikkiminen.

    • ...

      auttaa,että kastroidatat kanisi,oletan siis,että se on poika!

    • Naaraskani

      Meillä on naaraskanilla (leikkaamaton) sama ongelma. Aikaisemmin se oli täysin sisäsiisti. Se pissasi olohuoneen matolle muutaman kerran ja vapaana ollessaan se menee nuuhkimaan niitä paikkoja tekee uudet pissat viereen. Siksi olemme rajoittaneet sen jaloittelun vain keittiöön. Sinne se ei ole tiettävästi pissannut. Samoin olohuoneessa se teki papanoita loikkiessaan. Nähtävästi kerran pissaaminen vain innostaa sitä jatkamaan.

      • pepper_79

        Sama juttu meilläkin. Naaras kanini (n.6kk) on aloittanut kuukausi sitten ruikkimisen sekä häkkiin että muualle huoneeseen. Myös yrittää astua kastroitua urosta ja ruikkii sen päälle. Tietääkö joku, onko ainoa vaihtoehto sterilointi, vai voiko merkkailu vähentyä? Tosiaan naaras on vasta n. 6kk, astumisyritykset ainakin ovat vähentyneet viimeaikoina selvästi kun uros ei niistä piittaa vaan pomppii karkuun. Muita käytösongelmia sillä ei ole esiintynyt, vaan puput ovat hyviä kavereita keskenään eikä ole ihmisiäkään koskaan purrut tms. Mutta toi merkkailu on kiusallista... :/.


    • ninetymice2

      En oikein usko että kanilla olisi niinkään reviirin merkkaamisesta kyse pissiessä. En kyl ole mikään asian tuntia, mut kanit mielestäni merkkaa reviirinsä kaulaa hieromalla. Ja kaulasta erittyy rittävät hajut kanien tunnistettavaksi.
      Kani on luonnossa saalis eläin ja näin sen ei ole järkevää merkata reviiriään haisevalla pissillä.
      Pissi ongelma voi johtua jostakin tyytymättömyydestä tms. Esim pakeneva jänis kusee takajaloilleen ja pyrkii ripsauttamaan kuset takaa ajajansa silmille.
      Kanille tulisi olla pissi paikka pehmyt ja hyvin hajua ja pissiä imevä. Kani mieltyy tälläiseen.
      Itselläni pissaamista vääriin paikkoihin tapahtui kun jouduin siirtämään sille alunalkajaan suunnittelemaa paikkaa. Kärsivällinen opetus korjasi tilanteen.
      Kannoin kanini aina kun vain sain väärästäpaikasta kuseksimasta laatikolleen.

      • sip-su

        ja myös hieromalla leukaperiään. Kanit voivat alkaa myös merkkaamaan rakasta ihmistään, varsinkin jos se on paljon pois kotoa taikka tulee jostakin kotiin vieraan hajuisena. Se vasta hauskaa kun on vaatteet kusessa!


      • Samaistun

        Meillä esiinty sama ongelma. Tosin kaniuros on jo 3-vuotias ja toisen kanini seurana. Pissailee pitkin seiniä ja moneen otteseen (saman päivän aikana jopa 10 kertaa) pissailee myös minun päälleni. Inhottavaa ja suorastaan vastenmielistä. Joka paikka haisee ihan jäätvän pahalle. Itse en ole vielä ratkaisua löytänyt, toivottavasti sinä löydät! :(


    • caelle

      täysin normaalia. kani merkkaa aluettaan. onhan kanit reviirieläimiä... jos ei tapa muutu älä tee mitään vaan anna kanin jatkaa. älä leikkauta vaan anna elää vapaudessa ja ilman ulkopuolisten toimenpiteitä. kanit voivat lopettaa sen ajastaan tai ei mutta se kuuluu kanien maailmaan ja hyväksy se.

      • Anonyymi

        Mitäpä jos olisit vain hiljaa. Toivottavasti et omista en kaneja


    • XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

      Meillä on kani kuseksinut sohville ja yksin sitä ei voi jättää hetkeksikään. Nyt on ilmaantunut ruikkimista, eli kanin häntä heiluu ja kusipisaroita lentelee minne sattuu. Kyseessä on reilut puolivuotta vanha naaras kääpiöluppis. Virtsa ei onneksi haise miltään=)

      • Minnet

        Minun poika pupu aloitti ruikkimisen myöskin. Aina jos on vähänkin iloinen, se juoksee huristen(kuuluu kehräystä) ja alkaa kiertämään jalkoja. Häntä on vähän pystyssä ja sitten se lentää... Kerran kun en huomannut pupua kiertelemässä oli lahkeet ihan litimärät pissasta ja seinät oli korkealle asti pisaroissa. Ei ole mukavaa kun pitää varoa iloista pupua. Jos en varoisi, olisi meidän talossa joka päivä pissassa seinät. MITÄ voi siis tehdä, leikata kani?


      • kaninägare
        Minnet kirjoitti:

        Minun poika pupu aloitti ruikkimisen myöskin. Aina jos on vähänkin iloinen, se juoksee huristen(kuuluu kehräystä) ja alkaa kiertämään jalkoja. Häntä on vähän pystyssä ja sitten se lentää... Kerran kun en huomannut pupua kiertelemässä oli lahkeet ihan litimärät pissasta ja seinät oli korkealle asti pisaroissa. Ei ole mukavaa kun pitää varoa iloista pupua. Jos en varoisi, olisi meidän talossa joka päivä pissassa seinät. MITÄ voi siis tehdä, leikata kani?

        kastraatio auttaa,minun uros on byt kastraatio uros ja ei ole enää yhtään ongelmia ja kani on muutenkin rauhallisempi. Tosin hankin sille nyt naaraskaverin ja sekin pissaa kaikkialle ja kaivelee yöllä mutta siihenkin auttaa kuulemma kastraatio, naaran kastraation on vähän kalliimpi kuin uroksen mutta kannattaa varmasti. Kaikkialla suositellaan molempien sukupuolien kastraatio. Katso kaniyhdistyksen sivuja, siellä kin oli vinkkejä pissailuun.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3487
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      156
      2109
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      206
      1805
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      134
      1716
    5. 80
      1165
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1104
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      285
      1071
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      130
      999
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      939
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      895
    Aihe