Biologiset lääkkeet

Milla

Mitä on biologiset reumalääkkeet?
Mulla joudutaan aloittamaan ehkä sellanen lääkitys enkä tiedä niistä mitään muuta kuin että ovat todella kalliita. Mutta millä lailla ne eroaa muista reumalääkkeistä? Miksi ovat niin kalliita?
Tack!

15

10352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malla

      Tyttäreni saa kseistä biologista lääkettä suoneen tällä hetkellä kuuden viikon välein. Kerta-annos maksaa n. 1700-1800 euroa. Onneksi ei itse tarvitse maksaa. Lääkettä on vain vähän tutkittu, joten pitkäaikaisesta käytöstä aiheutuvia mahdollisia vaikutuksia ei tiedetä vielä paljon. Kuitenkin, jos oireet ovat pahoja, tämä lääke todella on ollut avuksi ja kivut hävinneet. Reuma kuitenkin tuhoaa niveliä ja luustoa eli lääke pienempi paha. www.printo.it -sivuilta löydät lääkkeistä tietoa myös suomen kielellä. Klikkaa vas. alalaidassa olevaa kuvaketta, saat näkyviin eri maiden lippuja. Sieltä valitse kotisuomen lippu ja lue sieltä tarkempi selvitys. Hyvä lääke. Kannattaa kokeilla jos lääkäri suosittelee.

      • Manta2300

        Kyllä Remicade on hyvä lääke, mutta täytyy myös muistaa sen sivuvaikutukset. Olen kuullut monelta juttua, tuo lääke kun aiheuttaa keuhkovaivoja, omana kokemuksena keuhkokuume. Myös muista, Humira mukaanlukien, saattaa tulla ikäviä muita tauteja..


      • b-lääke
        Manta2300 kirjoitti:

        Kyllä Remicade on hyvä lääke, mutta täytyy myös muistaa sen sivuvaikutukset. Olen kuullut monelta juttua, tuo lääke kun aiheuttaa keuhkovaivoja, omana kokemuksena keuhkokuume. Myös muista, Humira mukaanlukien, saattaa tulla ikäviä muita tauteja..

        Olen kirjoittanut aiemmin palstalle kokemuksia Enbrelin käytöstä. Mulla tosiaan puhkesi puolen vuoden käytön jälkeen lääkkeen sivuvaikutuksena psoriasis. Mielestäni ainakin minulle ei ennen lääkkeen aloittamista painotettu tarpeeksi sivuvaikutuksia. No sain korvauksia Lääkevahinkovakuutuksesta, mut eipä se nyt hirveesti lohduta, kun iho on ruma ja vatii hoitoa. Muuten Enbrel kyllä auttoi ja piti reuman kurissa, kunnes tämä psori ilmeni. Nyt kyllä pelottaa kokeilla mitään muuta uutta biol.lääkettä. Mut pienelle osalle ne vaikutukset tulevat, mutta sitten ei ole kiva, jos kuuluu siihen joukkoon...


      • Nerokasta
        b-lääke kirjoitti:

        Olen kirjoittanut aiemmin palstalle kokemuksia Enbrelin käytöstä. Mulla tosiaan puhkesi puolen vuoden käytön jälkeen lääkkeen sivuvaikutuksena psoriasis. Mielestäni ainakin minulle ei ennen lääkkeen aloittamista painotettu tarpeeksi sivuvaikutuksia. No sain korvauksia Lääkevahinkovakuutuksesta, mut eipä se nyt hirveesti lohduta, kun iho on ruma ja vatii hoitoa. Muuten Enbrel kyllä auttoi ja piti reuman kurissa, kunnes tämä psori ilmeni. Nyt kyllä pelottaa kokeilla mitään muuta uutta biol.lääkettä. Mut pienelle osalle ne vaikutukset tulevat, mutta sitten ei ole kiva, jos kuuluu siihen joukkoon...

        "Mulla tosiaan puhkesi puolen vuoden käytön jälkeen lääkkeen sivuvaikutuksena psoriasis."

        Nerokasta!

        Ko. lääkettä käytetään myös psoriasiksen hoitoon ja sinä väität, että sinulla juuri lääke aiheutti psoriasiksen. Mikäli et tiedä, psoriasis ei "puhkea", vaan se tulee perinnöllisenä.

        Sama kun sanoisit, että minulla puhkesi sininen silmien väri.

        Tai oletko varma ettet ole saanut psoriasista tartuntana. Kuten varmaan tiedät, psoriasishan tarttuu aika herkästi esimerkiksi kosketuksesta, jopa ovenkahvojen välityksellä ja ilmateitsekin jos joku vaikka aivastaa liian lähellä. Psoripöpöjä voi leijua myös ilmassa.


      • ...
        Nerokasta kirjoitti:

        "Mulla tosiaan puhkesi puolen vuoden käytön jälkeen lääkkeen sivuvaikutuksena psoriasis."

        Nerokasta!

        Ko. lääkettä käytetään myös psoriasiksen hoitoon ja sinä väität, että sinulla juuri lääke aiheutti psoriasiksen. Mikäli et tiedä, psoriasis ei "puhkea", vaan se tulee perinnöllisenä.

        Sama kun sanoisit, että minulla puhkesi sininen silmien väri.

        Tai oletko varma ettet ole saanut psoriasista tartuntana. Kuten varmaan tiedät, psoriasishan tarttuu aika herkästi esimerkiksi kosketuksesta, jopa ovenkahvojen välityksellä ja ilmateitsekin jos joku vaikka aivastaa liian lähellä. Psoripöpöjä voi leijua myös ilmassa.

        IHMETTELEN MISTÄ TIETO PSORIALIS TARTTUU, ITSE OLEN SAIRASTANUT PSORIALISTA 20 VUOTTA EIKÄ KUKAAN SAMASSA TALOUDESSA OLEVA EI OLE VIELÄ TAUTIA SAANUT JOTEN TIETOSI OVAT KESKIAJALTA JA OLETUSTA OLEVAA MUTU TIETOA.


      • psoriasis tarttuu?
        ... kirjoitti:

        IHMETTELEN MISTÄ TIETO PSORIALIS TARTTUU, ITSE OLEN SAIRASTANUT PSORIALISTA 20 VUOTTA EIKÄ KUKAAN SAMASSA TALOUDESSA OLEVA EI OLE VIELÄ TAUTIA SAANUT JOTEN TIETOSI OVAT KESKIAJALTA JA OLETUSTA OLEVAA MUTU TIETOA.

        aloin vain miettiä, et sekottuko herpes psoriasikseen edellisellä nerokkaalla?
        psoriasis on joo perinnöllistä, mut ei se oo sellanen, joka vaan puhkee... herpes käsittääkseni taas tunnetusti on...


      • Paha Psori
        Manta2300 kirjoitti:

        Kyllä Remicade on hyvä lääke, mutta täytyy myös muistaa sen sivuvaikutukset. Olen kuullut monelta juttua, tuo lääke kun aiheuttaa keuhkovaivoja, omana kokemuksena keuhkokuume. Myös muista, Humira mukaanlukien, saattaa tulla ikäviä muita tauteja..

        Samaa mieltä olen kanssasi Remicadesta. Itselleni ei ole keuhkovaivoja ilmaantunut, mutta raju verenpaineen lasku on joka tiputuksessa tullut. Tosin olen vasta hoitojen alkuvaiheessa, että tuokin saattaa olla ohimenevää.


      • ohikulkija2
        psoriasis tarttuu? kirjoitti:

        aloin vain miettiä, et sekottuko herpes psoriasikseen edellisellä nerokkaalla?
        psoriasis on joo perinnöllistä, mut ei se oo sellanen, joka vaan puhkee... herpes käsittääkseni taas tunnetusti on...

        Remicaden käyttäjälle voi todellakin "puhjeta" psoriasis. Tästä on mielestäni Remicaden selosteessakin mainittu.


      • Höpsistä..
        Nerokasta kirjoitti:

        "Mulla tosiaan puhkesi puolen vuoden käytön jälkeen lääkkeen sivuvaikutuksena psoriasis."

        Nerokasta!

        Ko. lääkettä käytetään myös psoriasiksen hoitoon ja sinä väität, että sinulla juuri lääke aiheutti psoriasiksen. Mikäli et tiedä, psoriasis ei "puhkea", vaan se tulee perinnöllisenä.

        Sama kun sanoisit, että minulla puhkesi sininen silmien väri.

        Tai oletko varma ettet ole saanut psoriasista tartuntana. Kuten varmaan tiedät, psoriasishan tarttuu aika herkästi esimerkiksi kosketuksesta, jopa ovenkahvojen välityksellä ja ilmateitsekin jos joku vaikka aivastaa liian lähellä. Psoripöpöjä voi leijua myös ilmassa.

        vai psoripöpöjä leijjuu sinun ilmassasi, todella nerokasta, hih hih....
        Mihin perustuu tuo tulkinta, etteikö joku lääkehoito voisi laukaista vaikka psoria. Onhan se mullekkin laukaissut, tosin kultahoito sen teki.

        Ettei mukamas joku lääkitys voisi laukaista jotain toista tautia, jos sitä käytetään myös sen taudin hoitoon. Ja hah hah.... .

        Minunkin väitettiin valehtelevan, kun syövän hoitoon käytettiin Metotrexaattia, ja se laukaisi reuman mielettömiin mittoihin syövän hoidon aikana. Loppujen lopuksi se lopetettiin kesken syövän hoidon. Ei mukamas ole mahdollista, että trexaani pahentaa reumaa. Tilasin paperit yliopistollisesta sairaalasta, niin kyllä sielläkin loppupelissä se myönnettiin, mutta haudattiin papereiden syövereihin.

        Paikallinen reumaylilääkäri vaati myöhemmin Trexaanin otettavaksi osaksi reuman hoitoa, vaikka sanoin, että se ei sovi mulle, reuma yltyy aivan käsittämättömiin mittoihin. No sittenpä näki. Niinhän siinä taaskin kävi, että tauti paheni moninkertaisesti.
        Tiedän hyvin monia reumasia, joille trexaani on aiheuttanut samanlaisen taudin pahenemisen kuin mulle.


      • sorry vaan
        Nerokasta kirjoitti:

        "Mulla tosiaan puhkesi puolen vuoden käytön jälkeen lääkkeen sivuvaikutuksena psoriasis."

        Nerokasta!

        Ko. lääkettä käytetään myös psoriasiksen hoitoon ja sinä väität, että sinulla juuri lääke aiheutti psoriasiksen. Mikäli et tiedä, psoriasis ei "puhkea", vaan se tulee perinnöllisenä.

        Sama kun sanoisit, että minulla puhkesi sininen silmien väri.

        Tai oletko varma ettet ole saanut psoriasista tartuntana. Kuten varmaan tiedät, psoriasishan tarttuu aika herkästi esimerkiksi kosketuksesta, jopa ovenkahvojen välityksellä ja ilmateitsekin jos joku vaikka aivastaa liian lähellä. Psoripöpöjä voi leijua myös ilmassa.

        toivotaan että olet saanut oikeaa tietoa, psori ei todella tartu mistään , otahan selvää asioista !! kyllä se vaan joskus puhkeaa " tottakait se on jo geeneissä. Ympäristötekijät, lääke. stressi jne. voivat sen puhkasta kukkimaan !


      • psorilainen
        Nerokasta kirjoitti:

        "Mulla tosiaan puhkesi puolen vuoden käytön jälkeen lääkkeen sivuvaikutuksena psoriasis."

        Nerokasta!

        Ko. lääkettä käytetään myös psoriasiksen hoitoon ja sinä väität, että sinulla juuri lääke aiheutti psoriasiksen. Mikäli et tiedä, psoriasis ei "puhkea", vaan se tulee perinnöllisenä.

        Sama kun sanoisit, että minulla puhkesi sininen silmien väri.

        Tai oletko varma ettet ole saanut psoriasista tartuntana. Kuten varmaan tiedät, psoriasishan tarttuu aika herkästi esimerkiksi kosketuksesta, jopa ovenkahvojen välityksellä ja ilmateitsekin jos joku vaikka aivastaa liian lähellä. Psoripöpöjä voi leijua myös ilmassa.

        mitä puppua! psori ei tartu!!!


    • roactemra

      Minulla ollut käytössä Roactemra- tiputus puolitoista vuotta. Sitä ennen kokeilin Remicadea, josta tuli ensimmäisen kerran jälkeen allerginen reaktio ja sitä ei voinut jatkaa. Orenciasta ei ollut apua. Ilman roactemra- hoitoa todennäköisesti en kävelisi ilman jatkuvia kortisonipiikityksiä, niin vaikea reumani alku oli. Nyt reuma on ollut taas ärhäkämpi ja olen joutunut käyttämään paljon tulehduskipulääkkeitä ja yli vuoden tauon jälkeen jouduin taas ottamaan kortisonipiikkejä. Sivuvaikutuksia Roactemrasta on tullut kolesterolin nousu, joka sekään ei ole kiva. Toivon, että lääke auttaa jatkossakin, eikä tarttes uutta biologista ruveta ettimään!

    • Kannabisresepti ?

      Onko kenelläkään kokemusta luonnonlääke kannabiksesta, reumasairauksien hoidossa ?

      On aivan älytöntä, että vaikka lääkkeen pitäisi nyt olla lääkäreitten repertuaarissa, on yleinen kanta kielteinen, enkä ainakaan itse ole vielä törmännyt lääkäriin, joka kirjoittaisi reseptin.

      Kannabiksesta on todella hyviä kokemuksia, mutta Suomi laahaa jäljessä. Sen avulla voisi vähentää, tai lopettaa kortisonin ja oxiklorinin , sekä vähentää kipulääkkeitä, se olisi valtava helpotus, kun ei tarvitsisi pelätä diabetesta ym lisäsairauksia, osteoporoosia jne

      Kertokaa , jos olett saaneet kannabisreseptin, mistä saitte ?

    • Luonnonlääkitystä

      Niin, olisi tosiaan tärkeää saada reuma/autoimmuunipotilaillekin oikeus luonnonmukaiseen hoitoon kannabiksen avulla. Siinä tulisi mielialakin hoidettua samalla iloisemmaksi, kun sitä kukkaa saisi laillisesti vaporisaattorilla hengitellä lääkkeeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe