Megane II d talvella

tuleva meganisti?

Onko kokemuksia Megane dieselistä talvella kovemmilla pakkasilla? Riittääkö lämpö, käynnistyminen ja muut mahd ongelmat? Lukkojen toiminta. Nykyisessä dieselissäni (Ford) on lämmöt riittäneet eikä muitakaan talviongelmia ole ollut paitsi jatkuvat kalliit remontit, joten ajattelin vaihtaa merkkiä.

1,5 dieselin hankinta on harkinnassa.

12

2982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tämänhetkinen dieselisti

Itselläni ollut Megane II 1.5dci syksystä lähtien. Pikkupakkasilla lämmöt riittää hyvin, sähkövastus tuuletushormissa auttaa lasien auki pysymistä. Kymmenestä pakkasasteestakin lähtee lämmittämättä käyntiin kuin kesällä.

Lukkojen kanssa ei ole ollut ongelmia. Lukkosulaa ei tarvitse käyttää, kun lukkopesä on piilossa ovenkahvan sisällä.

Asensin autooni marraskuussa Webaston ajastimella, minkä jälkeen en ole kylmäkäynnistymistä testaillut. Sen olen silti huomannut, että jos pakkasta on oli 10 astetta, ei moottori pysy normaalilämpöisenä, ellei aja yli kahdeksaakymppiä.

• löytyy

Hiukan löytyy kokemusta, Megane II 1.5dCI Break AUT ostettu lokakuussa 2005.

Tänä aamuna oli meillä päin auton mittarin mukaan 23 astetta pakkasta. Autossa on lohkolämmitin joka päällä noin 3 tuntia ennen ajoon lähtöä. Mitään ongelmia ei ole tässä lyhyessä ajassa ollut. Nyt kovilla pakkasilla huomasin, että auto lämpiää hiukan hitaammin kuin leudoimmilla keleillä mutta kylmä se ei silti kovillakaan pakkasilla ole ollut. Käyntiin on lähtenyt aina hehkun jälkeen ongelmitta, lukoissa ei myöskään ongelmia ole havaittu.

Ainut korjauksen paikka joka toistaiseksi tullut vastaan: takalasinpyyhkimelle kun spruuttaa pesunestettä niin joutuu tovin odottelemaan jolloin pyyhin raapii kuivana lasia. Tähän kuulemma saa korjauksen jos pyytää huollossa asentamaan jonkin venttiilin siihen pesunesteputkeen.

Oikein tyytyväinen autoon, suosittelen varauksitta.

• ars

olen nyt pari talvea ajellut pienempi tehoisella 1.5dci:llä. Tänä aamuna juuri herättelin auton kadun varresta, oli seissyt siinä 20 asteen pakkasessa yön yli. Ilman sähkölämmitystä. Hehkutusjakso kesti huomattavan kauan, mutta lähti käymään normaalisti. Siitä 60 km moottoritieajoa, jonka aikana kone ei aivan lämmennyt normaaliin lämpötilaan. Sisälämppärin puhallinta pidin täydellä nopeudella, jolloin hytissä tarkeni vallan loistavasti (verotti varmaan koneen lämpöä aika tavalla). Ja penkinlämmitin on erittäin tehokas.

Lukkojen, tiivisteiden tms. kanssa ei ole ollut ikinä ongelmia. Tänä aamuna huoltoasemalla jopa pa-tankin kansi aukesi ilman väkivaltaa...

Näillä kokemuksilla voin suositella Meganea myös talviautoksi.

• tuleva...

Palautteesta. Samat ongelmat kovilla pakkasilla on nykyisenkin kanssa, eli moottori on ehkä hieman viileämpi kuin normaalisti, mutta hyvin sisällä tarkenee.

• Megane II

Mulla on 2004 Megane 1,5Dci farkku (82hv).Lämpö riittää hyvin,mulla on itsetehty viimasuoja maskin edessä ja auto on aina lohkarissa,ennenkuin lähden töihin.Meillä on nyt ollut n. -20 pakkasta ja hyvin se jaksaa pitää lämpöä.Ainoastaan,jos pysähtyy esim. liikennevaloihin,ni jäähdytysnesteen lämpötila alkaa hiljakseen laskea.N.50km/h vauhti riittää lämmön ylläpitoon.Suosittelen..

• Megane Ii

Eli niitten lukkojen kanssa ei oo ollu mitään ongelmia.Edes pattereita ei oo tarvinnu vaihtaa.Kerran oon käynnistänyt -25 pakkasessa ilman lohkaria(pakosta),hehkutti varmaan minuutin merkkivalot ihan himmeinä,jonka jälkeen kerrasta käyntiin.Kyllähän sen kuuli,ettei se tykkää,mutta lähtee tarvittessa.. Jos kulutusta haluut tietää, katso täältä http://tankkaus.com/cardata.php?nr=1326

• Dieselisti

Minkälaisen viimasuojan olet maskin eteen laittanut? Peitätkö pelkästään maskin yläosan (renault-logon ympäristön), vai sumuvalojen välissä olevan isomman aukon?

Kuulostaisi lupaavalta, jos saisi lämmöt säilymään kovilla pakkasilla vähän paremmin. Mahtaako autoon saada valmista maskisuojaa, vai täytyykö leikata itse pahvista?

• Megane II
        Dieselisti kirjoitti:

Minkälaisen viimasuojan olet maskin eteen laittanut? Peitätkö pelkästään maskin yläosan (renault-logon ympäristön), vai sumuvalojen välissä olevan isomman aukon?

Kuulostaisi lupaavalta, jos saisi lämmöt säilymään kovilla pakkasilla vähän paremmin. Mahtaako autoon saada valmista maskisuojaa, vai täytyykö leikata itse pahvista?

Rellu ei myy viimasuojia,toisin kuin esim pösö tai citikka.Peitin ainoastaan sumuvalojen välin.En tiedä kuinka iso merkitys olis peittää ne ylemmätkin reiät.Ensin leikkasin pahvista muotin,jonka jälkeen ostin mustaa keinonahkaa,josta leikkasin 2 palaa muotin mukaan.Ne ompelutin päällekkäin.Sit pösö liikkeestä 5kpl viimasuojan kiinnikettä,joissa on jousikiinnitys.Ja on kestänyt jo kohta 2 talvea.Keinonahka ei vety,toisin kuin pahvi jota käytin ennen,ja on siistimpi(musta).

• Dieselisti
        Megane II kirjoitti:

Rellu ei myy viimasuojia,toisin kuin esim pösö tai citikka.Peitin ainoastaan sumuvalojen välin.En tiedä kuinka iso merkitys olis peittää ne ylemmätkin reiät.Ensin leikkasin pahvista muotin,jonka jälkeen ostin mustaa keinonahkaa,josta leikkasin 2 palaa muotin mukaan.Ne ompelutin päällekkäin.Sit pösö liikkeestä 5kpl viimasuojan kiinnikettä,joissa on jousikiinnitys.Ja on kestänyt jo kohta 2 talvea.Keinonahka ei vety,toisin kuin pahvi jota käytin ennen,ja on siistimpi(musta).

Mitenkä korkealle lämmöt nousevat viimasuojan kanssa, jos ajat vaikkapa moottoritietä? Pysyykö lämpö normaalissa, vai alkaako flekti huutamaan?

Entä oletko huomioinut välijäähdytintä viimasuojassa, voiko sen tukkiminen aiheuttaa ongelmia?

• HR.

Moi,

Kyllä lähtee hyvin käyntiin kovilla pakkasilla mutta hehkuttaa tosi kauan. Olen vähän eri mieltä lämmön riittävyydestä kovilla pakkasilla, sillä moottorin lämmöt eivät todellakaan nouse normaaliin lukemiin (ajoin 70 kilometriä) lämpö riittää just ja just. Muuten hyvä talviauto. Suosittelen Webastoa.

harri

• Dieselisti

Mikä muuten mahtaa olla 1.5 dci:n normaali lämpö asteissa ja mittarissa? Olenko olettanut väärin, että normaali lämpö on 80 astetta? Tällöin moottorinlämpömittari on tarkalleen toisen viivan kohdalla (vähän pystysuorasta vasemmalle, mittarin alkaessa "nollannesta" viivasta)?

Minulla lämmöt nousee webaston avulla helposti ensimmäiseen viivaan, jonka jälkeen kone lämpenee toiseen viivaan todella hitaasti. Kovalla pakkasella webasto ei pysty pitämään autoa normaalilämpöisenä, johtuen varmaan siitä että matkustamon puhallin syö paljon moottorin lämpöä.

Hassu juttu on se, että ilman webastoakaan lämmöt eivät tipahta moottorin lämmettyä ensimmäisen viivan alapuolelle.

• potkustart

Minulla Megane vm. 2400 1,5l diesel 100hv. Viikonloppuna oli täällä -36C astetta, esilämmitin lohkolämmittimellä yli 2 tuntia, muttei lähtenyt käyntiin. Muuten ei koskaan ollut ongelmia talvisin, esim tapaninpäivänä lähti lämmittämättä käyntiin -26C:llä. Tavallisesti käytän tosiaan lohkolämmitintä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      259
      3161
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      69
      1221
    3. 66
      1153
    4. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      180
      938
    5. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      47
      856
    6. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      47
      799
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      60
      789
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      40
      691
    9. Mitä tekisit jos

Aamulla vierestäni heräisit
      Ikävä
      45
      682
    10. Minkä alan

Ihmisiä kaivattunne on🤔
      Ikävä
      39