Koiralla aviokumppani

animattiN

Tuli juuri radiosuomesta että saksalaisten tutkimuksen mukaan yksinäiset saavat paremmin kumppanin jos omistaa koiran.
Jopa noin 400 000 on saksassa löytäneet toisensa koiran avulla, mutta kannattaa olla koiran hyvin koulutettu ettei se karkoita mahdollista tulevaa kumppania pois.
Että tälleen vaan kaikki nyt koiran hankintaan jotka ovat yksinäisii.

40

2613

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllä etsin edelleen sitä koiratonta. Sanonko miksi?

• animattiN

että miksi. oletko allerginen.

• animattiN kirjoitti:

että miksi. oletko allerginen.

elukka on koira. Paskoo joka paikkaan. Jos vaikka variksenraadon löytää, heti kieriskelee sen päällä, että saa uuden tuoksun itseensä. Ja syö vaikka ihmispaskaa jos sattuu löytämään. Siitä sitten samalla kielellä nuolee emäntänsä....

Toinen haitta on se helvetillinen meteli, mitä useimmat koirat pitävät. Pysyn mahdollisimman kaukana sellaisista, sekä koirista että omistajista. Jos on niin **ttumainen luonne, että pitää toisia ihmisiä haukkua enemmän kuin ehtii ja sen takia ottaa järjettömän luontokappaleen tekemään sen puolestaan, niin tällaiseenko ihmiseen sitä ihastua pitäisi???

50 vuotta sitten näin hienoja pitkävartisia koirannahkakinttaita. Sellaiset ostaisin itsellenikin, jos jostakin löytäisin. Siihen koira kelpaa, ei muuhun.

• et kelpaisi edes
        sitroen kirjoitti:

elukka on koira. Paskoo joka paikkaan. Jos vaikka variksenraadon löytää, heti kieriskelee sen päällä, että saa uuden tuoksun itseensä. Ja syö vaikka ihmispaskaa jos sattuu löytämään. Siitä sitten samalla kielellä nuolee emäntänsä....

Toinen haitta on se helvetillinen meteli, mitä useimmat koirat pitävät. Pysyn mahdollisimman kaukana sellaisista, sekä koirista että omistajista. Jos on niin **ttumainen luonne, että pitää toisia ihmisiä haukkua enemmän kuin ehtii ja sen takia ottaa järjettömän luontokappaleen tekemään sen puolestaan, niin tällaiseenko ihmiseen sitä ihastua pitäisi???

50 vuotta sitten näin hienoja pitkävartisia koirannahkakinttaita. Sellaiset ostaisin itsellenikin, jos jostakin löytäisin. Siihen koira kelpaa, ei muuhun.

lattioideni puhtaaksi nuolijaksi!
        Voi helvetti että osaat olla ärsyttävä ihminen!
        Onneksi kaltaisiasi ei ole kovin monta. Täällä palstalla olet ainoa lajias. Eli onneksi lajisi on sukupuuttoon kuolevaa!
        Tyylilläsi mitä olen seurannut, et tule saamaan sitä koiratontakaan naista, sillä kuka tuollaista vanhaa tylsistynyttä ruikuttaja kääkkää ees huoliska! Olet ainainen marisija täällä, sulla ei ole mikään hyvin ja muistan lukeneeni että olet naisiin pettynyt ja naisia vihaava muutenkin.
        terkuin: nainen, joa ei huolis tuollasta kääkkää tosiaan edes rappujensa kynnysmatoksi!

• Noora***
        sitroen kirjoitti:

että pysyt mahollisimman kaukana niistä. Koira voi saada lieviä myrkytysoireita sun myrkyllisestä mielestäs ja hajustas.
        Mä oon lukenu ennenkin sun omituisia luonnonvastasia ajatuksias täällä ja pidän sua yhtenä tän palstan epämiellyttävimmistä tyypeistä.
        Sulla on aika vähän hyvää sanottavaa mistään elämän alueelta.
        Sulle ei voi sanoo ees että kyllä Siperia opettaa, kun mä uskon että sä et opi kuitenkaa.
        Sun vierelläs on varmaan vaikee kenenkään elää.
        Mä luulen että kaikki sun tuttavas on ottanu koiran että pääseee susta eroon.
        Pyyteetöntä rakkautta sun on mahoton saada tai antaa, sun aivolohkostas puuttuu se tunne joka tekee hyvän olon.
        Ihminen joka inhoo eläimiä ei ymmärrä elämän tärkeimpiä arvoja ja on ajautunu kauas inhimillisen tason alapuolelle.
        Ja rakas sitikka, tää ei oo haukkuminen tää on analyysi.

• Goldie 65
        Noora*** kirjoitti:

että pysyt mahollisimman kaukana niistä. Koira voi saada lieviä myrkytysoireita sun myrkyllisestä mielestäs ja hajustas.
        Mä oon lukenu ennenkin sun omituisia luonnonvastasia ajatuksias täällä ja pidän sua yhtenä tän palstan epämiellyttävimmistä tyypeistä.
        Sulla on aika vähän hyvää sanottavaa mistään elämän alueelta.
        Sulle ei voi sanoo ees että kyllä Siperia opettaa, kun mä uskon että sä et opi kuitenkaa.
        Sun vierelläs on varmaan vaikee kenenkään elää.
        Mä luulen että kaikki sun tuttavas on ottanu koiran että pääseee susta eroon.
        Pyyteetöntä rakkautta sun on mahoton saada tai antaa, sun aivolohkostas puuttuu se tunne joka tekee hyvän olon.
        Ihminen joka inhoo eläimiä ei ymmärrä elämän tärkeimpiä arvoja ja on ajautunu kauas inhimillisen tason alapuolelle.
        Ja rakas sitikka, tää ei oo haukkuminen tää on analyysi.

mieltä tuon sun tekemäsi analyysisi kanssa. Ugh!

• Goldie 65 kirjoitti:

mieltä tuon sun tekemäsi analyysisi kanssa. Ugh!

paljastaa kaikille, että kuvaukseni koiranomistajista osui kohdalleen paremmin kuin hyvin! Kiitos tunnustuksesta!

• Goldie 65
        sitroen kirjoitti:

paljastaa kaikille, että kuvaukseni koiranomistajista osui kohdalleen paremmin kuin hyvin! Kiitos tunnustuksesta!

tunnustaneet mitään sellaista, mutt sinä tunnustit seuraavan: "Toisekseen: Kun huomaan väitteleväni idiootin kanssa, en anna hänen huomata samaa vaan vaikenen".

Eli tunnustit olevasi idiootti. ;)
        -joka et huomaa keskustelevansa itseäsi sivistyneempien ihmisten kanssa.

• Noora****
        sitroen kirjoitti:

pajastaa kaikille, että kuvaukseni sinusta osui kohdalleen paremmin kuin hyvin! Kiitos tunnustuksesta:)

• jutun aihetta

Kyllä se pitää paikkansa. Kun kuljen koiran kanssa lenkillä monet ihmiset pysähtyvät juttelemaan, siellä lenkillä tahtoo joskus mennä aikaa haastellessa niin että emäntä jo joskus soittelee perään et mihinkäs sinä jäit taas suustas kiini. Varmaan jos olisi tarvetta seurustelukumppanista niin olis oikeestaan paljon helpompi luoda seurustelusuhde lenkkipolulla kuin ravintoloissa. Varmaankin lisäksi paljon riipuu siitä koiran rodusta miten kontaktija syntyy.

• animattiN

buudeli vai terrieri?

• Se täti

Olin pari vuotta yötöissä ollessani erään koiran "päivä-äitinä" ja sain paljon uusia tuttavia

• Olinpa tyhmä!

Luulin aiheen käsittelevän KOIRIEN AVIOKUMPPANEITA ja innostuin jo:)

• animattiN

Mutta voihan sittäkin toki puhuu. Mutta aika hieno ajatus,,,,

• luulin
        animattiN kirjoitti:

Mutta voihan sittäkin toki puhuu. Mutta aika hieno ajatus,,,,

kun luin otsikon. Tässähän kun on käsitelty ihmisten avio- ja seksi ym. ongelmat, niin voidaan siirtyä vaikka koirien vastaaviin ongelmiin ja sitten tulee kissat, marsut...Kyllähän täällä palstalla puheenaiheita riittää:))

• animattiN
        luulin kirjoitti:

kun luin otsikon. Tässähän kun on käsitelty ihmisten avio- ja seksi ym. ongelmat, niin voidaan siirtyä vaikka koirien vastaaviin ongelmiin ja sitten tulee kissat, marsut...Kyllähän täällä palstalla puheenaiheita riittää:))

puolisot,,,,,
        Apua antakaa mun nauraa.
        No oikeesti voihan nilkin olla.Siittäjät ainakin.

• On viralliset
        animattiN kirjoitti:

puolisot,,,,,
        Apua antakaa mun nauraa.
        No oikeesti voihan nilkin olla.Siittäjät ainakin.

Sutenöörit, tarkoitan näitä jalostusneuvojia.

• animattiN
        On viralliset kirjoitti:

Sutenöörit, tarkoitan näitä jalostusneuvojia.

niillä saa olla ne sutenöörit, mutta ei ihmisillä.;)

• Mitkä rodut mahtaisivat parhaiten soveltua miehen tai naisen metsästämiseen?

Asiantuntijat voisivat antaa suosituksia ja kertoa parhaista mahdollisista yhdistelmistä.

Muistutan myös ajatuksesta innostuneille, että kannattaa harkita asiaa; koira on paljon puolisoa vaativampi kumppani. ;))

• Pirre*

mainio, optimisti - orvokki..kiitos nauruista..:)

• jotkut vaatii yölläkin,

siis ulos pissille:)))

• koiralla saisi

olla aviokumppania?

• koira tuo

tuttavuuksia jatkuvasti. Melkein päivittäin kun kävelen koiran kanssa ulkona joku pysähtyy vaihtamaan jokusen sanan koiran varjolla, yksinään ulkona kävellessä tuollaista sattuu aika harvoin. Ja sen jälkeen kun keskustelu on saatu alkuun onkin pitkälti itsestä kiinni mihin se johtaa. Onhan sekin tavallista että on kiva koira mutta tympeä tai tyhmä isäntä/emäntä.

• Meilläkin on naapurustossa muutamia mukavia koiria, jotka kiiruhtavat aina talutinta kiskoen iloisesti tervehtimään ja helmoja nuuskimaan vastaantullessaan. Ellei ole ihan hirveä kiire saatan kumartua hetkeksi rapsuttamaan koiraa korvan takaa ja vaihtamaan muutaman ystävällisen sanan. Siinä jää usein isäntä tai emäntä melkein ilman huomiota kun jo jatkan matkaani.

• animattiN

tai fretillä kanssa uusia tuttavuuksia jos niitä ulkoiluttais. Epäilen ettei ainakaan kissalla onnistu.

• Noora***

Kisut on ihania ja fretti taatusti herättää huomioo.
        Siitä vaan kaverit narunpäähän ja baanalle!
        Oota kuiteskin vähän lämpimämpiä ilmoja.

• animattiN
        Noora*** kirjoitti:

Kisut on ihania ja fretti taatusti herättää huomioo.
        Siitä vaan kaverit narunpäähän ja baanalle!
        Oota kuiteskin vähän lämpimämpiä ilmoja.

ainakin herrättäisi huomiota, mutta kissat on jääräpäitä ja monethan inhookin niitä yli kaiken.

• animattiN
        animattiN kirjoitti:

ainakin herrättäisi huomiota, mutta kissat on jääräpäitä ja monethan inhookin niitä yli kaiken.

Kohta kait tääkin viestiketju siirretään lemmikit palstalle.
        Mutta ois se näky kun iso mies olis pienen mirrin kans ulkona ja huutelis mirri mirri tule tänne.:)

• Noora****
        animattiN kirjoitti:

Mutta ois se näky kun iso mies olis pienen mirrin kans ulkona ja huutelis mirri mirri tule tänne.:)

sais kaikki naiset innostumaan. Mä juttelen usein yhen miehen kanssa joka ulkoiluttaa kahta kissaansa tuolla järven rannassa. Mukava papparainen, ikää on kyllä jo runsaat 80 mutta jaksaa jutella ja olla aina iloinen. Sitä ne lemmikkieläimet teettää.
        Elää kauemmin ja on hyvällä mielellä.
        Mun koirat rakastaa niitä kissoja ja kissatkaan ei oo moksiskaan vaikka on innokkaita ihailijoita.
        Frettiä mä en ole nähny kenelläkään vielä narun päässä. Mutta tuossa vähän matkan päässä asuu nainen jolla on minipossu, tai kai se joskus oli minipossu,nyt se on hemmetinmoinen sianjötkäle. Osaa kulkee hienosti hihnassa ja ihan fiksun tuntunen possu.
        Mekin ollaan juteltu ja koirat ja sika tulee huvin toimeen keskenään, että sillee.
        Siks toisekseen mullakin on ollut kolme kissaa, ja ne oli kaikki ihania otuksia. Ottasin vieläkin mutta kun on välillä noita koiria aika monta hoidossa ja oma päälle, niin eiköhän tää mun kohalla riitä. Siinä koiratkin kissaan tutustui kun olivat yhessä, valitettavasti kissat tulivat vanhuusikään ja kuolivat. Kuvat on seinällä ja kivat muistot mielessä.

• mun
        animattiN kirjoitti:

yks tuttava kertoi kun asuivat maalla että hänen veljensä houkutteli kanoja pihalta kanalaan ja huuteli että tipu, tipu, tipu ja nuori nainen kulki tiellä aidan toisella puolella ohitse eikä nähnyt niitä kanoja ja huusi takaisin tälle nuorellemiehelle että: hyi kun rahvaanomaista!!

• animattiN

Jossain viestissä mainittiin että omistaa sellaiset, tuskinpa on koiran nahkaa, taitavat olla lehmän nahasta tehdyt paremminkin.
      Jos siis puhutaan ajohanskoista jotka on joskus 50-60 luvuilla tehty prätkällä ajajille.

• lapsena

muistan kun joku aikuinen esitteli rukkasiaan ja sanoi että oli tehty pystykorvan nahasta. Olivat sellaiset ruskeat karvarukkaset. Kyllä tuntui eläinrakkaasta lapsesta pahalta:((

• oikein uskomaan

mitä se idiootti sano!?
        Missään maassa missäänpäin maailmaa ei ole ikinä koirasta rukkasia tehty. Sehän on vain vanha sanonta koirasta joka on tehnyt pentuna vähän tuhojaan! "Teen sinusta rukkaset" on se sanonta.
        Sitroenia kiusasimme, kun tuntuu olevan niin kiusauksille altis tyyppi! Saimme hyvät naurut.

• animattiN
        oikein uskomaan kirjoitti:

mitä se idiootti sano!?
        Missään maassa missäänpäin maailmaa ei ole ikinä koirasta rukkasia tehty. Sehän on vain vanha sanonta koirasta joka on tehnyt pentuna vähän tuhojaan! "Teen sinusta rukkaset" on se sanonta.
        Sitroenia kiusasimme, kun tuntuu olevan niin kiusauksille altis tyyppi! Saimme hyvät naurut.

Minä jo luulin:)

• Fakta homma

mitä se idiootti sano!?

Ennen sotia,sota aikana ja vielä 60 luvullakin tehtiin koiran nahkasta karvoineen rukkasia.

Oli nääs pula tarvikkeista.Pehmeitä ja lämpimiä käsineitä olivatkin.

• mun

mitä se idiootti sano!?

lapsuudessa (50-luvulla) näkemäni rukkaset olivat oikeasti tehty koirasta: Ne oli teetetty vartavasten jossain suutarilla. Kai se koira tietty oli kuollut ensin luonnollisen kuoleman mutta silti en kyllä haluaisi pitää lemmikkini karvasta tehtyjä rukkasia:((

• lenkillä

ja kohtasin sekä miehen, että koiran mutta mitään
      ei tapahtunut, missä vika?

• Sinulta

Koira, muuten en usko.

• varmaan
        Sinulta kirjoitti:

Koira, muuten en usko.

täytyy sitten olla? kenties, kenties.

• Pitää paikkansa. Tuntematonta on helpompi lähestyä, jos on koira mukana. On ihmisiä, jotka kärsivät sosiaalisesta kanssakäymisestä, eli niillä ei ole sitä. Hienokin rouva alkaa juttelemaan, jos on kummallakin koira mukana.

Ketjusta on poistettu 42 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      375
      8275
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      162
      2616
    3. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      76
      948
    4. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      60
      863
    5. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      12
      850
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      25
      836
    7. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55
      833
    8. Sano nyt kiertääkö

Huhut meistä tai jostain muusta?
      Ikävä
      64
      812
    9. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      46
      786
    10. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      69
      725
    Aihe