vauvan saaminen vaikeaa

nainen

olisin kysynyt teiltä viisaammilta,että onko se ovulaatio 14 päivää ennen menkkoja????????
sitten viel kysyisin,että kun spermat ovat sängyssäkin,mikä mahdollisuus on et ne ovat myös sisälläni???????

11

2233

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jenna

niin, että yleensä ovulaatio lasketaan menkkojen ensimmäisestä oäivästä eteenpäin, eli siis ensimmäinen vuotopäivä on kierron ensimmäinen päivä ja keskimääräinen ovulaatiopäivä on kierron 14.pv. Hedelmällisimmillään nainen on yleensä kierron 10.-17.pv. Mutta ovulaatio siis tapahtuu yleensä kierron 14.pv. Kaikkein helpoimmalla pääset, kun ostat apteekista/hyvin varustetusta "marketista" ovulaatiotestejä. Testi tehdään samalla tavalla kuin raskaustestikin. Testipaketissa pitäisi olla tarkemmat käyttöohjeet.. Luin jostain vauvalehestä tms. että hyvä tapa rakastellessa (lähetyssaarnaaja) on nostaa tyynyllä lantiota yhdynnän ajaksi (tuntuu muuten hyvältä...) ja yhdynnän jälkeen pitää lantio tyynyllä nostettuna jonku aikaa, jotta sperma valuisi "alemmas". Hyvä on kuulema myös yhdynnän jälkeen levähtää (sängyssä) n.20min ja sen jälkeen vasta kömpiä pesulle. Näin, jotta siittiöt saavat enemmän aikaa "matkaansa". Tämä on hyödyksi etenkin silloin, jos siittiöt ovat hitaasti liikkuvia.. Toki on myös mahdollista tulla raskaaksi ilman mitään "jippoja", mutta.. Se nyt on niin monen yhtäaikaisen tapahtuman summa.. Toivottavasti vastauksesta on sinulle/teille edes jonkinlaista apua.. :) Onnea yritykseen!!! :)

• -V-

Siis pitääkö todellakin paikkansa tuo, että pesulle ei saisi mennä heti yhdynnän jälkeen?! Olen kyllä kuullu ton jutun ennenki, mut en oo sitä ikinä uskonu ja muutkin on sen kyllä pilaks maininnu... Ja aikas hölmöltä toi kyllä kuullostaa!

• jenna
        -V- kirjoitti:

Siis pitääkö todellakin paikkansa tuo, että pesulle ei saisi mennä heti yhdynnän jälkeen?! Olen kyllä kuullu ton jutun ennenki, mut en oo sitä ikinä uskonu ja muutkin on sen kyllä pilaks maininnu... Ja aikas hölmöltä toi kyllä kuullostaa!

se pitää paikkansa.. Kun nouset ylös niin sperma valuu pois.

• -V-
        jenna kirjoitti:

se pitää paikkansa.. Kun nouset ylös niin sperma valuu pois.

...tosta jutusta Vauva-lehdestä. Kyllähän ne niin sielläkin väittää. Tosin eihän toi nyt voi olla mikään edellytys raskaaks tulolle! Mitä vahinkoja jotkut raskaudet enää olis, jos nainen yhdynnän jälkeen makoilee puol tuntia sängyssä tyyny lantion alla?! Siis eiköhän sitä raskaaks voi tulla ihan ilman mitään "poppakonsteja"...

• jenna
        -V- kirjoitti:

...tosta jutusta Vauva-lehdestä. Kyllähän ne niin sielläkin väittää. Tosin eihän toi nyt voi olla mikään edellytys raskaaks tulolle! Mitä vahinkoja jotkut raskaudet enää olis, jos nainen yhdynnän jälkeen makoilee puol tuntia sängyssä tyyny lantion alla?! Siis eiköhän sitä raskaaks voi tulla ihan ilman mitään "poppakonsteja"...

..niin, että se ei todellakaan ole edellytys kenellekään! Ja niiden joille raskaaksi tuleminen on helppo juttu, on ehkä hieman hankalaa kuvitella itsensä samaan tilanteeseen kuin ihmisten , jotka oikeasti kärsivät lapsettomuudesta. Jokainen uskokoon mitä haluaa! En väitäkään, että kaikissa tapauksissa nainen makoilee puolta tuntia sängyssä tyyny lantion alla. En tarkalleen väitä kenenkään välttämättä niin tekevän, mutta väitän, että joissakin tapauksissa tästä voi olla apua!!! Siis.. Aivan, kyllä raskaaksi voi tulla ilman "poppakonstejakin", siis toiset voivat ja toiset eivät.. Niin se vaan on. En ole väittänytkään, ettei vahinkoja satu! Niitäkin kuulee kyllä tapahtuvan ,mutta ei ole kyllä käynyt mielessäkään kysyä, että "makoilitko puoli tuntia tyyny lantiosi alla, että tulit raskaaksi?" Herranen aika! Eihän se sitten ois enää ees vahinko, vaan suunniteltu juttu!!! Mikä sulla oikeen oli ideana? Jos sinulla on helppoa tulla raskaaksi ja et usko moisiin "poppakonsteihin" niin se on sinun asiasi. Minä uskon ja se on minun asiani! Ja kun asiasta lehessäkin kirjotetaan, niin kyllä siihen uskovat muutkin kuin minä!!!

• -V-
        jenna kirjoitti:

..niin, että se ei todellakaan ole edellytys kenellekään! Ja niiden joille raskaaksi tuleminen on helppo juttu, on ehkä hieman hankalaa kuvitella itsensä samaan tilanteeseen kuin ihmisten , jotka oikeasti kärsivät lapsettomuudesta. Jokainen uskokoon mitä haluaa! En väitäkään, että kaikissa tapauksissa nainen makoilee puolta tuntia sängyssä tyyny lantion alla. En tarkalleen väitä kenenkään välttämättä niin tekevän, mutta väitän, että joissakin tapauksissa tästä voi olla apua!!! Siis.. Aivan, kyllä raskaaksi voi tulla ilman "poppakonstejakin", siis toiset voivat ja toiset eivät.. Niin se vaan on. En ole väittänytkään, ettei vahinkoja satu! Niitäkin kuulee kyllä tapahtuvan ,mutta ei ole kyllä käynyt mielessäkään kysyä, että "makoilitko puoli tuntia tyyny lantiosi alla, että tulit raskaaksi?" Herranen aika! Eihän se sitten ois enää ees vahinko, vaan suunniteltu juttu!!! Mikä sulla oikeen oli ideana? Jos sinulla on helppoa tulla raskaaksi ja et usko moisiin "poppakonsteihin" niin se on sinun asiasi. Minä uskon ja se on minun asiani! Ja kun asiasta lehessäkin kirjotetaan, niin kyllä siihen uskovat muutkin kuin minä!!!

...rauhotuppas vähän! Ymmärsit nyt mun viestini väärin. Ei ollu tarkotus alkaa kumoomaan sun sanojas tai edes vähätellä niitä. Totesin vaan, ettei toi nyt voi olla ainoo tapa tulla raskaaks! Ja kyllähän mäkin joihinki poppakonsteihin uskon, myös tohon tyynyjuttuun nyt kun luin siitä lehdestä ja kaikkee. Mut kun kaikki ei niitä tarvi ja on hyvä ettei kenellekään tuu sitä käsitystä, et lapsenteko on "vähintäänkin" noin vaikeeta. Joillekin se on helppoa, joillekin vaikeeta, joillekin erittäin vaikeeta ja joillekin mahdotonta! (Ja mulle se nyt ei ainakaan oo mitään liian helppoo ollu. Vaikee sanoo vielä, ku oon ollu ilman pillereitä niin vähän aikaa). Mut ei siis ollu tarkotus saada sua (tai ketään muutaka) hermostumaan...

• Lätty
        -V- kirjoitti:

...rauhotuppas vähän! Ymmärsit nyt mun viestini väärin. Ei ollu tarkotus alkaa kumoomaan sun sanojas tai edes vähätellä niitä. Totesin vaan, ettei toi nyt voi olla ainoo tapa tulla raskaaks! Ja kyllähän mäkin joihinki poppakonsteihin uskon, myös tohon tyynyjuttuun nyt kun luin siitä lehdestä ja kaikkee. Mut kun kaikki ei niitä tarvi ja on hyvä ettei kenellekään tuu sitä käsitystä, et lapsenteko on "vähintäänkin" noin vaikeeta. Joillekin se on helppoa, joillekin vaikeeta, joillekin erittäin vaikeeta ja joillekin mahdotonta! (Ja mulle se nyt ei ainakaan oo mitään liian helppoo ollu. Vaikee sanoo vielä, ku oon ollu ilman pillereitä niin vähän aikaa). Mut ei siis ollu tarkotus saada sua (tai ketään muutaka) hermostumaan...

Osoitteessa

http://groups.msn.com/lapsettomuus

Siellä on kokeiltu kaikki poppakonstit tyynyt pyllyn alle pistämisestä päällä seisomiseen ja eipä vaan raskautta kuulu, jotenka nuo ohjeet eivät taida ihan jokaisen kohdalla pitää paikkaansa!!! :D:D:D

• m2b

Jos kierto on 28 päivää, voit laskea oviksen kumpaan suuntaan tahansa. Jos kierto on eri mittainen, laske oviksen olevan 14 päivää ennen menkkoja. Aika ovulaatiosta vuodon alkuun on aina vakio 2 viikkoa. "Hedelmätön" jakso kuukautisten alusta ovikseen muodostuu pidemmän kierron omaavilla pidemmäksi.

• kokenut

Ei tuo nyt ihan noin suoraviivaista ole! On olemassa myös ns. ylimääräisiä ovulaatioita (eli munasolu saattaa irrota yhden kierron aikana useamman kerran) eikä niiden suhde kuukautisiin ole ollenkaan selvä. Mutta raskaaksi sellaisesta ylimääräisestä ovulaatiosta saattaa kyllä tulla.

• nainen
        kokenut kirjoitti:

Ei tuo nyt ihan noin suoraviivaista ole! On olemassa myös ns. ylimääräisiä ovulaatioita (eli munasolu saattaa irrota yhden kierron aikana useamman kerran) eikä niiden suhde kuukautisiin ole ollenkaan selvä. Mutta raskaaksi sellaisesta ylimääräisestä ovulaatiosta saattaa kyllä tulla.

kiitän kaikki tasapuolisesti, jotka vastasivat mulle.nyt mulla on hiukan parempi käsitys oviksesta.

• blümchen

Jos todella haluat vauvan, etkä jaksa odotella, ala seuraamaan kiertoasi: opi tunnistamaan ovislimat, hanki ovistikkuja ovulaation määrittämiseksi ja "bingoa" ennen ja oviksen aikana. Näin vältät pahan mielen ja turhat arvailut oviksesta, jokainen kun meistä on yksilöllinen.
      Käy katsomassa sivua http://kuumeilijat.no-ip.info/ jossa on paljon vinkkejä vauvantekoon :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      60
      3186
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2974
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2862
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2668
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2558
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2540
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2301
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2188
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2082
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2078
    Aihe