Näyttää siltä että kaikki työttömät medianomit täällä valittaa työttömyyttään, mutta onko kukaan sitte onnistunu saamaan töitä? Onko tääl yhtään sellasta joka ei ois kortistossa?
Oletko saanut töitä?
7
1575
Vastaukset
- haha
olin pari vuott amainostoimistossa mutta sekin meni nurin... nyt ihan eri alaalla duunissa - onneks!
- Tulossa medianomiksi
Kerronpa nyt vähän omaa tarinaani, kun tosiaan tuntuu että jengi vain valittaa. Pakkohan niitä töitä on olla kun ei tämä netti ainakaan tällä hetkellä näytä mihinkään katoavan...
Itse olen nyt kolmannella vuosikurssilla suhteellisen arvostetussa suomalaisessa korkeakoulussa, ja parin vuoden päästä siis olen Medianomi, toivottavasti. Uusmedia ja kaikki siihen liittyvät tekniikat yms. ovat kiinnostaneet minua jo jostain 90-luvun alusta asti.
Olin tehnyt tutuille nettisivuja yms. ilmaiseksi/vähällä palkalla ennen koulun aloittamista. Kouluun päästyäni laitoin oman toiminimen pystyyn, jolla tein sivustoja pienille/keskisuurille firmoille, ja hommia riitti hyvin mainostamatta... eli puskaradion kautta tuli jatkuvasti uusia hommia. Pääsin suunnittelemaan sivuja alusta asti, käytettävyyttä, toiminnallisuutta, rakennetta. Siinä sitä sitten oppi aika hyvin hommia. Jos jotain hommaa en osannut, niin opettelin.
Nykyiseen työpaikkaani pääsin samalla tavalla, minun ei tarvinnut edes hakea sinne, he ottivat minuun yhteyttä ja kyselivät kiinnostustani siirtyä heille tekemään hommia. Ja ko. firma on myös alalla arvostettu, sillä olin päättänyt että mihinkään huonoon firmaan en töihin halua. Tuolla on hyvä meininki, ja vaikka harjoittelijana nyt siellä olenkin, olen päässyt mukaan todella mielenkiintoisiin projekteihin.
Koulussa olen huomannut sen, että nuo medianomin paperit voi saada todella helposti, ja se on ihan itsestään kiinni sitten että miten tosissaan haluaa oppia alaa. Itse olen suurimman osan taidoistani oppinut koulun ulkopuolella, koulu on enemmänkin "harrastus" siinä sivussa.
Itselläni näyttäisi tulevaisuus ihan valoisalta tällä alalla. Pointtina kirjoituksessani siis oli varmaankin se, että tällä alalla se oma taito on tärkein homma, paperit nyt voi saada kuka tahansa, eivätkä ne takaa hyvää työpaikkaa.- joo joomies
Joo mutta totuus on se että olet kohta kortistossa siellä missä on tuhannet muutkin pilipalinomit joiden koulutuksella ei nykyään ole mitään merkitystä.
- Medianomi00
joo joomies kirjoitti:
Joo mutta totuus on se että olet kohta kortistossa siellä missä on tuhannet muutkin pilipalinomit joiden koulutuksella ei nykyään ole mitään merkitystä.
Ei sinne kortistoon tuosta vain lennetä jos on jo töissä. Hyvät työsuhteet ylläpitämällä saa tehdä töitä ja jo kouluaikana suhteita työnantajiin kannattaa luoda ja paljon, tekemällä mahdollisimman hyvää jälkeä.
- nii niin mies
Medianomi00 kirjoitti:
Ei sinne kortistoon tuosta vain lennetä jos on jo töissä. Hyvät työsuhteet ylläpitämällä saa tehdä töitä ja jo kouluaikana suhteita työnantajiin kannattaa luoda ja paljon, tekemällä mahdollisimman hyvää jälkeä.
Persettä oikein kovasti lipomalla.
- kyllä kyllä
joo joomies kirjoitti:
Taidat olla kateellinen? Voi että ottaa kaaliin kun itse on niin saamaton että piti opiskeluaikoinakin keskittyä pippaloihin, niinkö? Nyt ei sitten viitsi edes yrittää kun "ei niitä kuitenkaan saa, ja jos saa niin kohta lentää pihalle". Tuolla asenteellahan niitä töitä saa, epäilemättä..
- ehdotomasti
jo opiskeluaikana pääsin lomalla alkooon myyyjäksi.
ALan töitä ei ole ollut eikä varmaan tulekaan.
Nyt alkossa jo kolmatta vuotta.. paperit vieläkin pöytälaatikossa.
Tää on ihan okei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412765Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4282316Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens212176Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau182040Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1411779Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1371709Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat221236Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,11154- 741069
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.67987