Tekisi mieli vaihtaa Sun Buster R:ään moottori ensi kesänä. Busterin speksit ovat pit. 3.90m, lev. 1.60m, max moottoriteho 30hv ja paino 185kg.
Veneessä ollut kiinni kaksi Johnsonia 20/30hv ja enää en tähän merkkiin sotkeudu. Vaatimukset uudelle moottorille tuoreöljyvoitelu ja sähkötrimmi.
Olen harkinnut kaksitahtisista Yamahan 30 DETOLia tai nelitahtista Honda BF30:stä, nelitahtisissa painoa ja hintaa vaan on..
Onko tuossa Yamahassa vakiona sähkötrimmi, kun en nettisivuilta saanut tietoa irti (tai en vaan löytänyt).
Ehdotuksia/kokemuksia?
Sun Buster R ja 30hv moottori
12
8264
Vastaukset
- Mhöhmh
Mhöhmh-Mhöhmh!
- Make
Yamaha 30 DETOL 66 kg
Honda 30 pitkäriki 72 kg
Joten eipä noilla koneiden painoilla paljoa eroa ole, taitaa kuskikin painaa enemmän? - jallu
Ei taida saada trimmiä 2-tahti 3-kymppiseen. Jostain nelareista kai löytyy. Mutta on se 3-pyttynen ja kolmekymppinen jammu hyvä kone ilman trimmiäkin.
- Ykä
No, tilannehan oli ainakin viime vuonna se, että ainoa Jammun 30hv 2T malli meillä myynnissä oli otsikon versio. Sähkökäynnisteinen, pitkävartinen ja trimmillä.
Suositushinta esitteestä 3995 eskoa. - tietoa
Ykä kirjoitti:
No, tilannehan oli ainakin viime vuonna se, että ainoa Jammun 30hv 2T malli meillä myynnissä oli otsikon versio. Sähkökäynnisteinen, pitkävartinen ja trimmillä.
Suositushinta esitteestä 3995 eskoa.Onko kellään kokemuksia kyseisestä moottorista?
- Ykä
tietoa kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia kyseisestä moottorista?
Kone tullut markkinoille 80-luvulla, maine hyvä.
Viimoinen testi oli Kipparissa joskus toissavuonna. Koko 30 sakin nopein, trimmikoneista kevein. Äänekäs, ja tyhjäkäynnillä suuriruokainen verrattuna nelareihin ja jopa muihin 2-t koneisiin. Matka-ajossa kulutus hyvää 2-t tasoa. Tuoreöljyvoideltuna helppokäyttöinen.
- Kirjaimet....
Kertovat kaiken tarpeellisen Busteristille.
D=Diesel
E=Esko, rahayksikkö, vaihtelee € alueen ulkopuolella. Ammattilaiset tietävät tästä myös valmistusmaan.
T=Tyhmä, markkinointikikka siis.
O= nolla (kuutiotilavuus)
L= litraa- Kyllästyttää noi jutut
solvausta,parjausta,täysin kahjo esitys.
- aloituskin
Kyllästyttää noi jutut kirjoitti:
solvausta,parjausta,täysin kahjo esitys.
Koska Johnsson ja Evari 20-30hv ovat erittäin vankkoja koneita,kun ei käyttäjä vain hölmöile.
Ja sinä solvasit Evarin käyttäjää,vaikka ei edes moottoria edellisessä viestissä mainittu.Miksi? - voipi olla
aloituskin kirjoitti:
Koska Johnsson ja Evari 20-30hv ovat erittäin vankkoja koneita,kun ei käyttäjä vain hölmöile.
Ja sinä solvasit Evarin käyttäjää,vaikka ei edes moottoria edellisessä viestissä mainittu.Miksi?.. mutta ei järin luetettava ainakaan omien kokemusten perusteella Jode 30hv -95. Uudesta alkaen satunnaista nykimistä, pätkimistä ja sammuilua ajossa säännöllisistä huolloista huolimatta. Samanlaisia juttuja olen muiltakin kuullut - taitaa olla tyyppivika.
Täynnä suunnittelun kukkasia, esim. milli ja tuumakokoja sekaisin muttereiden yms. kiinnityksissä. Mukava aina arpoa eri avaimia irrottaessa tai kiinnittäessä johtoja/konetta veneeseen ja samat jipot tietty 20heppasessa.
Täytyy myöntää että _aina_ ne on hyvin lähteneet käymään kylmänä, mutta ei se oikein riitä jos pidemmällä matkalla ryytyy ja ei lähde enää lämpimänä käymään ulapalla. Vähän sama kuin luottais Venäjään. - Johtuu
voipi olla kirjoitti:
.. mutta ei järin luetettava ainakaan omien kokemusten perusteella Jode 30hv -95. Uudesta alkaen satunnaista nykimistä, pätkimistä ja sammuilua ajossa säännöllisistä huolloista huolimatta. Samanlaisia juttuja olen muiltakin kuullut - taitaa olla tyyppivika.
Täynnä suunnittelun kukkasia, esim. milli ja tuumakokoja sekaisin muttereiden yms. kiinnityksissä. Mukava aina arpoa eri avaimia irrottaessa tai kiinnittäessä johtoja/konetta veneeseen ja samat jipot tietty 20heppasessa.
Täytyy myöntää että _aina_ ne on hyvin lähteneet käymään kylmänä, mutta ei se oikein riitä jos pidemmällä matkalla ryytyy ja ei lähde enää lämpimänä käymään ulapalla. Vähän sama kuin luottais Venäjään.Aivan pikku häiriöstä. Siellä huollossa ei vain ole paneuduttu kunnolla löytämään vian syytä.
Pieni ilmavuoto jossain liittimessä,niin ei muuta tarvita.
Ja bensapuolellahan tuo on ollut ihan selvästi.
Tuli mieleen,jos kuumana ei käynnisty,jossain kohtaa on lämmön vuoksi muodostunut kaasukupla letkuun.
Ja sehän ei välttämättä poistu,ennenkuin kone jäähtyy.
Ja jäähtyneenä ei huolimaton huolto sitä huomaa lainkaan,jos kone kylmänä toimii.
Vieläkö sulla on se moottori? Ja jos on paljonko hinta?
Olen varma,että semmoinen "vika" poistuu yhden tupakin polton aikana.
- "virittelijä"
on mulla 30 Jampalla vm-90 ja ajattelin ostaa power trim/tilt moottorin ja veneen väliin.
Tulee muuten tarjoukseen kohtapuoliin.
Kone ui ko. veneessä aika syvällä ja trimmi auttaa asiaan. Rikiputken sisällä oleva pakoputki on vedessä jos on hieman painavempaa porukkaa perässä, sotkee seoksia varsinkin kylmänä.
Muuten mun veneen vm-91 leveys on 168cm eli lähes sama kuin RS:ssä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491506Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761335Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊86993- 14957
- 86926
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee186868Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20831- 82801
Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi82775Kaipaan seuraasi niin
monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.17740