Hommasin uuden koneen joka on yliopiston verkossa. Atk-tukihlöltä meidän laitokselta kyselin noista viruksentorjunta-asioista ja hän lykkäsi mulle koneeseen asennettavaksi McAfee 7.0:n ja sanoi et Windowsin omalla palomuurilla pitäis sen lisäks pärjätä. Kuis on?
McAfee ja Windowsin palomuuri
22
2133
Vastaukset
- opiskelija
Niin ja se vielä et koneen mukana ostettaessa tuli Norman virustorjuntaohjelma jota en ole kuitenkaan vielä asentanut kun halusin ensin kysyä järkevää toimintatapaa siltä atk-hepulta. Kannattaako koneelle asentaa molemmat, sekä Norman että McAfee? Toimivatko yhdessä edes? Vai vain jompikumpi?
- atk-tukihenkilön
tietävän paremmin..
Ei kahta virustorjuntaohjelmaa, menee varmasti kone sekaisin pelkän Winmuurin kanssa.
McAfee ja Norton, onko pelkät virustutkat, myös Nortissa? Jompikumpi niistä. - opiskelija
atk-tukihenkilön kirjoitti:
tietävän paremmin..
Ei kahta virustorjuntaohjelmaa, menee varmasti kone sekaisin pelkän Winmuurin kanssa.
McAfee ja Norton, onko pelkät virustutkat, myös Nortissa? Jompikumpi niistä.Mulla ei ole aavistustakaan mitä kaikkea noi levykkeet sisältää. Ja se toinen oli siis Norman, ei Norton...
Sen takia siltä atk-hepulta kysyin kun ei ole aavistustakaan ton koneen mukana tulleen Normanin pätevyydestä. Jos yksi virustorjuntaohjelma riittää ja on järkevääkin laittaa vain yksi niin kyllä mä ton McAfeen sen hepun ohjeiden mukaan sit laitan. Ajattelin vaan varmistaa täältä et Windowsin muuri ihan oikeasti riittää kun sitä aina kuulee haukuttavan... - Manu222
opiskelija kirjoitti:
Mulla ei ole aavistustakaan mitä kaikkea noi levykkeet sisältää. Ja se toinen oli siis Norman, ei Norton...
Sen takia siltä atk-hepulta kysyin kun ei ole aavistustakaan ton koneen mukana tulleen Normanin pätevyydestä. Jos yksi virustorjuntaohjelma riittää ja on järkevääkin laittaa vain yksi niin kyllä mä ton McAfeen sen hepun ohjeiden mukaan sit laitan. Ajattelin vaan varmistaa täältä et Windowsin muuri ihan oikeasti riittää kun sitä aina kuulee haukuttavan...koska näin on aina tehty. Oikeesti se suojaa konetta siinä missä rautamuurin NAT... eli kone on verkkoonpäin "näkymätön" mutta ei blokkaa ulospäin menevää liikennettä,siksi sen kanssa pitää olla hyvä virustorjunta ohjema joka estää koneelle pääsemästä haittaohjelmia jotka haluaisivat lähetää koneeltasi jotain tietoa ulos.
Normannin virustorjunta toimii ihan hyvin mutta en osaa sanoa kumpi noista on tehokkaampi... mutta Normannin palumuuri on sitten asia erikseen :((( - opiskelija
Manu222 kirjoitti:
koska näin on aina tehty. Oikeesti se suojaa konetta siinä missä rautamuurin NAT... eli kone on verkkoonpäin "näkymätön" mutta ei blokkaa ulospäin menevää liikennettä,siksi sen kanssa pitää olla hyvä virustorjunta ohjema joka estää koneelle pääsemästä haittaohjelmia jotka haluaisivat lähetää koneeltasi jotain tietoa ulos.
Normannin virustorjunta toimii ihan hyvin mutta en osaa sanoa kumpi noista on tehokkaampi... mutta Normannin palumuuri on sitten asia erikseen :(((Mä olen tällä hetkellä hyvin vakuuttunut siitä että ihmiset saa enemmän harmaita hiuksia virustentorjuntaohjelmista kuin itse viruksista. Asensin tossa sen McAfeen ja kone vaan herjaa sen olevan "ehkä vanhentunut". Et se siitä ja sen helppoudesta... kone ei tosin ole vielä verkossa kun en ole vielä ilmoittanut sen MAC-osoitetta eteenpäin, että jos se pitää sieltä päivittää niin..
- jfjfj
opiskelija kirjoitti:
Mä olen tällä hetkellä hyvin vakuuttunut siitä että ihmiset saa enemmän harmaita hiuksia virustentorjuntaohjelmista kuin itse viruksista. Asensin tossa sen McAfeen ja kone vaan herjaa sen olevan "ehkä vanhentunut". Et se siitä ja sen helppoudesta... kone ei tosin ole vielä verkossa kun en ole vielä ilmoittanut sen MAC-osoitetta eteenpäin, että jos se pitää sieltä päivittää niin..
se ilmoittaa siksi vanhentumisesta, kun et ole vielä päivittänyt sen virustietokantoja.
Mutta sitten: selvitä nyt ensin onko siinä McAfeessa myös palomuuri. Kyllä se selviää, kun menet sen asetuksiin tutkimaan.
Kolmanneksi: McAfee ei ole testeissä selvinnyt kovin hyvin, taisi peräti olla peränpitäjänä.
Itsellä on yhdistelmä Avast virustorjunta ja ZoneAlarm palomuuri. Molemmat ovat ilmaiseksi netistä ladattavia ohjelmia. Ne päivittyvät automaattisesti, ja kokemukseni mukaan tuovat hyvän turvan.
Huomaa sitten Windowsin palomuurista: Se ei suojaa estä ulospäin menevää liikennettä kuin osittain. On erittäin suositeltavaa välttää sen käyttöä tietoturvasyistä. Eikä sitä saa pitää päällä, jos on jo toinen ohjelmallinen palomuuri, esim. McAfee tai minkä nyt sitten valitsetkin. - fjfjfj
jfjfj kirjoitti:
se ilmoittaa siksi vanhentumisesta, kun et ole vielä päivittänyt sen virustietokantoja.
Mutta sitten: selvitä nyt ensin onko siinä McAfeessa myös palomuuri. Kyllä se selviää, kun menet sen asetuksiin tutkimaan.
Kolmanneksi: McAfee ei ole testeissä selvinnyt kovin hyvin, taisi peräti olla peränpitäjänä.
Itsellä on yhdistelmä Avast virustorjunta ja ZoneAlarm palomuuri. Molemmat ovat ilmaiseksi netistä ladattavia ohjelmia. Ne päivittyvät automaattisesti, ja kokemukseni mukaan tuovat hyvän turvan.
Huomaa sitten Windowsin palomuurista: Se ei suojaa estä ulospäin menevää liikennettä kuin osittain. On erittäin suositeltavaa välttää sen käyttöä tietoturvasyistä. Eikä sitä saa pitää päällä, jos on jo toinen ohjelmallinen palomuuri, esim. McAfee tai minkä nyt sitten valitsetkin."Mä olen tällä hetkellä hyvin vakuuttunut siitä että ihmiset saa enemmän harmaita hiuksia virustentorjuntaohjelmista kuin itse viruksista"
- toi ei pidä paikkaansa. Virukset aiheuttaa kamalaa tuhoa ja häiriöitä. Vähän kun perehdyt asioihin, niin kyllä se siitä.
Asenna suojaksi spywarea eli vakoiluohjelmia vastaan Spywareblaster:
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/
Lue ohjeet, muista päivittää heti ja n. kerran viikossa. Kun olet päivittänyt, aktivoi päivitys painamalla Enable all... - opiskelija
fjfjfj kirjoitti:
"Mä olen tällä hetkellä hyvin vakuuttunut siitä että ihmiset saa enemmän harmaita hiuksia virustentorjuntaohjelmista kuin itse viruksista"
- toi ei pidä paikkaansa. Virukset aiheuttaa kamalaa tuhoa ja häiriöitä. Vähän kun perehdyt asioihin, niin kyllä se siitä.
Asenna suojaksi spywarea eli vakoiluohjelmia vastaan Spywareblaster:
Lue ohjeet, muista päivittää heti ja n. kerran viikossa. Kun olet päivittänyt, aktivoi päivitys painamalla Enable all...Testasin hommaa asentamalla ton Spywareblasterin vanhalle koneelleni, hyvin meni... tällä vanhalla koneella mulla ei muuten ole ollut minkäänlaista virustorjuntaohjelmaa eikä tietääkseni palomuuriakaan ainakaan vuoteen eikä mitään ongelmia ole ollut (vanha ruppana jonka hajoamista olen suorastaan odottanut et pääsee ostamaan uuden). Uuden koneen kanssa en kuitenkaan halua ruveta ottamaan yhtä hullunrohkeita riskejä.
Sehän tässä tällaisen vasta-alkajan pään pistää pyörälle että sitä tietoa on niin paljon ja mielipiteitä asioista vielä enemmän. Nyt jos mulla on se Windowsin palomuuri ja McAfee (jossa siis ei ole itsessään palomuuria mukana) niin mun koneen suojaus on samalla tasolla kun koneiden meidän yliopistolla - ei se voine olla huono taso? Yliopiston verkko lienee muutenkin turvallisempi kuin joku modeemiyhteys.
Mutta harkihten tuota neuvomaasi yhdistelmää vielä. Omaa mielipidettä vaan on hankala muodostaa kun syvällinen ymmärrys asioihin puuttuu. Sitä on viisaampien mielipiteiden armoilla aika kympillä. - fjfjf
opiskelija kirjoitti:
Testasin hommaa asentamalla ton Spywareblasterin vanhalle koneelleni, hyvin meni... tällä vanhalla koneella mulla ei muuten ole ollut minkäänlaista virustorjuntaohjelmaa eikä tietääkseni palomuuriakaan ainakaan vuoteen eikä mitään ongelmia ole ollut (vanha ruppana jonka hajoamista olen suorastaan odottanut et pääsee ostamaan uuden). Uuden koneen kanssa en kuitenkaan halua ruveta ottamaan yhtä hullunrohkeita riskejä.
Sehän tässä tällaisen vasta-alkajan pään pistää pyörälle että sitä tietoa on niin paljon ja mielipiteitä asioista vielä enemmän. Nyt jos mulla on se Windowsin palomuuri ja McAfee (jossa siis ei ole itsessään palomuuria mukana) niin mun koneen suojaus on samalla tasolla kun koneiden meidän yliopistolla - ei se voine olla huono taso? Yliopiston verkko lienee muutenkin turvallisempi kuin joku modeemiyhteys.
Mutta harkihten tuota neuvomaasi yhdistelmää vielä. Omaa mielipidettä vaan on hankala muodostaa kun syvällinen ymmärrys asioihin puuttuu. Sitä on viisaampien mielipiteiden armoilla aika kympillä.Sitä tulee roppakaupalla kun luet näitä Tietoturvasivuja ja myös tuota Apua aloittelijalle. Siellä on kyllä joukossa aina kaikenlaista tuotemainosta ja aivan harhaanjohtavaakin tietoa. Mutta kun alkuun vaan seuraa keskusteluja, niin pian oppii huomaamaan mitä kannattaa uskoa.
Mutta sitten: vain vasta-alkaja on niin hullurohkea että menee nettiin ilman virustorjuntaa ja palomuuria. Yliopiston verkko ei suojaa sinua yhtää kun menet ulos Internetiin. Voihan olla että juuri sinun vanha koneesi on se spywarepalelin, joka syytää roskapostia muille koneille. Ei sitä välttämättä huomaa - varsinkaan alottelija.
Suosittelen että asennat nuo ilmaiset virustorjunta- ja palomuuriohjelmat vanhalle koneellesi, skannaat sen koneen virustorjunnalla ja sitten spywarenpoisto-ohjelmalla. Voit yllättyä - ja järkyttyä. Mutta jo yksikin haittaohjelma voi tehdä koneestasi spywarepalvelimen.
Tässä osoite, missä on monenlaista luotettavaa ilmaisohjelmaa:
Olen seurannut sivuston tekijän puuhia pari vuotta, siksi uskallan luottaa siihen.
Sitten vielä kysyisin siitä vanhasta koneestasi jonka hajoamista odotat:)
Miten vanha, mikä käyttöjärjestelmä?
Paljonko muistia? (näet molemmat tiedot kun menet Resurssienhallintaan, painat Ohje, Tietoja Windowsista). - fjfjfj
fjfjf kirjoitti:
Sitä tulee roppakaupalla kun luet näitä Tietoturvasivuja ja myös tuota Apua aloittelijalle. Siellä on kyllä joukossa aina kaikenlaista tuotemainosta ja aivan harhaanjohtavaakin tietoa. Mutta kun alkuun vaan seuraa keskusteluja, niin pian oppii huomaamaan mitä kannattaa uskoa.
Mutta sitten: vain vasta-alkaja on niin hullurohkea että menee nettiin ilman virustorjuntaa ja palomuuria. Yliopiston verkko ei suojaa sinua yhtää kun menet ulos Internetiin. Voihan olla että juuri sinun vanha koneesi on se spywarepalelin, joka syytää roskapostia muille koneille. Ei sitä välttämättä huomaa - varsinkaan alottelija.
Suosittelen että asennat nuo ilmaiset virustorjunta- ja palomuuriohjelmat vanhalle koneellesi, skannaat sen koneen virustorjunnalla ja sitten spywarenpoisto-ohjelmalla. Voit yllättyä - ja järkyttyä. Mutta jo yksikin haittaohjelma voi tehdä koneestasi spywarepalvelimen.
Olen seurannut sivuston tekijän puuhia pari vuotta, siksi uskallan luottaa siihen.
Paljonko muistia? (näet molemmat tiedot kun menet Resurssienhallintaan, painat Ohje, Tietoja Windowsista).Annoin saman luotettavan sivuston osoitteen kahdesti. Ehkä se kertoo miten hyvänä sivustoa pidän:)
- opiskelija
fjfjf kirjoitti:
Sitä tulee roppakaupalla kun luet näitä Tietoturvasivuja ja myös tuota Apua aloittelijalle. Siellä on kyllä joukossa aina kaikenlaista tuotemainosta ja aivan harhaanjohtavaakin tietoa. Mutta kun alkuun vaan seuraa keskusteluja, niin pian oppii huomaamaan mitä kannattaa uskoa.
Paljonko muistia? (näet molemmat tiedot kun menet Resurssienhallintaan, painat Ohje, Tietoja Windowsista).Iästä mulla ei ole tarkkaa tietoa, perin isältä vanhan työkoneen jokunen vuosi sitten. Vanha on, luulisin että ainakin 7 vuotta, voi olla ylikin. Käyttöjärjestelmä on Windows 95 ja "käytettävissä olevaa fyysistä muistia" 48640kt. Kyse on siis läppäristä. Myös uusi kone on läppäri.
- fjfjfj
opiskelija kirjoitti:
Iästä mulla ei ole tarkkaa tietoa, perin isältä vanhan työkoneen jokunen vuosi sitten. Vanha on, luulisin että ainakin 7 vuotta, voi olla ylikin. Käyttöjärjestelmä on Windows 95 ja "käytettävissä olevaa fyysistä muistia" 48640kt. Kyse on siis läppäristä. Myös uusi kone on läppäri.
mutta eipä sillä paljon netissä surffailla eikä pelailla kuin jotakin pasianssia:) Mutta hyvin on ilmeisesti palvellut.
Onnea matkaan tietotekniikan ohdakkeisella tiellä! - opiskelija
fjfjfj kirjoitti:
mutta eipä sillä paljon netissä surffailla eikä pelailla kuin jotakin pasianssia:) Mutta hyvin on ilmeisesti palvellut.
Onnea matkaan tietotekniikan ohdakkeisella tiellä!Kiitos kannustuksesta ;). Onhan tämä vanha kone tosiaan aika onneton kapistus mutta ihmeen hyvin on toiminut. Kaippa tämä oli aikoinaan ihan tasokas kone (IBM ThinkPad). Mutta nyt kun on tuo uusi tossa vierellä mihin verrata niin... no, eroja löytyy. Ja kun kone on ollut niin vanha ja vetänyt jo valmiiksi viimeisiään ja virusturvamaailma on vaikuttanut niin raskaalta suolta polkea niin olen sitten ottanut hulluja riskejä. Ajattelematta lainkaan verkon muita käyttäjiä. Naiivia, myönnetään...
ZoneAlarmia ei saa Win95:lle asennettua mutta asensin Avastin ja löytyihän täältä sitten yksi troijalainen. Mutta ei sentään sen enempää. SpyWareblaster ei löytänyt mitään.
Uutta konetta en aikonutkaan verkkoon liittää ennen kuin olen nämä jutut itselleni selvittänyt. Treenailen nyt tällä vanhalla rotiskolla vähän aikaa ensin.
Ohdakkeinen on tie. Mutta kai munkin on aika herätä Ruususen unestani. - fjfjf
opiskelija kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta ;). Onhan tämä vanha kone tosiaan aika onneton kapistus mutta ihmeen hyvin on toiminut. Kaippa tämä oli aikoinaan ihan tasokas kone (IBM ThinkPad). Mutta nyt kun on tuo uusi tossa vierellä mihin verrata niin... no, eroja löytyy. Ja kun kone on ollut niin vanha ja vetänyt jo valmiiksi viimeisiään ja virusturvamaailma on vaikuttanut niin raskaalta suolta polkea niin olen sitten ottanut hulluja riskejä. Ajattelematta lainkaan verkon muita käyttäjiä. Naiivia, myönnetään...
ZoneAlarmia ei saa Win95:lle asennettua mutta asensin Avastin ja löytyihän täältä sitten yksi troijalainen. Mutta ei sentään sen enempää. SpyWareblaster ei löytänyt mitään.
Uutta konetta en aikonutkaan verkkoon liittää ennen kuin olen nämä jutut itselleni selvittänyt. Treenailen nyt tällä vanhalla rotiskolla vähän aikaa ensin.
Ohdakkeinen on tie. Mutta kai munkin on aika herätä Ruususen unestani.Lueskele noita Suomi24:n linkkejä, sieltä löytyy varmaan sopiva palomuuri.
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=palomuuri* win95*&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=21&em=1&ey=2006&hpp=25
Jos ei kone jaksa pyörittää palomuuria, suosittelen että luovut suosiolla nettisurffailusta sillä. Uudella koneellasi on turvallisempaa, kunhan sillä on virustorjunta, palomuuri, Spywareblaster ja vielä selaimena Firefox.
Spywareblaster ei poista haittaohjelmia, se estää niitä asentumasta eli on ennakoiva. Mutta ehdottomasti asenna se myös uudelle koneellesi.
Win95:lle ei taida monta vaihtoehtoa spywaren siivoamiseen olla, mutta Spybot S&D lupaa toimia pienen lisäpalikan avulla.
Tuolla on sille ohjeet:
http://koti.mbnet.fi/pattaya1/spybot.htm
Ja tuolla on latauspaikka sekä vähän juttua siitä lisäpalikasta:
http://www.safer-networking.org/fi/spybotsd/index.html
kohta Windows 95 "Winsock päivittäminen tarpeen - Katso yksityikohdat"
Tämä Spybot ei lukemieni testien mukaan ole kovin tehokas, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Eli jos ei se löydä koneeltasi spywarea, se ei tarkoita etteikö niitä olisi.
Toivottavasti se prinssi sieltä tulee ja herättää sut!
Ja kysele vaan jos on kysyttävää, kyllä täällä aina joku varmaan on vastailemassa. Tai sitten tuolla Apua aloittelijalle palstalla, jolla mä enemmän pyörin. - juppe
opiskelija kirjoitti:
Kiitos kannustuksesta ;). Onhan tämä vanha kone tosiaan aika onneton kapistus mutta ihmeen hyvin on toiminut. Kaippa tämä oli aikoinaan ihan tasokas kone (IBM ThinkPad). Mutta nyt kun on tuo uusi tossa vierellä mihin verrata niin... no, eroja löytyy. Ja kun kone on ollut niin vanha ja vetänyt jo valmiiksi viimeisiään ja virusturvamaailma on vaikuttanut niin raskaalta suolta polkea niin olen sitten ottanut hulluja riskejä. Ajattelematta lainkaan verkon muita käyttäjiä. Naiivia, myönnetään...
Ohdakkeinen on tie. Mutta kai munkin on aika herätä Ruususen unestani.Älä hyvä ihminen uudelle koneelle mitään avastin paskaa sitte asenna.
McAfee sille ja saat VARMAN suojan. - brrrr
juppe kirjoitti:
Älä hyvä ihminen uudelle koneelle mitään avastin paskaa sitte asenna.
McAfee sille ja saat VARMAN suojan.Avast on erinomainen ilmainen virusturva. Tosin siitä on myös maksullinen versio, jossa lienee kaikenlaisia hienouksi, en ole tutustunut sen paremmin.
- Slovakian Frog
fjfjf kirjoitti:
Lueskele noita Suomi24:n linkkejä, sieltä löytyy varmaan sopiva palomuuri.
http://keskustelu.suomi24.fi/servlets/search?start=0&advanced=1&all_words=palomuuri* win95*&some_words=&exclude_words=&exact_words=&conference=&poster=&sort=relevance&search_interval=fixed_interval&fixed_interval_time=0&sd=01&sm=01&sy=2006&ed=21&em=1&ey=2006&hpp=25
Jos ei kone jaksa pyörittää palomuuria, suosittelen että luovut suosiolla nettisurffailusta sillä. Uudella koneellasi on turvallisempaa, kunhan sillä on virustorjunta, palomuuri, Spywareblaster ja vielä selaimena Firefox.
Spywareblaster ei poista haittaohjelmia, se estää niitä asentumasta eli on ennakoiva. Mutta ehdottomasti asenna se myös uudelle koneellesi.
Win95:lle ei taida monta vaihtoehtoa spywaren siivoamiseen olla, mutta Spybot S&D lupaa toimia pienen lisäpalikan avulla.
Tuolla on sille ohjeet:
Tämä Spybot ei lukemieni testien mukaan ole kovin tehokas, mutta parempi sekin kuin ei mitään. Eli jos ei se löydä koneeltasi spywarea, se ei tarkoita etteikö niitä olisi.
Ja kysele vaan jos on kysyttävää, kyllä täällä aina joku varmaan on vastailemassa. Tai sitten tuolla Apua aloittelijalle palstalla, jolla mä enemmän pyörin.Toimii mainiosti Win95 kanssa:
http://www.looknstop.com/En/index2.htm - Slovakian Frog
opiskelija kirjoitti:
Ohdakkeinen on tie. Mutta kai munkin on aika herätä Ruususen unestani.http://www.eset.com/home/home.htm Ja toimii mainiosti Win 95 kanssa.
- opiskelija
Slovakian Frog kirjoitti:
http://www.eset.com/home/home.htm Ja toimii mainiosti Win 95 kanssa.
Tiiä häntä kannattaako tolle vanhalle enää mitään asentaa, liitän ton uuden verkkoon heti jahka kerkiän ja vanha saa jäädä mätänemään - säilyttänen sen kuitenkin varakoneena siltä varalta että uuden kans tulee ongelmia. Uudessa on nyt asennettuna ja päivityksiä vailla McAfee ja Windowsin oma palomuuri. Jos haluan vaihtaa palomuurin tuohon ZoneAlarmiin niin sopiiko se McAfeen kanssa yhteen? Ja pitääkö Windowsin oma palomuuri poistaa ensin vai hoituuko se automaattisesti ZoneAlarmin asennuksen yhteydessä?
- opiskelija
fjfjf kirjoitti:
Lueskele noita Suomi24:n linkkejä, sieltä löytyy varmaan sopiva palomuuri.
Tuolla on sille ohjeet:
Ja kysele vaan jos on kysyttävää, kyllä täällä aina joku varmaan on vastailemassa. Tai sitten tuolla Apua aloittelijalle palstalla, jolla mä enemmän pyörin.Toi apua aloittelijoille - palsta on kyllä vähän pelottava välillä... hyvä idea varata oma palstansa meille noviiseille mutta vastailu on välistä aika villiä.
Täällä ollaan kiltimpiä ;). - fjfjfj
opiskelija kirjoitti:
Tiiä häntä kannattaako tolle vanhalle enää mitään asentaa, liitän ton uuden verkkoon heti jahka kerkiän ja vanha saa jäädä mätänemään - säilyttänen sen kuitenkin varakoneena siltä varalta että uuden kans tulee ongelmia. Uudessa on nyt asennettuna ja päivityksiä vailla McAfee ja Windowsin oma palomuuri. Jos haluan vaihtaa palomuurin tuohon ZoneAlarmiin niin sopiiko se McAfeen kanssa yhteen? Ja pitääkö Windowsin oma palomuuri poistaa ensin vai hoituuko se automaattisesti ZoneAlarmin asennuksen yhteydessä?
McAfeeta ja ZA:ta näkyy ihmisllä olevan ja ongelmitta toimii.
Zonen pitäis kytkeä se Windowsin palomuuri itellään pois, mutta helppohan se on tarkistaa.
Meet siihen "tietoturvaekeskukseen" (punainen kilpi alapalkissa) rullaa vähän sivua alas, siellä lukee Windowsi palomuuri.
Muista myös päivittää Windows. Uudessa koneessa varmaan ei ole uusimpia päivityksiä. Ota ne ns. kriittiset päivitykset vai millä nimellä ne nyt kulkee. Ne koskee tätä tietoturvapuolta. - opiskelija
fjfjfj kirjoitti:
McAfeeta ja ZA:ta näkyy ihmisllä olevan ja ongelmitta toimii.
Zonen pitäis kytkeä se Windowsin palomuuri itellään pois, mutta helppohan se on tarkistaa.
Meet siihen "tietoturvaekeskukseen" (punainen kilpi alapalkissa) rullaa vähän sivua alas, siellä lukee Windowsi palomuuri.
Muista myös päivittää Windows. Uudessa koneessa varmaan ei ole uusimpia päivityksiä. Ota ne ns. kriittiset päivitykset vai millä nimellä ne nyt kulkee. Ne koskee tätä tietoturvapuolta.Jeps, mulla pitäis olla siinä Windowsissa automaattiset päivitykset valittuna...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2077196- 512753
- 1882251
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101613Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1421569Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke191237- 741190
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381133Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241097Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501019