kertokaa kokemuksia kyseisestä veneestä.
bella 7000
17
3314
Vastaukset
- hakua
tästä on kirjoitettu tovi sitten.
- ennenkuin ostat
kaikkea muuta voit veneessä muuttaa, mutta et ominaisuuksia. Jos et usko omaan kykyysi arvioida asiaa, niin ota joku kokenut kaveri mukaan. Lue myös testit alan lehdistä.
- käyn
ajamassa jos siiihen pisteeseen mennään. bella 7000 tarjottiin nykyiseen myytävänä olevaan veneeseeni vaihdossa ja täältä yleis mielipiteitä kyselin, itseäni vois ehkä bella kiinnostaa lähinnä pienen kulutuksen vuoksi.haulla jo löysin aika paljon kaikkea mut jos jotain tulee mieleen niin kirjoitelkaa esim:tyyppivikoja tai jos jotain hyvääkin siitä löytyis.
- joopa joo
käyn kirjoitti:
ajamassa jos siiihen pisteeseen mennään. bella 7000 tarjottiin nykyiseen myytävänä olevaan veneeseeni vaihdossa ja täältä yleis mielipiteitä kyselin, itseäni vois ehkä bella kiinnostaa lähinnä pienen kulutuksen vuoksi.haulla jo löysin aika paljon kaikkea mut jos jotain tulee mieleen niin kirjoitelkaa esim:tyyppivikoja tai jos jotain hyvääkin siitä löytyis.
Osta pois hinta laatusuhde kohdallaan ja helppo myydä eteenpäin,elikkä pitää hyvin hintansa ja rahat on kuin pankissa tilillä.Varsinkin jos ostat veneen sisävesille.
- ristorei
joopa joo kirjoitti:
Osta pois hinta laatusuhde kohdallaan ja helppo myydä eteenpäin,elikkä pitää hyvin hintansa ja rahat on kuin pankissa tilillä.Varsinkin jos ostat veneen sisävesille.
itselläni on 7000:nen. Ei ole paljoa valittamista. vähän turhan helposti vesi lentää sivuvastasessa, mutta ei haitaksi asti. Mitä melutasoon tulee, niin ei juurikaan ole äänekkäämpi kuin 700:set. suurin osa äänestä kantautuu varmaankin rungon kautta...
Itse laitin suoranvesivessan tilalle kem.vessan. (ainakin toistaiseksi) kun ei noita tyhjennyspaikkojakaan hirveästi ole, enkä septisäiliölle keksinyt järkevää paikkaa... vihjeitä?? Taitaa 7-tonnSuosittelen! - ristorei
ristorei kirjoitti:
itselläni on 7000:nen. Ei ole paljoa valittamista. vähän turhan helposti vesi lentää sivuvastasessa, mutta ei haitaksi asti. Mitä melutasoon tulee, niin ei juurikaan ole äänekkäämpi kuin 700:set. suurin osa äänestä kantautuu varmaankin rungon kautta...
Itse laitin suoranvesivessan tilalle kem.vessan. (ainakin toistaiseksi) kun ei noita tyhjennyspaikkojakaan hirveästi ole, enkä septisäiliölle keksinyt järkevää paikkaa... vihjeitä?? Taitaa 7-tonnSuosittelen!jäi vähän viesti kesken....
taitaa 7-tonnisten olla vaan vähän kalliimpia kuin 7-sataset... mutta silti, suosittelen!! - From Åbo
joopa joo kirjoitti:
Hyvä ja asiallinen vene . Pärjää hyvin saaristossakin . Hyvät perusvarusteet ja sisätilat kokoisekseen . Plussaa sisävessa ja itsetyhjentyvä avotila .
Ihan eri kuin 700-sarjan Bellat - Hyvin pärjäsi
Kipparin testissä 22 . Lue se . Pääasiassa kehuttiin .
- VAR54
Uusi mulle.
Olisin kiinnostunut 7000.n painosta trailerin hankintaa ajatellen. - oli minullakin....
Ostitko Bellan? Joko olet kyllästynyt sen ajo-ominaisuuksiin taka-aallokossa jossa aalto tökkii uimatasosta muutenkin nokallaan kyntävää venettä miten sattuu.
Kirjoituksesihan on jo viiden vuoden takainen.
Omaan samanlaiseen kaukalooni kyllästyin kesässä. Siitäkin on jo vuosia aikaa ja nykyisin minulla on vene. - Bellaellasella
Paino on 2 tonnin kantturoissa kaikkine roippeineen.
Olen nyt ajanut kahtena kesänä kyseisellä potskilla 450 tuntia yhteensä.
Hyvin on toiminut.
Jos mutta.
Itse en tällä paatilla kovaan keliin lähde.(Luultavasti hurja se joka tän merelle hankkii) Kesäputkuttelut kierokksilla 1800-2000 nopeuden ollessa 6-7 solmua. Toimii hyvin.Tarvittaessa nopeus 3100 kiekkaa ja 11 solmua. Kulutus keskiarvo on 3l/h. Kone V-P 2003 T.
Roiskiihan tuo jo kevyessä kelissä ja vaatii jatkuvaa ohjausta.
Kätevää on perätaso, josta on mukava pulahtaa uimaan. Rantautumiset ja ankkurin hoito onnistuu sieltä hyvin. Ja katolla istuen on tätä ihankiva ajaa, saapi aurinkoa.
Kyllä tällä yksin liikkuu, eukko on jo vähän tiellä. Kakaroita en tän kiulun kyytiin edes suosittele.
Onhan tässä Bellassa ihme virityksiä.
Tyytyväinen olen, tuskin olisin ekaksi diiseliksi parempaakaan hoksinut ostaa.
Ei nämä muut köyhien paatit ole sen kummosempia. Käytetyt vanhat paskat joita kymppitonnilla myydään.
Mutta rukoilen korkeampia voimia, että tämä olisi viimeinen Bellani. - bellastani
Mulla on myös tuo V-P 2003T -kone. Voiko kierroslukumittareissa oli kalibrointivirhettä, kun olen lukenut erilaisia arvoja samoille nopeuksille?
Mulla runkonopeus on jossain alueella 2200-2300 kierrosta (=6,5 s) ja liukuun (puoli) aletaan päästä 3000 kierroksen paikkeilla, huippukierrosten ollessa n. 3400, vauhti tosin jää johonkin 11 solmuun.
Kuumenemista tapahtuu yli 3200 kierroksen jälkeen. Ensi kesäksi putsaan vesikierrot (makea meri). Lisätuuletinta olen myös suunnitellut konetilaan. Tiedä, onko siitä paljoa apua? Ja mistä ne letkut vetäisi - vessan kautta katolle? - bellasellaella
Mulla on tuuletin vedetty vessanseiniä pitkin ulos.(Biltema) Olen laittanut lämpömittarin konehuoneeseen. Vähän laskee lämmöt tuulettimella. Mutta tuuletin on mulla kyllä turha muuten. Ei nouse lämmöt kun ajaa upponopeuksilla.
Huippukiekat on mun V-P:ssä 3100, siitä liene eri nopeudet. Ja onko myötä eli vasta tuuli.
Katso myös onko ilmanvaihto letkuissa vettä. Voi niistä takaräppänöistä tulla.
Vaan mistä olet laittanut pilssipumpun? - bellastani
Pilssipumppua ei vielä ole, kun ei ole ollut tarvista...!
Olen katsellut paikkaa, mutta hankalan asennuksen takia homma on vaan jäänyt viilemään.
Millaisen venttilin laitoit katolle ja mistä saa toimivan? Normaalit tuuletusventtillit ottanee virtausta pois. Uskon ilmanvaihdolla olevan merkitystä, kun mittasin tässä yli 60 asteen lämpötilan konehuoneesta. - sellapellaella
Ilmaputki tulee vessan oikeasta yläkulmasta ulos ja siinä on tavallinen räppänä päässä. Toimii ihan hyvin, pöhöttää kuumaa ilmaa kun tuuletus on päällä. Laskee kyllä moottoritilan lämpöjä muutoman asteen kun on päällä.
Itse letku on vedetty moottoritilan luukun yläosasta seinää pikin katonrajaan jossa on tuuletin seinässä kiinni. Putki on jotain metallivahvisteista vieteriputkea.
Pilssipumpun laitoin takapoksiin letku tuuletus letkujen vierestä "sököttämällä" syvälle pilsiin. Ja poistoletku seinänvierttä WC :n puolelle josta poisto. - bellastani
Onko pilssissä yhteys joka osastoon? En ole tutkinut niin tarkaan. Eli virtaako vesi toiselta laidalta toiselle? Moottorin ja vetoakselin alta pilssivesi ei taida lähteä muualle?
- belllasellaella
Moottori ja vetoakseli on omassa altaassaan. Niiden alla on koko kölin mittanen pilssi, jonne on luukku hytin pitkän maton alla.
Pumppua om hankala laittaa hytin puolelle.
Eli laitoin mekaanisen Biltema pumpun takapoksiin.
Kun otat ilmaletkun irti joko peräpoksista tai akseipoksista niin siinä välissä menee vannasputi jonka viereenn jää noin 2cm rako mistä voi työntää pilssipumpun letkun alas köliin.
kauan sain tutkia ennenkuin alko Belluskan rakenne selviämään.
Apuna käytin dikikameraa , työnsin sen milloin mihinkin reikään ja otin kuvia. Joista sitten koneella kotona selvitin rakennetta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760