Olimme 2 viikoa Kanarialla ja hoivasimme hotellialueen kissaa,joka näytti siistiltä ja oli mitä hurmaavin ja fiksuin kissa,oikein tilkkutäkki sekameteli.
Syötimme,silittelimme ja olimme varovaisia kuitenkin ettei olisi tullut mitään jälkimaininkeja itselle.
Nyt kuitenkin olemme poteneet epämääräisiä oireita reissun jälkeen,silmätulehduksen muodossa,vatsakramppeja,ripulia yms.
Joimme pullotettua vettä ja olimme varovaisia noin yleisesti,eläen kyllä ihan normaalisti.Olemme myös matkustelleet paljon joten tiedämme terveykriteerit vieraissa maissa.
Tuli vaan mieleen tää kissa,olisko siitä mahdollisesti voitu saada jotain?
Tuntisiko joku kissojen tauteja,olen kuullut kissojen aids`´ista,toxoplasmoosista jne.
Kulkukissan taudit?
5
4222
Vastaukset
- että..
varmaksi en osaa sanoa, koska en mikään asiantuntija ole, mutta luulenpa että vaivanne tulivat aivan muualta kuin kissan kautta. käsittääkseni kissoista harvemmin mitään ihmisiin tarttuu.
- turistiripulia
teillä,meillä on kärsitty samoista oireista monesti viikkotolkulla,ilman että ois oltu kissojen kanssa tekemisissä,ja kissojen kanssakin on joissain maissa oltu tekemisissä mutta ei ole mitään seurannut,joten uskoisin että menee omalla painollaan ja ehkä silmätulehdus lääkityksellä menee ohi.
- Sae
kissasta ihmiseen, joitakin harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Toksoplasmoosi voi tarttua mutta itsensä tartuttamiseksi pitäisi syödä pari päivää vanhaa kissan kakkaa, eli taudin saa helpommin vaikka raa'asta lihasta tai multaisista kasviksista.
Jos kissa oli hyväkuntoisen näköinen ja oloinen, se tuskin on tartuttanut teitä. Ripuli olisi teoriassa voinut tulla kissan välityksellä mutta oireet olisivat tulleet parin päivän sisällä. - -----
kissojen aids, eli FIP, ei ole zoonoosi. eli se ei voi tarttua ihmiseen. FIP on nimenomaan kissojen immuunikato tauti, ihmisillä vastaava on aids.
toksoplasmoosi taas tarttuu ulosteen välityksellä. Ja se on parhaimmillaan ulosteessa joka on ollut kolme päivää ilman kanssa kosketuksissa. tämän jälkeen ihmisen olisi syötävä ulostetta, ja sitten vasta toksoplasmoosi voi tarttua kissasta ihmiseen.
itse olen aina ulkomailla käydessäni ottanut tehtäväkseni helliä kulkukissoja. italiassa oli kissoja kujalla joille vein ruokaa, puolassa myös. unkarissa kolme kissaa, joista yksi pentu, oli hoidokkejani. nimesin jopa ne! :) virossa aikoinaan oli paljon katukissoja, ja niitäkin tuli usein syötettyä.
Minulle ei tullut minkääläisia oireita taikka pahoinvointia näillä matkoilla. Mutta jos olisi tullut, olisin epäillyt ruokaa mitä itse söin. - -----
tajusin juuri virheeni. elikä FIP ei ole kissojen aids, FIP on vatsakalvon tulehdus, mutta myöskin kissojen tauti.
Kissojen aids taas on FIV.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832