Naisten kokemuksia?

Aloittelijatar

Olen aloittamassa thai-nyrkkeilyn alkeiskurssin tässä piakkoin. Kokemusta lajista ei ole yhtään, innostuin ajatuksesta muuten vain, huvin ja hyödyn kannalta. Muuta urheilua on kyllä takana...

Miten tytöt pärjää alkeiskurssilla? Entä jatkossa? Lady thai ei välttämättä ole mahdollista, joten joutuisi sekaryhmään.

Entäs miten yhdistää kuntosali ja thai-nyrkkeily? Toistaiseksi kuntosali on pääharrastus ja toi thai tulee sen jälkeen, mutta tiedän, ettei kehonrakennustyyppinen treeni ainakaan thai-nyrkkeilyä edistä. Notkeutta ja liikkuvuutta pitäisi muutenkin saada lisää.

Entäpä thai-nyrkkeily dieetin yhteydessä? Muutama ylimääräinen kilo olisi kevään aikana karistaa, joten onko toi thai tehokasta rasvanpolton kannalta vai onko alkeiskurssi vielä kovin kevyttä touhua?

16

5873

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maithai

      Alkeiskurssi ei ole kevyttä touhua, jos puhutaan normaalista alkeiskurssista. Punttisalilla käynnin kanssa on myöhemmin vähän niin ja näin. Kyllä punttisali on silti ok rinnalla, sekin riippuu siitä, mitä lajilta haluaa.

      Käytännössä dieettiä on turha samaan aikaan alkeiskurssin kanssa aloittaa, kilot tippuvat ihan joka tapauksessa, riippuen tietysti kuinka usein thainyrkkeilyssä treenit ovat. Aivan varmasti joudut tekemään kaikkesi ja vähän enemmänkin, jos todellakin aiot treenata valmentajan tahdissa treenit läpi.

      Salikuria thainyrkkeilyssä ei ole, joten jos "harjoittelet vaan kevyesti", ei treeni tietysti ole kovinkaan tehokasta. Ketään ei pakoteta tekemään treeniä tiukkaan tahtiin, mutta ehkä sitä kannattaa harkita.

      Treenit sujuvat minuuttiaikataulussa, eli valmentaja ottaa aikaa ja kaikki tekevät. Kehäaika aloittelijoilla on se 2 minuuttia ja tähän tahtiin tehdään myös kuntopiirit yms. Lepoaika on minuutti, jonka aikana voi levätä tekemällä vaikka punnerruksia, vatsalihaksia tai selkälihaksia. Tämä lepäys 2 minuutin täystehotreenin välissä tehdään välillä siis kuntopiirin liikkeitä hyväksi käyttäen. Paikallaan ei salilla seisoskella kuntopiirissä.

      Eli lepoajat tehdään kuntopiirien aikana jotakin lihasliikettä, täystempolla sitten potkuja, lyöntejä ja niin edelleen. Kuntopiiri kestää esimerkiksi puoli tuntia tai kaksi tuntia riippuen valmentajasta ;)

      • liioitella:)

        Kyllähän alkeiskurssilla edetään melko rauhassa tekniikoita opetellen ja vasta tämän jälkeen tahti kovenee (siis tietenkin jo alkeiskurssin lopulla). Kuitenkin jokainen tekee sen verran kuin jaksaa, eikä ketään kuitenkaan rääkätä. Itse pärjäsin hienosti vaikka tuo pohjakunto ei parhaimmasta päästä olekaan. Pääasia on että yrittää eikä heti ole luovuttamassa.

        Mahtava laji -> suosittelen


      • Aloittelijatar

        Hyvä jos on tehokasta. En mitään löysäilyä haluakaan. Mut tosiaan alkeiskurssin ajan treenit on 2 kertaa viikossa tunnin kerrallaan käsittääkseni. Eli ei nyt pahasti voi paino tippua mikäli syö mitä sattuu. Dieetillä tarkoitin sitä, että katson tarkkaan mitä syön, mutta reilusti eli jotain 2000kcal päivässä. Ei mitään kitudieettiä ole tarkoitus vetää. Epäilen lisäksi, ettei naisen kulutus tommosessa treenissä niin kovin huikea ole.

        Niin, ajattelin nyt alkeiskurssin ajan ainakin panostaa myös salitreeniin, katson sitten jatkanko thainyrkkeilyä vai en. Ja jos jatkan niin mitenkä vakavasti. Jos nyrkkeily vetää enemmän kuin sali niin sit toki muokkaan salitreeniä paremmin lajille sopivaksi.

        Kilpailemaan asti mulla ei ole tarkoitus, joten sinänsä toi salitreeni tuskin maata kaataa siinä rinnalla. Ikää on kuitenki jo kohta neljäsosa vuosisataa joten mahiksen kilpailuun jne on aika pienet, etenkin kun työelämäänkin pitäisi ehtiä panostaa.

        Mutta katsotaan miten käy :)


      • Hämmentynyt

        Olen harjoitellut thainyrkkeilyä jo vuosia, mutta kuvaamasi treeni sopii paremmin kuntopiiriin kuin thainyrkkeilyyn. Ei meillä ainakaan thainyrkkeilyssä kukaan ohjaaja seiso kello kourassa aikaa ottamassa, muuta kuin kehässä otellessa - eikä varsinkaan peruskurssilla. Kuntopiirissä kellokalle kyllä on.
        Lisäksi aina on salikuri, vaikka se ei olisi jujutsumaista pokkurointia, aina on silti salikuri: harjoittelijat tekevät sitä mitä ohjaaja opettaa, kuuntelevat kun on aika kuunnella eivätkä sähellä omiaan.
        Peruskurssilla ei myöskään ole tarkoitus treenata "ohjaajan tahdissa", sillä peruskurssilla ohjaaja ei treenaa vaan ohjaa, neuvoo ja oikoo vääriä tekniikoita.
        Normaalisti treenit etenevät alkujumpasta tekniikkaan ja päättyvät loppujumppaan. Treenit ovat kovia, hiki lentää ja paino varmasti putoaa ellei vieraile entistä aktiivisemmin jääkaapilla ja pizzerioissa.
        kuntosali sopii hyvin kaveriksi thainyrkkeilylle, kunhan muistaa omat rajansa ja pitää tarvittavat lepopäivät.
        Joten ilmeisesti treenejä on yhtä monenlaisia kuin ohjaajia.


      • Aloittelijatar
        Hämmentynyt kirjoitti:

        Olen harjoitellut thainyrkkeilyä jo vuosia, mutta kuvaamasi treeni sopii paremmin kuntopiiriin kuin thainyrkkeilyyn. Ei meillä ainakaan thainyrkkeilyssä kukaan ohjaaja seiso kello kourassa aikaa ottamassa, muuta kuin kehässä otellessa - eikä varsinkaan peruskurssilla. Kuntopiirissä kellokalle kyllä on.
        Lisäksi aina on salikuri, vaikka se ei olisi jujutsumaista pokkurointia, aina on silti salikuri: harjoittelijat tekevät sitä mitä ohjaaja opettaa, kuuntelevat kun on aika kuunnella eivätkä sähellä omiaan.
        Peruskurssilla ei myöskään ole tarkoitus treenata "ohjaajan tahdissa", sillä peruskurssilla ohjaaja ei treenaa vaan ohjaa, neuvoo ja oikoo vääriä tekniikoita.
        Normaalisti treenit etenevät alkujumpasta tekniikkaan ja päättyvät loppujumppaan. Treenit ovat kovia, hiki lentää ja paino varmasti putoaa ellei vieraile entistä aktiivisemmin jääkaapilla ja pizzerioissa.
        kuntosali sopii hyvin kaveriksi thainyrkkeilylle, kunhan muistaa omat rajansa ja pitää tarvittavat lepopäivät.
        Joten ilmeisesti treenejä on yhtä monenlaisia kuin ohjaajia.

        Jos nyt päättäisin sit jatkaa alkeiskurssin jälkeen ja haluaisin jatkaa myös salia, niin millaista ohjelmaa kannattaisi tehdä? Tarkoitus olisi pitää jonkinlaisia näkyviä lihaksia (ts. sporttinen ulkomuoto, ei vain laihuus) sekä sopivasti voimaakin. Kestävyyttä tulee varmaan lajitreeneissä???

        Olisko parempi tehdä koko kroppa pari kertaa viikossa isohkoilla raudoilla lyhyin toistoin (eli ei uuvuteta lihasta puhkipoikki) vai jotain muuta? En osaa oikein muunlaista saliohjelmaa tehdä kuin tollasen kehonrakennustyyppisen ohjelman...


      • valmiit kysymykset mapissa
        Aloittelijatar kirjoitti:

        Jos nyt päättäisin sit jatkaa alkeiskurssin jälkeen ja haluaisin jatkaa myös salia, niin millaista ohjelmaa kannattaisi tehdä? Tarkoitus olisi pitää jonkinlaisia näkyviä lihaksia (ts. sporttinen ulkomuoto, ei vain laihuus) sekä sopivasti voimaakin. Kestävyyttä tulee varmaan lajitreeneissä???

        Olisko parempi tehdä koko kroppa pari kertaa viikossa isohkoilla raudoilla lyhyin toistoin (eli ei uuvuteta lihasta puhkipoikki) vai jotain muuta? En osaa oikein muunlaista saliohjelmaa tehdä kuin tollasen kehonrakennustyyppisen ohjelman...

        kun nää vastaukset ja sun älyttömät kysymykset ei mee yhtään yks yhteen. jos osaat lukee, ni netti on pullollaa asiaa.
        Mitä täällä jauhat samaa asiaa ja odotat asiantuntevia vastuksia kaiken maailman typeryksiltä, sillä näillä palstoilla ei tosi treenaajia näe - vain muihin ja itseensä kyllästyneitä KATEELLISIA paskanjauhajia!!! Nii että hankkiudu johonki salille ja lopeta se v---n itkeminen.
        Kyllä sulle lihaksia tulee jos jaksat vatkata.


      • Turpo
        valmiit kysymykset mapissa kirjoitti:

        kun nää vastaukset ja sun älyttömät kysymykset ei mee yhtään yks yhteen. jos osaat lukee, ni netti on pullollaa asiaa.
        Mitä täällä jauhat samaa asiaa ja odotat asiantuntevia vastuksia kaiken maailman typeryksiltä, sillä näillä palstoilla ei tosi treenaajia näe - vain muihin ja itseensä kyllästyneitä KATEELLISIA paskanjauhajia!!! Nii että hankkiudu johonki salille ja lopeta se v---n itkeminen.
        Kyllä sulle lihaksia tulee jos jaksat vatkata.

        No johan oman älykkyytesi näytit. Mitä vikaa kysymyksissä on? Niihin voi vastata ne, joilla on jotain asiaa. Vittuilusta ei hyödy kukaan.


      • rankkaa ja hauskaa
        Aloittelijatar kirjoitti:

        Jos nyt päättäisin sit jatkaa alkeiskurssin jälkeen ja haluaisin jatkaa myös salia, niin millaista ohjelmaa kannattaisi tehdä? Tarkoitus olisi pitää jonkinlaisia näkyviä lihaksia (ts. sporttinen ulkomuoto, ei vain laihuus) sekä sopivasti voimaakin. Kestävyyttä tulee varmaan lajitreeneissä???

        Olisko parempi tehdä koko kroppa pari kertaa viikossa isohkoilla raudoilla lyhyin toistoin (eli ei uuvuteta lihasta puhkipoikki) vai jotain muuta? En osaa oikein muunlaista saliohjelmaa tehdä kuin tollasen kehonrakennustyyppisen ohjelman...

        Ensinnäkin thai-nyrkkeily ON todella rankkaa ja tehokasta, jossa kyllä "naisellakin" palaa rasvaa, kuluu energiaa jne jne. Luulen ettei tuo 2000 kcal tule riittämään ruuan päivittäiseksi määräksi - itse ainakin jouduin lisäämään syömistäni aloitettuani harrastuksen, sekä lisäksi palautusjuomat ym. Enkä siis ole lihonut, päinvastoin "dieettiä" ei tarvitse erikseen miettiä yhtään.

        thaissa kehittyy ennen kaikkea reisilihakset (potkujen takia joita ei samalla tavalla salilla helposti tule harjoitettua), yläkroppa ei niinkään (tai riippuu tietysti lähtötasosta, mutta jos sinäkin salilla käyt raskailla painoilla..). Siksi salitreeni on ihan käypä siihen oheen. Ainoa rajoitus voi olla että tulet yllättymään kuinka rankkaa thainyrkkeily on, ja että voi olla ylitreenauksen vaara jos jatkat samaa tahtia myös salilla. Omaa kehoa kuunnellen ja lepo muistaen sopii kyllä yhteen nuo lajit. Venyttely tärkeä!!!

        ja tosiaan kuntopiiri on eri asia kuin thainyrkkeily, en tiedä mistä tuo yksi vastaaja puhui. Peruskurssilla opetellaan tekniikoita ja nostetaan kuntoa. Ei vaikeaa. Kuntoa tietysti jokainen nostaa myös omassa tahdissaan.

        sekaryhmissä pärjää ihan hyvin tietysti myös naiset.

        Ja mahdottoman hauska harrastushan tuo on!! Varo vaan ettei se vie sinua mukanaan ja sali jääkin kakkoslajiksi :)


      • on niin ihaniii
        rankkaa ja hauskaa kirjoitti:

        Ensinnäkin thai-nyrkkeily ON todella rankkaa ja tehokasta, jossa kyllä "naisellakin" palaa rasvaa, kuluu energiaa jne jne. Luulen ettei tuo 2000 kcal tule riittämään ruuan päivittäiseksi määräksi - itse ainakin jouduin lisäämään syömistäni aloitettuani harrastuksen, sekä lisäksi palautusjuomat ym. Enkä siis ole lihonut, päinvastoin "dieettiä" ei tarvitse erikseen miettiä yhtään.

        thaissa kehittyy ennen kaikkea reisilihakset (potkujen takia joita ei samalla tavalla salilla helposti tule harjoitettua), yläkroppa ei niinkään (tai riippuu tietysti lähtötasosta, mutta jos sinäkin salilla käyt raskailla painoilla..). Siksi salitreeni on ihan käypä siihen oheen. Ainoa rajoitus voi olla että tulet yllättymään kuinka rankkaa thainyrkkeily on, ja että voi olla ylitreenauksen vaara jos jatkat samaa tahtia myös salilla. Omaa kehoa kuunnellen ja lepo muistaen sopii kyllä yhteen nuo lajit. Venyttely tärkeä!!!

        ja tosiaan kuntopiiri on eri asia kuin thainyrkkeily, en tiedä mistä tuo yksi vastaaja puhui. Peruskurssilla opetellaan tekniikoita ja nostetaan kuntoa. Ei vaikeaa. Kuntoa tietysti jokainen nostaa myös omassa tahdissaan.

        sekaryhmissä pärjää ihan hyvin tietysti myös naiset.

        Ja mahdottoman hauska harrastushan tuo on!! Varo vaan ettei se vie sinua mukanaan ja sali jääkin kakkoslajiksi :)

        et yksistää sen takii jaksan ähertää salilla ja luulla tulevani tosi suureksi thainyrkkeilyguruksi.
        Öisin vain unta näen ihanasta ohjaajasta....ehkä jonain päivänä se huomaa mut ja menee mun kanssa naimisiin!


      • thaikku-
        on niin ihaniii kirjoitti:

        et yksistää sen takii jaksan ähertää salilla ja luulla tulevani tosi suureksi thainyrkkeilyguruksi.
        Öisin vain unta näen ihanasta ohjaajasta....ehkä jonain päivänä se huomaa mut ja menee mun kanssa naimisiin!

        Et taida tietää thai-nyrkkeilystä mitään tai urheilusta muutenkaan, joten menepä sohvalle sipsipussin kanssa kattoon mtv3-chattia.


      • fattis
        thaikku- kirjoitti:

        Et taida tietää thai-nyrkkeilystä mitään tai urheilusta muutenkaan, joten menepä sohvalle sipsipussin kanssa kattoon mtv3-chattia.

        treenaan ihan itse thainyrkkeilyä ja mua vaan ottaa kaaliin kaikki ämmät jotka ensin meikkaa tunnin (ainakin siltä ne näyttää) enneku tulee saliin ja sit valittaa ja hihittää joka käänteessä ku pitäis tehdä jotain. Viimeistään loppujumpassa ne jo huokailee et voi hirveetä ku ei enää jaksa ja hihi hihi...... ja räpsyttelee silmiä ohjaajille. Mut on siellä pari tosi kätevää muijaaki jotka todella treenaa eikä vikise, et ei tätä voi ihan kaikkii kohdentaa. Sorry jos osu suoraan suoneen sulla.


      • enjyu
        Aloittelijatar kirjoitti:

        Jos nyt päättäisin sit jatkaa alkeiskurssin jälkeen ja haluaisin jatkaa myös salia, niin millaista ohjelmaa kannattaisi tehdä? Tarkoitus olisi pitää jonkinlaisia näkyviä lihaksia (ts. sporttinen ulkomuoto, ei vain laihuus) sekä sopivasti voimaakin. Kestävyyttä tulee varmaan lajitreeneissä???

        Olisko parempi tehdä koko kroppa pari kertaa viikossa isohkoilla raudoilla lyhyin toistoin (eli ei uuvuteta lihasta puhkipoikki) vai jotain muuta? En osaa oikein muunlaista saliohjelmaa tehdä kuin tollasen kehonrakennustyyppisen ohjelman...

        Salitreeniksi kuulemma riittää ihan kivasti semmoinen että vaikka 2 kertaa viikossa joista toinen olisi alakropan lihaksille ja toinen yläkroppaa, ja mitä nyt haluat siihen liittää vaihteluksi. Pidä mukana lajissa suuresti hyödyttävät punnerrukset, vatsat, selät, askelkyykyt. Sitten säkkitreeni on tietysti semmoinen omaehtoinen mikä kasvattaa voimia ja nopeutta itsenäiseksi treeniksi.

        Painot ota semmoiset että saat tehtyä neljä 8 toiston sarjaa per liike -- ei niiden ihan kevyet pidä olla muttei mitään äärimmäistä vastusta. Vai miten se nyt sanotaan oikein. Itse en pidä salitreenistä, mutta esim. noin olen kuullut treenattavan.


      • muay thaikku
        fattis kirjoitti:

        treenaan ihan itse thainyrkkeilyä ja mua vaan ottaa kaaliin kaikki ämmät jotka ensin meikkaa tunnin (ainakin siltä ne näyttää) enneku tulee saliin ja sit valittaa ja hihittää joka käänteessä ku pitäis tehdä jotain. Viimeistään loppujumpassa ne jo huokailee et voi hirveetä ku ei enää jaksa ja hihi hihi...... ja räpsyttelee silmiä ohjaajille. Mut on siellä pari tosi kätevää muijaaki jotka todella treenaa eikä vikise, et ei tätä voi ihan kaikkii kohdentaa. Sorry jos osu suoraan suoneen sulla.

        Ja mitä ne semmoset mimmit ylipäänsä tekee siellä "treenaamassa"?
        Onneksi ei meidän salilla pahemmin sellasia vieraile. Mulla on lähes aina meikkiä nassussa kun kaahaan treeniin usein suoraan töistä tai muualta, mutta ei se enää lopputreenissä niin viehkeetä oo kun on kajaalit viiruna ohimolla ja ripsien kuvat yläluomissa asti kun joku on pamauttanu nassuun. :p


    • muaythaifani

      Mä aloitin SNIKT:ssa (yksi Tampereen kamppailuklubeista) 9.1 kuntothain. Ja olen aivan haltioissani! Reenit on 2 x viikko, kesto 1h 15min / kerta. Peruskurssin ajan. Jatkokurssi alkaa muutaman kuukauden päästä, jolloin reenikertoja on 5 x viikko. En malta odottaa. :)

      Tää mun reenilaji on suunnattu naisille, ja tarkoituksena kohottaa kuntoa ja oppia tekniikoita. Laji on todella huippu. Tykkään siitä, koska reeneissä ei ole samaa meininkiä ku persevatsajumpissa: jaaa yks-kaks-kol-nel ja jaksaa jaksaa!! Sisi kyllä tuollakin tsempataan, en tarkoittanut sitä, mutta lajissa ei ole kyse vain ja ainoastaan kunnon kohottamisesta ja lihasten kasvattamisesta. Tarkoituksena on myös oppia tekniikoita.

      Ajattelin tän peruskurssin ja tulevan kuntothain jatkokurssin jälkeen siirtyä vallan kokonaan Muay Thain pariin. Ja ehkä myöhemmin myös otella. Kovat on unelmat aloittelijalla, tiedän.. ;)

      Peruskurssi on siitä hyvä juttu, että kaikki muutkin ryhmässä olevat ovat aloittelijoita, eikä joukossa ole 10 vuotta otelleita. Vaikka itse reenaan täysin naisryhmässä, kaipaisin välillä miesten kanssa reenaamista, koska miehet eivät pelkää, ja heidän potkunsa/lyöntinsä ovat "mojovampia" kun naisten. Tällä tarkoitan, että miesten kanssa reenaaminen on aidompaa, ja miehet eivät todellakaan lyö naista täysillä. Siitä voin mennä takuuseen. =) Molemmat valmentajamme ovat tosin miehiä, ja kun he ovat näyttäneet "se tehdään näin, eikä näin", silloin on kyllä huomanut eron naisen ja miehen potkujen välillä. :)

      En suosittele dieettejä thaiharrastuksen yhteydessä. Olen huomannut itse, että laji vaatii paljon energiaa, ja jos meinaa saada 100 potkua putkeen etujalalla, siihen tarvitaan muuta ku kaninruokaa (anteeksi, ei ollut tarkoitus morkata kevyttä ruokaa). Itse syön hiukan (karjalanpiirakkaa, raejuustoa, riisifruttia, yms...) muutaman tunnin ennen reenejä. Ja silti tuntuu välillä siltä että teho loppuu reeneissä.

      Rohkeasti mukaan thain pariin. Et tule pettymään!! =)

    • Anonyymi

      Mun kolme kaveria lopetti alkeiskurssin. Kaks ilmaisella kokeilukerralla ja yks maksoi kurssin mutta kävi vaan kaksi kertaa. Liian rankkaa ja sali oli aika alkeellisen tasoinen (hki). Et sinne meni satanen… no ite kävin kurssin loppuun asti ja jatkoin jonkun aikaa. Varusteiden hankintaan meni lähes 500€ ja tuntuu et nekin turhaan ku puolen vuoden päästä lopetin ja puol vuotta treenimaksuakin käyttämättä. Treenit ihan ok ja joskus mukavatkin mutta se ärsytti kun treenivetäjä sanoi et ottakaa kevyesti mut silti jotkut veti sparrissa ihan täysiä eikä valmentaja yleensä puuttunut siihen. Paitsi joskus saattoi sanoa mulle et ei niin kovaa vaikken ees ottanut kovaa. Täysin epäloogista toimintaa. Sali haisi hielle, huono ilma, treenin jälkeen jalat paskaset pölystä … ei ehkä se mun juttu sit kuitenkaan. Eikä puolessa vuodessa tullut ees kunnollisesti mitään erityistä kehitystä. Aiemmin juostessa ja puntilla kehittynyt paremmin. Suosittelen niitä mielummin. Jotenkin muutenkin tuntui et sinne hakeutunut vähän outoo porukkaa, outoo läppää, eivät puhu ollenkaan muille treenaajille ja ovat kiukkuisia. Yksi iloinen poikkeus kuitenkin oli treenaajissa. Jos kokee pystyvänsä treenaamaan silleen vähän likaisissa ja toksisessa ympäristössä ni ehkä sit voit tykätä lajista tai etsi parempi sali missä mä kävin…

    • Anonyymi

      Käy kokeilemassa itse salia ilmaisella kokeilulla (yleensä mahdollista). Maksa ensin vain kuukauden jäsenyys vaikka se on suhteessa kalliimpi kuin suoraan vuoden jäsenmaksu tai sitoutuminen maksaa kahden vuoden jäsenyys. Jos sieltä tulee paskat fibat ekalla kerralla tai ekan kuukauden aikana ni todennäköisesti se on sitä tulevaisuudessakin. Ei kannata kuunnella kenenkään mielipiteitä mikä sali on paras. Se mikä susta tuntuu hyvältä on sulle hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe