Krav maga & punttitreeni

HJO

Miten sopii yhteen krav maga ja punttitreeni? Olen vasta KM:aa aloittamassa joten en voi suoralta kädeltä punttisaleiluakaan lopettaa kokonaan... Kuinka paljon KM 2 kertaa viikossa haittaa punttitreeniä? Entä toisinpäin jos puntilla käy 3 kertaa viikossa?
Sanotaan toki että punttitreeni ja kamppailulajit eivät sovi pitkällä tähtäimellä yhteen, mutta jos tarkoitus ei ole yltää kummassakaan huipulle niin tuleeko ongelmia?

4

1606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siis

      aivan hyvin. Olen harjoitellut yli viisi vuotta Krav Magaa, joten ehkä voin jo jotain sanoa tästä aiheesta.
      Itse käyn 2-3 kertaa viikossa km-harjoituksissa. Sen lisäksi 2 kertaa viikossa salilla. Ja vielä kaiken tuon lisäksi yhden juoksulenkin viikossa. Tietysti asioissa on puolensa; jos vetää punttitreenin niin, että on aivan "kuitti", niin venyttely ja oikea palautuminen harjoituksista on tois tärkeää. Itse teen niin, että ma km-harjoitukset, ti lenkki, ke km-harjoitukset, to kuntosali, pe km-harjoitukset / vapaa päivä, la kuntosali ja su vapaa päivä.
      Summa summarum: tavoitteen asetat sinä itsellesi, kuten minäkin. Itselläni tavoitteena on hyvä ip-taito Krav Magan kautta ja kuntosalin myötä lihaskunnon ja -voiman ylläpitäminen sekä ehkä lisääminenkin. Juoksulenkki antaa kestävyyttä ja vireyttä muutenkin.

    • palstoilla

      Mitenkähän onkin sattunut, että aika monessa lajissa juuri nyt on yhtäkkiä tullut tämä sama asetelma: olen juuri aloittanut harrastamaan sitä sun tätä ja mitenkäs se punttitreeni...........
      Kirjoitustyyli vaikuttaa saman ihmisen käsialalta. Oletko siis aloittamassa kaikki lajit ja kyselet, mihin kaikkiin voisi yhdistää punttisalitreenin. Vastaus: kaikkiin voi sopivissa määrin.

      • HJO

        No minä ainakaan en ole niitä sitten kirjoittanut, sillä Krav maga on ainoa harrastus jonka olen aloittanut vuosikausiin...
        Ehkäpä tuo aihe sitten on sellanen, että monia kiinnostaa.


      • EX-mega-man

        Joo,en oo minäkään,vaikka punttilähtösesti on
        asiaa joskus tullut kyseltyä.Kyllä niitä mui-
        kin on...ainakin 2 tai kolme...eh,mikä se kysy-
        mys oli?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4633
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2259
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1784
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1518
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1448
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1318
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1237
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe