Luukasvain

Onko kellään tietoa

Mikä tälläinen on? mitenkä sitä hoidetaan? Sain siitä tänään tiedon ja ensiviikolla on vasta lääkäri mikä siitä kertoo tarkemmin. Ajattelin jos olisi joku joka osaisi kertoa tai jolla on niin hieman tietäisin siitä, muuten viikonloppu on aika pitkä!
Kiitos!!

34

53545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koikkalainen

      Osanotot kasvaimestasi... Millaisia oireita sinulla oli? Oliko turvonnutta kohtaa? Kiitos, jos vastaat.

    • lisätietoa

      Hei - mulla on muutamakin ns. vierikokemus luukasvaimista, mutta voitko vähän tyypitellä omaasi. Missä se on ja millaisia oireita? Mitä lääkärit ovat tähän mennessä kertoneet? Minkä tasoinen tutkinta Sinulle tehtiin? Kerrohan enemmän, niin ystävälliset ihmiset voivat ennakoida tilaasi, mutta varmuutta Sinun pitää odottaa seuraavalta lääkäriltä, joka määrää tarkempiin tutkimuksiin. Suurin osa luukasvaimista on hyvänlaatuisia, mutta on niitä pahankinlaatuisia, jollaisia myös parannetaan. Suomalainen terveydenhuolto on osaamistasoltaan huippua, mutta resurssipulan vuoksi monta kertaa asiakas jää vaille hoitoa tai saa alimitoitettua hoitoa. Vaadi melkein kovaäänisesti kunnon hoitoa heti.

      • aloittaja

        Ei ollut mitään oireita. Tunsin vain patin kun tunnustelin päätäni. 3cm kokoinen kova patti päässä. En ole jutellut lääkärin kanssa vielä löydöksestä. kävin tiistaina lääkärillä joka määräsi röntgeniin ja siellä olin tänään. Röntgen lääkärin lausunnosta luin että löydös on luukasvain mitä kallon päällä oleva sideskalvo on kehittänyt. Joten olisin todella mielelläni kuullut jos jollain palstailijalla on ollut samanlainen tai tietää jotain kyseisestä luukasvaimesta!
        Kiitos!!


      • Koikkalainen
        aloittaja kirjoitti:

        Ei ollut mitään oireita. Tunsin vain patin kun tunnustelin päätäni. 3cm kokoinen kova patti päässä. En ole jutellut lääkärin kanssa vielä löydöksestä. kävin tiistaina lääkärillä joka määräsi röntgeniin ja siellä olin tänään. Röntgen lääkärin lausunnosta luin että löydös on luukasvain mitä kallon päällä oleva sideskalvo on kehittänyt. Joten olisin todella mielelläni kuullut jos jollain palstailijalla on ollut samanlainen tai tietää jotain kyseisestä luukasvaimesta!
        Kiitos!!

        Tietääkö joku näkyykö mahdollinen luukasvain Ultraäänellä vai vaatiiko se röntgenin?Vai onko sekään riittävä, vai mitäisikö olla TT-kuva?


      • aloittaja
        Koikkalainen kirjoitti:

        Tietääkö joku näkyykö mahdollinen luukasvain Ultraäänellä vai vaatiiko se röntgenin?Vai onko sekään riittävä, vai mitäisikö olla TT-kuva?

        Minulla ainakin riitti ihan tavallinen röntgen. Siitä ultraäänestä en kyllä osaa sanoa. Eikös ultraäänella ja magneetti kuvalla katsota niinkuin "sisälle". Luukasvainhan on yleensä luussa ja ihan pelkkää luuta joten luulisi että siihen käytetään tavallista röntgentä.


      • vaimo76
        aloittaja kirjoitti:

        Minulla ainakin riitti ihan tavallinen röntgen. Siitä ultraäänestä en kyllä osaa sanoa. Eikös ultraäänella ja magneetti kuvalla katsota niinkuin "sisälle". Luukasvainhan on yleensä luussa ja ihan pelkkää luuta joten luulisi että siihen käytetään tavallista röntgentä.

        Minulla on lähiajan kokemus luukasvaimesta. Olitte oikeassa, että niitä on monia erilaisia niiden sijainnin mukaan ja sekä hyvänlaatuisia ja pahanlaatuisia. Oma kokemukseni on vähän erilainen, sillä minun kasvain oli reisiluussa polven yläpuolella. Se oli hyvänlaatuinen jättisolukasvain. Epäiltiin kyllä aluksi pahanlaatuiseksi osteosarkoomaksi. Tutkimusmenetelmänä käytettiin röntgeniä, luustokartta eli kuvattiin kaikki luut varjoaineen kera ja samalla kuvattiin miten varjoaine kulkee verenkierrossa. Keuhkokuva (luukasvaimet voi lähettää etäpesäkkeitä keuhkoihin) ja vielä magneettikuvaus.Jalka leikattiin, otettiin koepala joka tutkittiin. Kasvaimeni oli 7cmx4cmx4cm. Kasvaimen paikka luussa alue täytettiin luusementillä. Oireina kasvaimesta oli vähitellen paheneva polvikipu astuessa ja polvinivelen liikkeen rajoittuminen sekä loppuvaiheessa ulospäin pullistava patti.


      • JTM
        vaimo76 kirjoitti:

        Minulla on lähiajan kokemus luukasvaimesta. Olitte oikeassa, että niitä on monia erilaisia niiden sijainnin mukaan ja sekä hyvänlaatuisia ja pahanlaatuisia. Oma kokemukseni on vähän erilainen, sillä minun kasvain oli reisiluussa polven yläpuolella. Se oli hyvänlaatuinen jättisolukasvain. Epäiltiin kyllä aluksi pahanlaatuiseksi osteosarkoomaksi. Tutkimusmenetelmänä käytettiin röntgeniä, luustokartta eli kuvattiin kaikki luut varjoaineen kera ja samalla kuvattiin miten varjoaine kulkee verenkierrossa. Keuhkokuva (luukasvaimet voi lähettää etäpesäkkeitä keuhkoihin) ja vielä magneettikuvaus.Jalka leikattiin, otettiin koepala joka tutkittiin. Kasvaimeni oli 7cmx4cmx4cm. Kasvaimen paikka luussa alue täytettiin luusementillä. Oireina kasvaimesta oli vähitellen paheneva polvikipu astuessa ja polvinivelen liikkeen rajoittuminen sekä loppuvaiheessa ulospäin pullistava patti.

        Millainen toimenpide oli tämä täyttö sementillä. itseltäni löydettiin viime viikolla ymmärtääkseni samasta paikasta kasvain. Siitä otettiin näyte ja tuloksia odotellaan loppuviikosta. Lääkärin mukaan se kaavitaan tyhjäksi ja täytetään? vaivasiko hoidon jälkeen pitkään? rajoittiko liikkumista?


      • pelottaa
        JTM kirjoitti:

        Millainen toimenpide oli tämä täyttö sementillä. itseltäni löydettiin viime viikolla ymmärtääkseni samasta paikasta kasvain. Siitä otettiin näyte ja tuloksia odotellaan loppuviikosta. Lääkärin mukaan se kaavitaan tyhjäksi ja täytetään? vaivasiko hoidon jälkeen pitkään? rajoittiko liikkumista?

        Löysin tämän palstan vasta nyt.. minulla myös todettu kasvain reisiluussa juuri polven yläpuolella. sitä epäillään hyvälaatuiseksi. polvikivun takia ja ettei polvea enää saa kunnolla taivutettua menin lääkäriin kuvattavaksi.

        pelottaa. hyvä jos kasvaimen saa poistettua ilman että jalka vahingoittuisi leikkausta enempää. aika helpotus. tosiaan toivotaan ettei ole kuin hyvälaatuinen. ajattelin ettei se enää kasvaisi mutta kai sekin on mahdollista. en edes tiedä ryhdytäänkö sitä poistamaan jos se ei tästä kasva. jalat kyllä näyttävät hieman erilaisilta, oikean polven sisäsyrjässä kasvain on.


      • maarit k-p
        aloittaja kirjoitti:

        Minulla ainakin riitti ihan tavallinen röntgen. Siitä ultraäänestä en kyllä osaa sanoa. Eikös ultraäänella ja magneetti kuvalla katsota niinkuin "sisälle". Luukasvainhan on yleensä luussa ja ihan pelkkää luuta joten luulisi että siihen käytetään tavallista röntgentä.

        Ultraäänellä EI voi katsoa luun sisälle, koska luupinta heijastaa ultraääntä takaisin.
        Kaikuluotauksestahan on kyse.

        Luun pinta ja esim. jänteiden ja lihasten kiinnittymiskohdat erottuvat usien melko hyvin. Nivelen sisälle helpompi katsoa, mutta käyttö lähinnä arviotaessa nivelnesteen määrää.
        UÄ läpäisee luukalvon.


      • Peikko
        aloittaja kirjoitti:

        Minulla ainakin riitti ihan tavallinen röntgen. Siitä ultraäänestä en kyllä osaa sanoa. Eikös ultraäänella ja magneetti kuvalla katsota niinkuin "sisälle". Luukasvainhan on yleensä luussa ja ihan pelkkää luuta joten luulisi että siihen käytetään tavallista röntgentä.

        Miten luukasvain näkyi röntgenissä, tumma kohta vai kirkas?
        Minulla joku tumma kohta luun sisällä, en tiedä vielä tarkemmin mitä se on.


      • Anonyymi
        Koikkalainen kirjoitti:

        Tietääkö joku näkyykö mahdollinen luukasvain Ultraäänellä vai vaatiiko se röntgenin?Vai onko sekään riittävä, vai mitäisikö olla TT-kuva?

        Näkyy jopa röntgen kuvassa itsellä todettu nilkassa Katiokeilakuvassa joka on tt kuvaus tehtiin Meilahdessa Siltasairaalassa nilkassa 1 vuosi sitten tehty nilkan tekonivel tuli kipeeksi
        turpoilee rasituksesta yö särkyä on ..lausunnossa lukee Talokrulaaninivelessä nähdään lisääntynyttä kirkastumaa platanproksimaalipuolella dorsaaliesti kyseinen muutos ..Olen menossa 3 päivän päästä jalka ortopedille joka leikkasi nilkan kuulee miten tästä edestään luultavasti otetaan näyte nivelen sisältä uträääni ohjatusti,,onko mätää tai verta..tsemppiä kaikille


    • vaimo76

      Laittamalla googleen hakusanaksi luukasvain saat paljon tietoa.

      • Nimetön

        saat tietoa kirjoittamalla hakusanan englanniksi, giantcell tumor. ite diagnoosin aikanani saatuani löysin tuolla enemmän tietoa.


    • Sera

      on luihin pesiytyvä.

      • Tupuna

        Verisyöpä


    • ville

      Huomasin tässä yksi päivä takaraivossani ihan pienen patin, mikähän se mahtaa olla? en ole mielestäni kolauttanut päätäni mihinkään. Se on ihan kova, niinkuin luuta. Eihän se voi olla mikään luukasvain?

    • McVitulius

      Itsellä kävi niin että eri diagnoosilla sisään ja leikkaukseen, tulos jättisolukasvain löyty. kyseessähän on luutasyövyttävä kasvain jota on ns. hyvänlaatuista ja agressiivista. kumpikaan ei ole syöpäkasvain. tosin on mahdollisuus että lähettää etäpesäkkeitä keuhkoihin. tän takia kaikkien tulis vaatia kunnollista tarkistusta ja kontrollia diagnoosin saatuaan. Nykyajan hoitoina on leikkaus ja tai pitkälle vaurioitteneissa tapauksissa ko raajan amputointi. tosin näitä pystytään nykyisin hyvin paljon korvaamaan näillä vaurion poistoilla ja luusementin käytöllä. onneksi.

      hieman jännittää, itellä leikkauksen jälkeen seuraava käynti ja kuvaukset 14.5.2006

    • 16v

      hei. olen 16v poika jolla tuli viime juhannuksena kova patti takaraivoon joka on noin 2cm halkaisijaltaan. sen jälkeen oli kovia kipuja äkkiliikkeistä. voisiko joku kertoa että mikä se on? kun olin sairaalassa niin kukaan ei osannut sanoa mitään paitsi että "jos kivut jatkuvat niin hakeudu uudestaan hoitoon" eikä kukaan edes vilkaissut pattia.. olen huolissani. joten jos kukaan tietää mitään tästä niin voisiko joku ystävällisesti vastata tähän.. Kiitos!

      • muhkurapää

        minullekin ilmestyi luunkova patti takaraivoon, joka on kipeä koskettaessa. Aluksi se ei ollut näin kipeä, mutta nukkuminen selältään ja hiusten laittaminen ovat pahentaneet asiaa. olen nyt googlettanut "patti päässä" josta olen joutunut sellaisiin käsitteisiin kuin "luusyöpä" ja "rasvapatti" ja "turvonneet imusolmukkeet", joista sanottiin näin rohkaisevasti: "Nuo patit teidän päässä tuskin ovat vaarallisia. Jos ne ovet kipeitä ja ovat äskettäin tullu sinulle, se saattaa olla imusolmukkeen tulehdus. Ei hätää kuitenkaan se ei ole yhtään vaarallinen. Patti katoaa omia aikojaan. Sitä ei saa raapia ja kosketella/painella, muuten sen kipu lisääntyy." olen lukenut ihmisten kokemuksia aika paljon tästä samasta jutusta, netistä löytyy paljon, emme tosiaan ole ainoita pattipäitä. Ei kannata joutua heti paniikin valtaan, ihmisen keho elää ja muuttuu ja reagoi. ressi se tappaa, ainakin nopeemmin...=)
        kouluterveydenhoitajat on usein kivempia kuin tavalliset lääkärit, jos sulla on mahollisuus mennä terkkarille, niin mee, se varmasti kuuntelee ja antaa lähetteen jatkotutkimuksiin, jos tarve.jatkotutkimukset tarkottavat käytännössä varmasti röntgenkuvausta tai sitä TT-kuvaa mikä lie. on mahdoton sanoa koneiden välityksellä, että mikä pattisi on ja koska en itse ole lääkäri, yritän vain käyttää tervettä maalaisjärkeä..... ja vastaa vielä näihin mielessä, ne saattaa liittyä päässä oleviin patteihin:onko sulla ollut täitä viimeaikoina? ootko palanut auringossa? ootko lyönyt pääsi joskus, siitä voi olla kauankin?


      • huolestunut isä

        Meillä jätkälle (4v.) ilmestyi yllättäen patti päähän.
        Samana päivänä menimme terveyskeskukseen jossa lääkäri totesi: odota viikonlopun yli ja maanantaina omalääkärille.
        Omalääkärin sijainen totesi:"ei vakavaa kun yleiskunto on hyvä...seurataan".

        Soitin keskiviikkona uudelleen ja patistin koska kyseessä EI ole kuhmu.(prrrrkkkkll)
        Lääkäri lähetti "pitkin hampain" ultraääni kuvaukseen josta lähete samalle päivälle yliopistolliseeen sairaalaan.

        Siellä uusi ultra,mangneettikuvaus,verikokeet ja osastolle (saapumisesta 6 h).
        Toisena päivänä vatsan ultra,keuhkokuva ja nukutuksessa uusi mangneettikuvaus varjoaine.
        Tämän jälkeen dignosoitiin tämän keskustelun mukainen kasvain.

        Nyt kotona viikonloppu ja maanantaina koko kehon luukartoitukseen ja ehkä puukolla kasvain pois ennen loppuviikkoa mikäli on ainoa patti.

        Vinkki:
        Älä tyydy terveyskekuksen arvaajien tuloksiin vaan vaadi hoitoa.
        Pyydä vanhemmat mukaan ja kerro heille että pelottaa ,se on ok.
        Mitä aiemmin siihen pääsee kiinni sitä helpompi se on hoitaa ja tarvittaessa poistaa.
        Tsemppiä


      • huolestunut isä
        huolestunut isä kirjoitti:

        Meillä jätkälle (4v.) ilmestyi yllättäen patti päähän.
        Samana päivänä menimme terveyskeskukseen jossa lääkäri totesi: odota viikonlopun yli ja maanantaina omalääkärille.
        Omalääkärin sijainen totesi:"ei vakavaa kun yleiskunto on hyvä...seurataan".

        Soitin keskiviikkona uudelleen ja patistin koska kyseessä EI ole kuhmu.(prrrrkkkkll)
        Lääkäri lähetti "pitkin hampain" ultraääni kuvaukseen josta lähete samalle päivälle yliopistolliseeen sairaalaan.

        Siellä uusi ultra,mangneettikuvaus,verikokeet ja osastolle (saapumisesta 6 h).
        Toisena päivänä vatsan ultra,keuhkokuva ja nukutuksessa uusi mangneettikuvaus varjoaine.
        Tämän jälkeen dignosoitiin tämän keskustelun mukainen kasvain.

        Nyt kotona viikonloppu ja maanantaina koko kehon luukartoitukseen ja ehkä puukolla kasvain pois ennen loppuviikkoa mikäli on ainoa patti.

        Vinkki:
        Älä tyydy terveyskekuksen arvaajien tuloksiin vaan vaadi hoitoa.
        Pyydä vanhemmat mukaan ja kerro heille että pelottaa ,se on ok.
        Mitä aiemmin siihen pääsee kiinni sitä helpompi se on hoitaa ja tarvittaessa poistaa.
        Tsemppiä

        Eosinofiilinen granulooma--> Leikattiin pois
        kontrollikäyntejä tulevaisuus täynnä


    • Juuri 24 v täyttänyt

      Helsinkiin tutkittavaksi kun tipuin portaat 3 viikkoa sitten ja oli otettu röntgen. Järkytykseksi tänään sain sitten siellä kuulla että minulla on todettu sääriluun alaosassa sivulöytönä kasvain. Kaikkea inhottavaa tehtiin ja otettiin näytepala. Peolttaa että pahanlaatuinen :( Joka tapauksessa joudun leikkaukseen. Onko tietoa kuinka suuri riski tähän on kuolla? :((

      • Ajattele positiivisesti

        Kasvaimia on myös hyvänlaatuisia, ja pahanlaatuisistakin suuri osa voidaan leikata ja hoitaa pois. Leikkaukseen kuolemisen riski on erittäin pieni sinun ikäiselläsi, lähes olematon. Suomessa on hyvät olosuhteet, ammattitaitoinen henkilökunta ja korkeatasoiset sairaalat.

        Ajattele niin, että on hyvä kun kasvain sattumalta huomattiin nyt! Mitä pikemmin se voidaan poistaa, sitä parempi, etenkin jos kyseessä olisi ehkä pahanlaatuinen kasvain (vaikka ei se todennäköisesti edes ole pahanlaatuinen). Olit tosi onnekas kun tipuit ne portaat ja kasvain löydettiin sattumalta jo ennen kuin siitä oli edes oireita. Nyt se on helpompi parantaa.


    • N-87
      • N-87

        linkki ei jostain syytä toiminu...no jos etsii netistä sivun:

        Lääketieteellinen aikakauskirja Duedecim-arkisto ja luutuumorit, sieltä löytyy tosi hyvin tietoa
        luukasvaimista/syövästä..


      • Salli68
        N-87 kirjoitti:

        linkki ei jostain syytä toiminu...no jos etsii netistä sivun:

        Lääketieteellinen aikakauskirja Duedecim-arkisto ja luutuumorit, sieltä löytyy tosi hyvin tietoa
        luukasvaimista/syövästä..

        Olen 41v ja minulla on diagnosoitu oikeassa polvessa v-98 nivelrikko. Olin viime marraskuussa tansseissa ja sen jälkeen eivät ole polvet kunnossa olleetkaan, ovat koko ajan oireilleet milloin enemmän tai vähemmän.
        Lääkäriin oli lopulta lähdettävä, ja tietysti olin sitä mieltä , että nivelrikko se polvia vaivaa.
        Lääkäri pisti kortisonia vasempaan kaksi kertaa ja oikeaan kerran, ja oikea sillä on kivasti rauhoittunutkin mutta vasen polvi on vaan pahentunut. Polven koukistaminen sattuu, käveltäväkin on jalka suorassa, polvi paukahtalee kävellessä ja öisin kun käännyn niin herään koska polveen sattuu.
        Toisen käynnin jälkeen passitti polviröntgeniin, ja sieltä tuli lausunto: Vasemmassa tibiassa proximaalisesti metafyysi-epifyysi alueella näkyy hieman skleroosisreunaqinen, monilokeroinen kirkastuma, joka sopisi aneurysmaaliseksi luukystaksi. Hän pitää TT- tutkimusta aiheellisena. Kahden viikon päästä minulla onsitten aika ortopedille. Täytyy sanoa, että jännittää melkoisesti. Tuosta lääkärinlausunnosta, että jos joku siitä jotain ymmärtää niin voisiko sen ystävällisesti suomentaa.


      • Pattipää-98
        Salli68 kirjoitti:

        Olen 41v ja minulla on diagnosoitu oikeassa polvessa v-98 nivelrikko. Olin viime marraskuussa tansseissa ja sen jälkeen eivät ole polvet kunnossa olleetkaan, ovat koko ajan oireilleet milloin enemmän tai vähemmän.
        Lääkäriin oli lopulta lähdettävä, ja tietysti olin sitä mieltä , että nivelrikko se polvia vaivaa.
        Lääkäri pisti kortisonia vasempaan kaksi kertaa ja oikeaan kerran, ja oikea sillä on kivasti rauhoittunutkin mutta vasen polvi on vaan pahentunut. Polven koukistaminen sattuu, käveltäväkin on jalka suorassa, polvi paukahtalee kävellessä ja öisin kun käännyn niin herään koska polveen sattuu.
        Toisen käynnin jälkeen passitti polviröntgeniin, ja sieltä tuli lausunto: Vasemmassa tibiassa proximaalisesti metafyysi-epifyysi alueella näkyy hieman skleroosisreunaqinen, monilokeroinen kirkastuma, joka sopisi aneurysmaaliseksi luukystaksi. Hän pitää TT- tutkimusta aiheellisena. Kahden viikon päästä minulla onsitten aika ortopedille. Täytyy sanoa, että jännittää melkoisesti. Tuosta lääkärinlausunnosta, että jos joku siitä jotain ymmärtää niin voisiko sen ystävällisesti suomentaa.

        Minulta löytyi päästä myös luinen patti, joka on ollut jo jonkun aikaa. Kerroin äitille että päätäsärkee oudosti, äiti kysy että minkälailla, vastasin: silleen vihloen. No minulla itsellä on ollu muutenki mm.Näkähäiriöö, Jyskyttävää päänsärkyä, Päänsärkyä, yms. No oltiin tottakai huolissame ja itkin pelosta. Seuraavana aamuna lähettiin lääkäriin, lääkäri tunnusteli sitä hieman ja sanoi että se on normaalia, että noita tulee ja menee. Se kuuli että "niistelin räkää sisään" että säryt luultavammin johtuu osittain siitä. Olen menossa jatkotutkimuksiin säryn vuoksi, mutta "luupatin" vuoksi minun ei tarvitse olla huolissaan enään. Halusin tulla kertomaan että kyse ei ole aina vakavasta löydöstä. Ja ihan totta että noi "luupatit" ovat yleensä hyvänlaatuisia.


      • Anonyymi
        Salli68 kirjoitti:

        Olen 41v ja minulla on diagnosoitu oikeassa polvessa v-98 nivelrikko. Olin viime marraskuussa tansseissa ja sen jälkeen eivät ole polvet kunnossa olleetkaan, ovat koko ajan oireilleet milloin enemmän tai vähemmän.
        Lääkäriin oli lopulta lähdettävä, ja tietysti olin sitä mieltä , että nivelrikko se polvia vaivaa.
        Lääkäri pisti kortisonia vasempaan kaksi kertaa ja oikeaan kerran, ja oikea sillä on kivasti rauhoittunutkin mutta vasen polvi on vaan pahentunut. Polven koukistaminen sattuu, käveltäväkin on jalka suorassa, polvi paukahtalee kävellessä ja öisin kun käännyn niin herään koska polveen sattuu.
        Toisen käynnin jälkeen passitti polviröntgeniin, ja sieltä tuli lausunto: Vasemmassa tibiassa proximaalisesti metafyysi-epifyysi alueella näkyy hieman skleroosisreunaqinen, monilokeroinen kirkastuma, joka sopisi aneurysmaaliseksi luukystaksi. Hän pitää TT- tutkimusta aiheellisena. Kahden viikon päästä minulla onsitten aika ortopedille. Täytyy sanoa, että jännittää melkoisesti. Tuosta lääkärinlausunnosta, että jos joku siitä jotain ymmärtää niin voisiko sen ystävällisesti suomentaa.

        Miten tuo luukysta hoidettiin ja oliko se aneurysmaalinen?


    • irmeli64

      mikä on paras lääke luustokipuihin, buranasta ja voltareenista ei ainakaan ole apus?onko kokomusta auttaako asetylisalisylihappo? eli aspiriini kuten täältä joskus luin?

    • nyy

      Laitanpa tämän nyt tännekin, jos täällä joku osaisi jotain vastata.

      Kävin alku viikosta terveyskeskuksessa lääkärillä poskiontelon kipuilun takia ja otettiin röntgenkuva. Kuvassa näkyi toisella puolella hampaiden juurista poskionteloon asti jotain outoa. Lääkäri ei tiennyt mitä se on, mutta sanoi että näyttää kuin olisi luuta, jotain outoa joka tapauksessa. Käski varata ajan hammaslääkärille, koska siellä saadaan kuulemma tarkemmat kuvat otettua. Onkohan kellään ollut vastaavaa? Mielessä kummittelevat kaiken maailman kasvaimet.

    • hädissään oleva ihmi

      multa löyty joku kasvain päästä silmien takaa nyt viikon loppuna kun kävin todella kovaa pääsärkyä valittamassa joka alkoi ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta.epäilivät ensin veren purkaukseksi mutta kuvat puhuivat toista.kuvasivat viipale kuvan varjoaineella.joskus kuukauden päästä pääsen magneetti kuvaan.loppu arvio oli siis luukasvai silmien ja aivojen valissä.kyselisin tässä että onko kellään ollut noin vastaavaa tilanetta ja jos on niin miten sitä hodettiin...siis leikattiinko vai mitä...kaikki tieto tervetulluta ja suur KIITOS vastanneille jo etukäteen

    • Peikko

      Onko tietoa näkyykö kasvain röntgenkuvassa mustana luun sisällä, vai mitä tämä on?

    • Peikko

      musta kohta luun sisällä. Viikon odotus takana ja pelko. Yhden röntgenlääkärin mukaan sääressä ei kuitenkaan näy mitään muuta kuin leikkauksen jälkitila. Otettiin nyt uudet kuvat ja menee toiselle lääkärille tutkittavaksi. taas viikko odottelua, toivottavasti pääsen säikäytyksellä..

    • kasvaimiin kyllästynyt

      Löysin tän keskustelun tänään vasta, mutta itellä on ollu leikkaus melkeinpä tasan vuosi sitten, polvesta löysin tammikuussa 2011 tällaisen suuren luukasvaimen (osteokondrooma) ja leikkaus oli viime vuonna syksyllä juuri ennen syyslomaa, kepit oli viikon, 1kk liikuntakielto ja kipulääkkeet 3600 mg/pv, hermot ovat vasta ruvenneet palailemaan kun polvi oli tunnoton ja joistakin kohtia älyttömän kipeä koko ajan, hyvin on parantunu kyllä muuten ja liikunta sujuu melkein kuin ennenkin, tänään sitten hammaslääkärissä vielä tuli vastaan röntgenissä että kulmahampaassani on hammaskasvain joka estää rautahampaan tulon (ja tosiaan täytän joulukuussa 15 ja silti maitohammas vielä...). Pelottaa aivan älyttömästi nyt kun oli jo toinen kasvain, mut kattoo nyt ettei tuli enään lisää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1388
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1195
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1145
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      20
      1114
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1067
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      33
      1038
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1033
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1032
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      13
      1023
    Aihe