Millaiset hanskat?

netta

Hei minkälaiset hanskat potkunyrkkeliyyn kannattaisi hommata? Aloitin peruskurssin ja hanskatat olisi nyt hakusessa. Olisiko säkki-vai nyrkkeilyhanskat kannattavampi ostos.

7

2806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Trippin

      Riippuu siitä oletko 120 kiloinen mies, 50 kiloinen tyttö vai siltä väliltä. Itse suosittelisin vähintään 14 unssin hanskoja, mieluummin 16 unssin. Valmistajana Twins, Fairtex, Top Ten, Blue Corner tai Everlast. Mitään halpahanskoja kuten Top fighter tai ring king ei kannata ostaa. Noilla hanskoilla ei sitten parane hakata säkkiä, ettei pemusteet lähde rystysten kohdalta. Säkkihansat sitten erikseen.

      • Jack.T.R

        Minä taas pidän edemmän 10 tai enintään 12 unssin hanskoista niin saa vähän enemmän sitä luonnollista tuntumaa kun noin isot tuntuvat jo hiukan kömpelöiltä. tottahan se voi auttaa käsi"lihaksissa" sitten kun ne on vähän raskaammat mutta pienemmillä saa myös parempaa ottelutuntumaa. ei tule mitään turhia luuloja iskujen pehmeydestä


      • AndyS
        Jack.T.R kirjoitti:

        Minä taas pidän edemmän 10 tai enintään 12 unssin hanskoista niin saa vähän enemmän sitä luonnollista tuntumaa kun noin isot tuntuvat jo hiukan kömpelöiltä. tottahan se voi auttaa käsi"lihaksissa" sitten kun ne on vähän raskaammat mutta pienemmillä saa myös parempaa ottelutuntumaa. ei tule mitään turhia luuloja iskujen pehmeydestä

        Hanskojen koosta on erilaisia koulukuntia. Jotkut suosittaa 10-12oz, toiset jopa 18-20oz, jotkut siltä väliltä. Erityisesti thaipuolen porukat suosii isoja hanskoja. Meillä on systeemi se, että yli 70kg käyttää 14oz ja alle 70kg 12oz.

        Mutta kannattaa kysyä oman seuran valmentajalta, mitä kokoa hän suosittaa. On hankalaa, jos omat hanskat on ihan eri kokoiset kuin kaikilla muilla.


    • AndyS

      Ilman muuta nyrkkeilyhanskat ensin. Niitä harjoittelussa kuitenkin ensisijassa käytetään. Myös säärisuojat, hammassuojat, käsisiteet ja alasuojat kannattaa hankkia ennen säkkihanskoja.

      Edellinen kirjoittaja luettelikin jo useimmat varteenotettavat merkit. Älä osta mitään kolmen kympin tekonahkarupuja, joilla hajotat sekä itsesi,että treenikaverisi.

    • poxing

      No uusimmasa fighter lehessä testaavat eri hanskoja.

    • jese

      no mä oon 16v tyttö ja mulle ainakii valmentaja sano että 10 unssin hanskat :D

      • hanskoista

        Valmentajasi antoi ihan hyvät ohjeet sulle.

        Itse sanoisin, että
        tytöt 10 oz
        kevyet kundit (alle 70 kg) 12 oz
        keskikokoiset kundit (alle 85 kg) 14 oz
        isot kundit 16-18 oz.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe