Oletko saanut töitä?

asdf

Näyttää siltä että kaikki työttömät medianomit täällä valittaa työttömyyttään, mutta onko kukaan sitte onnistunu saamaan töitä? Onko tääl yhtään sellasta joka ei ois kortistossa?

7

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haha

      olin pari vuott amainostoimistossa mutta sekin meni nurin... nyt ihan eri alaalla duunissa - onneks!

    • Tulossa medianomiksi

      Kerronpa nyt vähän omaa tarinaani, kun tosiaan tuntuu että jengi vain valittaa. Pakkohan niitä töitä on olla kun ei tämä netti ainakaan tällä hetkellä näytä mihinkään katoavan...

      Itse olen nyt kolmannella vuosikurssilla suhteellisen arvostetussa suomalaisessa korkeakoulussa, ja parin vuoden päästä siis olen Medianomi, toivottavasti. Uusmedia ja kaikki siihen liittyvät tekniikat yms. ovat kiinnostaneet minua jo jostain 90-luvun alusta asti.

      Olin tehnyt tutuille nettisivuja yms. ilmaiseksi/vähällä palkalla ennen koulun aloittamista. Kouluun päästyäni laitoin oman toiminimen pystyyn, jolla tein sivustoja pienille/keskisuurille firmoille, ja hommia riitti hyvin mainostamatta... eli puskaradion kautta tuli jatkuvasti uusia hommia. Pääsin suunnittelemaan sivuja alusta asti, käytettävyyttä, toiminnallisuutta, rakennetta. Siinä sitä sitten oppi aika hyvin hommia. Jos jotain hommaa en osannut, niin opettelin.

      Nykyiseen työpaikkaani pääsin samalla tavalla, minun ei tarvinnut edes hakea sinne, he ottivat minuun yhteyttä ja kyselivät kiinnostustani siirtyä heille tekemään hommia. Ja ko. firma on myös alalla arvostettu, sillä olin päättänyt että mihinkään huonoon firmaan en töihin halua. Tuolla on hyvä meininki, ja vaikka harjoittelijana nyt siellä olenkin, olen päässyt mukaan todella mielenkiintoisiin projekteihin.

      Koulussa olen huomannut sen, että nuo medianomin paperit voi saada todella helposti, ja se on ihan itsestään kiinni sitten että miten tosissaan haluaa oppia alaa. Itse olen suurimman osan taidoistani oppinut koulun ulkopuolella, koulu on enemmänkin "harrastus" siinä sivussa.

      Itselläni näyttäisi tulevaisuus ihan valoisalta tällä alalla. Pointtina kirjoituksessani siis oli varmaankin se, että tällä alalla se oma taito on tärkein homma, paperit nyt voi saada kuka tahansa, eivätkä ne takaa hyvää työpaikkaa.

      • joo joomies

        Joo mutta totuus on se että olet kohta kortistossa siellä missä on tuhannet muutkin pilipalinomit joiden koulutuksella ei nykyään ole mitään merkitystä.


      • Medianomi00
        joo joomies kirjoitti:

        Joo mutta totuus on se että olet kohta kortistossa siellä missä on tuhannet muutkin pilipalinomit joiden koulutuksella ei nykyään ole mitään merkitystä.

        Ei sinne kortistoon tuosta vain lennetä jos on jo töissä. Hyvät työsuhteet ylläpitämällä saa tehdä töitä ja jo kouluaikana suhteita työnantajiin kannattaa luoda ja paljon, tekemällä mahdollisimman hyvää jälkeä.


      • nii niin mies
        Medianomi00 kirjoitti:

        Ei sinne kortistoon tuosta vain lennetä jos on jo töissä. Hyvät työsuhteet ylläpitämällä saa tehdä töitä ja jo kouluaikana suhteita työnantajiin kannattaa luoda ja paljon, tekemällä mahdollisimman hyvää jälkeä.

        Persettä oikein kovasti lipomalla.


      • kyllä kyllä
        joo joomies kirjoitti:

        Joo mutta totuus on se että olet kohta kortistossa siellä missä on tuhannet muutkin pilipalinomit joiden koulutuksella ei nykyään ole mitään merkitystä.

        Taidat olla kateellinen? Voi että ottaa kaaliin kun itse on niin saamaton että piti opiskeluaikoinakin keskittyä pippaloihin, niinkö? Nyt ei sitten viitsi edes yrittää kun "ei niitä kuitenkaan saa, ja jos saa niin kohta lentää pihalle". Tuolla asenteellahan niitä töitä saa, epäilemättä..


    • ehdotomasti

      jo opiskeluaikana pääsin lomalla alkooon myyyjäksi.
      ALan töitä ei ole ollut eikä varmaan tulekaan.
      Nyt alkossa jo kolmatta vuotta.. paperit vieläkin pöytälaatikossa.
      Tää on ihan okei.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5584
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2383
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2322
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    Aihe