miten ton kortin saa?onko vaikea koe näin tyhmällekkin esim. joku rastiruutuun koe?
työturvallisuuskortti
15
17361
Vastaukset
- Mie vain
Työturvallisuuskorttikoulutuksista löydät tietoa www.spek.fi. Sieltä näet lähimmät koulutuspaikat yms.
Koulutus kestää yhden päivän ja siihen sisältyy koe jossa oikein/väärin väittämiä.
Ei mikään mahdottoman vaikea juttu, kunhan vaan seuraa tunnilla niin pääsee kyllä läpi.- Lupia suoritellut
Itse osa-aikahommien puoleen olen monenmoista käynyt, Hygieniapassin, Anniskelupassin, Järkkärin luvat ym. Ja samoissa ilmoituslistoissa olen tuota Työturvallisuuskurssia mainostettavan.
Eli lyhyesti: Mikä se oikein käytännössä on KUKA/MISSÄ kysyy/kysytään? Onko jotain hommia joissa se olisi ihan pakollinenkin tai jokin sellainen työtehtävä? Kukaan jonka kanssa joskus olen jutellut ei ole osannut mitään muuta sanoa, kuin että taitaa olla vielä hieman alakohtaistakin tuo koulutus.
Virallisiakin sivuja olen katsellut, mutta eipä niistäkään selvyyttä ole tullut, missä sitä tarvitaan. - pakollinen
Lupia suoritellut kirjoitti:
Itse osa-aikahommien puoleen olen monenmoista käynyt, Hygieniapassin, Anniskelupassin, Järkkärin luvat ym. Ja samoissa ilmoituslistoissa olen tuota Työturvallisuuskurssia mainostettavan.
Eli lyhyesti: Mikä se oikein käytännössä on KUKA/MISSÄ kysyy/kysytään? Onko jotain hommia joissa se olisi ihan pakollinenkin tai jokin sellainen työtehtävä? Kukaan jonka kanssa joskus olen jutellut ei ole osannut mitään muuta sanoa, kuin että taitaa olla vielä hieman alakohtaistakin tuo koulutus.
Virallisiakin sivuja olen katsellut, mutta eipä niistäkään selvyyttä ole tullut, missä sitä tarvitaan.Metallialan yritys, töihin ei asiaa ilman työturvallisuuskorttia.
- teollisuusmies
pakollinen kirjoitti:
Metallialan yritys, töihin ei asiaa ilman työturvallisuuskorttia.
Elikä työturvallisuuskortin tarve lähti aikoinaan siitä, että kun esim. paperitehtaalle tuli ulkopuolisten reppufirmojen ukkoja tekemään remonttia, niin turvamääräykset täytyi käydä joka kerta erikseen läpi. Vuoden aikana sama mies saattoi joutua käymään kymmenen kertaa täysin saman turvakoulutuksen läpi käydessään samalla tehtaalla.
Tästä syntyi tarve kehittää työturvallisuuskortti, jolla pystyy osoittamaan tietävänsä turvamääräykset (lähinnä teollisuudessa) eikä tarvitse joka ikinen kerta pitää samoja kalvosulkeisia reppumiehille. Työturvallisuuskortti koulutusta pidetään kyllä myös tehtaiden omillekin työntekijöille. Mutta työturvallisuuskortti on suunniteltu siis alunperin teollisuuden tarpeisiin. - koneinssi
Kävin viime keväänä sen päivän "kurssin" ja sen jälkeen suoritin kokeen. Tavan maalaisjärjellä olisi saanut kokeessa ainakin 8 oikein 10:stä.
Ei siis tosiaankaan mahdottoman vaikea juttu. - kortti on
teollisuusmies kirjoitti:
Elikä työturvallisuuskortin tarve lähti aikoinaan siitä, että kun esim. paperitehtaalle tuli ulkopuolisten reppufirmojen ukkoja tekemään remonttia, niin turvamääräykset täytyi käydä joka kerta erikseen läpi. Vuoden aikana sama mies saattoi joutua käymään kymmenen kertaa täysin saman turvakoulutuksen läpi käydessään samalla tehtaalla.
Tästä syntyi tarve kehittää työturvallisuuskortti, jolla pystyy osoittamaan tietävänsä turvamääräykset (lähinnä teollisuudessa) eikä tarvitse joka ikinen kerta pitää samoja kalvosulkeisia reppumiehille. Työturvallisuuskortti koulutusta pidetään kyllä myös tehtaiden omillekin työntekijöille. Mutta työturvallisuuskortti on suunniteltu siis alunperin teollisuuden tarpeisiin.tilaajan koulutusvelvollisuutta reppumiehille.
Paikkakohtaiset turva-asiat käytävä silti läpi.
- säkäri
Enään tän vuoden puolella ei sais olla töissä esim SRV:n aliurakoitsijna ilman korttia mutta eipä oo sitä kyselly ja koko vuosi on tehty jo ilman sitä korttia SRVlle töitä.
- Sirkku
Hei,
kurssipäivä on perusasiaa työsuojelusta. Hauki on kala-asiaa. Jos kuuntelet, läpiset tentin. Vastaavanlainen tentti, kuin esim. tulityökorttikurssilla. Tsemppiä päivään! - ranunen
kannattaa treenata osoitteesessa http://tyoturvallisuuskortti.gene.fi
- läpihuutojuttu
Ei tarvi treenata!
http://www.siikaranta.fi/fi/www/koulutukset/045_tyoturvallisuus/tt-kortti?C:D=1265619&C:selres=1265619
- kuulapae
Tuollahan tuo kerrotaan selvällä suomenkielellä kun vähän googlettaa.
https://www.tyoturvallisuuskorttikoulutus.fi/tyoturvallisuuskortti/
"Työturvallisuuskorttikoulutuksen kesto on kahdeksan tuntia. Koulutus voidaan toteuttaa yhdessä osassa tai jakaa kurssi sopiviksi kokonaisuuksiksi. Koulutus voi olla myös pidempi ja koulutuspäivään voidaan liittää toiminnallisia harjoituksia ja tehtäviä sekä hyödyntää erilaisia oppimisympäristöjä kuten turvapuistoja.
Koulutukseen kuuluu kirjallinen tentti, joka voidaan suorittaa yhdessä tai kahdessa osassa. Jos kurssilaisella on lukemiseen tai oppimiseen liittyviä vaikeuksia, tentti on mahdollista toteuttaa suullisesti, mistä kannattaa sopia kouluttajan kanssa etukäteen. Jos tenttiä ei läpäise, sen voi uusia kaksi kertaa." - olkaavarovaisia
2 vanhentunutta korttia vasta 1:tä uutta. 4 vanhentunutta vastaa kahta uutta, joista kaksi voit antaa kaverille. Ei mahdottoman vaikea homma!
- Anonyymi
kävin täällä työturvallisuuskortin
https://www.accconsulting.fi › kurssikalenteri › tyoturvallisuuskortti
Ei ongelmia - Anonyymi
Kortilliset "Igorit" koheltavat työmailla menemään entiseen tapaan, ei vaikuta mihinkään.
- Anonyymi
Tuopa ihmetyttää kun katsoo igoreita että eihän noille olisi koskaan pitänyt työturvakorttia antaa... maailma muuttuu... jos vaadit että raksalla työkaverin pitää osata suomea olet sinä se ongelma...0
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448139Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432171Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262072- 951698
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 251116
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860