Miten olette järjestäneet koiran hoidon lomalle lähdön ajaksi???
Koirani täyttää 3 vuotta,ja pisin lomahoito on ollut vanhempieni luona viikon verran.Kavereita (koiria) siellä olisi,mutta koska ovat niin eriluonteisia etteivät ystävysty kauheasti.Mielestäni koirani stressaantui jo viikosta,vaikka paikka&ihmiset olivat tuttuja.Eli käyttäytyi hoidossa ollessaan erikoisesti.
Ei tulisi mieleenkään että voisin edes päiväksi viedä johonkin koirahoitolaan,kun ei edes normaali oloissa viihdy.Mitä tehdä kun reissuun lähdetään seuraavaksi 2viikoksi?
Koiran lomahoito
6
685
Vastaukset
- hauhauxxx
....minulla oli koira hoitolassa joulunaikaan. Ihan hyvin viihtyi; miksi et kuitenkin veisi hoitolaan? Hoitolan pitäjät ovat kokeneita ja ammattitaitoisia ja tottuneet olemaan kaikenlaisten koirien kanssa. Ennemmin vien hoitolaan, kun annan jollekin vähemmän kokeneelle hoidettavaksi. Koira kuulema yleensä sopeutuu paremmin, kuin omistaja luuleekaan...ja jos nyt jo olet reissuun lähdössä, niin pitäishän se hoitopaikka olla jo tiedossakin. Hoitoloissa on tungosta; ainakin lomien aikaan!
- Elli
Meillä täällä lähellä satakunnassa on ainakin yksi koirahoitola missä koirani viihtyi tosi hyvin vaikka luonteeltaan on tavattoman arka ja minusta ns. riippuvainen. Tuntuu että itsellä taisi olla keljumpaa olla reissussa kun koiralla hoitolassa, kun hössäsin koko ajan että mitenköhän sillä siellä menee ja meinasin vartin välein olla soittelemassa hoitolaan kun huoletti...
Sieltä hakiessa koira oli kyllä tyytyväinen ja iloisen oloinen. Siellä oli sekä sisä- että ulkotarhat ja kolme kertaa päivässä käytettiin metsässä pitkällä lenkillä, sekä ruuasta siellä ollaan tosi tarkkoja ettei mitään törkyä syötetä vaan ruuat tehdään siellä itse. Varmasti uskallan viedä uudelleenkin koirani hoitoon. - Mappe
sulla ketään tuttua, joka voisi tulla matkanne ajaksi teille asumaan?
Itse olin pari vuotta sitten kahden viikon työ/lomamatkalla ja pyysin erään dogsitterin meille siksi aikaa. Itselläni oli tuolloin kaksi koiraa ja ajatus niiden viemisestä vieraaseen paikkaan, vieraiden ihmisten hoiviin ei tuntunut hyvältä. Niinpä sitten sekä itselleni että koirille ennestään tuttu ihminen "muutti" meille reissun ajaksi. Koirat saivat olla tutun ihmisen seurassa ja tutussa paikassa ja voisin väittää että niillä oli ollut "rennompi" loma kuin itselläni.- Matkustelemaan
Tuota olen itsekkin pohtinut,että olisi kaikkista paras jos joku tulisi asumaan meille.Jotenkin vaan tuntuu että on noloa pyytää tuosta ihmistä jättämään oman kotinsa 2viikoksi.Eikä oikeastaan ole kuin yksi tuttu keneltä voisi kysyä.
Kaikkista eniten luotan vanhempieni hoitoon,mutta jostain syystä paikka stressaa koiraani.Viimeksi oli vinkunut paljon,käyttäytynyt hermostuneesti.Kaivannut huomiota koko ajan,ja tehnyt tarpeitaan sisälle.Kaikki noi oireet kuulostaa siltä,että koira oli hermostunut.
Kun haettiin hoidosta hän ei ollut tuntevinaankaan vaikka lähdettiin kotimatkalle.Vasta puolen tunnin sylissä istuskelun jälkeen hän ikäänkuin tajusi kenen sylissä onkaan ja tervehti.Kotona nukkui monta päivää yhtä putkeen.
Ennen tuota oli ollut samassa paikassa pari päivää hoidossa,jolloin oli kanssa noita samoja oireita.Mutta silloin kun haettiin hän oli kuitenkin ihan normaali itsensä ja oli erittäin ilahtunut kun tultiin hakemaan.
Eli pelkään tosi kovin mitä 2vk tapahtuu.Hoitolaan en haluaisi siksi viedä,koska koirat ovat siellä omissa "häkeissää",ja koirani ei ymmärtäisi sellaista että vieraassa paikassa jätetään johonkin häkkiin istumaan.Vaikka olisikin asiantuntevaa hoitohenkilö kuntaa,niin silti eniten huolestun koirani stressaamisesta enkä niinkään hoitajien koulutuksen puutteesta. - hauhauxxx
....olis tietysti paras mahdollinen ratkaisu, mutta itselläni ei ainakaan ole tuttavapiirissä sellaisia, jotka tulisivat vaikka nyt viikoksi kotiini. Eikä senpuoleen sellaistakaan ihmistä, jolle uskaltaisin jättää aika ison koiran, joka vaatiin hoitajalta tiettyä kokemusta koirista! Mistähän noita dogsittereitä sitten saa? Mulla on jo vähän matka taas suunnitelmissa, ja voishan sellaistakin käyttää; paljonko maksaa muuten.....?
- Mappe
hauhauxxx kirjoitti:
....olis tietysti paras mahdollinen ratkaisu, mutta itselläni ei ainakaan ole tuttavapiirissä sellaisia, jotka tulisivat vaikka nyt viikoksi kotiini. Eikä senpuoleen sellaistakaan ihmistä, jolle uskaltaisin jättää aika ison koiran, joka vaatiin hoitajalta tiettyä kokemusta koirista! Mistähän noita dogsittereitä sitten saa? Mulla on jo vähän matka taas suunnitelmissa, ja voishan sellaistakin käyttää; paljonko maksaa muuten.....?
4H-yhdistykseltä kannattaa kysellä dogsittereistä ja hinnoista.
Aluksi olin itsekin epäluuloinen sitterin suhteen, tyttö oli nuori(yläaste-ikäinen) ja heiveröinen ja epäilin kuinka hän pärjäisi kahden vilkkaan koiran kanssa yksinään?!?!?
Parin tapaamisen ja yhdessä tehdyn lenkin jälkeen kuitenkin huomasin että homma on hallinnassa. Pitkän aikaa hän kävi vain ulkoiluttamassa koiriani kun työpäiväni venyivät pitkiksi.
Kun sitten tuli reissun vuoro hän jäi oikeastaan ainoaksi vaihtoehdoksi. Olisin halunnut ottaa koirani mukaan matkalle, mutta se olisi ollut liian rankkaa sekä koirille että itselleni... Niinpä hän ja hänen koira(tulee hyvin juttuun omieni kanssa) muuttivat meille reissun ajaksi. Koska hän oli alaikäinen, sovimme asiasta myös hänen vanhempiensa kanssa, jotka asuvat aika lähellä ja lupautuivat auttaa ongelmia ilmetessä.
Suuren vastuun sälyttäminen nuorelle ja vielä vähän vieraalle kyllä arvelutti tosissaan, matkani ensimmäiset yöt meni miettiessä että mitäköhän tuli tehtyä....?!?!? Mutta kaikki meni hyvin ja kokemukseni oli ainoastaan positiivinen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen
"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-83393434Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2192959Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi
Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy612460Drone-epäily Uudellamaalla
Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html1781532Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa
MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har191375Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?
Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään601347- 61972
Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!
Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j14965- 90907
- 20844