no kun monet ihmettelee ja varsinkin jos on ostanur ekan bemarin niin säikytään pieniä öljyläikkiä.
nythän on näin vaikka bemmeri on paras auto niin lähes jokainen ohjus tiputtelee öljyä yli 200tkm ajettuna joskus aikaisemminkin.
mutta täytyy hoksata se että ei se oikeasti paljon tiputa.
sillä mulla esim ollu 5 eri bmw ajettu välillä 45tkm -245tkm.
ainoastaan tämä 45tkm ajettui oli kuiva altansa.
lopuissa on ollut kotipihalla aina pieniä läiskiä.
mutta idea on se että siitä ei kannata hermoilla vaan se on bemmareiden tiivistevalmistajien pikku vika vuodesta toiseen, ja se ei menoa haittaa.....
esim nykyinen autokin bmw 530d merkkaa reviirin, itekin oon ihmetelly mutta ei tarvi kuitenkaan öljyy lisäillä edes pitkään aikaan.
eli jos ylärajalla niin ajaa noin 10000 km kun on kulunut edes 1/3 öljystä ja vasta sit tarvii lisätä
musta tuntuu että kaikki lähes kaikki bemmerit kusee allensa vähän, ja siitä ei kannata ressata, aina tankatessa katsoo vain öljyt.
mutta ainahan on tietenkin vaarana etytä öljyt katoo ja sattuu oleen se yksilö alla joka leikkaa kiinni ja on paska.... eli noin 6 tapaus sadasta bemarista.
mutta jos tätä pelkää niin kannattaa vaihtaa merkkiä, ei silti stuka lentäjät ovat rohkeita ja pelottomia.... miksei mekin bemmeri kuskit.
öljyn tiputtaja bmw
15
7190
Vastaukset
- ottaa
lääkeesi ja mennä nukkumaan...
- ArmanZ
...asiaa. Mutta niin ne tosin tekevät muutkin autot, joten ei hätää. Omasta E39:stä meni aikoinaan kansipahvit, joten voi ne tiivisteet mennä tosin muualtakin. Kilometrejä tuolloin vasta noin 45 000.
- todellakin
Luultavasti itselläsi oli hauskaa tuota sepustusta keskaripöhnässä tai liimahuuruissa tavaillessasi. Lukijat tuskin ovat samaa mieltä. Melko luokatonta tekstiä kaikin puolin. Ja et selvästikään ole koskaan omistanut bmw:tä.
- aloittaja
ite oot hinari....
kyllähän mulla jumalan nimeen on ollut useakin bemari, mutta ei koskaan brand newtä.
en oo kateellinen kekkekkään, ja vaikka olisinkin tuskin sitä täällä bemaripalstoilla leikkaisin omaa oksaani.
mutta vittu ainakin tietääkseni öljyn luruttelu on bemarn pikku tuttavuuksia, muta ennemmin otan öljyä luruttavan bemun kuin kuivan ladan. - hep
aloittaja kirjoitti:
ite oot hinari....
kyllähän mulla jumalan nimeen on ollut useakin bemari, mutta ei koskaan brand newtä.
en oo kateellinen kekkekkään, ja vaikka olisinkin tuskin sitä täällä bemaripalstoilla leikkaisin omaa oksaani.
mutta vittu ainakin tietääkseni öljyn luruttelu on bemarn pikku tuttavuuksia, muta ennemmin otan öljyä luruttavan bemun kuin kuivan ladan.Sellainen auto kun omistajakin, eli lorottelee kintuille.
- jos totta puhuu?
Voihan sen asian tunnustaa, jos se niin on. Tosiasioiden hyväksyminen voisi helpottaa sinunkin elämääsi. Eli jos siellä parkkipaikalla on autos alla läiskä, se ei olekaan välttämättä sen edellisen asukkaan tojotasta.
- mie vuan
jos totta puhuu? kirjoitti:
Voihan sen asian tunnustaa, jos se niin on. Tosiasioiden hyväksyminen voisi helpottaa sinunkin elämääsi. Eli jos siellä parkkipaikalla on autos alla läiskä, se ei olekaan välttämättä sen edellisen asukkaan tojotasta.
VOI valuttaa öljyä. Siis ihan mikä tahansa, mutta bemut eivät niitä ole. Huoltovälillä 22tkm-27tkm ei öljyn pinta tipu mittätikussa silmin nähtävästi ollenkaan ja kone on täysin kuiva ulkopinnoiltaan. Joten niitä "totuuksia" kuulee näillä palstoilla aika usein ja lähes poikeuksetta ne ovat täyttä puppua. Kaverin luona BMW-huollossa tulee käytyä aika usein ja onpa tullu kurkittua sinne alle useammastikin ja enpä muista nähneeni yhtään märkää/tiputtelevaa konetta... Mutta totta kai "keskustelun" avaaja tietää enemmän....:)
- ala höpisemään
mie vuan kirjoitti:
VOI valuttaa öljyä. Siis ihan mikä tahansa, mutta bemut eivät niitä ole. Huoltovälillä 22tkm-27tkm ei öljyn pinta tipu mittätikussa silmin nähtävästi ollenkaan ja kone on täysin kuiva ulkopinnoiltaan. Joten niitä "totuuksia" kuulee näillä palstoilla aika usein ja lähes poikeuksetta ne ovat täyttä puppua. Kaverin luona BMW-huollossa tulee käytyä aika usein ja onpa tullu kurkittua sinne alle useammastikin ja enpä muista nähneeni yhtään märkää/tiputtelevaa konetta... Mutta totta kai "keskustelun" avaaja tietää enemmän....:)
taas kun et tiedä lueppa tämä http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=564&posting=22000000013140010 ja samasta aiheesta löytyy tietoa muualtakin. Jos bemari ei kuluta öljyä syömällä niin sitten vuotamalla, sanoi eräs huoltomies.
- kirjoitin7
mie vuan kirjoitti:
VOI valuttaa öljyä. Siis ihan mikä tahansa, mutta bemut eivät niitä ole. Huoltovälillä 22tkm-27tkm ei öljyn pinta tipu mittätikussa silmin nähtävästi ollenkaan ja kone on täysin kuiva ulkopinnoiltaan. Joten niitä "totuuksia" kuulee näillä palstoilla aika usein ja lähes poikeuksetta ne ovat täyttä puppua. Kaverin luona BMW-huollossa tulee käytyä aika usein ja onpa tullu kurkittua sinne alle useammastikin ja enpä muista nähneeni yhtään märkää/tiputtelevaa konetta... Mutta totta kai "keskustelun" avaaja tietää enemmän....:)
vahingossa väärän jutun tarkotin siis tätä. Tuulilasi 4 /99 Bemarin ostajan on syytä tarkistaa auto huolellisesti. Kuorten sisällä voi piillä kalliita korjauskohteita. Vanhat moottorit voivat savuttaa, yleensä se johtuu venttiilinohjainten tiivistekumien kovettumisesta ja kulumisesta. Tällaisen savutuksen näkee parhaiten perässä ajava, sillä eniten moottori tuprauttaa sinistä savua moottorijarrutuksen alkaessa. Moottori saattaa kuluttaa öljyä myös vuotamalla niin ylä kuin alapuoleltakin. Yleisemmin moottorin öljyvuoto tulee öljypohjan tiivisteestä, jos moottori on juuri pesty se on ehkä tehty vuotojen piilotustarkoituksella. Bemarin neloskoneissa 88-93 on yksi paha akilleen kantapää. Se on M40 moottorisarjassa käytetty hammashihnakäyttöinen jakopää. Sen laatua kuvaa parhaiten erään autoliikeketjun vakiomääräys. Kun tällainen auto tulee vaihdossa pihalle, se hinataan, ei ajeta, heti korjaamoon jossa jakohihna kiristimineen vaihdetaan. vasta sitten moottorin saa käynnistää, vaihtotyö on hankala ja vaatii erikoistyökaluja ja osaamista. Virallinen vaihtoväli on vain 40000 km aina hihna ei kestä sitäkään. Jarrulevyjen suoruus on hyvä tarkistaa koejarruttamalla. Öljyvuotoja voi olla myös voimansiirron puolella. Varsinkin vaihteiston takapään tiivisteen pitävyyttä on syytä kurkistaa. Myös vetoakselin huulitiiviste saattaa päästää öljyä pihalle. Vetoakseleiden suojakumien kunto on aina syytä tarkistaa. Iskunvaimentimet ovat bemarin heikko kohta. Ne kuluvat uusittavaan kuntoon normaalia nopeammin ja niiden kiinnityskohdat väljistyvät. Iskunvaimentimista kannattaa katsoa myös nestevuodot ja kuulostella niistä lähtevää kolinaa. Taka-akseliston apurungon tuennassa saattaa ilmetä välystä. Ohjauslaitteiden kriittisimmät kohdat ovat raidetangon päiden pallonivelet jotka kuluvat väljiksi. Myös hammastangon suojakumien kunto on hyvä tarkistaa. Korin alaosassa saattaa olla ruostetta, samoin pyöränkoteloiden reunoissa ja koloissa. Kynnyskotelot kannattaa koputella sillä ruoste on voinut lähteä liikkeelle sisältäpäin, vaikka pinta näyttäisi vielä hyvältä. Ajo ja sumuvalot on hyvä tarkistaa. Kaikissa kolmessa esimerkki autossamme oli sanottavaa valaisimissa. Liekö valolaitteiden hinnoittelun vika etteivät omistajat olleet halunneet korjata halkinaisia laseja tai sisältä muutoin kostuneita umpioita.
- mies?
Niin, taidan olla onnellinen mies. E39:llä olen ajanut 196000 km ja auto alta täysin kuiva. Onkohan siinä jokin vika?
Edelliset Volvot ja Renaultit merkkasivat huolellisesti paikkansa autotallin eteen.
Ja että 6% Bemareista leikkaa kiinni ja hajoaa - uppistakeikkaa!!- niin pitkään ajetaan
Totuushan on että lopulta jokainen moottori hajoaa joko kiinni leikkaamalla tai muuten mutta harvaa autoa niin pitkään ajetaan, tuskin kuutta prosenttia. Jos bemari kestää niin kauan että lopulta kone leikkaa kiinni niin hyvähän se on!
- mie vuan
Sinulla ei ole ollut eikä ole BMW:tä kun tuollaista suolistotavaraa lapsellisesti suollat. Jätettäköön provoilija ihan omaan typeryyteensä. On se hyvä, että moiset pellet eivät saa alleen bemua....
- ArmanZ
Oletpa oikein "asiantuntevaa" kommenttia kirjoituksellesi saanut. Ai ei BMW voi vuotaa öljyä? Hei nyt herätys! Tottakai voi ja monessa tapauksessa näin tekeekin, mutta ei sen takia kannata yöuniaan menettää ja tulla tänne ärsyyntyneenä esittämään typeriä puolustuksiaan. Se on valehtelija, joka täällä haistattelee kyseisestä asiasta! Hyvä on jos autosi ei nyt öljyä satu vuotamaan, mutta näitäkin autoja kyllä on ja paljon.
- xxx
vitos sarjalainen e39 on paras auto mitä olen koskaan ajanut kesällä ja quatro audi talvella. Ihan mahtavia pelejähän nuo bemarit ovat, mutta mikä siinä on että ei voida myöntää tosiasioita. Voisi kuitenkin olla mies ja myöntää että bemarissakin on vikoja. Itse en kyllä bemaria omista.
- laatuautoilija
semmosta se on tätä minäkin olen ihmetellyt...sen täytyy olla auton kova hinta laatuun nähden...aika hauska tuo aloittajan kirjoittama juttu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492338- 262233
Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161554Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271545- 1241447
- 191093
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71984Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut118963Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89944Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333893