Fiat Panda

Panda

Onko jollakin Fiat Panda? Jos on, niin mitkä on sen plussat ja miinukset?

93

12943

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aaaaaaaaaakakakakkakakakakaka

      On ollut kaksi kappaletta, toinen rättikatolla. Tai oikeastaan ne olivat molemmat Seateja. En oikein usko että Suomen verotuksella ja Suomen talvessa Pandalla paljoakaan tekee. Liian kallis auto. Jos sen saa n. puoleen hintaan niin se on aivan oiva käyttöauto. Kannattaa huomioida että kokemukseni pohjautuu 1980 luvulla valmistettuihin malleihin.

    • Veijon kauppa

      Omistan Fiat Pandan, joka punainen väriltään. Auto on kaupunkiajossa näppärä vaikka siinä ei ole ohjaustehostinta ja renkaatkin ovat aika kuluneet. Ostin auton Etelä-Suomesta, joten jouduin laittamaan siihen lohkolämmittimen ja totta kai sisähaaran. Nyt on pakkasaamunakin ikkunat sulana ja ylpeänä istun lämpimään autoon naapurin katsellessa kateellisena viereiseltä tolpalta. Ehkä huomenna tankkaamassa käydessäni ostan vielä wunderbaumin, sen alkuperäisen vihreän. Ostin myös Osaset-liikkeestä uudet pölykapselit ja kaverit kehuivat niiden käyvän hyvin auton imagoon. Eivät kyllä huomanneet uutta takaikkunan verhoa, mutta ilmeisesti niiden huomio kiinnittyi niin paljon leopardipäällysteiseen istuinpäälliseen. Niin myös varmaan ajattelivat ne puvun takit päällä olvat kaverit siellä Essolla, jotka sanoivat, että nyt on kaverilla laitettu kärry. No, sanoin että paljon vielä puuttuu ja ne lähtivät takaisin autoon aika kumarassa asennossa. Autohan niillä olikin joku japsi, lexus tai jotain. Tankkasin Pandan ylpeänä täyteen ja lähdin Veijon kauppaan ostamaan tarjousolutta.

      • aeryryi

        Siinä oikeaa Panda-asennetta.


      • Panda

        Mitä maksoit pandastasi ja kuinka monta kilometriä sillä oli siihen mennessä ajettu? Onko huollot riittänyt vai onko tarvinnut korjailla jo suht' uutta autoa?


      • Veijon kauppa
        Panda kirjoitti:

        Mitä maksoit pandastasi ja kuinka monta kilometriä sillä oli siihen mennessä ajettu? Onko huollot riittänyt vai onko tarvinnut korjailla jo suht' uutta autoa?

        Autolla on ajettu 110 000km ja huollot olen tehnyt varmuuden vuoksi 10 000km välein. Massasin myös pohjan, niin ei pääse ruoste yllättämään. Samalla rasvailin kaikki vaijerit, jotka näkyivät alustassa; eipähän jäädy käsijarru. Olen kyllä joutunut sanomaan kavereille, kun tulevat aina lumisilla kengillä autoon, ettei tästä autosta tehdä uima-allasta. Seuraavaksi meinasin uusia mankan, mutta en tiedä vielä minkälaisen, kun en tiedä miten ne piuhat laitetaan. Yksi hepuista sanoi, että osta sony, mutta en vielä tiedä.


      • Hankkijan lippis
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Autolla on ajettu 110 000km ja huollot olen tehnyt varmuuden vuoksi 10 000km välein. Massasin myös pohjan, niin ei pääse ruoste yllättämään. Samalla rasvailin kaikki vaijerit, jotka näkyivät alustassa; eipähän jäädy käsijarru. Olen kyllä joutunut sanomaan kavereille, kun tulevat aina lumisilla kengillä autoon, ettei tästä autosta tehdä uima-allasta. Seuraavaksi meinasin uusia mankan, mutta en tiedä vielä minkälaisen, kun en tiedä miten ne piuhat laitetaan. Yksi hepuista sanoi, että osta sony, mutta en vielä tiedä.

        ´Satuin lukemaan tätä keskustelua Fiat Pandasta ja kiinnostuin kun minullakin on Fiat Panda, valkoinen. Se pikkuisen ruostunut helmoista. Käsijarru on oikutellut mutta nyt aion rasvata sen samalla tavalla kuin nimimerkki "veijon kauppa". Minulla on Blaubunkt stereot, malli stockholm, kaiuttimet vain edessä. Laitoin syksyllä eteen kojelautaan lisädiskantit, ei ollut vaikea kytkeä. Veijon kaupalle vastaan että johtojen kytkeminen ei ole niin vaikeaa, samat värit vain samoihin. Nyt kovien pakkasten aikaan on ollut pieniä sähköongelmia, mittaritauluun syttyy paljon valoja. Fiat miehenä tiedän että se ei haittaa mitään, kyllä ne kesään mennessä sammuu. Sisävalo ei syty automaattisesti kun johdot on katkenneet saran läheltä, italian johto ei kestä pakkasessa taivuttaa. Minun autossa lumet ei sula helposti lattialla kun puhallus lattiaan on aika heikko. Onko kellään tiedossa ehjiä etuistuimia Pandaan, kuskinpuolen reuna penkissä on aika rispaantunut ?


      • Panda
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Autolla on ajettu 110 000km ja huollot olen tehnyt varmuuden vuoksi 10 000km välein. Massasin myös pohjan, niin ei pääse ruoste yllättämään. Samalla rasvailin kaikki vaijerit, jotka näkyivät alustassa; eipähän jäädy käsijarru. Olen kyllä joutunut sanomaan kavereille, kun tulevat aina lumisilla kengillä autoon, ettei tästä autosta tehdä uima-allasta. Seuraavaksi meinasin uusia mankan, mutta en tiedä vielä minkälaisen, kun en tiedä miten ne piuhat laitetaan. Yksi hepuista sanoi, että osta sony, mutta en vielä tiedä.

        Minkä hintaisia huollot ovat olleet entä massaus? Oletko vienyt Pandasi Fiatin omiin liikkeisiin huollettavaksi?


      • Veijon kauppa
        Panda kirjoitti:

        Minkä hintaisia huollot ovat olleet entä massaus? Oletko vienyt Pandasi Fiatin omiin liikkeisiin huollettavaksi?

        No Veijolla (kaveri) on monttu pajassa, eli minulle maksoi pelkästään aineet ja tarvikkeet. Mutta jo itse aiot massata, niin kokemuksesta voin kertoa, että suojaa viikset. Vedin nimittäin pensselillä viikseen ja siitähän se massa ei oikein lähde pois. Mutta tyytyväinen olen lopputulokseen, eli saksilla vähän pois, niin ei tarvinnut ajella koko naamaa. Auto on minulla muuten työsuhdeauto, niin pomo lupasi korvata ne massatkin minulle. Reilu jätkä.


      • autoilija
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Autolla on ajettu 110 000km ja huollot olen tehnyt varmuuden vuoksi 10 000km välein. Massasin myös pohjan, niin ei pääse ruoste yllättämään. Samalla rasvailin kaikki vaijerit, jotka näkyivät alustassa; eipähän jäädy käsijarru. Olen kyllä joutunut sanomaan kavereille, kun tulevat aina lumisilla kengillä autoon, ettei tästä autosta tehdä uima-allasta. Seuraavaksi meinasin uusia mankan, mutta en tiedä vielä minkälaisen, kun en tiedä miten ne piuhat laitetaan. Yksi hepuista sanoi, että osta sony, mutta en vielä tiedä.

        Kaveri oli rasvannut käkkärin. Tuo oli aika hyvä.


    • Pandan omistaja

      Hyvänä puolena pidän sen hyvää ajettavuutta kaupungissa ja pientä kulutusta. Yksi huonoista puolista on moottoritiellä ajaminen. Sivutuuli herkkyys hieman heiluttelee autoa, mutta siihen tottuu. Alustaa jäykistämällä saa varmaan sivutuuliherkkyyden pois. Onkohan autoon saatavana alustasarjaa?

      • Talviauto

        Aiemmin minulla oli Fiat 127 stella ja sitten vaihdoin sen Pandaan. En kovin paljon joudu ajamaan pääteillä joten en ole huomannut sivutuuli herkkyyttä. Luulen että valmiita alustasarjoja ei Pandaan saa ja sen takia helpoin konsti on lyhentää kierrejousia vähän. Luulen että joku 20 mm/jousi vakauttaa jo paljon. Renkailla voi myös vaikuttaa vakauteen, minulla on 135/ 80 13" ne on ihan hyvät, eikä kovin kalliitkaan. Jos vaihtaa 145/70 13" niin varmasti parantaa tie ajoa. Löytyykö kellään kattotelinettä Pandaan?, sukset ei juuri pahimmoilleen meinaa sopia sisälle ja jos laittaa niin takalasin vastuslangat on vaarassa särkyä.


      • Pandan omistaja (Lepe)

        Minkälaiset veto-ominaisuuden autolla on? Onko kukaan asentanut vetokoukkua. Ajatus olisi ajella peräkärryn kanssa halkoja mökiltä, tosin pienempiä määriä.


      • Hankkijan lippis
        Pandan omistaja (Lepe) kirjoitti:

        Minkälaiset veto-ominaisuuden autolla on? Onko kukaan asentanut vetokoukkua. Ajatus olisi ajella peräkärryn kanssa halkoja mökiltä, tosin pienempiä määriä.

        Kyllä autoon vetokoukun saa, minulla on vetokoukku (saa tilattua tavallisesta varaosaliikkeestä, hinnat on siinä n.150 eur, johtosarjaa ei saa joten minä kytkin tavallisilla ryöstäjillä). Kuljetan keväällä mökille kevyttä tavaraa kuten kanootin, perämoottorin ja sahan. Normaali kuormaa panda jaksaa vetää ihan hyvin. Kannattaa pitää terve järki mukana halkojen ajussa, jos vedättää kovasti se rasittaa kytkintä. Joudun itse ajamaan aika paljon maantieajoa ja mietin että asentaisin lisäpitkät kun omat valot ei ole kovin kirkkaat, katsoin biltemasta lisäkaukovalosarjaa, ei ollut kuin 16,50 eur tuotenumero 42341 ja varmaan ihan hyvät. Onko kukaan kytkenyt lisäpitkiä, onko iso homma?


      • sdykdghkt
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Kyllä autoon vetokoukun saa, minulla on vetokoukku (saa tilattua tavallisesta varaosaliikkeestä, hinnat on siinä n.150 eur, johtosarjaa ei saa joten minä kytkin tavallisilla ryöstäjillä). Kuljetan keväällä mökille kevyttä tavaraa kuten kanootin, perämoottorin ja sahan. Normaali kuormaa panda jaksaa vetää ihan hyvin. Kannattaa pitää terve järki mukana halkojen ajussa, jos vedättää kovasti se rasittaa kytkintä. Joudun itse ajamaan aika paljon maantieajoa ja mietin että asentaisin lisäpitkät kun omat valot ei ole kovin kirkkaat, katsoin biltemasta lisäkaukovalosarjaa, ei ollut kuin 16,50 eur tuotenumero 42341 ja varmaan ihan hyvät. Onko kukaan kytkenyt lisäpitkiä, onko iso homma?

        Ei lisäpitkien kytkentä ole kummoinen homma:
        Lampun toinen johto runkoon, toinen releen liittimelle 87. Releen liitin 30 SULAKKEEN kautta akun navalle.

        Releen liittmeen 85 otetaan sähkö ajovalojen pitkien johdosta ja liitin 86 runkoon; joko suoraan tai katkaisijen kautta, jos lisäpitkät halutaan pois erikseen.

        Piliteeman valot...oletko aivan varma, että haluat paskaa auton keulalla kantaa?


      • Hankkijan lippis
        sdykdghkt kirjoitti:

        Ei lisäpitkien kytkentä ole kummoinen homma:
        Lampun toinen johto runkoon, toinen releen liittimelle 87. Releen liitin 30 SULAKKEEN kautta akun navalle.

        Releen liittmeen 85 otetaan sähkö ajovalojen pitkien johdosta ja liitin 86 runkoon; joko suoraan tai katkaisijen kautta, jos lisäpitkät halutaan pois erikseen.

        Piliteeman valot...oletko aivan varma, että haluat paskaa auton keulalla kantaa?

        Kiitos hyvistä lisäpitkien asennusohjeista. Sain sen kuvan että ne bilteman valot ei ole hyvät. Mikä niissä on vikana, ainakin hinta on kohdallaan minun mielestä, mitä muita edullisia ja hyviä valoja on ? Takuu niillä valoilla on yksi vuosi, kai ne nyt tyhjää paremmat on ja tuon verran euroja nyt tippuu ja vessa reissulla. Ei siinä minun mielestä korkealta tipu jos ne ostan? Jos niillä ei mitään tee niin laitan toisen vaikka navetan porstuaan lisävaloksi lypsyn aikaan ja toisen lantalaan kun luodaan paskaa.


      • Kohta näkyy
        sdykdghkt kirjoitti:

        Ei lisäpitkien kytkentä ole kummoinen homma:
        Lampun toinen johto runkoon, toinen releen liittimelle 87. Releen liitin 30 SULAKKEEN kautta akun navalle.

        Releen liittmeen 85 otetaan sähkö ajovalojen pitkien johdosta ja liitin 86 runkoon; joko suoraan tai katkaisijen kautta, jos lisäpitkät halutaan pois erikseen.

        Piliteeman valot...oletko aivan varma, että haluat paskaa auton keulalla kantaa?

        Kiitokset kytkentäohjeista. Ositn tänään Osaset-liikkeestä Hella Rallyt ja huomenna laitan ne Fiiun nokalle Veijon (kaveri) montulla. Veijo sanoi, että sillä on asennuskanki mukana. Voi olla, että sunnuntaina on huonompi olo kuin kerran Paljakassa.


      • dtdtyke
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Kiitos hyvistä lisäpitkien asennusohjeista. Sain sen kuvan että ne bilteman valot ei ole hyvät. Mikä niissä on vikana, ainakin hinta on kohdallaan minun mielestä, mitä muita edullisia ja hyviä valoja on ? Takuu niillä valoilla on yksi vuosi, kai ne nyt tyhjää paremmat on ja tuon verran euroja nyt tippuu ja vessa reissulla. Ei siinä minun mielestä korkealta tipu jos ne ostan? Jos niillä ei mitään tee niin laitan toisen vaikka navetan porstuaan lisävaloksi lypsyn aikaan ja toisen lantalaan kun luodaan paskaa.

        Jos tuolla periaatteella lisäpitkät ostaa, asia on kunnossa. Saapahan piliteeman valoilla jonkinlaista valoa alkuperäisten lisäksi. Jos kunnon valoa tarvitsee, merkkituotteitten katalookista löytynee tarvittava.

        Poislukien nykyautot(niitten sähköista ei kotiasentaja, automerkistä riippumatta pysty tekemään mitään tietsikan sekoomatta), lisäpitkien asennuksessa on suurin työ asentaa lamput paikalleen.


      • Viejon kauppa
        dtdtyke kirjoitti:

        Jos tuolla periaatteella lisäpitkät ostaa, asia on kunnossa. Saapahan piliteeman valoilla jonkinlaista valoa alkuperäisten lisäksi. Jos kunnon valoa tarvitsee, merkkituotteitten katalookista löytynee tarvittava.

        Poislukien nykyautot(niitten sähköista ei kotiasentaja, automerkistä riippumatta pysty tekemään mitään tietsikan sekoomatta), lisäpitkien asennuksessa on suurin työ asentaa lamput paikalleen.

        Ne lisäpitkät on laitettava ruuvilla kiinni sinne etupuskuriin ja piuha on kytkettävä sinne akkupiuhaan. Meni muuten Pandasta antenni harjakoneessa harjakoneen omistajalle. Viimeisen kerran käyn essolla.


      • Hankkijan lippis
        Viejon kauppa kirjoitti:

        Ne lisäpitkät on laitettava ruuvilla kiinni sinne etupuskuriin ja piuha on kytkettävä sinne akkupiuhaan. Meni muuten Pandasta antenni harjakoneessa harjakoneen omistajalle. Viimeisen kerran käyn essolla.

        En ole käyttänyt omaa Pandaa koskaan automaattipesukoneessa, kun olen pelännyt, että siitä irtoaa maali. Minun Pandassa on etulokasuojan etupuolella anatenni, se oli siinä kaupantekohetkellä. Kun ostin Pandan, tingin mukaan kumilattiamatot ja lohkolämmittimen. En kyllä ala ruuvaamaan mitään valoja keulaan, kuka niitä suuntaa sitteen. Olen miettinyt että, minulla ei ole menoja kauemmaksi. En käy Essolla koska kaveri sanoi niin. Manantaina aion kyllä käydä Essolla pesemällä kaikki jäät pois helmoista, kävin yhden kerran, maksoi 1 eur. Puhalsin 5 min painepesurilla. Ongema oli, että kun menin TB asemalle niin akka sanoi, että mitä tehdään, sanoin, että pyörät ei pyöri ja perse ei jousta enää. Maksoin 3 eur ja puhalsin Puntoa 20 min kun sain sen pihalle. Sitten kaiki oli ok. Alkoi Fiatin pyörät pyörimään.


      • Veijon kauppa
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        En ole käyttänyt omaa Pandaa koskaan automaattipesukoneessa, kun olen pelännyt, että siitä irtoaa maali. Minun Pandassa on etulokasuojan etupuolella anatenni, se oli siinä kaupantekohetkellä. Kun ostin Pandan, tingin mukaan kumilattiamatot ja lohkolämmittimen. En kyllä ala ruuvaamaan mitään valoja keulaan, kuka niitä suuntaa sitteen. Olen miettinyt että, minulla ei ole menoja kauemmaksi. En käy Essolla koska kaveri sanoi niin. Manantaina aion kyllä käydä Essolla pesemällä kaikki jäät pois helmoista, kävin yhden kerran, maksoi 1 eur. Puhalsin 5 min painepesurilla. Ongema oli, että kun menin TB asemalle niin akka sanoi, että mitä tehdään, sanoin, että pyörät ei pyöri ja perse ei jousta enää. Maksoin 3 eur ja puhalsin Puntoa 20 min kun sain sen pihalle. Sitten kaiki oli ok. Alkoi Fiatin pyörät pyörimään.

        Itse en ole vienyt autoani pesukoneeseen, koska Veijo (kaveri) sanoi sen naarmuttavan. Miten niitä naarmuja oikein tulee, kun mielestäni se pesee pelkästään paineella. No en tiedä, mutta ei se Veijokaan ole siellä Essolla käynyt pajatsoa pelaamassa kohta kymmeneen vuoteen. Sen verran voisin sinua neuvoa, että olisit laittanut sen antennin katolle mieluummin kuin siihen lokasuojaan. Kuuluu paremmin. Itse laitin radioantennin ja LA-puhelimen antennin katolle vierekkäin. Olen nimittäin radioamatööri, vaikka olen siinä hommassa ammattilainen.


      • Hankkijan lippis
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Itse en ole vienyt autoani pesukoneeseen, koska Veijo (kaveri) sanoi sen naarmuttavan. Miten niitä naarmuja oikein tulee, kun mielestäni se pesee pelkästään paineella. No en tiedä, mutta ei se Veijokaan ole siellä Essolla käynyt pajatsoa pelaamassa kohta kymmeneen vuoteen. Sen verran voisin sinua neuvoa, että olisit laittanut sen antennin katolle mieluummin kuin siihen lokasuojaan. Kuuluu paremmin. Itse laitin radioantennin ja LA-puhelimen antennin katolle vierekkäin. Olen nimittäin radioamatööri, vaikka olen siinä hommassa ammattilainen.

        Eikö naarmuta Esson kone? Soitin Veijolle ja se sanoi että Esson kone ei naarmuta, Veijolla on Volvo ja se sanoi että TB:n kone naarmuttaa kun pesukoneessa on harjat, Essolla on painepesu, olet oikeassa ja Veijo sanoi että se ei tee naarmuja, mistä muuten tunnet Veijon, puhutaankohan me samasta kaverista, vai onko vain nimi sama?. Radiota voi kuunnella pesussa jos ei ota antennia irti, jätin sen salassa paikalleen mutta kun ajoin ulos niin sitä ei enää ollut ja katonpelti oli vähän mutkalla. Valitin siitä mutta sanoivat että miksi en noudattanut ohjeita. Kysyin Veijolta pajatson peluusta, se oli pelannut viimeksi TB:llä pajatsoa 20 vuotta sitten samalla kun juonut kupin kahvia. Scania oli ollut hallissa rasvauksessa. Nyt laitan uuden antennin katolle kun sitä vanhaa ei enää ole, sinulla on paljon antenneja varmaan hienon näköinen. En osaa käyttää niitä LAA vehkeitä mutta mietin että kun alan porata reikiä niin vetäsen samalla kaksi. Käyn maksista pari antennia ja laitan katolle. Kuka niitä älyää onko ne oikeita vai ei ?


      • daa daa Panda
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Eikö naarmuta Esson kone? Soitin Veijolle ja se sanoi että Esson kone ei naarmuta, Veijolla on Volvo ja se sanoi että TB:n kone naarmuttaa kun pesukoneessa on harjat, Essolla on painepesu, olet oikeassa ja Veijo sanoi että se ei tee naarmuja, mistä muuten tunnet Veijon, puhutaankohan me samasta kaverista, vai onko vain nimi sama?. Radiota voi kuunnella pesussa jos ei ota antennia irti, jätin sen salassa paikalleen mutta kun ajoin ulos niin sitä ei enää ollut ja katonpelti oli vähän mutkalla. Valitin siitä mutta sanoivat että miksi en noudattanut ohjeita. Kysyin Veijolta pajatson peluusta, se oli pelannut viimeksi TB:llä pajatsoa 20 vuotta sitten samalla kun juonut kupin kahvia. Scania oli ollut hallissa rasvauksessa. Nyt laitan uuden antennin katolle kun sitä vanhaa ei enää ole, sinulla on paljon antenneja varmaan hienon näköinen. En osaa käyttää niitä LAA vehkeitä mutta mietin että kun alan porata reikiä niin vetäsen samalla kaksi. Käyn maksista pari antennia ja laitan katolle. Kuka niitä älyää onko ne oikeita vai ei ?

        Minun Pandan kattoikkuna vuotaa konepesussa. Veijo (kaveri) sanoi, että tuo montulle, niin laitetaan silikoonia väliin eikä avata sitä enää ikinä. Kannattaakohan tuo?


      • Hankkijan lippis
        daa daa Panda kirjoitti:

        Minun Pandan kattoikkuna vuotaa konepesussa. Veijo (kaveri) sanoi, että tuo montulle, niin laitetaan silikoonia väliin eikä avata sitä enää ikinä. Kannattaakohan tuo?

        Vuotaako sinulla Pandassa kattoikkuna? Eikö korjaantunut Veijon pajalla? Jos ei vuoto korjaantunut Veijon pajalla niin ongelma on aika iso. Laitoitko itse luukun autoon vai oliko se siinä jo ostaessa? Jos laitat Veijolla silikoonia siihen väliin niin ei muuten tarvitse avata sitä kesällä. Kun olette perheen kanssa Ähtärin eläinpuistossa ja lapset huutaa, että on kuuma. Sitten vaimo huutaa että aukase per... le kattoluukku. Mitä sinä silloin teet? Se on vedetty Veijon silikoonilla umpeen, mene respaan ja pyydä kirjeenaukaisulaite. Sano vaimolle ja lapsille, että menevät katsomaan piisameja. Mene autoon kyyryyn ja kaksin jaloin potkaise luukku taivaalle. Ei tarvise enää sulkea sitä ikinä. Kannattaa ostaa käivärvarjo.


      • Metsästäjä-panda
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Vuotaako sinulla Pandassa kattoikkuna? Eikö korjaantunut Veijon pajalla? Jos ei vuoto korjaantunut Veijon pajalla niin ongelma on aika iso. Laitoitko itse luukun autoon vai oliko se siinä jo ostaessa? Jos laitat Veijolla silikoonia siihen väliin niin ei muuten tarvitse avata sitä kesällä. Kun olette perheen kanssa Ähtärin eläinpuistossa ja lapset huutaa, että on kuuma. Sitten vaimo huutaa että aukase per... le kattoluukku. Mitä sinä silloin teet? Se on vedetty Veijon silikoonilla umpeen, mene respaan ja pyydä kirjeenaukaisulaite. Sano vaimolle ja lapsille, että menevät katsomaan piisameja. Mene autoon kyyryyn ja kaksin jaloin potkaise luukku taivaalle. Ei tarvise enää sulkea sitä ikinä. Kannattaa ostaa käivärvarjo.

        Onko kukaan vetänyt piisamin nahkaa Pandan penkkiin. Ei varmaan, koska Tatu sanoi, että Piisamia ei vedä kukaan muu kuin minä. On se jätkä.


      • Hankkijan lippis
        Metsästäjä-panda kirjoitti:

        Onko kukaan vetänyt piisamin nahkaa Pandan penkkiin. Ei varmaan, koska Tatu sanoi, että Piisamia ei vedä kukaan muu kuin minä. On se jätkä.

        En ole piisamin nahkaa vetänyt penkkiin. Sitä venäläistä housukangasta kyllä. Tatu, se minun kaveri ja Veijo, sinun kaverisi, ei tiedetä mitään siitä hommasta. Tatu metsästää kyllä oravia ja piisamia. Myin Tatulle prätkän ja se aikoi maksaa sen piisamin nahassa, en tiedä onko ne sillä päällä vai säkissä. Tatu tuntee hyvin astrologiaa. On se jätkä.


      • Piisamtatu
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        En ole piisamin nahkaa vetänyt penkkiin. Sitä venäläistä housukangasta kyllä. Tatu, se minun kaveri ja Veijo, sinun kaverisi, ei tiedetä mitään siitä hommasta. Tatu metsästää kyllä oravia ja piisamia. Myin Tatulle prätkän ja se aikoi maksaa sen piisamin nahassa, en tiedä onko ne sillä päällä vai säkissä. Tatu tuntee hyvin astrologiaa. On se jätkä.

        Panda on autojen auto ja Tatu on naisten mies. Etupää jäykkä ja takapää löysä.


      • Veijon kauppa
        Piisamtatu kirjoitti:

        Panda on autojen auto ja Tatu on naisten mies. Etupää jäykkä ja takapää löysä.

        Pandalla kun ajaa, niin on kuin piisami vetelisi sillä hännällä tatun malliin KIAsmassa. Niin että vaihdoin oman Pandan uuteen Kiaan. Veijo (kaveri) sanoi, että elä lähde tuohon leikkiin. No, ajan montulle ensi viikolla.


      • Jalkaremmiä
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Pandalla kun ajaa, niin on kuin piisami vetelisi sillä hännällä tatun malliin KIAsmassa. Niin että vaihdoin oman Pandan uuteen Kiaan. Veijo (kaveri) sanoi, että elä lähde tuohon leikkiin. No, ajan montulle ensi viikolla.

        Veijo (kaveri) sanoi, että TATUlla ei ole uudessa kiassa jalkaremmiä. Jöördis oli sen verran pahana, että vanhasta -67 kuplasta haettiin remmit b-pilariin. No nyt homma käy ja henki haisee...Pandalle.


      • Kejonen
        Jalkaremmiä kirjoitti:

        Veijo (kaveri) sanoi, että TATUlla ei ole uudessa kiassa jalkaremmiä. Jöördis oli sen verran pahana, että vanhasta -67 kuplasta haettiin remmit b-pilariin. No nyt homma käy ja henki haisee...Pandalle.

        Epäilen sitä Kejosta homoksi, kun se osaa niin paljon runoja ulkoa ja sillä on tietokone. Oli kuulema mennut pelikaani turbiinista läpi. Se on ihan soirona.


    • Pandisti

      Tarkoitat varmaan uutta Pandaa jonka myynti alkoi pari vuotta sitten. Mainio peli kaikin puolin.

      Plussia:

      Panda esiintyy tulevassa Bond-leffassa ;)

      Varustelutaso on vakiona hyvä ja ainakin ilmastointi kannattaa ottaa lisävarusteena.

      Polttoainetta kuluu keskimäärin 6 litraa (ajotietokoneen mukaan)satasella.

      Parkkitilaa löytyy aina ja ohjaustehostin on todella tehokas ns. city-asennossa, mikä auttaa survomaan auton vieläkin pienempään tilaan kuin tavallisesti.

      Päin vastoin kuin Tuulilasissa ja Teknarissa sanotaan, ohjaus ei ole tunnoton vaan tarkka ja kevyt. Lienee tottumiskysymys.


      Miinuksia:

      Moottori on hieman huonosti vääntävä, joten vaihteita pitää käyttää. Tosin sen takia kai ne ovat olemassakin.

      Panda on rekisteröity neljälle, mutta takatilat ovat aika pienet kun etupenkit säädetään mukavasti.

      Maantiellä hieman meluisa ja tuuliherkkä mutta ei häiritsevästi ja korkeudesta syntyy myös riittävä pääntila.

      Maahantuoja ei suostu tuomaan muuta kuin yhtä vaihtoehtoa vaikka tarjontaa olisi mm. neliveto, diesel ja automaatti ja näiden yhdistelmät.

      Kannattaa käydä koeajamassa, sillä vasta sen jälkeen saa käsityksen vehkeestä.

      • Hankkian lippis

        Jos todellakin autoa saisi dieselinä, niin vaihtaisin heti sellaisen. Täytyypä kysellä paikallisesta kauppiaalta.


      • Fiat omnia vincit
        Hankkian lippis kirjoitti:

        Jos todellakin autoa saisi dieselinä, niin vaihtaisin heti sellaisen. Täytyypä kysellä paikallisesta kauppiaalta.

        Ilmoitteleppa sitten miten kävi.


      • Hankkijan lippis

        Minulla on se 1984 mallinen Fiat Panda ja uutta mallia en ole nähnyt kuin kuvissa. Onko uudessa mallissa jäljellä mitään vanhaa? Olen miettinyt auton vaihtoa ja Fiat se tulee olemaan mutta luulen että kauppa uuteen Pandaan kaatuu välirahaan. Toisaalta minun auto sen verran hyvässä kunnossa että olen päättänyt pitää sitä niin kauan että saan sen museorekisteriin, luulen että sen arvo nousee. En usko että Suomessa on monia tuollaisia yksilöitä. Ei ole kolaroitu ja ollut vain minulla. Harmittaa kun en aikanaan ostanut rättikattoversiota, sen arvo olisi museokilvissä varmaan tuplat. Aloitan entisöinnin ensi kesänä. Penkkien kangas on puhki edessä ja siksi kyselin maahantuojalta penkkikangasta, on tosi vaikea saada alkuperäistä ja voi olla että joudun käyttämään venäläistä housukangasta. Tällä hetkellä en aja Pandalla vaan laitoin sen syksyllä latoon seisomaan pölkkyjen päälle, ei ainakaan jouset kuoleennu. Käkkärin rasvasin että varmasti toimii kun menen hakemaan museokilpiä projektin päätyttyä.


      • Veijon kauppa
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Minulla on se 1984 mallinen Fiat Panda ja uutta mallia en ole nähnyt kuin kuvissa. Onko uudessa mallissa jäljellä mitään vanhaa? Olen miettinyt auton vaihtoa ja Fiat se tulee olemaan mutta luulen että kauppa uuteen Pandaan kaatuu välirahaan. Toisaalta minun auto sen verran hyvässä kunnossa että olen päättänyt pitää sitä niin kauan että saan sen museorekisteriin, luulen että sen arvo nousee. En usko että Suomessa on monia tuollaisia yksilöitä. Ei ole kolaroitu ja ollut vain minulla. Harmittaa kun en aikanaan ostanut rättikattoversiota, sen arvo olisi museokilvissä varmaan tuplat. Aloitan entisöinnin ensi kesänä. Penkkien kangas on puhki edessä ja siksi kyselin maahantuojalta penkkikangasta, on tosi vaikea saada alkuperäistä ja voi olla että joudun käyttämään venäläistä housukangasta. Tällä hetkellä en aja Pandalla vaan laitoin sen syksyllä latoon seisomaan pölkkyjen päälle, ei ainakaan jouset kuoleennu. Käkkärin rasvasin että varmasti toimii kun menen hakemaan museokilpiä projektin päätyttyä.

        Minulle olisi tulossa tuontiautona hyvin varusteltu Panda. Ei mitään pöläreitä vaan alut alla sekä cd-soitin. Kone on kulema lastutettu, en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta ilmeisesti tarkoitta jotain lakkaa moottorin päällä. Kaveri sanoi, että tässä saattaa olla myös sähkölasit, eli luu pihalle vaan ja baanalle. Meinaan vähän tuunata autoa, eli spoileria ja pakoputken päätä. Johan on kumma, jos ei auto ole täynnä kissoja.


      • Hankkijan lippis
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Minulle olisi tulossa tuontiautona hyvin varusteltu Panda. Ei mitään pöläreitä vaan alut alla sekä cd-soitin. Kone on kulema lastutettu, en tiedä mitä se tarkoittaa, mutta ilmeisesti tarkoitta jotain lakkaa moottorin päällä. Kaveri sanoi, että tässä saattaa olla myös sähkölasit, eli luu pihalle vaan ja baanalle. Meinaan vähän tuunata autoa, eli spoileria ja pakoputken päätä. Johan on kumma, jos ei auto ole täynnä kissoja.

        Saisitko tosiaan Saksasta tuonti Punton halvemmalla ja noilla varusteilla. Sähkölasit ja kaikki, tarkoittaako se lastu lisätehoja vai mitä?. Mikä on hinta sellaiselle jos voit hommata? Tuotko sinä auton maahan ja hoidat verot kun minä en ymmärrä siitä mitään. Kerran suunnittelin Auton tuontia kun alkoivat tuoda niitä Volvoja ja Audeja Saksasta. Olis kyllä hyvä jos jos voit laitella sitä ennen myyntiä mutta luulen että nostat hintaa sen jälkeen? Tuossa mietin että miten auto voi olla kissoja täynnä jos laitat ja tuunaat sitä, mikä kissoja houkuttelee sisään ja mitä tuunaus tarkoittaa, onko se puunausta, puhdistamista? Minusta kissat ei sovi autoon ne repivät sisustuksia jos ei pääse ulos tai ainakin tappelevat keskenään. Olen kyllä muuten kiinnostunut siitä tuontipuntosta, katso hintakohdalleen.


      • Panda on ykkönen
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Saisitko tosiaan Saksasta tuonti Punton halvemmalla ja noilla varusteilla. Sähkölasit ja kaikki, tarkoittaako se lastu lisätehoja vai mitä?. Mikä on hinta sellaiselle jos voit hommata? Tuotko sinä auton maahan ja hoidat verot kun minä en ymmärrä siitä mitään. Kerran suunnittelin Auton tuontia kun alkoivat tuoda niitä Volvoja ja Audeja Saksasta. Olis kyllä hyvä jos jos voit laitella sitä ennen myyntiä mutta luulen että nostat hintaa sen jälkeen? Tuossa mietin että miten auto voi olla kissoja täynnä jos laitat ja tuunaat sitä, mikä kissoja houkuttelee sisään ja mitä tuunaus tarkoittaa, onko se puunausta, puhdistamista? Minusta kissat ei sovi autoon ne repivät sisustuksia jos ei pääse ulos tai ainakin tappelevat keskenään. Olen kyllä muuten kiinnostunut siitä tuontipuntosta, katso hintakohdalleen.

        Minä kyllä puhuin Pandasta enkä Puntosta. Niitä Puntoja on joka liikkeessä kehä kolmosen varrella. En ole kyllä nähnyt, kun asustelen Lentiirassa. Serkku vaan sanoi niin, se asustelee Helsingissä.


      • Fiat perhe
        Panda on ykkönen kirjoitti:

        Minä kyllä puhuin Pandasta enkä Puntosta. Niitä Puntoja on joka liikkeessä kehä kolmosen varrella. En ole kyllä nähnyt, kun asustelen Lentiirassa. Serkku vaan sanoi niin, se asustelee Helsingissä.

        Nyt meni jo nimet sekaisin, meillä kun on kaksi Fiattia. Aiemmin oli Ritmo ja Uno. Nyt on Panda ja Punto. Vaimo ajaa Puntolla (1.1) ja minä sillä vanhalla Pandalla, niissä on sama tekniikka joten tiedän yleisimmät viat. Jos käydään pidemmällä reissussa niin yleensä lähdetään vaimon Puntolla kun siinä on neljä ovea. Kaksi lasta ja cairnterrieri mahtuvat hyvin takapenkille. Olen miettityt että vaihtaisin 1999 Punton uuteen Pandaan mutta sitä ei saa dieselinä. Ajoa kertyy sen verran vuodessa että laskin dieselin halvemmaksi pitää.


    • Panda-karhu

      Itse laitoin omaan Pandaani suksiboxin, sen ison mallin. Se näyttää hieman liiankin isolta siellä katolla eikä takaluukku pääse aukeamaan kuin vähäsen, mutta ainakin naapurit katsoo kateellisena. Laitoin vielä Fiatin tarrat siihen, niin kyllä karhu murisee.

      • Massikka

        Minulla on se 60 cm boxi ja se sopii todella hyvin Pandaan.
        Olemme lähdössä Leville koko perheen (4 henk.) voimin joten boxi on todella tarpeen.
        Pitkällä matkalla oppii arvostamaan FIAT.in tehokasta lämmityslaitetta ja pientä kulutusta.
        Mutta täytyy ottaa kyllä varulta se LAA-neidin puh. No. lähettyville noin pitkälle matkalle tällaisessa pakkasessa.
        PS. nuo tarrat on hyvä idea, täytyy hommata itsekin sellaiset.


      • Hannkijan lippis
        Massikka kirjoitti:

        Minulla on se 60 cm boxi ja se sopii todella hyvin Pandaan.
        Olemme lähdössä Leville koko perheen (4 henk.) voimin joten boxi on todella tarpeen.
        Pitkällä matkalla oppii arvostamaan FIAT.in tehokasta lämmityslaitetta ja pientä kulutusta.
        Mutta täytyy ottaa kyllä varulta se LAA-neidin puh. No. lähettyville noin pitkälle matkalle tällaisessa pakkasessa.
        PS. nuo tarrat on hyvä idea, täytyy hommata itsekin sellaiset.

        Kysyn mielenkiinnosta että onko teillä vanhemman vai uudemman mallinen Panda kun lappiin olette lähdössä? Uskoisin että uusi malli koska minä en ainakaan uskaltaisi lähteä perheen (4 hlö) kanssa vesijohtoverkostoa pidemmälle vanhalla mallilla jo ihan perheen turvallisuuden vuoksi. Voihan tietenkin olla että tunnet auton jo niin hyvin että tiedät mikä odottaa. Sukevalla nestettä paisuntasäiliöön, Kajaanissa raapattava lasit että lapset näkee ohiajotien liikeiden mainoskyltit, Ämmänsaaressa kyselet jo että missä on lähin kyläseppä kun laturinhihna on poikki ja varoitusvalo palaa. Kun ne on laitettu niin viimeistään Kuusamossa alkaa nykimään mutta onneksi Kuusamossa voi olla vielä joku paikka että saat jäänestoa tankkiin. Siitä eteen päin en uskalla edes ajatella, Leville on mieletön matka. Varaa peräkonttiin ainakin pari sylyllistä halkoja jos tilaa ja pari askia tulitikkuja, niillä selviää siihen asti kun tiepalveluauto saapuu paikalle.


      • Massikka
        Hannkijan lippis kirjoitti:

        Kysyn mielenkiinnosta että onko teillä vanhemman vai uudemman mallinen Panda kun lappiin olette lähdössä? Uskoisin että uusi malli koska minä en ainakaan uskaltaisi lähteä perheen (4 hlö) kanssa vesijohtoverkostoa pidemmälle vanhalla mallilla jo ihan perheen turvallisuuden vuoksi. Voihan tietenkin olla että tunnet auton jo niin hyvin että tiedät mikä odottaa. Sukevalla nestettä paisuntasäiliöön, Kajaanissa raapattava lasit että lapset näkee ohiajotien liikeiden mainoskyltit, Ämmänsaaressa kyselet jo että missä on lähin kyläseppä kun laturinhihna on poikki ja varoitusvalo palaa. Kun ne on laitettu niin viimeistään Kuusamossa alkaa nykimään mutta onneksi Kuusamossa voi olla vielä joku paikka että saat jäänestoa tankkiin. Siitä eteen päin en uskalla edes ajatella, Leville on mieletön matka. Varaa peräkonttiin ainakin pari sylyllistä halkoja jos tilaa ja pari askia tulitikkuja, niillä selviää siihen asti kun tiepalveluauto saapuu paikalle.

        Meidän perheellä on uudemman mallinen Panda varustettuna ilmastoinnilla, sen ansiosta myös lasit pysyvät hyvin sulana kovillakin pakkasilla eivätkä huurru.
        Aikaisemmassa mallissa jossa ei ollut ilmastointia niin kyllä siellä silmänreijät raaputettiin lapsille takaikkunoihin.
        On niitä halkojakin aikoinaan kuljetettu lappiin edellisen Pandan suksipoksissa. kaverini Uskon kanssa luultiin että mökissä johon menemme ei kuulu halot hintaan mutta perille saavuttuamme totesimme että vaja on täynnä halkoja. No nostelimme hämärän tultua Hapon Lelot poksista varastoon.


      • Hankkijan lippis
        Massikka kirjoitti:

        Meidän perheellä on uudemman mallinen Panda varustettuna ilmastoinnilla, sen ansiosta myös lasit pysyvät hyvin sulana kovillakin pakkasilla eivätkä huurru.
        Aikaisemmassa mallissa jossa ei ollut ilmastointia niin kyllä siellä silmänreijät raaputettiin lapsille takaikkunoihin.
        On niitä halkojakin aikoinaan kuljetettu lappiin edellisen Pandan suksipoksissa. kaverini Uskon kanssa luultiin että mökissä johon menemme ei kuulu halot hintaan mutta perille saavuttuamme totesimme että vaja on täynnä halkoja. No nostelimme hämärän tultua Hapon Lelot poksista varastoon.

        Oikeastaan jo arvasin, että teillä on uusi Panda. Ette muuten olisi suunnitelleet lähtöä
        Lappiin. Oletko muuten Fiat -miehiä, oliko sinulla se aiemmin se vanhemman mallin Panda? Paljonko on kilometrejä kertynyt autoon, ajatko pelkkää työmatkaa? Oletko miettinyt, että vaihtaisit isompaan? Fiatilta on tullut uusi malli Cromasta, se on hyvän näköinen. Ihmettelin hintaa, 27 000 eur, en kyllä osta sellaista ennenkuin käytettynä, kunnes hinnat tippuu.

        Teilläkin on iso perhe niin voisitte katsella käytettyjä Fiat Cromia, perus IE 2.0 CH malleja saa jo 4 500 eur. Takaan, että pakkasella, kun käynnistät niin mittaritaulussa valoja on enemmän kuin missään Levin diskossa!


      • Veijon Croma
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Oikeastaan jo arvasin, että teillä on uusi Panda. Ette muuten olisi suunnitelleet lähtöä
        Lappiin. Oletko muuten Fiat -miehiä, oliko sinulla se aiemmin se vanhemman mallin Panda? Paljonko on kilometrejä kertynyt autoon, ajatko pelkkää työmatkaa? Oletko miettinyt, että vaihtaisit isompaan? Fiatilta on tullut uusi malli Cromasta, se on hyvän näköinen. Ihmettelin hintaa, 27 000 eur, en kyllä osta sellaista ennenkuin käytettynä, kunnes hinnat tippuu.

        Teilläkin on iso perhe niin voisitte katsella käytettyjä Fiat Cromia, perus IE 2.0 CH malleja saa jo 4 500 eur. Takaan, että pakkasella, kun käynnistät niin mittaritaulussa valoja on enemmän kuin missään Levin diskossa!

        Minulla on jo kolmas Croma menossa ja en muuta vaihtaisi. Vaimolle ostin uutena viimeisimmän Pandan vuodelta 2004 ja ajan itse sillä töihin. Vaimo haluaa ajaa minun Cromalla ja sehän minulle käy, koska tykkään enemmän Pandasta. Olen laittanut Pandaan 17" vanteet ja takaspoilerin. Kyllä muuten porukka katsoo, kun syön grillillä isot makkaraperunat takaspoilerilta. Kerran joku jätkä kysyi, että mahtuuko samaan pöytään? Sanoin, että sinulla ei ole pöytävarausta. Jätkä lähti aika kumarassa (valitettavasti nolona) omaan audiin, no katsoin pelkästään keulaan, niin siellä luki jotain quatro tai sinne päin. Oli vielä maalannut auton mustaksi, toivottavasti kaveri kasvaa joskus isoksi.


      • Massikka
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Oikeastaan jo arvasin, että teillä on uusi Panda. Ette muuten olisi suunnitelleet lähtöä
        Lappiin. Oletko muuten Fiat -miehiä, oliko sinulla se aiemmin se vanhemman mallin Panda? Paljonko on kilometrejä kertynyt autoon, ajatko pelkkää työmatkaa? Oletko miettinyt, että vaihtaisit isompaan? Fiatilta on tullut uusi malli Cromasta, se on hyvän näköinen. Ihmettelin hintaa, 27 000 eur, en kyllä osta sellaista ennenkuin käytettynä, kunnes hinnat tippuu.

        Teilläkin on iso perhe niin voisitte katsella käytettyjä Fiat Cromia, perus IE 2.0 CH malleja saa jo 4 500 eur. Takaan, että pakkasella, kun käynnistät niin mittaritaulussa valoja on enemmän kuin missään Levin diskossa!

        joo, olen aina ajellut noilla pikkuautoilla, ennen minulla oli kaikenlaisia japseja ym. Volkkareita.
        Samaan aikaan eräs innokas Fiat kaverini kehui aina päivästä toiseen kuin hyvä se fiiju on. Kaverillani oli Ritmoja ja Unoja. Niinpä päätin sitten kokeilla Puntoa ja tykästyinkin siihen. Sen jälkeen ole ollut Fiat mies henkeen ja vereen. Yllättäen pukkikin toi jouluna koko perheelle Fiat lippikset.
        Kilometrejä tähän uuteen on kertynyt 18 tkm. eikä vikoja ole ollut.
        Ei minua kiinnosta katsella niitä Croman eikä Levin diskon valoja. Jos olet ajanut Puntolla Leville asti niin takaan ettei mielessäsi ole muuta ajatusta kuin tempasta litran pullo Vodkaa naamariin niin johan alkaa mökissä valot pyörimään ja velat muuttuu saataviksi, ei siinä enää diskoja tarvita.


      • Veijon kauppa
        Massikka kirjoitti:

        joo, olen aina ajellut noilla pikkuautoilla, ennen minulla oli kaikenlaisia japseja ym. Volkkareita.
        Samaan aikaan eräs innokas Fiat kaverini kehui aina päivästä toiseen kuin hyvä se fiiju on. Kaverillani oli Ritmoja ja Unoja. Niinpä päätin sitten kokeilla Puntoa ja tykästyinkin siihen. Sen jälkeen ole ollut Fiat mies henkeen ja vereen. Yllättäen pukkikin toi jouluna koko perheelle Fiat lippikset.
        Kilometrejä tähän uuteen on kertynyt 18 tkm. eikä vikoja ole ollut.
        Ei minua kiinnosta katsella niitä Croman eikä Levin diskon valoja. Jos olet ajanut Puntolla Leville asti niin takaan ettei mielessäsi ole muuta ajatusta kuin tempasta litran pullo Vodkaa naamariin niin johan alkaa mökissä valot pyörimään ja velat muuttuu saataviksi, ei siinä enää diskoja tarvita.

        Minun Pandan katolla tuo suksiboxsi näyttää aika suurelta, kun -84 ei ole kovin suuri auto muutenkaan. Olen huomenna lähdossä Leville perheen kanssa ja naapuri lupasi antaa apuvirtaa lähdössä. Onko se kateeliinen vai eikö sillä ole itsellään mahdollisuutta lähteä lomalle. Ilmeisesti kateellinen... lähetän kortin Leviltä.


      • Hankkijan lippis
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Minun Pandan katolla tuo suksiboxsi näyttää aika suurelta, kun -84 ei ole kovin suuri auto muutenkaan. Olen huomenna lähdossä Leville perheen kanssa ja naapuri lupasi antaa apuvirtaa lähdössä. Onko se kateeliinen vai eikö sillä ole itsellään mahdollisuutta lähteä lomalle. Ilmeisesti kateellinen... lähetän kortin Leviltä.

        Olet lähdössä Leville, tai varmaan nyt jo tien päällä. Millaiset talvirenkaat sinulla on Puntossa, pitääkö ne ? Katsoitko ennen lähtöä regaspaineet? Onko sinun Puntossa viisi vaihdetta jos on viisi niin ajatko isoihin mäkiin viitosella vai vaihdatko nelosen ? Käy varalta Veijon kaupasta uusi akku, on se huono homma kun lapset haluaa aamulla mäkeen käynnistettäessä ei syty edes latauksen merkkivalo.


      • Panda-karhu
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Olet lähdössä Leville, tai varmaan nyt jo tien päällä. Millaiset talvirenkaat sinulla on Puntossa, pitääkö ne ? Katsoitko ennen lähtöä regaspaineet? Onko sinun Puntossa viisi vaihdetta jos on viisi niin ajatko isoihin mäkiin viitosella vai vaihdatko nelosen ? Käy varalta Veijon kaupasta uusi akku, on se huono homma kun lapset haluaa aamulla mäkeen käynnistettäessä ei syty edes latauksen merkkivalo.

        Tämä keskustelu on näköjään Pandasta eikä Puntosta. Minulla on kitkat alla, kun tuo meteli nousee muutenkin aika suureksi, varsinkin moottoritiellä. Minun uudessa pandassa on viisi vaihdetta ja moottori on tässä uudessa aika vääntävä. Puhut ilmeisesti vanhemmasta versiosta,jossa oli näitä "pakkas"ongelmia.


      • Hankkijan lippis
        Panda-karhu kirjoitti:

        Tämä keskustelu on näköjään Pandasta eikä Puntosta. Minulla on kitkat alla, kun tuo meteli nousee muutenkin aika suureksi, varsinkin moottoritiellä. Minun uudessa pandassa on viisi vaihdetta ja moottori on tässä uudessa aika vääntävä. Puhut ilmeisesti vanhemmasta versiosta,jossa oli näitä "pakkas"ongelmia.

        Onko sinulla kitkat alla? Miten olet uskaltanut noin kevyeen autoon laittaa kitkat alle. Ajatko kaupungissa vai maantiellä? Minulla on Hankook nastarenkaat, pakkasella ääntää muuten pitää tosi hyvin. Menin ostamaan niitä ja myyjä sanoi että tässä on renkaita paljon. Kalliita renkaita esitteli ja sanoi että hyviä on. Katsoin hintahaitaria ja isä oli mukana. Sitten myyjä sanoi että tästä sarja Puntoon 200 eurolla. Isä sanoi myyjälle ja minulle että nuo ne on hyvät pitämään. Tehtiin kaupat.


      • Panda da daa
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Onko sinulla kitkat alla? Miten olet uskaltanut noin kevyeen autoon laittaa kitkat alle. Ajatko kaupungissa vai maantiellä? Minulla on Hankook nastarenkaat, pakkasella ääntää muuten pitää tosi hyvin. Menin ostamaan niitä ja myyjä sanoi että tässä on renkaita paljon. Kalliita renkaita esitteli ja sanoi että hyviä on. Katsoin hintahaitaria ja isä oli mukana. Sitten myyjä sanoi että tästä sarja Puntoon 200 eurolla. Isä sanoi myyjälle ja minulle että nuo ne on hyvät pitämään. Tehtiin kaupat.

        Minulla on pinnatut talvirenkaat. Katsatusmies sanoi, että nämä näyttäisi olevan hiihtoliiton hyväksymät. Mutta eipä tullut leimaakaan. Veijo (kaveri) sanoi, että tuo montulle, niin laitetaan auto leimauskuntoon. No, ei muuta kun pajalle ja taas on huomenna paha olo.


    • Peltilaatikko

      Minulla on Fiat Panda ja yritän päästä siitä eroon. Se on aivan hirveimmän näköinen auto mitä Fiat konserni on koskaan tehnyt, vanha 600 mallikin on aivan eri planeetalta. Tässä autossa yhdistyvät kaikki epäonnistuminen mikä voi tulla suunnittelussa ja valmistuksessa. Se ruostuu ja on tehty suorasta ohuesta pellistä. Auringonotto tuolitkin on paksummat kuin sen istuimet. Sitten siinä on kaikki perinteiset Fiatin viat, ei niinkään tekniset vaan sähköiset. Sitä nyt voi juuri ja juuri sanoa että edestä päin ei tuule ja saataa päästä paikasta A paikkaan B. Ei ole ostaja kyselijöitä ollut.

      • Panda

        Minkä vuoden Fiat panda sulla on?


      • heh heh

        Et ole varmaan Fiat Pandaa edes nähnytkään.Heh heh..


      • Peltilaatikko
        heh heh kirjoitti:

        Et ole varmaan Fiat Pandaa edes nähnytkään.Heh heh..

        Jos itselläsi seisoisi 1984 Panda pihassa, niin ei naurattaisi. Viime kesänä laitoin siihen keskuslukituksen ja nyt sekin on jäässä. Onneksi tajusin laittaa sisätilan lämmittimen, niin on lämpimämpi ajella navetalle kunhan ne ovet ensin aukeaa.


    • Omistan vanhemman

      Harvoin näkee näin hyvää keskustelua harvinaisesta automerkistä. Nyt kaikki, jotka omistatte vanhemman version Pandasta, niin laittakaa kommentteja tänne. Itse omistan vm. 82 pandan ja autoa ei voi kehua muusta kuin siitä, että se vielä liikkuu minun työmatkat. Siinä ei ole mitään muuta varusteita kuin... eipä tule mieleen. Vastaan, kun tulee mieleen!!!

      • Hankkijan lippis

        On kyllä uskomatonta, että sinulla on liikenteessä vielä -82 Panda, sehän on legendaarinen ja alkuperäinen kunnon italialainen auto, kaikkea ne tekee. Ennen Pandaa minulla oli ensin Ritmo 85 CL ja sitten ostin Uno Turbon. Kun ostin Ritmon niin jätin Pandan vanhemmilleni marja-autoksi,isä ei aja sillä enää kun se vietiin sinne latoon. Unon ensimmäinen ongelma oli, kun menin tankkaamaan sitä Tuuliharjuun, niin bensa ei mennyt tankkiin kuin apupillillä juottamalla, Fiatin vikoja. Vaikka rupean entisöimään Pandaa, niin aion ajaa sillä ensi kesänä. Peltihommia on ja niitä sisähommia. Muistan pienenä, että Panda oli hyvä käyttöauto ja monesti sillä ajettiin Kuusamoon asti, meitä oli kolme takana, lasit oli huurussa. Kannattako latoauto säilyttää?

        Nyt minulla on Fiat Punto 1.1 ja olen miettinyt vaihtoa Fiat Bravoon tai Mareaan. Luulen, että Marea on minulle liian kallis, vaikka se olisi tilava viiden hengen perheelle. Merkissä aion pysyä.


      • Veijon kauppa
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        On kyllä uskomatonta, että sinulla on liikenteessä vielä -82 Panda, sehän on legendaarinen ja alkuperäinen kunnon italialainen auto, kaikkea ne tekee. Ennen Pandaa minulla oli ensin Ritmo 85 CL ja sitten ostin Uno Turbon. Kun ostin Ritmon niin jätin Pandan vanhemmilleni marja-autoksi,isä ei aja sillä enää kun se vietiin sinne latoon. Unon ensimmäinen ongelma oli, kun menin tankkaamaan sitä Tuuliharjuun, niin bensa ei mennyt tankkiin kuin apupillillä juottamalla, Fiatin vikoja. Vaikka rupean entisöimään Pandaa, niin aion ajaa sillä ensi kesänä. Peltihommia on ja niitä sisähommia. Muistan pienenä, että Panda oli hyvä käyttöauto ja monesti sillä ajettiin Kuusamoon asti, meitä oli kolme takana, lasit oli huurussa. Kannattako latoauto säilyttää?

        Nyt minulla on Fiat Punto 1.1 ja olen miettinyt vaihtoa Fiat Bravoon tai Mareaan. Luulen, että Marea on minulle liian kallis, vaikka se olisi tilava viiden hengen perheelle. Merkissä aion pysyä.

        Niin kauan kun scumahjher vai miten se oikein kirjoitetaan, niin minä ajan Pandalla. Ei kannata lähteä leikkimään niillä foordeilla, kun niissä on ollut niitä vikojakin. Minun 2004 Pandassa on muuten kattokiskot, joita volvon myyjät, eli luiro kutsuu railsseiksi. Junakiskot tai jotain.


    • Panda

      Kävin katsomassa autoliikkeessä pandaa, muuten näytti hyvältä, paitsi penkit olivat kovin "heiveröisen" näköiset ja takapenkeillä todella huonosti tilaa.

      • Hankkijan lippis

        Minua alkoi kiinostaa se uusi Panda. Aluksi en uskonut, että niitä on myytävänä. Välillä myynti oli Veholla ja milloin missäkin. Tuo mitä kerroit ei kyllä paljon poikkea minun -84 Pandasta, ihan samat pas--a, viat, etupenkkejä ei ole tai ne ne on väsätty yhteisroskalaatikkoon heitetyistä vanhoista aurinkotuoleista. Takapenkkitiloja siitä rottalaatikosta ei kannata edes etsiä omille lapsille, minä tilaisin niille ajoille ennemmin vaikka taksin ja sitten itse ajaisin MP-kypärä ja huppu päässä töihin. Tottakai jätän Pandan 200 m päästä työmaata käivärien lähelle ovet auki, jos vaikka varastaisivat, panin varkausvakuutuksen kuntoon, pienellä omavastuulla. Jos ei häviä niin jatkan Pandalla ajoa.


      • Pandisti

        Kyllä ne penkit kestävät vaikka näyttävätkin heiveröisiltä (nimim. yli 100 kilogrammaa). Apukuskin penkin alla on lisäksi kätevä säilytystila. Takapenkit tilat ovat tosiaan mitä ovat, mutta kyllä sinne mahtuu.


      • Kipeytyneet jalat

        Työnantaja antoi mul Pandan turvakengät.Made in Italy.En ol ikän enne enkä jälkee pitäny niin helveti huonoi työturvakenkii!Pohjan muotoilust tulee mielee ne kauhukertomuxet ko Kiinalais tyttöje jalkapohjii muovattii kiristys kengil!


    • Veijon kauppa

      Joku keskusteluissa oli lastuttanut moottorin, eli minun moottoritietämyksen mukaan lakannut moottorin jollain sprayllä. Tein itse saman homman spraylakalla ja venttiilinkansi ja lohko näytää aikaa aika hyvältä, mutta koneen lämmetessä lakka on alkanut irrota, joten miten se moottori täytyy oikein lastuttaa ettei lakka irtoa???

      • M-B

        Hei. Se lastutus tarkoittaa moottorin viritystä. Elä hemmetissä mene mitään lakkaa laittamaan siihen moottoriin.


      • Nokka-akseli
        M-B kirjoitti:

        Hei. Se lastutus tarkoittaa moottorin viritystä. Elä hemmetissä mene mitään lakkaa laittamaan siihen moottoriin.

        Olen samaa mieltä. Älä suihkuta mitään lakkaa koneen päälle. Vanhemmissa Pandoissa ei ole boksia mihin voisi vaihtaa lastun. Varmaan 2004 malleissa se on mahdollista. 1984 malleissa jos haluat lisää tehoja niin täytyy tehdä muita asoita. Panda on yhdellä nokalla ja on mahdollista vaihtaa nokka-akseli, tiukempi nokka. Valurautaisen pakosarjan voi vaihtaa peltipakosarjaan, kaasareihin voi vaihtaa isommat suuttimet. Vakoina 1884 Pansassa on 45 hevosvoimaa mutta jos nämä temput tekee niin siitä saa ulos varmaan 70 heppaa. Lähtee muuten kesällä liikennevaloista. Tehopainosuhde on hyvä ja Fiatin kone on hyvä kiertämään.


      • Kyllä lähtee
        Nokka-akseli kirjoitti:

        Olen samaa mieltä. Älä suihkuta mitään lakkaa koneen päälle. Vanhemmissa Pandoissa ei ole boksia mihin voisi vaihtaa lastun. Varmaan 2004 malleissa se on mahdollista. 1984 malleissa jos haluat lisää tehoja niin täytyy tehdä muita asoita. Panda on yhdellä nokalla ja on mahdollista vaihtaa nokka-akseli, tiukempi nokka. Valurautaisen pakosarjan voi vaihtaa peltipakosarjaan, kaasareihin voi vaihtaa isommat suuttimet. Vakoina 1884 Pansassa on 45 hevosvoimaa mutta jos nämä temput tekee niin siitä saa ulos varmaan 70 heppaa. Lähtee muuten kesällä liikennevaloista. Tehopainosuhde on hyvä ja Fiatin kone on hyvä kiertämään.

        Soitin Veijolle (kaveri) ja kysyin hintaa tuolle viritykselle. Osia saa kuulema aika halvalla ja viritys antaa ainakin parikymmentä heppaa enemmän. Sanoin, että ensi kesänä palaa kumi, johon Veijo vastasi, että haetaanko rajan takaa renkaita. Saa kuulema halvalla.


      • Kyllä lähtee
        Kyllä lähtee kirjoitti:

        Soitin Veijolle (kaveri) ja kysyin hintaa tuolle viritykselle. Osia saa kuulema aika halvalla ja viritys antaa ainakin parikymmentä heppaa enemmän. Sanoin, että ensi kesänä palaa kumi, johon Veijo vastasi, että haetaanko rajan takaa renkaita. Saa kuulema halvalla.

        Sori. Meinaan sotkea, kun vaimolla on Punto ja minulla Panda.


      • X5 Punto
        Kyllä lähtee kirjoitti:

        Sori. Meinaan sotkea, kun vaimolla on Punto ja minulla Panda.

        Kumpi on? Onko teillä kaksi Fiattia?


      • Kohta näkyy
        X5 Punto kirjoitti:

        Kumpi on? Onko teillä kaksi Fiattia?

        Vaimolla on Panda ja minulla on Punto.


      • Kuva Pandasta

    • zztap

      näemmä joka lähtöön.

      • Pandan omistaja

        Totta joka sana, sanon minä.


    • Pandan omistaja

      Miinukset on se, että seriffi oli poistanut osan tarinasta ja plussat on siinä, että siinä vanhemmassa mallissa on ne jalkaremmit siinä b-pilarissa niin kuin kuplassa. Jalat vaan sinne ja sitten laitetaan fiilaten ja höyläten.

      • Muovia ei nahkaa

        Mielenkiintoinen juttu nuo jalkaremmit. Ei siitä nykynuoriso tiedä mitään, sen vuoksi on hyvä että siitä puhutaan. Mietin että pitääköhän ottaa yhteyttä autotehtaille ( Fiat, Ford, Volvo, Audi) ja sanoa että tällainen varuste pitäisi saada valikoimaan kun autoa on ostamassa. Bentleyssä on vakoina vielä aidot nilkkaremmit B-pilarissa, mutta kenellä on varaa maksaa niistä. Saahan nykyään vaikka jäähdytettävän hanskalokeron Mondeoon, mitä sillä tekee tällä pakkasella? Oikeastaan ainoa mietinnän aihe on että millainen tyttö pitää olla jolla nykyautoissa jalat yltää kumpaakiin remmiin? Siinä keskellä kattoa voisi olla ylimmääräinen ns. kauhukahva (remmi), jota voi käyttää. Siitä voisi lapsetkin pitää kiinni pitkillä matkoilla kun isä painaa kohti Kuusamoa kiireellä saunomaan.


      • Panda da daa

        Naapuri kysyi, että oletko rakentanut iglun pihalle, kun Panda on seissyt siinä kuukauden. Sanoin, että räjäytän sen tulille pakkasten jälkeen, eli toukokuussa. Aika käiväri tuo naapuri.


      • Veijon kauppa

        Plussat ja miinukset on siellä akussa. Niitä nimittäin tarvitsee Pandassa talvella.


    • Mä oon lentäjä

      Mitkä on plussat ja miinukset. Enhän mikään jumala ole, mä oon lentäjä. En mä voi mitään säitä ennustaa, millon Pandalla voi ajaa.

      • hajoo

        ja lunta sataa. Saatana.


      • Ketosen Koura

        No tässä olis ennustajalle kysymys. Olisko Pandassa tilaa pumpulle että voisin asentaa siihen Ketosen Kouran. Sillä Veijolla olis vintillä yks. ylimääräinen Ketonen halavalla !


      • Hankkijan lippis
        Ketosen Koura kirjoitti:

        No tässä olis ennustajalle kysymys. Olisko Pandassa tilaa pumpulle että voisin asentaa siihen Ketosen Kouran. Sillä Veijolla olis vintillä yks. ylimääräinen Ketonen halavalla !

        Kyllä siihen pumpun saa laitettua. Normaali rexin kaksoispumppu menee hyvin laturin alle samalle siimapyörälle. Toisesta pumpusta saa vaikka toiselle pumpulle öljyt ja voit laittaa sen perään pyörittämään lumilinkoa. Mihin meinaat laittaa kouran kiinni, takapenkillekkö?


      • Ketosen koura
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Kyllä siihen pumpun saa laitettua. Normaali rexin kaksoispumppu menee hyvin laturin alle samalle siimapyörälle. Toisesta pumpusta saa vaikka toiselle pumpulle öljyt ja voit laittaa sen perään pyörittämään lumilinkoa. Mihin meinaat laittaa kouran kiinni, takapenkillekkö?

        Yhellä Veijon kaverilla olis vanhan jäärata Pandan turvakaaret joutilaana. Ajattelin asentaa ne ja sitten kiinnittäisin sen kuormaimen keskelle kattoa turvakaariin. Sillä voisi sitten operoida kuskin paikalta joka puolelle.


      • Hankkijan lippis
        Ketosen koura kirjoitti:

        Yhellä Veijon kaverilla olis vanhan jäärata Pandan turvakaaret joutilaana. Ajattelin asentaa ne ja sitten kiinnittäisin sen kuormaimen keskelle kattoa turvakaariin. Sillä voisi sitten operoida kuskin paikalta joka puolelle.

        Hommaa pari niitä turvakaaria varalle jos saat. Jos saat siitä toimivan moton niin voisin tehdä itselle samanlaisen. Pitää ostaa toinen käytetty panda ja tehdä siitä ajokone, olisiko siihen olemassa mitään valmiita suunnitelmia?, ei tarvitsisi alkaa pyörää keksimään kun se on jo keksitty. Minulla on jo leimikot valmiina minne lähden ajoon kunhan koneet on valmiita.


      • Veijon kauppa
        Hankkijan lippis kirjoitti:

        Hommaa pari niitä turvakaaria varalle jos saat. Jos saat siitä toimivan moton niin voisin tehdä itselle samanlaisen. Pitää ostaa toinen käytetty panda ja tehdä siitä ajokone, olisiko siihen olemassa mitään valmiita suunnitelmia?, ei tarvitsisi alkaa pyörää keksimään kun se on jo keksitty. Minulla on jo leimikot valmiina minne lähden ajoon kunhan koneet on valmiita.

        Naapurihuoneen kaveri sanoi minun Pandassa, että siellä haisee vanha viina ja valkosipuli. Mistähän johtuu. Täytyypä ajella leimikoille.


      • Ketosen koura
        Veijon kauppa kirjoitti:

        Naapurihuoneen kaveri sanoi minun Pandassa, että siellä haisee vanha viina ja valkosipuli. Mistähän johtuu. Täytyypä ajella leimikoille.

        Puomi on asennettu mutta tuli uusi ongelma. Panda ei pysy pyörillään vaan kellahtaa kuormatessa kumoon, täytyy lähtee protopajaan suunnittelemaan tukijalkoja. Muuten on mukava operoida kuskin paikalta. Onneks tuli poikasena tuunattua tuo kattoikkuna niin se parantaa näkyvyyttä.
        Kyllä tämä metsäautotiellä ajellessa vaatisi tosin ketjut alle.


      • Hankkijan lippi
        Ketosen koura kirjoitti:

        Puomi on asennettu mutta tuli uusi ongelma. Panda ei pysy pyörillään vaan kellahtaa kuormatessa kumoon, täytyy lähtee protopajaan suunnittelemaan tukijalkoja. Muuten on mukava operoida kuskin paikalta. Onneks tuli poikasena tuunattua tuo kattoikkuna niin se parantaa näkyvyyttä.
        Kyllä tämä metsäautotiellä ajellessa vaatisi tosin ketjut alle.

        Mukava kuulla että olet pääsyt testaamaan moto pandaa. Tukijalatko pitää laittaa, minun mielestä laita tukijalat ensin vaikka vaan eteen. Kuun kaadat puita niin kaada vaan pandan keulan puolelta. Jos et kerkiä vuoron aikana kaatamaan määrää niin mieti sitten takatukijalkoja. Voisiko koko katon vetää rälläkällä pois ja laitta rättikaton? Pikkuinen luukku ei anna näkyvyyttä. Laitatko ketjut myös takapyöriin vaikka ne ei ole vetävät? Voisikohan Pandasta rakentaa nelivetoisen, kuinkahan iso homma se on ?


      • Ketosen koura
        Hankkijan lippi kirjoitti:

        Mukava kuulla että olet pääsyt testaamaan moto pandaa. Tukijalatko pitää laittaa, minun mielestä laita tukijalat ensin vaikka vaan eteen. Kuun kaadat puita niin kaada vaan pandan keulan puolelta. Jos et kerkiä vuoron aikana kaatamaan määrää niin mieti sitten takatukijalkoja. Voisiko koko katon vetää rälläkällä pois ja laitta rättikaton? Pikkuinen luukku ei anna näkyvyyttä. Laitatko ketjut myös takapyöriin vaikka ne ei ole vetävät? Voisikohan Pandasta rakentaa nelivetoisen, kuinkahan iso homma se on ?

        No niinhän siinä piti sitten käydä. Nimittäin Kuusi kaatui testiajossa Pandan päälle ei auttanut turvakaaret eikä "uudet sauvat".
        Se nyt alettava oikomaan pillillä niitä kaaria muotoon. Ne tukijalat toimii hyvin siellä edessä, löysin ne vanhasta Hiijopista. Lisäksi asensin käsikaasun Massikasta. Olen myös miettinyt vinssiä sinne auton perään sillä voisi olla käyttöä.
        Mulla on ne ketjut asennettu etupyöristä takapyöriin, apurullat otin vanhasta Pollesta. Ei sillä muuten metässä mihinkään pääse.
        Rekisterikilvet tuosta taitaa jo joutaa pois !


      • Veijon kauppa
        Ketosen koura kirjoitti:

        No niinhän siinä piti sitten käydä. Nimittäin Kuusi kaatui testiajossa Pandan päälle ei auttanut turvakaaret eikä "uudet sauvat".
        Se nyt alettava oikomaan pillillä niitä kaaria muotoon. Ne tukijalat toimii hyvin siellä edessä, löysin ne vanhasta Hiijopista. Lisäksi asensin käsikaasun Massikasta. Olen myös miettinyt vinssiä sinne auton perään sillä voisi olla käyttöä.
        Mulla on ne ketjut asennettu etupyöristä takapyöriin, apurullat otin vanhasta Pollesta. Ei sillä muuten metässä mihinkään pääse.
        Rekisterikilvet tuosta taitaa jo joutaa pois !

        Joku ei ehkä usko, mutta ajoin pandalla Himokselle. Jätin sinne jääparkkiin auton ja "Peak-pukuisia jätkiä" tuli jollain rapuautolla (hummer) siihen ja kysyi, että jätitkö Pandan odottaman kesää. Sanoin, että olen menossa vain rinteeseen, niin vetivät ikkunaa kiinni niin ettei nähnyt, kun kammesta veivasivat. Varmaan akkusähköllä ovat laittaneet jonkun mekaanisen laitteen sinne. Oli aika tyhmiä jätkiä, kun eivät huomanneet suksiboxia katolla ja vielä minun kookakkosia kahdeksankummentäluvulta.


    • Ketosen Koura

      Näin viime yönä unta että Veijo oli rakentanut Pandasta pilkekoneen. Rangat työnnettiin etumaskissa olevasta reijästä sinään ja Panda hoiti loput. Pilkkeet olivat siistissä pinossa peräkontissa.
      Jos Veijo tekis mullekin sellaisen niin minustakin tulis Fiat mies välittömästi.

      • Kejonen

        No se on vasta protoasteella, kun ekan kerran laitoin ropsit keulasta läpi, niin syyläri meni rikki. Sehän olikin naapurin Panda. Meillä kun on se pilkekone.


    • Uusi panda

      Uuden Pandan omistajat. Mitkä on ja - ? Minkä vuoden Pandan omistat?

      • zztap

        Voisin kuvitella että saat paremmin kommentteja jos kysyt tätä vaikka uudessa keskustelussa etkä tässä keskustelussa.

        Pystyn sitten poistamaan satusetien tarinat sieltä jos tarvis. Täältä ei oikein viitsisi kun ovat niin hyvään vauhtiin päässeet. Pitää olla pikkuisilla leikkikenttänsäkin :)


      • Italian Stallion
        zztap kirjoitti:

        Voisin kuvitella että saat paremmin kommentteja jos kysyt tätä vaikka uudessa keskustelussa etkä tässä keskustelussa.

        Pystyn sitten poistamaan satusetien tarinat sieltä jos tarvis. Täältä ei oikein viitsisi kun ovat niin hyvään vauhtiin päässeet. Pitää olla pikkuisilla leikkikenttänsäkin :)

        ja kysele sitten siellä. (www.fiatforum.ath.cx)Saat varmaankin asiallisempia vastuksia sen kautta. Itselläni on ollut 3 vanhan mallin Pandaa ja ne olivat kerrassaan hauskoja. Uutta Pandaakin olen ajanut ja se tuntui oikein mukavalta. Keveys ja korkeus aiheuttavat sivutuuliherkkyyttä ja tavaratila on melko pieni. Kone on silti mielestäni ihan riittävä tuollaiseen kulkineeseen ja sisätilat ovat sitä samaa luokittelua. Varustelu ja viimeistely ovat hyviä hintaluokassaan.


    • Pandan lämmitys

      Onko muilla ollut ongelmia Pandan lämmityksessä? Minulla Panda ei lämpene tyjänkäynnillä ollekaan, vasta kun on ajanut hetken niin läpenee.

    • I love it

      Plussaa: korkeus, värikkyys, tuplaohjaustehostin, tilavuus, hyvä parkkeerata, oikein mukava kauppakassi ja kaupunkimaiseen ajoon. Miinukset: käsijarru ei pitänyt alussakaan..valot rikki kokoajan, iskari rikki kerran vuodessa, kulumavikoja 7v. jälk vaikka kuinka, vaikka ajettu vasta 60th. Heiluu, huojuu ja kolisee...radiosta ei kuule mitään. Renkaat kuluu ja vinossa ollaan.
      Kuitenkin ihana auto, johon MAHTUU OSTOSKASSIT, LAPSET YM. Helppo parkkeerata kaupan, koulun,päiväkodin ym.pihoille.Parkkipaikat on 70-luvulta, isot autot liian Isoja! Pandalla olen mennyt ja tullut ennenkuin Pösö kääntyy. Hinta/laatusuhde OK, ei ne muutkaan autot sen kummosempia ole,nim. kokemusta on. Onneksi ei enää Delta-autolla, huhhuh.

    • edbnwebgfh

      Kaverillani Veijolla meni sormi suuhun, kun rupes renkaita vaihtaa jalaksiin. Kuulemma tarvii Suomen hiihtoliitolta luvan jos haluu sukset laittaa renkaitten paikalle. Savon palomies-seuralta sitten kysyi apua pinttyneimmän paskan pesemiseen. Sen jälkeen Veijo laittoi snorkkelin Pandan katolle ja teki siitä sukellusveneen. Nyt se on Kymijoen pohjassa Suomen ainoana demilitarisoituna sukellusveneenä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1545
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1374
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1321
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1277
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1238
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1156
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1096
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe