Minä hölmö allekirjoitin työsopimuksen, ja kauppasin konttoritarvikkeita. Palkkaus perustuu siihen, että about. 10% provisio myynnistä kilometrikorvaus. Tosin kilometrikorvausta ei makseta ellei ole riittävästi myyntiä, eikä edes provikkaa, ellei ole 5000e myyntiä.
Konttoritarvikeala on erittäin kilpailutettu, edustajia käy firmoissa viikoittain, ja tarvikehankinnnat on usein keskitetty, joten myyntiedustajalta ei saa ostaa mitään.
Jos olet etsimässä itsellesi työtä, niin mieti ainakin 2 kertaa mihin ryhdyt. Menee kaikki rahasi bensaan/dieseliin, jos et pärjääkkään alalla. Tuotteet on kalliimpia, kuin tukussa ja firmoissa ollaan ilkeitä edustajille.
Palkaksi saa pahan mielen.
Ryyppää kaikki säästösi, niin saat ainakin rahoillesi vastinetta. Krapula tulee kummastakin.
Myyntiedustaja.
10
19374
Vastaukset
- työkseen myyvä
niinhän se on että myyntityö voi olla maailman parhaiten palkattu ja helpoin työ......tai sitten maailman huonoiten palkattu ja vaikein työ
Moni tekee työstään vaikeaa kuuntelemalla asiakkaiden negatiivisia asenteita.pitää jaksaa tehdä käyntejä/soittoja,koska kaikkihan ei osta.
Jos maailmassa olisi tuote jolla ei ole kilpailua ja kaikki sitä tarvitsevat olisi silloin varmasti myyntityökin helppoa - Myös kusetettu
Oliko firma tampereelta?
- Oululainen
Niin uskon sen olleen..nimeä en viitsi sanoa..en uskalla.
- varmaan
Oululainen kirjoitti:
Niin uskon sen olleen..nimeä en viitsi sanoa..en uskalla.
Zigi Zagi.
Uskomaton neronleimaus toi nimi.
- toiset ei
myyntityössä. Ja tää ei oo mikään provo tai riidan haastamista. Fakta juttu vain on, että myyntityö vaatii tietyn ihmistyypin. Vähän sama kuin että kaikki(esim.minä) ei pystyisi vaikka hoitotyöhön.
Moni lähtee kokeilemaan kuitenkin myyntityötä, sillä toki rajattomat tienestit kiinnostavat.
Itse oon tehnyt pari vuotta myyntihommia ja just noita konttoritarvikkeita myyn. En ole mikään huippumyyjä, mutta en myöskään huonoimmasta päästä.
Minä pidän työstäni, tulen todella hyvin asiakkaiden kanssa toimeen ja ennen kaikkea arvostan itseäni, yritystä jossa olen töissä, sekä tuotteita joita myyn.
En kuitenkaan varottelisi muita yrittämästä myyntihommia, sillä ikinä ei voi tietää kuka on se huippumyyjä. Mutta sitä minäkin varoittelisin että myyntityö ei todellakaan ole niin hohdokasta kuin moni kuvittelee.- ole pikku-toni
Kovasti on pikku-Tonin oloinen ulosanti. Söpöä..... kuis tab-tasku liikkuu....)
- mistä sä puhut
ole pikku-toni kirjoitti:
Kovasti on pikku-Tonin oloinen ulosanti. Söpöä..... kuis tab-tasku liikkuu....)
Mutta mä en ole pikku- Tonia(vai mikä se nyt oli) nähnytkään!! Mikä muuten on tab-tasku jos saan kysyä?
Niin itsestäni vielä sen verran että jos joku pikkuinen pitää olla, niin sitten mieluummin pikku- Terttu :). Multa nimitttäin puuttuu se antenni jalkojen välistä, mikä todennäköisesti herra Tonilla taas on. - erehdys
mistä sä puhut kirjoitti:
Mutta mä en ole pikku- Tonia(vai mikä se nyt oli) nähnytkään!! Mikä muuten on tab-tasku jos saan kysyä?
Niin itsestäni vielä sen verran että jos joku pikkuinen pitää olla, niin sitten mieluummin pikku- Terttu :). Multa nimitttäin puuttuu se antenni jalkojen välistä, mikä todennäköisesti herra Tonilla taas on.Ei pikku-tonilla olut ollenkaan sitä pientä.Aattelin vaan kun tuntui teksti samalta. Tab- tasku on sellainen jonka tietävät siihen tutustuneet.
- Kokemusta
Tutustu työnantajiin tarkemmin, firmojen "valikoimaan". Kaikkeen paskaan ei kannata upota. Toi oli varmaan zigi zagi tai sinnepäin. Oliko raderilla tyypit ennen omaa puljua, voi olla.
Kannattaa valita firma joka maksaa pohjapalkkaa, km-korvaukset, päivärahat. Puhun nyt nettoprovisiojärjestelmästä.
Niitäkin on olemassa.
PS.Huonommikn palkattua työtä on tässä maassa paljon.
Lue tarkemmin jatkossa työsopimus. - Hugo-78
Kirjoituksessa on ansiokkaasti tuotu esille se, että kaikista ei ole myyjiksi. Näin onkin, mutta kyllä oikealla asenteella liikkeellä olevasta kaverista saadaan hyvä myyjä tehtyä. Kyse on kuitenkin kovasta työstä ja mikäli haluaa päästä koville ansioille, niin silloin pitää tehdä kovasti myös töitä. Pitkässä juoksussa tuurilla ei ole mitään tekemistä menestymisen kanssa vaan riittävästi kontaktia ottamalla (ja tekemällä sen laadukkaasti) päästään tuloksiin.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713095
- 922865
- 512105
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201565- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51328Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131301Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273- 181250
Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232