Halutaan Kreikkaan Toukokuussa, lähdetään pikaisesti ja tarvitaan lämpöä ja leppoisuutta, suositelkaa jotain kohdetta!
Toukokuussa
9
3149
Vastaukset
- Aina varma valinta
Kreeta on aina varma kohde, toukokuussakin jo mukavan lämmin kun on Kreikan saarista eteläisimpiä.
On tuolla vaan tullut käydyksi niin usein, että itse menen toukokuussa Ateenaan ja katselen, josko sieltä lähtisi saarille tai katselisi vaihteeksi mannerta. On nuo Ateenan lennot nyt ostettuina halvempia kuin koskaan ennen ... - nannuliini
suosittelen lämpimästi kreetalle menoa. me oltiin siellä viimeksi plataniaksessa. oikein mukava paikka. hanian kaupunki on lähellä ja paikka on muutenkin ihana.
- Haniassa
Suurin osa porukasta ei ole muualla käynytkään kuin Kreetan Plataniaksessa. Ja sitähän sitten pitää suositella muillekin...
Kreetalla asuvat Kreikan hämäläiset, muilla saarilla on mukavammat ihmiset. - riittää!
Haniassa kirjoitti:
Suurin osa porukasta ei ole muualla käynytkään kuin Kreetan Plataniaksessa. Ja sitähän sitten pitää suositella muillekin...
Kreetalla asuvat Kreikan hämäläiset, muilla saarilla on mukavammat ihmiset.Kreeta on mitä suurimmassa määrin omatoimimatkailijallekin sopiva kohde. Muutamaksi viikoksi riittää hyvin koluttavaa pienissä kylissä, joita toki sisäsaarella riittää. Kreetalaiset ovat kyllä mielestäni hyvinkin ystävällisiä, mutta turistikohteissa kuten Plataniaksessa jatkuva kiire ja ryysis näkyy kyllä paikallisten ihmisten välinpitämättömänä suhtautumisena.
Itse olen tavannut ottaa toukokussa halvimman äkkilähdön, usein Kreetalle, Plataniakseenkin ja melkeinpä samantien paikalle saavuttuani vuokrannut kaksipyöräisen, jotta turistirysän pölyt on saanut tuuletettua jaloistaan! Onhan tuota tosiaan eräskin viikko tullut saaren sisäosiakin kolutuksi. Kyllä Kreeta on saarista monipuolisin, vaikka itsekin ensi kesäksi suunnittelen taas reppureissua Ateenasta käsin johonkin ei_paketti -kohteeseen.
Muuten olen kyllä samaa mieltä, että Platanias ei tosiaankaan ole mikään kovin edustava paikka, jos edes jotain paikallista tunnelmaa Kreikasta hakee. Eikä Haniakaan, sataman aluetta ja sen liepeillä olevia pikkukujia lukuunottamatta se on suorastaan ruma kaupunki! Mutta onpahan hyvät hiekkarannat Plataniaksesta melkein Haniaan saakka.
Olen ottanut äkkilähdön toukokuussa Pargaan ja Skiathoksen saarelle. Molemmissa riitti lämpöä, muutenkin oli mukavaa kun ruuhkista ei ollut vielä tietoakaan. Kannattaa seurata tarjouksia, toukokuussa on yleensä paljon valinnanvaraa.
- mulle
Kreeta (kerta molemmissa päissä saarta), Kos, Kalimnos, Leros, Nissiros, Patmos, Rodos, Skiathos, Skopelos, Samos, Siros, Naxos, Paros, Egina, Poros, Idra, Thassos, Karpathos... unohtuikohan joku... No lisäksi joissain on tullut poikettua vain satamassa, joten niistä nyt ei mitään kuvaa saanut.
Siinä käymäni saaret ja kaikkia voin suositella. En minä aikanaan voi niitä mihinkään järjestykseen laittaa.
Olen sitä mieltä, että ekalla kerralla vain menee ihan mihin tahansa ja siitä alkaa sitten laajentamaan muualle, kun maa tulee tutuksi.
- -elina-
En ole aikaisemmin Rodoksella käynyt mutta nyt ollaan toukokuun lopussa sinne suuntaamassa. Rodosta ajattelin sinullekkin suositella :)Toukokuussa on jo ihan mukavan lämmintä päivisin 24-25 astetta, turisteja ei kuulemma ole vielä niin paljoa liikkeellä eikä paikallisilla ihmisillä ole vielä silloin havaittavissa "turistiväsymystä". Itse olen menossa Ixiaan, joka on pienempi ja rauhallisempi paikka Rodoksen kaupungin vieressä.
Kreikassa nyt voi mennä minne vaan,lämpöä riittää jo siihen aikaan ja niistä niin kutsutuista turistirysistäkin(Rodos,Kreeta,Kos)löytyy rauhallisempiakin paikkoja.Jos todella rauhaa haluaa,voi mennä vaikka mantereelle Loutrakiin.Ihan pikkuinen paikka,lähellä on kuitenkin isompi Korintin kaupunki ja Loutrakista tehdään myös retkiä Ateenaan.Myöskin Parga on mukava pikku paikka,josta pääsee laivalla hienolle Korfun saarelle!
Noista turistirysistä suosittelen Kreetaa,mutta en todellakaan Plataniasta.Rethymnonkin on parempi tai sitten vielä rauhallisempi Agia Pelagia.Kreetan saarella on kuitenkin tosi paljon nähtävää,kun lähtee sisämaahan tutustumaan niihin aitoihin kreetalaiskyliin ja hienoihin maisemiin.- Potsie_Duck
Manner-Kreikka on todellakin kaunista seutua, mutta toukokuussa saarilla (Rhodos,Kreeta,Kos)
on vielä varmemmin lämmintä. Esimerkiksi kaksi vuotta sitten kun olimme lokakuussa Kosilla, ei siellä ollut satanut kertaakaan huhtikuun jälkeen (paikallisten mukaan).
Kos on pienempi kuin Rhodos, joten suosittelisin toukokuussa ennemmin Rhodosta. Toukokuu on varmasti samanlaista aikaa kun lokakuu ja siten varsin hiljaista vielä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833970
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t342983Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä992243Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?301930- 311770
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian231762Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell571699Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271537Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91497- 281491