Unettomuuden kautta tutustuin rooibos-juomaan ja luin siitä lisää netistä. Erityisesti ilahdutti, että on todettu sen vaikuttavan hoitavasti akneen (mm. uniongelmien lisäksi). Olen juonut sitä nyt iltaisin pari mukillista (normaalisti joisin teetä tai yrttiteetä) ja jotenkin väittäisin että leukaan ei ole enää viimeisen viikon aikana ilmestynyt jättimäisiä ontelofinnejä ja muutenkin iho näyttää paremmalta. Viikko on lyhyt aika mutta voin raportoida myöhemminkin miltä vaikuttaa. Varmaa on se, että iho ei ole ollut näin hyvä viime kesän ja auringon jälkeen. Moni ei usko näihin luonnontuotteisiin ja se on ok. Minun lievään akneen tällä saattaa olla positiivinen vaikutus. En ole muuten muuttanut ihon hoitoa tämän parin viikon aikana ja ruokailukin on ollut normaalin epäterveellistä.
Rooibos-"tee"
12
23794
Vastaukset
- toinen maisteri
Täytyykin hankkia seuraavalla kauppareissulla tuota rooibosta kun se näyttää muutenkin olevan terveydelle hyväksi.
Tällä sivustolla (http://www.rooibosltd.co.za/lifestyle/cando.html) olin lukevinani, että rooibosta käytetään ulkoisestikin iho-ongelmiin. - Ida
Mistä tätä saa ostettua? Saako netistä? Paljonko maksaa?
- kaupasta
pitäs saada ihan hyvinvarustetuista kaupoista kuten stockmann ja muiden paikkakuntien isommat marketit. kandee katella myös luontaistuotekaupoista, rooiboksessa kun ei o kofeiinia kuten tavisteessä niin sitä löytyy jsokus yrttiteehyllystä
- uneton
olisin vaan kysässy että onko toi rooibos auttanu sulla myös siihen unettomuuteen?
- ex.aamu-uninen
Ennen enneko join tota rooibosta ni valvoin helposti tonne 2-3 aamuyöhön.. ja vaik ois menny 22 aikaa nukkumaa ni aamul heräsin vasta siin 10:30 aikoihi.. nyt ku aloin tota rooibosta käyttää ni veto häviää iltasel jo 22 pintaa.. ja aamul herään itekseni siin 7-7:30 välillä..
kyl se jotenki uneen vaikuttaa :)
- ei vaikuta
mitenkään erityisesti...en ole huomannut mitään vaikutusta roobois teellä ihoon....
- Maisteri Iho
Viikkoja on kulunut ja edelleen olen tyytyväinen ja vakuuttuneempi Rooiboksen tehosta. Ei ainuttakaan jättifinniä kasvoissa. En tiedä mikä on taika mutta juon tuota Rooibosta edelleen. Prismasta, K-marketista ym. on löytynyt. Erityisen hyvää on Nordqvistin hunajalla ja vaniljalla maustettu Sole Rooibos. Illalla sitä hunajalla tai ilman niin hyvää on.
- Äijä
Olen juonut Rooibos teetä jo pitkään monta kuppia päivässä ihan vaan vaihtelun vuoksi. En ole huomannut mitään terveysvaikutuksia.
- nönö
Äijä kirjoitti:
Olen juonut Rooibos teetä jo pitkään monta kuppia päivässä ihan vaan vaihtelun vuoksi. En ole huomannut mitään terveysvaikutuksia.
Oletko juonut myös esim kahviakin,vaikka olet juonut rooibosta ??
- rooibosta
Rooibostuotteita: http://www.bello.fi/category/4/rooibos
Ja tietoa rooiboksesta: http://www.bello.fi/news/3/ - Rooibos ulkoisesti
Itse olen käyttänyt sitä myös "luomukasvonaamiona" :) Eli ensin kiehautan vettä kattilassa ja lämpöisessä vedessä annan sen teepussin olla n.10 min. Sitten teepussi auki ja ne purut sekaan. Sitten vaan hunajaa, oliiviöljyä, sokeria, kaurahiutaleita.. Riippuen minkälaisen naamion/kuorinnan haluaa :) tykkään!
- myry-löll
vesipuisto serena - kaikki mukaan viettelee, vesipuisto serena - loman vauhdin rankaisee, tule mäkiliukuriin, hyppää virran pyörteisiiiiin, kesä tunnelmaan meidät kaikki nosrtaa kuumimpaan, tulkaa kaikki mkatsomaan, kesädstä kaiken irtisaaaa serenaaaaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi614260Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1531799Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141503Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351258Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1671056- 56904
- 76895
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.165823Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781