Neuvolassa kiinnitettiin huomiota 8 kuukautta vanhan poikani pieneen pään ympärykseen. Millaisia pään ympäryksiä teidän 8 kk on ollut? Pitutta pojalla oli 71.6cm, painoa 8915g ja py 43.3cm. Tiedän, että vauvoja ei voi näin vertailla mutta... Kiitos jo etukäteen!
8 kk vauvan pään ympärysmitta ?
5
13509
Vastaukset
- liöö
Meillä Poika 7 ja puol kuukautis neuvolassa, 11,5 kg, 77 cm ja py 46,3.
- Haane
Sun lapsesi on pienehkö (ehkä te vanhemmatkin olette), joten ei tarvitse huolestua. Pää asia on että pää kasvaa edelliseen kertaan verrattuna.
- poika nyt 10kk
Hei...
Meillä 8kk mitat... Paino 10.820kg, pituus 74,6cm ja py 47.0cm. Huom. isokokoinen poika muutenkin ja meillä oli isohko pää jo kohdussa...;D Itse säikähdin silloin sitä kun lääkäri sanoi että pää suurehko muuhun vartaloon verrattuna eli meni yli käyrien.. Mut me ollaan isopäistä sakkia joten mihinkäs lapsi lähtee...Ja kaikki siis nyt ok..Niin että pään kokoa voi verrata vanhempien pään kokoon.. Eli miten teillä.. Vertaappa siihen.. Hyviä jatkoa.. - sama
Viime viikolla oltiin 8 kk ikäisenä neuvolassa (ja lääkärissä), ja mitat on melkein samat. Paino 8960 g, pituus 74 cm ja päänympärys 43,5 cm. Ei neuvolantäti eikä lääkärikään maininnut mitään pienestä päästä. Sanoivat vaan, että hyvin kasvaa omalla käyrällään. tyttö on kokoajan ollut pitkä ja hoikka.
Syntymämitat oli 3390g, 51,5 cm, 33 cm. - pienipäinen
pään koko on perinnollinen,jos se kasvaa käyrien mukaan kaikki on ok.Minulla on pieni pää ja kaikki kolme lastani olivat pienipäisiä-sinun lapsesi mitoissa.Ekaa lasta hermoilin päänymp mitattaessa-en enään muita.Lapset ovat jo koulussa ja pää on pieni kuten minullakin,ja viisaus päässä reilusti keskitason yläpuolella.Joten nauti pikkuisesta,älä murehdi.Jos siinä jotain olisi niin se olisi sitä,että lakiaukile kasvaa silloin liian nopeesti kiinni-se voidaan leikata/korj leikkauksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836019
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj474055- 1314011
- 693793
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262968Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72567Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?332379- 282252
- 2042141
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh4501849