onko kellään kokemusta pallopeiton käytöstä dementoituneilla?
Vastaukset 10
- moonaliisa
voisitko tarkentaa, mikä on pallopeitto ?
- Mikä?
Dementikoista on kokemusta liikaakin, mutta en ole koskaan kuullut enkä lukenut mokomasta peitosta. Mutta olisin valmis kokeilemaan sitä niin kuin kaikkia muitakan vähänkään helpottavia vehkeitä.
- nikki
Mikä? kirjoitti:
Dementikoista on kokemusta liikaakin, mutta en ole koskaan kuullut enkä lukenut mokomasta peitosta. Mutta olisin valmis kokeilemaan sitä niin kuin kaikkia muitakan vähänkään helpottavia vehkeitä.
hirveesti en siitä itsekään tiedä, eräässä tilaisuudessa vain siitä kuulin ja esitteenkin silloin sain, mutta se on hävinnyt jonnekin.
Peitossa on siis kevyitä palloja sisällä, pallojen materiaalista en tiedä. Sen alla voi nukkua tai vaikka istua peittoon kietoutuneena. Sen muistan, että kovasti joku ihminen sitä kehui, rauhoittaa dementoituneen levottomuutta ja muita käytösoireita.
Idea on tietysti ne pallot siellä sisällä, jotka stimuloivat kehoa jotenkin, (vrt kosketus).
Netistäkään en mitään löytänyt, harmittaa hirveesti kun hävitin sen esitteen. Mutta jossain dementiauutisissa olisko siitä, heti meenkin katsomaan... - nikki
nikki kirjoitti:
hirveesti en siitä itsekään tiedä, eräässä tilaisuudessa vain siitä kuulin ja esitteenkin silloin sain, mutta se on hävinnyt jonnekin.
Peitossa on siis kevyitä palloja sisällä, pallojen materiaalista en tiedä. Sen alla voi nukkua tai vaikka istua peittoon kietoutuneena. Sen muistan, että kovasti joku ihminen sitä kehui, rauhoittaa dementoituneen levottomuutta ja muita käytösoireita.
Idea on tietysti ne pallot siellä sisällä, jotka stimuloivat kehoa jotenkin, (vrt kosketus).
Netistäkään en mitään löytänyt, harmittaa hirveesti kun hävitin sen esitteen. Mutta jossain dementiauutisissa olisko siitä, heti meenkin katsomaan...yhteiskunta - vanhustenhoito-palstalla aloitin tämän saman kyselyn. Nimimerkki lähis ilmoittaa että heillä on sellainen käytössä. Käykääs palstalla lukemassa hänen viestinsä.
- Vanhat vois muistaa paremmi...
- hyvä tuokin
mutta tarkoittamassani peitossa pallot tosiaan kovaa materiaalia, muovia.
- osotteista
www.protac.dk ja www.larum.fi
löytyy jotain tietoa. - piitsu
mulla ei ole kokemuksia pallopeiton käytöstä mutta uusimmassa dementia yhdistyksen lehdessä oli artikkeli siitä. siinä on tosiaan muovisia palloja sisällä ja niitä voi olla eri kokoisia. kaikilla ei toimi yksiselitteisesti kaikki joten kokeilu kannattaa. siinä oli osoitteet mistä voi tilata niitä ja sitten myös vuokrata ja kokeilla. kannattaa käydä lukemassa. oli tosi suosittu ihan ammattipiireissäkin.
- nikki
tuossa jo aiemmin uumoilinkin, että jossain Dementia-uutisissa voisi olla...mutta en sillä kertaa tullut etsineeksi lehtiä.
Lehti tulee minulle ja kaivoinkin sen uudelleen luettavaksi.
PS. lehteä voi suositella kaikille dementiasta kiinnostuneille, jos ei jo ole tuttu. Ilmestyy 4 kertaa vuodessa ja on todella halpa tietopaketti.
- Aistit
Minulla on kokemusta, kehitysvammapuolelta! Suosittelen lämpimästi. Idea ei ole kehitelty pelkästään tietylle ihmisryhmälle vaan sopii ihan kaikille. Edellä olikin jo mainittu hyviä linkkejä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa1052314Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as411574Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu1381114- 1061085
Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.2321058- 82886
Costa Rica on tympeän makuinen kahvi
Ostin kahvin hinnan romahduksen kunniaksi Costa Rican "Premium Blendiä". Piti olla sataprosenttista arabialaista. No ain54885Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,54800- 81791
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo215774- 54771
- 93749
- 40686
On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79668Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.31607- 39535
- 55527
Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"
Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin14510Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast30502Onkin niin, että olet hulluna minuun
mutta et uskalla sitä tuoda ilmi. Salaa haaveilet kiihkeästä suhteesta, vaan siihen se jää, ja syyksi esteet ja muut. S26488