proxy päälle

miten tapahtuu

laajakaista tuli ja silloin ei asentaja laittanut proxyn kautta yhteyttä. Myyjäfirma ei osaa neuvoa, koska asia ei heille kuulu.

Miten selaimeen, vaikka Explorer, saadaan tuo proxy päälle, Soneran liittymässä siis? Yhteydet ja ehkä lisäasetukset, mutta sitten loppuu mielikuvitus.

9

18820

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lee

Moi.
      Jos välttämätä haluat proxya käyttää > Selain auki,ylhältä työkalut > internet asetukset > yhteydet välilehti > lähiverkko > Ja ruksi ruutun missä puhutaan välityspalvelimesta.Osoite on (Sonera)proxy.dial.inet.fi ja portti 800.
      Mutta tätä ei kannata käyttää,aiheutuu vain ongelmia,jos haet jotakin sivuja mitä ei sitten ole jäänyt "muistiin" välityspalvelimeen.Ajallisesti säästyy joku millisekunti..:)

• miten tapahtuu

ongelmana on pätkivä yhteys, ja ajattelin, että juuri proxyn kautta hoituva linja olisi sujuvampi, sillä sinnehän tulee isolla teholla hakemani linkki ja kotikoneella aukaisen sen siis "lähempää" kuin vaikka Ameriikasta.
        Eikö siis proxy olekaan parempi?!?
        Toisekseen, ettei tulisi koneeseen pöpöjä eikä yhteyttäni voisi seurata ihan kotiovelle saakka esimerkiksi tässä suomi24:ssa. Proxy olisi jonkinlainen "intimiteettisuoja."

Kiitos tiedoista, luulen osaavani naputella nuo luvut oikeaan paikkaan. Mutta jäinpä miettimään onkohan sittenkään viisasta...

• Lee
        miten tapahtuu kirjoitti:

ongelmana on pätkivä yhteys, ja ajattelin, että juuri proxyn kautta hoituva linja olisi sujuvampi, sillä sinnehän tulee isolla teholla hakemani linkki ja kotikoneella aukaisen sen siis "lähempää" kuin vaikka Ameriikasta.
        Toisekseen, ettei tulisi koneeseen pöpöjä eikä yhteyttäni voisi seurata ihan kotiovelle saakka esimerkiksi tässä suomi24:ssa. Proxy olisi jonkinlainen "intimiteettisuoja."

Kiitos tiedoista, luulen osaavani naputella nuo luvut oikeaan paikkaan. Mutta jäinpä miettimään onkohan sittenkään viisasta...

Jos sulla on pätkivä yhteys,onko se tarkistettu operaattorin toimesta,että ei jää linjaan? Vai onko todettu jo jotakin muuta? Voin antaa sinulle neuvon mitä itse käytän ja todennut että toimii.Eli minullakin oli jonkun sortin pätkimistä,ja koska olen ns alalla minulle annettiin neuvoa laittaa dns palvelimet kiinteäksi.Käytän tällä hetkelläkin edelleen 10.16.10.16 ja toissijaisena 10.16.11.16.Monia muitakin vaihtoehtoja löytyy.Kaikki ei toimi kaikilla.Jotakin mitä kokeilin,ei alkuunkaan pelittänyt.Eli mene lähiverkkoyhteyteen ja täppä kotaan "käytä seuraavia Dns - palvelinosoitteita.

• miten tapahtuu
        Lee kirjoitti:

Jos sulla on pätkivä yhteys,onko se tarkistettu operaattorin toimesta,että ei jää linjaan? Vai onko todettu jo jotakin muuta? Voin antaa sinulle neuvon mitä itse käytän ja todennut että toimii.Eli minullakin oli jonkun sortin pätkimistä,ja koska olen ns alalla minulle annettiin neuvoa laittaa dns palvelimet kiinteäksi.Käytän tällä hetkelläkin edelleen 10.16.10.16 ja toissijaisena 10.16.11.16.Monia muitakin vaihtoehtoja löytyy.Kaikki ei toimi kaikilla.Jotakin mitä kokeilin,ei alkuunkaan pelittänyt.Eli mene lähiverkkoyhteyteen ja täppä kotaan "käytä seuraavia Dns - palvelinosoitteita.

toivottavasti tässä on tullut infoa muillekin. Todella hyödyllistä.
        Tämä pätkiminen on mulla sellaista, että ruutua ei kestä jäädä tiiraamaan. Jos luen minuutin verran jotain uutista ja klikkaan sitten linkkiä, niin ei tapahdu mitään. Menee ehkä 20 sekkaa ennen kuin taas mennään eteenpäin. Voi jumittaa kyllä kesken klikkailuidenkin ja silloin on auttanut se, että sammutan netin ja tyhjentelen kaikki historiikit sun muut rojut.
        Kiitos neuvoista. Olette hyviä.

• Joo
        miten tapahtuu kirjoitti:

Jos vaikka on Norton ja laittaa välityspalvelimen päälle niin alkaa mahdollisesti tulla mainoksia läpi... Norton ei niitä estä ?

Silloin auttaa jonkin verran tämä http://www.vdc.fi/adblock-suomi/

Naputtele vaan ne luvut saahan ne pois käytöstä ja taas käyttöön siis aktiiviseksi parilla klikkauksella .

Minä asensin tuo proxyn tuolta IE..n kautta... Firerfoxiin hain sen sieltä ..olikohan niin helpompi ?

• Joo
        Joo kirjoitti:

Jos vaikka on Norton ja laittaa välityspalvelimen päälle niin alkaa mahdollisesti tulla mainoksia läpi... Norton ei niitä estä ?

Silloin auttaa jonkin verran tämä http://www.vdc.fi/adblock-suomi/

Naputtele vaan ne luvut saahan ne pois käytöstä ja taas käyttöön siis aktiiviseksi parilla klikkauksella .

Minä asensin tuo proxyn tuolta IE..n kautta... Firerfoxiin hain sen sieltä ..olikohan niin helpompi ?

http://www.helsinki.fi/atk/www/proxy/auth/p_kuvat/palvelin.jpg

Siihen vain oikea osoita ja portti, Soneralla se on

proxy.dial.inet.fi

portti on 800

Ja sitten Firefoxista

Tiedosto

Tuo

Ruksi vain siihen ylimpään..yhteysasetukset niin ne siirtyvät Firefoxiin.

Ja Opera seuraa IE asetuksia siis on tai ei ole päällä IE..n mukaan

Toiminnan saa testattua jos IP osoite vaihtuu vaikka Sonerallakin 80..alkuisesta 194...... alkuiseksi välityspalvelimen ollessa päällä. http://www.whatismyip.com/

• Internet asetukset
        Joo kirjoitti:

http://www.helsinki.fi/atk/www/proxy/auth/p_kuvat/palvelin.jpg

Siihen vain oikea osoita ja portti, Soneralla se on

proxy.dial.inet.fi

portti on 800

Ja sitten Firefoxista

Tiedosto

Tuo

Ruksi vain siihen ylimpään..yhteysasetukset niin ne siirtyvät Firefoxiin.

Ja Opera seuraa IE asetuksia siis on tai ei ole päällä IE..n mukaan

Toiminnan saa testattua jos IP osoite vaihtuu vaikka Sonerallakin 80..alkuisesta 194...... alkuiseksi välityspalvelimen ollessa päällä. http://www.whatismyip.com/

Yhteydet

Lähiverkko

Ja tästä http://www.helsinki.fi/atk/www/proxy/auth/p_kuvat/palvelin.jpg

• Ei toimi

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta

Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama
      Maailman menoa
      91
      7560
    2. Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?

Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä
      Maailman menoa
      122
      6305
    3. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      160
      4427
    4. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      233
      3054
    5. Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta
      Maailman menoa
      90
      2628
    6. Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut

Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh
      Maailman menoa
      32
      1918
    7. Tunnustusten lauantai

Mitä haluat sanoa kaivatullesi?
      Ikävä
      129
      1541
    8. Yhteydenotto

Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?
      Ikävä
      197
      1524
    9. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontohommista?

Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille? Tätä ei tv:ssä: Susanna Laine paljastaa, mikä yksi asia hermostuttaa Farmi-kuvauk
      Tv-sarjat
      21
      772
    10. "Suomen Gossip Girl" Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen

Onnea, Jannica! Jannica Nordberg voitti Farmi Suomen ja 30 000 euroa. Nordberg kutsuu itseään Suomen Gossip Girliksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      713
    Aihe