raskaanliikenteen

kestävinkone?

Oisko Volvon 12/420?Meinaan kestävyys/taloudellisuus/teho.

16

3891

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • pois täältä

        miesten palstoilta!!Puhutaan koneista ei leluista, poika.


    • on mutta

      ei se tuo 420 pelkästään, onhan jo 12 litraista ollut jo 70-luvulta lähtien, F12 on eniten myydyin malli kautta aikain niin ei se ainakaan oo huono oo vaikka jo seuraavassa viestissä joku kania-mies haukkuu moottorin aivan pystyyn, mutta onhan sillä aikaa kun se on just saanut purettua kaniaa ja osia odotellessa kerkiää tänne haukkumaan volvoa

      • äffä 12

        oli luja,ja voimakas kokoisekseen.Volvo kehitti
        siitä kestävän ja nykyaikaisen(intercooler ym.)
        Oli pakko,suuri ja ilkee Wallenberg(saab-scanian
        suurin omistaja 70-80 luvulla)määräsi,että volvo
        ei saanut tuoda markkinoille isoa konetta,muuten
        ei olis volvo saanut Ruotsin armeijan tilauksia
        ja saab braaken hävittäjien moottoritilauksia.
        Volvo D 16,2 oli jo valmiina 80-luvun alussa.


      • Hante
        äffä 12 kirjoitti:

        oli luja,ja voimakas kokoisekseen.Volvo kehitti
        siitä kestävän ja nykyaikaisen(intercooler ym.)
        Oli pakko,suuri ja ilkee Wallenberg(saab-scanian
        suurin omistaja 70-80 luvulla)määräsi,että volvo
        ei saanut tuoda markkinoille isoa konetta,muuten
        ei olis volvo saanut Ruotsin armeijan tilauksia
        ja saab braaken hävittäjien moottoritilauksia.
        Volvo D 16,2 oli jo valmiina 80-luvun alussa.

        Tiedät enempi kuin me täällä ruotsissa...
        Wallenberg omisti Saab-Scaniaa 60-80 luvulla..KYLLÄ
        Mutta Volvo oli osake-yhtiö erikseen, Wallella ei ollut sanan sanottavaa Volvolla...

        70-80 luvula Volvo osteskeli P-G Gyllenhamarin johdolla kaikenlaisia sivuhommia, mm ABBA sillitehtaat.

        Gyllenhammarin "potkujen" jälkeen Volvon omistajat myivät kaikki nämä sivu-yritykset ja alkoi satsata henkilö- ja kuoprma-autojen kehitykseen.

        Henkilö-autot sitten myytiin Fordille, mutta K-autot, Volvo Trucks, jäi ruotsalaisten hallintaaan ja yhtyivät myöhemmin Renaultin kanssa. Renaulthan jo ennen tätä jo osti Sisun osake-enemmistön, elikkä tulevaisuudessa Sisun nokalla voi vaikka hyrrätä Volvon 12-litrainen kone.

        Tästä alkuperäisestä 12-litraisesta voi kai sanoa sen verra että hyvä kone, mutta noni varmaan on joutunut tekemään pikku remonttia sylinteriputkien liikkumisen takia...

        Mutta muuten, ihan hyvä kone


      • kyllä
        Hante kirjoitti:

        Tiedät enempi kuin me täällä ruotsissa...
        Wallenberg omisti Saab-Scaniaa 60-80 luvulla..KYLLÄ
        Mutta Volvo oli osake-yhtiö erikseen, Wallella ei ollut sanan sanottavaa Volvolla...

        70-80 luvula Volvo osteskeli P-G Gyllenhamarin johdolla kaikenlaisia sivuhommia, mm ABBA sillitehtaat.

        Gyllenhammarin "potkujen" jälkeen Volvon omistajat myivät kaikki nämä sivu-yritykset ja alkoi satsata henkilö- ja kuoprma-autojen kehitykseen.

        Henkilö-autot sitten myytiin Fordille, mutta K-autot, Volvo Trucks, jäi ruotsalaisten hallintaaan ja yhtyivät myöhemmin Renaultin kanssa. Renaulthan jo ennen tätä jo osti Sisun osake-enemmistön, elikkä tulevaisuudessa Sisun nokalla voi vaikka hyrrätä Volvon 12-litrainen kone.

        Tästä alkuperäisestä 12-litraisesta voi kai sanoa sen verra että hyvä kone, mutta noni varmaan on joutunut tekemään pikku remonttia sylinteriputkien liikkumisen takia...

        Mutta muuten, ihan hyvä kone

        Wallenbergit oli,on ruotsin talouselämän a ja o!
        Lokerot ulottui kaikkialle.
        Eikös tää Saab-autotehdas ole yks esim.Lueppas
        historia vähän,ketä Kekkonen tapaili.
        Ikävä vain että Saabi automerkkinä hiipuu.Vaikka
        hyvä auto.
        Volvo pyrki voimakaasti vienti markkinoille,ei-
        köhän tää yhdysvallat ole siitä esimerkki.Sinne-
        hän tuskin WB:t uloittuvat,vaikka oli rahaa.
        Tietysti vois sanoa,että volvon scanian osta-
        minen v1999-2000,olis ollut vähän "korvatillik-
        ka"WB:lle!


      • totta että
        Hante kirjoitti:

        Tiedät enempi kuin me täällä ruotsissa...
        Wallenberg omisti Saab-Scaniaa 60-80 luvulla..KYLLÄ
        Mutta Volvo oli osake-yhtiö erikseen, Wallella ei ollut sanan sanottavaa Volvolla...

        70-80 luvula Volvo osteskeli P-G Gyllenhamarin johdolla kaikenlaisia sivuhommia, mm ABBA sillitehtaat.

        Gyllenhammarin "potkujen" jälkeen Volvon omistajat myivät kaikki nämä sivu-yritykset ja alkoi satsata henkilö- ja kuoprma-autojen kehitykseen.

        Henkilö-autot sitten myytiin Fordille, mutta K-autot, Volvo Trucks, jäi ruotsalaisten hallintaaan ja yhtyivät myöhemmin Renaultin kanssa. Renaulthan jo ennen tätä jo osti Sisun osake-enemmistön, elikkä tulevaisuudessa Sisun nokalla voi vaikka hyrrätä Volvon 12-litrainen kone.

        Tästä alkuperäisestä 12-litraisesta voi kai sanoa sen verra että hyvä kone, mutta noni varmaan on joutunut tekemään pikku remonttia sylinteriputkien liikkumisen takia...

        Mutta muuten, ihan hyvä kone

        jos volvon 12-litraisessa on ollut ongelmia, niin se on tuo putkien laskeutuminen, sittenhän se alkaakin jo kelvata öljy


      • Hante
        kyllä kirjoitti:

        Wallenbergit oli,on ruotsin talouselämän a ja o!
        Lokerot ulottui kaikkialle.
        Eikös tää Saab-autotehdas ole yks esim.Lueppas
        historia vähän,ketä Kekkonen tapaili.
        Ikävä vain että Saabi automerkkinä hiipuu.Vaikka
        hyvä auto.
        Volvo pyrki voimakaasti vienti markkinoille,ei-
        köhän tää yhdysvallat ole siitä esimerkki.Sinne-
        hän tuskin WB:t uloittuvat,vaikka oli rahaa.
        Tietysti vois sanoa,että volvon scanian osta-
        minen v1999-2000,olis ollut vähän "korvatillik-
        ka"WB:lle!

        Kyllä historia tältä osin on muistissa, elikkä Saab ja Scania on aina kuulunut Wallen sfääriin.

        Kyllä Kekkonen saunoi varmaan useastikin tämän herran kanssa. Rehn ei sentään suostunut tähän ja niin jäi JAS-kaupat tekemättä...

        Wallella siis ei ole mitään muuta Volvon kanssa, kuin että ehkä sen omistaman SKF:n laakerit voi olla navoissa.

        Volvohan jo 80-luvulla osti White:n, päästäkseen USA:n markinoille, ja nyt se on siellä aika vahvasti.

        Scania yritti myös omin voimin sinne 80-luvulla, mutta ei onnistunut myymään kun muutaman sata autoa. Jenkit kun halusivat (ja haluavat vieläkin) ostaa auton eri komponentteina.


      • totta.....
        Hante kirjoitti:

        Kyllä historia tältä osin on muistissa, elikkä Saab ja Scania on aina kuulunut Wallen sfääriin.

        Kyllä Kekkonen saunoi varmaan useastikin tämän herran kanssa. Rehn ei sentään suostunut tähän ja niin jäi JAS-kaupat tekemättä...

        Wallella siis ei ole mitään muuta Volvon kanssa, kuin että ehkä sen omistaman SKF:n laakerit voi olla navoissa.

        Volvohan jo 80-luvulla osti White:n, päästäkseen USA:n markinoille, ja nyt se on siellä aika vahvasti.

        Scania yritti myös omin voimin sinne 80-luvulla, mutta ei onnistunut myymään kun muutaman sata autoa. Jenkit kun halusivat (ja haluavat vieläkin) ostaa auton eri komponentteina.

        eipäs WB:lle ole volvoon mitään omistusta.Mutta
        kun Ruotsikin jako esim kehitysmaihin lainaa
        ja kalustoa,kyllä siellä scanian kalustoa
        laitettiin vientiin ensin.
        Saab-scaniahan oli/on melkoinen varustelija
        Ruotsin asevoimille,ja uusien esim.hävittäjien
        kehittämiseen pumpattiin rahaa melkoisesti Saab-
        scanialle.
        Eräs ruotsinserkku sanoi taanoi,että scanian
        kuorma-auto puoli oli konkurssi kypsää.,mutta
        tällä em.asialla saatiin tuotantoa pyöriin...
        Tokaisipa vielä,kun Suomeen saabin autotehdas
        tuli,että volvon tehdas se olis pitänyt olla?
        Tais olla oikeessa?
        Volvollahan on nyt suomessa kaks linja-auto
        pajaa,,mutta kauanko? Se pohjoismainen työ
        kun maksaa..


      • leikitään isoa
        totta..... kirjoitti:

        eipäs WB:lle ole volvoon mitään omistusta.Mutta
        kun Ruotsikin jako esim kehitysmaihin lainaa
        ja kalustoa,kyllä siellä scanian kalustoa
        laitettiin vientiin ensin.
        Saab-scaniahan oli/on melkoinen varustelija
        Ruotsin asevoimille,ja uusien esim.hävittäjien
        kehittämiseen pumpattiin rahaa melkoisesti Saab-
        scanialle.
        Eräs ruotsinserkku sanoi taanoi,että scanian
        kuorma-auto puoli oli konkurssi kypsää.,mutta
        tällä em.asialla saatiin tuotantoa pyöriin...
        Tokaisipa vielä,kun Suomeen saabin autotehdas
        tuli,että volvon tehdas se olis pitänyt olla?
        Tais olla oikeessa?
        Volvollahan on nyt suomessa kaks linja-auto
        pajaa,,mutta kauanko? Se pohjoismainen työ
        kun maksaa..

        miestä. Sullekin on sama kunhan jonkun rottelon antavat jolla ajaa. Ei se Volvo ole uskonto ja jos siihen joku höyrähtää, niin maksumieheksi joutuu... Ja yleensä näistä romuista, kannattaako näistä uhota, rengiksi on jouduttu vaikka isäntiä leikittäisiin.


      • ulise,,
        leikitään isoa kirjoitti:

        miestä. Sullekin on sama kunhan jonkun rottelon antavat jolla ajaa. Ei se Volvo ole uskonto ja jos siihen joku höyrähtää, niin maksumieheksi joutuu... Ja yleensä näistä romuista, kannattaako näistä uhota, rengiksi on jouduttu vaikka isäntiä leikittäisiin.

        scaniahan mulla,täytyy lihottaa ruottalaista
        pääomaa...


    • puukuski2

      on ehkä kaikkein kestävin koskaan tehty kone! taloudellisuuskaan ei ollu ongelma,syöpöstä maineesta huolimatta... ja tarjosi tasaista ja mukavasti käytettävää voimaa...

      • taitaa

        olla jo paljon kalliimmat huollot, eikö siinä oo jo öljytila jotain 60-70 litraa, 200 litran tynnyristä riitä kuin kolmeen öljyn vaihtoon


      • puukuski2
        taitaa kirjoitti:

        olla jo paljon kalliimmat huollot, eikö siinä oo jo öljytila jotain 60-70 litraa, 200 litran tynnyristä riitä kuin kolmeen öljyn vaihtoon

        juuri kalliimmat! öljytilavuus n43l ja suodattimet halvemmat kuin esim volvoon... moottorin peruskunnostus taas on osiltaan huomattavasti edullisempi kuin volvon tai scanian vastaavat!


      • kun siitä
        puukuski2 kirjoitti:

        juuri kalliimmat! öljytilavuus n43l ja suodattimet halvemmat kuin esim volvoon... moottorin peruskunnostus taas on osiltaan huomattavasti edullisempi kuin volvon tai scanian vastaavat!

        ei oo tullut yhtä suosittu kuin volvosta, painiihan ne tietysti eri sarjoissa, kuorma-autot ja työkoneet


      • puukuski2
        kun siitä kirjoitti:

        ei oo tullut yhtä suosittu kuin volvosta, painiihan ne tietysti eri sarjoissa, kuorma-autot ja työkoneet

        nythän puhuttiinki moottoreista!!? ei niinkään automerkeistä...??


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan

      Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus
      Oulainen
      16
      7200
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      199
      2587
    3. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      108
      2160
    4. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      76
      1588
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      191
      1109
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      41
      1000
    7. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      46
      989
    8. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      941
    9. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      45
      749
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      7
      748
    Aihe