Sulhanen jänistää

:`(

Meillä piti olla kesällä häät ja esikoisemme ristiäiset samassa. Nyt, kun on pitopalvelu varattu ja paikkoja käyty katsomassa ja vieraita mietitty niin mies sanoikin, että mennään sittenkin maistraatissa naimisiin eikä pidetä juhlia.

Miestä kuulema jännittää ja hän ei halua isoja juhlia.

Aiemmin talvella minä ehdotin maistraattia, että mennään ennen lapsen syntymää siellä naimisiin vaan silloin mies sanoi, että haluaa isot juhlat vaan nyt mieli onkin muuttunut.

Oletteko te muut sulhaset kokeneet jossain vaiheessa häiden suunnittelua tuollaista pelkoa juhlia kohtaan? Meneekö se ohi ajan kanssa vai onko toivo menetetty?

Minä juhlia niin innolla suunnitelleena en enää niitä haluaisi perua, kun kaikki on jo suunniteltu. Vaan en minä yksinkään voi mennä alttarille.

Olemme tapelleet asiasta, ja minä vain itken koko ajan, kun tuntuu niin pahalle ja tuntuu että minussa on vika etten kelpaakaan vaimoksi. Suutuksissani olen sanonut jopa lähteväni kävelemään... Mies ei sitä halua vaan miksi ei sitten voida mennä naimisiin juhlien kera kuten oli sovittu :(

Miehet, auttakaa tässä asiassa. Onko teillä ollut samanlaista? Ja jos joku nainen lukee niin kertokoon onko oma mies ollut samanlainen...

14

7895

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lili-Ann

      Mahdollinen selitys on että hän ei oikeasti haluakaan vielä naimisiin. Ennen lapsen syntymää hän sai vihkimistä siirretyksi vetoamalla että haluaa isot juhlat. Nyt taas kuristaa kun alttarille astuminen lähenee, ja hän yrittää viivyttää häitä sillä verukkeella että tehdyt hääjärjestelyt eivät sittenkään miellytä häntä.

      Minusta nyt olisi vakavan keskustelun paikka aiheesta: Haluatko ollenkaan naimisiin kanssani? Jos oikeasti haluaa, niin eiköhän ne kummallekin sopivat järjestelytkin löydy.

      • löydetty!!

        Sopiva ratkaisu on jo löytynyt ja häät ovat kesällä kuten alunperin suunniteltiin.

        Kaikki on puhuttu selväksi :)


      • ruusu
        löydetty!! kirjoitti:

        Sopiva ratkaisu on jo löytynyt ja häät ovat kesällä kuten alunperin suunniteltiin.

        Kaikki on puhuttu selväksi :)

        Oikein hyvä :)
        Onnea teille!


    • EllæN

      hyvä ettei Peruttu koko häitä ;D

      (*.*)
      love, love, love

      • että puolet

        avioliitoista päättyy eroon.


      • Justjustjustjust
        että puolet kirjoitti:

        avioliitoista päättyy eroon.

        Kannattaa muistaa myös, että kotiinsa on moni kuollut. Koti on todella vaarallinen paikka.


        Huoh. Mistä teitä sikiää?


      • Jyrsijä

        Ota vaaleanpunaiset lasit pois päästä ja mene kylmään suihkuun.


    • Sulhanen

      Meillä on häät tänä kesänä. Itse niitä viime kesänä ehdotin kun kihlauduimme. Nyt on kuitenkin ruvennut epäilyttämään koko homma.
      En ole enää yhtään varma onko tämä nyt oikea ratkaisu. Kauhistuttaa ajatella että tuleva vaimoni (?) olisi tällainen loppuelämän.
      En tiedä, tuntuu että sen jälkeen kun hän sai minut
      itselleen on käytös muuttunut aika erilaiseksi.
      Tuntuu kuin olisimme olleet jo 30 vuotta naimisissa.
      Ja mietinkin että jos nyt, muutama kk ennen häitä tuntuu tältä, niin miten sitten myöhemmin...
      Vaikeaa se on nyt ehdottaa perumista tai siirtämistä kun toinen touhottaa ihan innoissaan.

      • jonsku

        Itse naimisissa olevana (ei sillä että huonosti menisi...menee hyvin)olen sitä mieltä, että jos sinusta nyt tuntuu tuolta niin ehkä kannattaisi keskustella asiasta avovaimosi kanssa. Pelkästään sen vuoksi ei kannata mennä naimisiin että järjestelyt on jo käynnissä. Toki aina kannattaisi alkaa suunnittelemaan häitä kun on 100% varma. Loukkaavampaa on se että ero tulee heti häiden jälkeen...tätäkin olen nähnyt. Ja nolompaa...kestitä ensin koko suku ja sitten palautella lahjoja. Mieti nyt vielä tarkasti ja kerro rehellisesti miltä sinusta tuntuu! Tsemppiä ei varmasti helppoa ole!


      • muumi-neiti
        jonsku kirjoitti:

        Itse naimisissa olevana (ei sillä että huonosti menisi...menee hyvin)olen sitä mieltä, että jos sinusta nyt tuntuu tuolta niin ehkä kannattaisi keskustella asiasta avovaimosi kanssa. Pelkästään sen vuoksi ei kannata mennä naimisiin että järjestelyt on jo käynnissä. Toki aina kannattaisi alkaa suunnittelemaan häitä kun on 100% varma. Loukkaavampaa on se että ero tulee heti häiden jälkeen...tätäkin olen nähnyt. Ja nolompaa...kestitä ensin koko suku ja sitten palautella lahjoja. Mieti nyt vielä tarkasti ja kerro rehellisesti miltä sinusta tuntuu! Tsemppiä ei varmasti helppoa ole!

        siis meillä meni niin päin että mies on sinne vihille vinkunut aikoja sitten mutta minä olen jänistänyt (olenkohan outo morsian) siis minä rakastan miestäni yli kaiken ja tiedän että hänen kanssaan haluan elää,vanheta ja kuolla ja niin edelleen MUTTA totuus on että minä pelkään etten pysty alttarille kävelemään tai en saa sanaa suustani kun kysytään tämä ratkaiseva kysymys... ja tietysti hiukan pelottaa tuo tulevaisuus,eihän itse avioliitto ole sen kummallisempaa kun muutenkaan yhdessä asuminen ennen avioliittoa ja onhan meillä yhteisiä lapsiakin (joten jos se ero muka tulisi niin joutuu sitä aina olemaan kuitenkin "tavallaan" sidoksissa tähän mieheen niin kauan ennenkuin lapset on täysi ikäisiä,että enemmän ne lapset sitoo)mutta joku siinä avioliitossa vain pelottaa,ja mulla se nyt on siinäkin kun olen aikanaan ollut jo kerran naimisissa ja oli odotukset korkealla ja saman tien kun oli vihitty niin tämä ex-mies muuttuikin hirviöksi (siis ei ennen ollut väkivaltainen tms. ja tämän jälkeen alkoikin ihan yhtä äkkiä) No olen kertonut tulevalle miehelleni ihan avoimesti pelostani ja hän on tukenut minua mielestäni todella hyvin...


    • Sandra

      Minusta on ihan normaalia, että voi jänistää vaikka olisi kuinka rakastunut toiseen. Uuden tilanteen edessä voi tulla monenlaisia tunteita. Naimisiinmeno on kuitenkin tosi iso juttu verrattuna avoliittoon. Tosin tunteet ovat varmaan samat, eli ei avoliitosta tunneperäisesti ole sen helpompi erota kuin avioliitosta.

      Keskustelu puolisoiden välillä on varmaan kaiken a ja o. Jos nyt ei uskalla keskustella, milloin sitten? Minusta on hyvä käydä kaikenlaisia keskusteluja, toista osapuolta kuitenkaan loukkaamatta. Voihan sitä sanoa, että minua pelottaa se naimisiinmeno.. jne.

      Jos ei ole varma toisesta kannattaako sitä mennä naimisiin. Vaikeudet tulevat kuitenkin joskus, ja silloin tarvitaan edes muisto niistä ihanista asioista. Eli rakkautta. ja ennenkaikkea tahtoa rakastaa. Pappikin kysyy "tahdotko rakastaa... "

    • asdf

      se ole aika varma rakkauden merkki jos haluaa nimen omaan maistraatissa vihkiytyä. Huolestuttavana pitäisin sitä jos haluaa tosiaan isoja juhlia, onko silloin juhlat tärkeämmät kuin itse asia?

    • Alkuperäinen kirjoittaja

      Huomasinkin palstalla pyöriessäni tämän aloittamani aiheen. Viime viikonloppuna mentiinkin sitten naimisiin ja onnellisia ollaan.

      Muut morsiot jotka huolii sulhasen jnistämisestä: se menee kyllä ohi ajan kanssa... Tai ainakin meillä meni.

      • Toivottavasti

        liittonne kestää!!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5208
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3387
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1522
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1373
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      968
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      749
    Aihe