512Mb / 333Mhz vai 1024Mb / 266Mhz ?

Näppis

Moro! Laitoin koneeseen F-secure 6.0:n ja käyttiksenä on Win XP Home Edition. Ton F-securen asennuksen jälkeen kone puutui paljon.. koneessa on nyt 512Mb 333 mhz:n muistia (2 kampaa 256:sia) ja jemmassa olisi kyllä 2 kampaa myös 512Mb 266 Mhz:n muistia (siis yht. 1024 tota 266:sta) Kummat kammat koneeseen kannattaisi laittaa, jotta tämä hieman piristyis? Taitaa tuo F-secure olla aika muistisyöppö.. ja vielä, kysyykö Win XP muistin vaihdon jälkeen asennusCD:tä? Mulla ei sitä nimittäin ole, koska kyseessä pakettikone, jossa ei asennusCD:tä ollu mukana, vaan käyttis oli valmiina.. kiitti jo etukäteen!!

6

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Väylänopeus

      Jos koneesi väylänopeus on 266 MHz niin voit noi piirit laittaa, muussa tapauksessa teho vain laskee tai ei toimi lainkaan.

      Kone ei muistia asennettaessa turhia kysele. Toimii tai kaatuu. Joissain tapauksissa sopimaton muisti ei vain näy.

      • Näppis

        Toi emo tukee kumpaakin, sekä 266:sta että 333:sta. Mutta se, et kumpaa kannattaa laittaa, et kone piristys (ts. hitaampaa enemmän, vai nopeempaa vähemmän)..?


      • Erkko
        Näppis kirjoitti:

        Toi emo tukee kumpaakin, sekä 266:sta että 333:sta. Mutta se, et kumpaa kannattaa laittaa, et kone piristys (ts. hitaampaa enemmän, vai nopeempaa vähemmän)..?

        XP windows vie muistia. Samoin vie viruksen torjunta ohjelmat. Jos käytätä nettikoneena, niin 512Mb muistia riittää XPllä. Jos meinaat pelatakin, niin suosittelen vähintään 1Gb. Tietysti sitä nopeampaa. Kannattaa käyttää koko koneen potentiaali.


      • Näppis
        Erkko kirjoitti:

        XP windows vie muistia. Samoin vie viruksen torjunta ohjelmat. Jos käytätä nettikoneena, niin 512Mb muistia riittää XPllä. Jos meinaat pelatakin, niin suosittelen vähintään 1Gb. Tietysti sitä nopeampaa. Kannattaa käyttää koko koneen potentiaali.

        Jep, mä laitan nuo kaks 256 Mb/333 Mhz-palikkaa tuohon koneeseen. Normi nettiselailu kyllä sujuu, mut kun joskus teen videopätkiä ja niistä kokoelmia, niin siinä hommassa alkaa kone muisti pykiä.. mutta näin! Jatketaan..


      • Erkko
        Näppis kirjoitti:

        Jep, mä laitan nuo kaks 256 Mb/333 Mhz-palikkaa tuohon koneeseen. Normi nettiselailu kyllä sujuu, mut kun joskus teen videopätkiä ja niistä kokoelmia, niin siinä hommassa alkaa kone muisti pykiä.. mutta näin! Jatketaan..

        Lisäksi juuri videon editointi ja 3D mallinnus on muisti syöppöä. Jos et tahdo jokaisen renderöinnin ja laskemisen aikana hakea kuppia kahvia, suosittelisin 2Gb muistia.

        Harrastuksena editoin omia ja kavereiden videokuvauksia ja voin sanoa, että joskus 1Gb on vähän. 512Mb/333MHz taitaa maksaa jotain 50€ paikkeilla. Kannattaa miettiä jos tarvitset lisää. Ei tartte ostaa merkki muistia tai takuu kellottuvaa. Nimetön kelpaa ihan hyvin.
        http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/7203


      • Näppis
        Erkko kirjoitti:

        Lisäksi juuri videon editointi ja 3D mallinnus on muisti syöppöä. Jos et tahdo jokaisen renderöinnin ja laskemisen aikana hakea kuppia kahvia, suosittelisin 2Gb muistia.

        Harrastuksena editoin omia ja kavereiden videokuvauksia ja voin sanoa, että joskus 1Gb on vähän. 512Mb/333MHz taitaa maksaa jotain 50€ paikkeilla. Kannattaa miettiä jos tarvitset lisää. Ei tartte ostaa merkki muistia tai takuu kellottuvaa. Nimetön kelpaa ihan hyvin.
        http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/7203

        Jep, pitää lähtee muistikauppaan, kun tähän varmaan kohta oikeasti palaa päreet, kun jotain meinaa tehdä.. mut kiitti sulle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe