äiti ei hyväksy minua

tytär38

Minun äitini ei hyväksy minua sellaisena kuin olen.Äitini sanoo minua lihavaksi,vaikka minä en ole lihava,sillä syön terveellisetä ja kevyttä ruokaa ja pidän kunnostani huolta sillä harrastan liikuntaa päivittäin.Sanoisin itsestäni että minä muuttunut naiseksi ja siksi äidin on vaikea sulattaa sitä että näkee minussa naisen ja en ole enää pikkutyttö jonka äitini haluaisi nähdä minussa.
Olen sanonut äidilleni että minä en ole lihava ja hyväksyn itseni sellaisena kuin olen.

Äidin moittiminen on jatkunut vuosia minun lihavuudestani ja minä inhoan itseäni ja minua masentaa kun oma äiti ei hyväksy minua.

6

1467

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lihavuudesta ja laihuudesta

      Siis jos olisit lihava niin moittiminen ei autaisi siis se että esitetään ongelmia eikä ratkaisuja.

      Olisiko äidillä jokin väärä käsitys lihavuudesta ja laihuudesta. Siispä äitisi kammoksuu lihavuutta ylipäätään ja ihannoi sairallollista laihuutta. Ehkä on kärsinyt paino-ongelmista tai kärsii parhaillaan. Onko äidilläsi ollut suuria kärsimyksiä muutamista kiloistaan ja pelkää että sinun elämäsi menee myös piloille siitä jos on muutama kilo liikaa.

      Äidilläsi on nyt ilmeisesti ongelmia omien painoasioiden kanssa. Äidilläsi on myös ongelmia kun ei hyväksy sinua sellaisena kuin olet. Täytyyhän sinun saada olla oma ittesi et voi elää elämääsi niin että miellytät muita. Eikä äitikään voi elämääsi sinun kautta. Jos hän olisi joskus halunut olla esim. menestyvä niin ei voi sitä sinulta vaatia.

      Jos elät terveellisesti liikut ja syöt hyvin monipuolisesti ja sinulla on sellainen paino jossa on hyvä olla. Niin älä huolehdi.

      Mistä tollainen nälvinen johtuu ? Onko vain kysymyksessä jokin muu asia. Onko äitisi sinulle kateellinen tai katkera. Harmittaako sitä, että olet mahdollisesti nuori, nätti ja naisellinen.

      Ehkä voisit kertoa äidille siitä että sinun syyttely ja haukkuminen vaikuttaa hyvin negatiivisesti sinun itsetuntoosi.

    • omaa pahaa oloaan?

      Vaikuttaisi siltä. Jokainen vanhempi rakastaa lapsiaan ovat he minkä kokoisia tai näköisiä tahansa. Huolissaan tietysti voivat olla, jos oikeasti on liikalihavuutta, mitä ilmeiseti sinun tapauksessasi ei kuitenkaan ole, sillä terveys kärsii,jos näin on.

      Jos et pysty keskustelemaan äitisi kanssa, niin yritä jutella jonkun muun ,esim.äitisi hyvin tuntevan ihmisen kanssa, esim.jos hänellä on sisko tai veli ja yritä selvittää miksi äitisi on sinua kohtaan negatiivinen. Ehkä kaikki vielä selviää ja ainakin itse voit hyväksyä itsesi, kunhan vain saat selville, että syy ei ole sinun, vaikka äitisi kuinka sinua moittisi. Voihan olla kyse äiti ja tytäs tunteista,jostka ovat ehkä jääneet äidiltäsi käsittelemättä aikanaan.

    • kuulostaa mun äidiltä :(

      "Mulla" on ihan sama ongelma. Äidin haukkujen takia olen yrittänyt 4 kertaa itsemurhaa, 2 niistä ala-asteella ja yksi yläasteella. En ikinä saanut vietyä yritystä loppuun asti, koska pelkäsin että kun äidiltä puuttuisi syntipukki, hän kohdistaisi haukkunsa sisaruksiini. En halunnut heidän kärsivän, joten kärsin itse.

      Viimeisin yritys oli tässä ennen joulua... :( Sama huuto, olet lihava, olet laiska, et tee tarpeeksi kotihommia (mutsi ei ole koskenutkaan kotihommiin sen jälkeen kun täytin 15, minä teen päivittäin perheelle ruuan, pesen vessan ja kylpyhuoneen, silitän ja pyykkään, imuroin ja pyyhin pölyt ja lattiat viikottain vaikka kävin lukiota ja vielä syksyllä amk:ta ja 2-3 krt viikossa töissä). Tietenkään en aina jaksa yksin tätä kaikkea tehdä, ja siitä vasta elämä nouseekin.

      Ennen joulua 4. itsemurhan partaalla totesin että olen jumalauta sietänyt 19 vuotta sitä että mutsi haluaa vain satuttaa mua ja purkaa huonon olonsa muhun. En tiedä mikä häntä vaivaa, kai sairas ihminen. Olen lapsesta asti tiennyt että äiti on vihannut minua.

      Nyt päätin tehdä toisin. Keskeytin koulun ja sain töitä, maaliskuussa saan oman kämpän. Mitä siitä että koulu keskeytyy, tämä on minun elämäni ja päätän etten halua itsemurhaa vaan onnellisen elämän ilman mutsiani.

      Tiedän miltä susta tuntuu, tsemppiä sinne!!! Vika ei ole sussa, mulla ainakin kesti 17 vuotta tajuta se. En tiedä minkä ikäinen olet, jos asut vanhemmillasi niin jos mahdollista, yritä päästä kämpästä ulos mahd. nopeasti, ettei sun äitis ajais käytöksellään sua itsetuhoisuuteen. Jos et pysty muuttamaan, käy ainakin kunnialla koulut loppuun niin että olet valmis kun aika koittaa. Puhu jonkun kanssa, itse en olisi jaksanut näitä viimeisiä vuosia ilman kaveria jolle jutella.

      Jos äitisi ei hyväksy sinua nyt, eikä ole ennenkään hyväksynyt, minun on ikävä kyllä sanottava, ettei hän tule ikinä hyväksymäänkään. Hän saattaa hetkittäin olla ihana äiti, joka sanoo rakastavansa sinua, mutta heti vieraskoreuden kadottua hän haukkuu sinut lyttyyn pahemmin kuin ennen. Yritä päästä irti masennuksesta. Et voi saada äitiäsi rakastamaan sinua, voit vain yrittää sietää ajatusta että kaikki ihmiset eivät tule toimeen keskenään. Älä inhoa itseäsi. Tiedän 100% mitä käyt läpi, itse olen mennyt tuon helvetin läpi.

      Itse aion katkaista välit kokonaan äitiini kunhan saan tavarat ulos vanhempieni kämpästä.

    • mun äiti ;__;

      Mä en ite oikein tiä onko mun ''äitini'' samanlainen kun teidän, mutta se ei kuitenkaan rakasta mua. Se kyl sanoo raikastavansa mua, mut se ei varmaankaan tarkota sitä.
      oon vasta 14, mut tekee kipeetä kuunnella mitä se sanoo mulle. En uskalla tehä mitään yksin tai lähtee mihinkään kun äiti kuitenkin kieltää sen. Äiti on TOSI kireä, aina :( .

      Asun siis vanhemmillani ja odotan nyt jo kovasti pääsyä omaan kotiin.
      Silloin saisin olla rauhassa ilman äitini määräyksiä. Ja oma elämäni alkaa siitä.
      Saan tehdä kaikkea, olisin vapaa kuin taivaan lintu. :)

      Niin ei kuitenkaan ole!
      Äiti määrää mua kun viimeistä päivää. Vaikka en ole töissä,
      tai tee muutenkaan hirveästi kotihommia NIIN EIHÄN LASTA OLE TEHTY KOTIORJAKSI!

      Lapsen kuuluisi elää normaali ja rakastavainen elämä, jossa tuntee olonsa turvalliseksi ilman huutoa ja muuta väkivaltaisuutta.
      Minulla se ei kuitenkaan ole niin. En vain jaksa kuunnella kun äiti huutaa minulle.


      Ps: Kertokaa omsta kokemksistanne jos teillä tällaisia sattuu olemaan :(

    • Anonyymi

      Minun äitini on juuri erimieltä minun äitini mielestä minun pitäisi muuttua naisellisemmaksi että en olisi tämmöinen pikkutyttö enää hän kieltää minulta videopelien pelaamisen vaikka tietää että olen todella kiinnostunut niistä ja olen kuulemma liian poikamainen en oikeasti tiedä mitä tehdä juuri tuli riitaa juhlavaatteista kun halusin poikien puolelta kauluspaidan ja äitini tottakai rupesi raivoamaan siitä että koska olen tyttö minun pitää käyttää tytöille tarkoitettuja vaatteita mutta en minä tykkää niistä kaikkia maailman napapaitoja ja farkkuja niin että ylettyy rintoihin asti tämä on nii ärsyttävää äoto haluaisi minusta "normaalin" tytön joka kiinnostuu meikestä yms. Saattaa johtua siitä kun isosiskoni huomasi olevansa transpoika niin äitini ei halua minusta samanlaista ei äitilläni mitään trans sukupuolisia vastaan ole mutta kai hän haluaisi minusta semmoisen massan mukana kulkevan "normaalin" tytön

      Olkaa kilttejä ja auttakaa jos jaksoit lukea niin kiitos varmaan kyllä ärsyttävää lukea kun en pisteitä jaksanut laittaa mutta auttakaa jooko

    • Anonyymi

      Mun äiti huuta mulle

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      305
      3408
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1629
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1379
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1260
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1230
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      45
      1161
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1127
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      168
      1078
    Aihe