Hei,
suunnittelen uutta pensasaitaa. Naapuri on lähellä terassia ja kodin "antavia" ikkunoita. Aita istutetaan penkereen päälle, jossa on pohjana "hiekkalaatikkohiekkaa". Tätä on tarkoitus parantaa mullalla ja tarvittaessa savimaalla, jota löytyy vielä tontilta. Paikka on aurinkoinen ja kuivahko. Ensisijainen aitavaihtoehto olisi marjakuusi- tai japaninmarjakuusiaita tiheytensä ja ikivihreytensä takia. Kestäisiköhän näissä olosuhteissa, onko kokemuksia? Seuraavana vaihtoehtona olisi isotuomi- tai marjatuomipihlaja, joka kyllä kasvupaikkavaatimuksiensa suhteen kävisi paikkaan, mutta ei ole ikivihreä...Ostin viime syksynä koristeomenapuita ja tarkoitus olisi elävöittää yksitoikkoista aitaa näillä. Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen!
aitataimet
aitaa vailla
1
1140
Vastaukset
- Alalla oleva
Jos on hyvin aurinkoinen paikka niin kumpikaan marjakuusi ei ole paras mahdollinen. Lisäksi jos ne tekevät marjoja niin marjat on hyvin myrkyllisiä.
Tuomipihlajista sopisi varmaan parhaiten marjatuomipihlaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351