Antoi viime viikolla "engine immobiliser fault" -virhekoodin ja auto tilttasi täysin. Avaimen kaukosäädin ei toiminut, keskuslukitus lakkasi toimimasta (välillä toimi lukittessani kuskin oven), ainoastaan kuskin puolen ovi meni kiinni, kaikki sähköt hävisivät, ei edes virtalukko naksahtanut avainta käännettäessä.
Mittasin akun jännitteen ja mittari näytti 12,6V, eli kaikki oli ok.
Aikani ovia ja virtalukkoa räplätessä auto lähti käyntiin.
Eilen käytin auton huollossa ja vika aiheitui alijännitteestä, joka johtui huonosti kiinni olleesta akun plus-johtimesta, jota en kuitenkaan huomannut jännitettä mitatessani.
Tiedoksi mikäli saat saman virheilmoituksen ja olet la-iltana helv.. kaukana kotoa ja mitään sähköä ei autoon tule, kuin hetkittäin ja satunnaisesti ja ainoa ovi joka menee kiinni on kuskin ovi.
Engine immobiliser Fault
3
5422
Vastaukset
- joskus on
Kyllä näinkin voi käydä .Eli aina ihmeellisissä sähkövioissa kannattaa lähteä vikaa etsimään akusta ja sen liittimistä seuraavaksi sulakkeet sekä johdotukset.Vika on joskus kiusallisen yksinkertainen.
- fault
No koska yleismittari "vie" hieman vähemmän virtaa kuin esim starttimoottori, ei huonoa johtokykyä akkunavassa huomaa, tuollatavalla.
Ko ilmoitus tulee joka kerta akun irroittamisen jälkeen. ( polttomonvaihto )
Anna virta olla päällä n 1 min, ennekuin starttaat.
Silloin lähtee heti käyntii, ja ei tarvitse "sahata"
Nykyauton(kaan) kanssa ei tarvitse panikoida.
Ei toimi petrooliferkkukaan ( vm -52 ) jos akunjohto on irti tai huonosti kiinni.
Ja silti aina päästiin jortsuista kotio.
Ja "kotoo töihin"- cittis
ajon estimen aktivointi kestää minuutin..että silleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857495- 965424
- 2614669
- 444545
- 623287
- 502718
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222378- 492343
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292342- 412204