KLE 500 ja koko

enska

Mahtuuko tuolla KLE:llä ajamaan 189cm äijänköriläs? Aika edullinen vaan uutena 7900 euroa. Transalp on jo 10900.

8

2456

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kentsu

Itse en ole muuta kuin koeistunut sen, ja mun mielestä se ei tuntunut yhtään pieneltä mun alla. Mittaa mulla on 188 cm. Jos olisin enduroa ostamassa niin se olisi mulla erittäin vakavasti otettava vaihtoehto. En usko että esim. Transalp tarjoaisi mitään ratkaisevasti parempaa. KLE 500 on varmasti hintansa väärti, siitä olen varma!

• enska

Täytyy käydä ottamassa kylmät tyypit. Tosiaan pyörän pitää olla uusi. Tarpeeksi olen noiden 80-luvun laitteiden kanssa puuhaillut, mutta en viitsi myöskään laittaa yli 10000 motariin. Yksi voisi olla Yamaha XT 660, se on 9990.

• Kentsu
        enska kirjoitti:

Täytyy käydä ottamassa kylmät tyypit. Tosiaan pyörän pitää olla uusi. Tarpeeksi olen noiden 80-luvun laitteiden kanssa puuhaillut, mutta en viitsi myöskään laittaa yli 10000 motariin. Yksi voisi olla Yamaha XT 660, se on 9990.

Joo, mieluummin ostaa vähän pienemmän, mutta uuden ja saa kahden vuoden takuun siihen. Parempi vaihtoehto kuin käytetty, mun mielestä ainakin ja KLE:n hinta on jo niin edullinen, että 125 m2:n maksaa melkein saman verran. Sitten vielä enduron runkomitatkin on sen verran suuret, että sopii paremmin isommallekin kaverille, kuin esim. vastaavankokoinen maantiepyörä, esim. ER-5:n, Honda CB 500 jne. Kulkupuoltakin on varmasti aivan riittävästi.

• Kentsu
        enska kirjoitti:

Luin tossa taannoin yhden matkakertomuksen kaverista, joka teki KLE 500:lla reissun Nuorgamiin ja takaisin Helsinkiin. Hyvin maistui maantie sekä pyörälle että äijälle!

• enska
        Kentsu kirjoitti:

Luin tossa taannoin yhden matkakertomuksen kaverista, joka teki KLE 500:lla reissun Nuorgamiin ja takaisin Helsinkiin. Hyvin maistui maantie sekä pyörälle että äijälle!

Katselin tosiaan tarkemmin tuota Yamaha XT 660 R. Se voisi kyllä olla hyvä peli, pääsee huonoihinkin paikkoihin. Yksi plussa KLE:en on ruisku, se on nykyaikaa. Ei tarvi mitään ryyppyjä. Alkuperäisinä lisävarusteina saa takalaukun, katteen ja pohjapanssarin. Listahinta on tuo 9990 toim.kulut, mutta käytännössä ilman vaihtopyörää lähtee 9500 ja sisältää toim.kulut.

Se Transalp on jotenkin vanhanaikainen, omistin sellaisen -88 mallin joskus ja en niin tykännyt. Tuo uusi on käytännössä sama pyörä, konetta vähän porattu.

• Enskamimmi
        Kentsu kirjoitti:

KLE on ihan varmasti tosi mainio pyörä matka-ajoon. Tulipa tuolla itsekkin kierrettyä Norjassa asti ja iso kasa kamaa päällä.
        Ajoin sillä myös Allroadtourin vuonna 2003 ja siellä totesin, jotta ei se ihan joka paikan pyörä ole. Tuossa linkissä vähän osviittaa (kts. kuvat).
        http://www.allroadtour.fi/muotka2003/ontour/index.htm

Jos kiinnostaa se muunkin ajo, niin suosittelin satsaamaan johonkin muuhun malliin.
        Muutoin mm. ajoasennoltaan oli minulle pitkäjalkaiselle hyvä peli, joten sopinee isommalle miehellekkin.

PS. Mistä löydän tuon linkin aiemmin mainitsemaasi matkakertomukseen? Kiinnostaisi katsoa, nostalgiaa :)

• Kentsu
        Enskamimmi kirjoitti:

KLE on ihan varmasti tosi mainio pyörä matka-ajoon. Tulipa tuolla itsekkin kierrettyä Norjassa asti ja iso kasa kamaa päällä.
        Ajoin sillä myös Allroadtourin vuonna 2003 ja siellä totesin, jotta ei se ihan joka paikan pyörä ole. Tuossa linkissä vähän osviittaa (kts. kuvat).

Jos kiinnostaa se muunkin ajo, niin suosittelin satsaamaan johonkin muuhun malliin.
        Muutoin mm. ajoasennoltaan oli minulle pitkäjalkaiselle hyvä peli, joten sopinee isommalle miehellekkin.

PS. Mistä löydän tuon linkin aiemmin mainitsemaasi matkakertomukseen? Kiinnostaisi katsoa, nostalgiaa :)

Luin sen jutun pari vuotta sitten paikallislehdestä, joka ilmestyy Helsingissä, Vantaalla, Espoossa jne., oliskohan ollut Alueuutiset tai vastaava. Lehteä mulla ei tietenkään ole enää tallella. Sorry, olisin muuten mielelläni hoitanut sen sulle.

• yksi.....
        Enskamimmi kirjoitti:

matkakertomus.
        http://members.surfeu.fi/esa.piippo/Reissu1.htm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe