Paljon kannattais maksaa hyväkuntosesta ja huolletusta setistä johon kuuluu:
Yashica FX-3 runko
Yashican omat 50mm ja 28mm objektiivit,
muita tietoja en muista noista objektiiveista.
Ja onko noi yashican rungot ja objektiivit minkä laatuisia? Olen siis vasta aloittamassa valokuvausta.
Yashica FX-3?
6
1113
Vastaukset
- Hexi
Ei kovin paljoa. FX 3 ja muidenkin yashican kameroiden etsin on varsin pimeä voi tulla ongelmia salamalla kuvattaessa tarkennuksen kanssa. Myös Yashican objekttivit on heikko laatuisia. Erityisesti tuo 50mm on surkea.
- Alvari Raappavaara
Parempi kuitenkii kui mikkään kittizoomi. Ja mie oon kuvannutkii molemmil. Fx-3 myytiin yleensä 2,0 valovoimaisella 50mm lasilla. Jos sattumalta on 1,7 niin aina parempi. Yashican oma 28 mm 2,8 on laadukas objektiivi. Sen kautta tarkkailtiin kansalaisia postin konttoreiden valvontakameroilla 80-luvun alussa. Ja tämäkin tarina on tosi, kuten Alvarin jutut aina.
Realistinen hinta ehjälle siistille paketille noin 50 E. Jos joku vielä haluaa oppia valolla kuvaamisen perusteet manuaalisesti. - HooKoo
Alvari Raappavaara kirjoitti:
Parempi kuitenkii kui mikkään kittizoomi. Ja mie oon kuvannutkii molemmil. Fx-3 myytiin yleensä 2,0 valovoimaisella 50mm lasilla. Jos sattumalta on 1,7 niin aina parempi. Yashican oma 28 mm 2,8 on laadukas objektiivi. Sen kautta tarkkailtiin kansalaisia postin konttoreiden valvontakameroilla 80-luvun alussa. Ja tämäkin tarina on tosi, kuten Alvarin jutut aina.
Realistinen hinta ehjälle siistille paketille noin 50 E. Jos joku vielä haluaa oppia valolla kuvaamisen perusteet manuaalisesti.Mulla oli ensimmäisenä järkkärinä FX-3, 50/1,7 & 29/2.8 & 42-75-zoomilla. Mun mielestä paketti oli aivan toimiva ja ihmettelen sen ainaista parjaamista. Kaikki oleellinen mitä tarvitsee kuvaamiseen oli näppärässä paketissa. Salamasynkkakin oli muistaakseni 1/125 sek joka puuttuu uudemmista halpisrungoista.
Olen moneen kertaan katunut sen paketin myymistä. - hexi
HooKoo kirjoitti:
Mulla oli ensimmäisenä järkkärinä FX-3, 50/1,7 & 29/2.8 & 42-75-zoomilla. Mun mielestä paketti oli aivan toimiva ja ihmettelen sen ainaista parjaamista. Kaikki oleellinen mitä tarvitsee kuvaamiseen oli näppärässä paketissa. Salamasynkkakin oli muistaakseni 1/125 sek joka puuttuu uudemmista halpisrungoista.
Olen moneen kertaan katunut sen paketin myymistä.Muistaani 80-luvun alussa Yashica oli yleinen lähinnä halvan hinnan takia, mutta jouduin lähettämään niitä poikkeuksellisen paljon huoltoon. niiden ongelmien takia Yashica sai huonon maineen. Muistelen,että puolet kaikista huoltoon lähettämistäni kameroista oli Yashica merkkisiä. Pentax ja Nikon merkisiä en juurikaan joutunut huoltoon lähettämään.
- Hoo Koo
hexi kirjoitti:
Muistaani 80-luvun alussa Yashica oli yleinen lähinnä halvan hinnan takia, mutta jouduin lähettämään niitä poikkeuksellisen paljon huoltoon. niiden ongelmien takia Yashica sai huonon maineen. Muistelen,että puolet kaikista huoltoon lähettämistäni kameroista oli Yashica merkkisiä. Pentax ja Nikon merkisiä en juurikaan joutunut huoltoon lähettämään.
Mun omani toimi kuitenski hyvin, käytettynä ostaman 28/2.8 himmenintä lukuunottamatta joka takerteli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201767
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991578Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy481099Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?43974Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29929Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50856Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s44812Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37780Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56778Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37760