miten tehdä kirja?

jereb25

voisiko joku auttaa minten tehdä kirja?

19

1450

Vastaukset 19

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • samaa miettinyt

Kirjoitat vaan oikein paljon, vaikka ihan huonoa, kunhan kirjoitat. Vaikka kirjoittaisit kuinka hyvin, se ei ole julkaisukelpoista, ennenkuin olet työstänyt sen aika moneen kertaan, joten tuota nyt vain raakatekstiä.

Netistä löytyy myös ohjeita, jos vain etsit googlella. Hakusanaksi vaikka "kirjailijaksi" tai "kirjoittajaksi" tai mitä nyt keksitkin. Joitain kurssejakin on, kuulemma nykyään hyvin monet kirjailijat ovat ensin käyneet jonkun kurssin.

Tsemppiä vaan, kirjailija.

• Alvari Raappavaara

Kakkosen riviväli ja viiden sentin marginaali. Yhdelle puolen paperia. Siitä se lähtee.

Ei haittaisi, jos tietäisi miksi kirjoittaa.

• ja kirjoittamisesta

painot painavat, kustantajat kustantavat. sitten on myös palvelukustantatamoja, joissa asiakas maksaa ja kirja "kustannetaan" valmiiksi. vai tarkoitatko kirjoittamista? siinä tapauksessa ohjeita voi poimia myös muilta palstoilta, kuten: http://www.kiiltomato.net (lue keskusteluja ensin, kysy vasta sitten)

• lingguli

en oo varma tajusinki, mut sama´se, kirjotat vaan mitä päähän tulee.....
      mieti vaik eka joku aihe joka liitty esim sun harrastuksiin, mist sä tykkäät tms... ei kirjan tekemiseen silleen voi kertoo miten se tehään, lue vaik eka joku kira, niin tajuut miten se tehään :D

hyvän aiheen ja juonen keksiminen on ihan sika vaikeeta... oon kokenu tän vaikeuden 100 kertaa ainaki ;)

• A;J;)

mieti mitä voisit kirjoittaa ja miten, milloin, missä. Kaikki mitä tulee pääähän on ihan hyvä kirjoittaa, koska se voi olla hyvä sun mielestä. Joten aivot tehokierroksille ja käsi hypervauhtiin. :))))

• scarabaeus

............aika vanhoja ketjuja nostelette, onkohan

jereb25

saanut jo kirjansa valmiiksi ? Ja jossei, niin tuolla Kirjailijanalut palstalla kannattaa kysellä kaikenlaista kirjoittamiseen liittyvää. Olen saanut sieltä usein erittäin hyviä vastauksia omiin kirjoitusongelmiini.

• jereb25

Kiitos vastauksista

kirjan kirjoittamisessa on nykyisin se epäkohta, että helppohan se oli vaikka Waltarin aikoinaan kirjoittaa ne kirjat, kun pääsi puhtaalta pöydältä tekemään sinuhen.

• igjaöei

Ei ymmärrä, miten Sinuhe tehtiin puhtaalta pöydältä? Eli Mika W. joutui keksimään koko jutun itse, eikä ollut edes nettiä, jossa ruikuttaa muilta aihe-ehdotuksia. Joutui ihan mielikuvitusta käyttämään, toista se on nyt, kun kaikki aiheet on muka keksitty?

• jereb25

Meinasin sitä että sinuheaei ollut vielä kirjoitettetu, Waltari oli etu lyönti asemassa. ASama juttu Tuntemattona sotilaan kanssa, Nytb kun linna on sen kirjoittanyt niin muut ei enää voi.

• öagj

Joo, ja sinä jereb25 et varmaan edes voisi kirjoittaa, koska teet hämmästyttäviä virheitä. Mutta tottahan toki, kun olet kirjoittanut 900 sivua Tunnettua sotilastasi, osaa sen jälkeen myös yhdyssanat ja oikoluennan.

• jereb25

Yhdessä Teräsmiehessä se pystyi lukemaan koko kirjaston tunnissa, aina kaksi kirjaa yhtäaikaa plaras vaan molemmilla käsillä parissa segunnissa, prlllll. Se oli hämmästyttävää oikoluentaa!

• oikis

:)

• amonyyni

Aiheen keksiminen on kyllä vaikee. Kovasti tykkään kirjoittamisesta, mutta ei oikein oo aihetta minkä jaksais viedä loppuun.

• On silti hyvä...

Kokeile lyhytproosaa, novelleja. Tai ehkä runoa, haikua tai tankaa.

• Kansia!!! ja heti.

Hei! Olen tekemässä kirjaa lahjaksi hyvälle ystävälleni mutta mistä saisisin kannet? Onneksi ystäni syntymä päivä on vasta joulun jälkeen mutta kuitenkin olisiko kenellekään mitään ideaa mistä saisin kovat kannet kirjalleni. KIITOS.

• abc123123

tarvis vaan aiheen mistä kirjottaa mä saan siitä aina hyvän tuloksen

• Sarjishemmo

No ekaksi lataat paintin ja sitten käynnistät sen ohjelman PAINT otat tekstityökalun ja alat kirjoittamaan. Kun olet kirjoittanut tulostat ja sitten teet muut sivut ja niität ne yhteen. Tsemppiä!

• 13v

Paint!? Paint on piirustusohjelma tietokoneelle, ei kirjoitusohjelma, vaikka voihan sillä kirjoittaakkin. Itse käytän OpenOffice Writer -ohjelmaa. Toimii!

• heikkiturune

Tee niinkunmuutki kirjota omastas ja naapurien elämästä niiltä kysymätä jo syntyykirja ja kiitellään ku on nyt kyläjuorut saatu yksiin kamsiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      75
      1739
    2. Naantalin kylpylän ampujat

Oli somppumatuja. Nyt mennään. Suomi on ruotsi.
      Maailman menoa
      24
      1216
    3. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      34
      1112
    4. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      135
      933
    5. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      189
      826
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      64
      704
    7. 77
      632
    8. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      192
      629
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      608
    10. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      49
      571
    11. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      32
      528
    12. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    13. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      57
      502
    14. 36
      474
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      457
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      432
    17. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      423
    18. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      417
    19. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      16
      409
    20. Päivän galluppi

Minkälainen ehkäisy sinkkupalstalaisilla käytössä?
      Sinkut
      82
      398
    Aihe