Kohdunrungon syöpäkö?

hilima

Hei! Onko kellään kokemusta kohdunrungon syövästä? Kävin eilen lääkärissä juuri havaitsemani vähäisen vuodon takia ja nyt minut lähetetään jatkotutkimuksiin. Ultrasauvalla tehdyssä tutkimuksessa näkyi paksuuntunut kohdun limakalvo ja jotain muutakin. Mitä? Tietenkin olen paniikissa. Olisko jollain ollut vastaavaa juttua ja voisitko kertoa minulle mitkä olivat oireet?

8

16980

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä vanha

Sairastan kohdunrunko-osan syöpää, joka ei ollut levinnyt kohdusta. Hoitoja olen leikkauksen jälkeen saanut ja nyt tilanne on hyvä.
      Oireita ei ollut kuin runsas vuoto ja lopulta jatkuva vuoto. Minulla ei kohdun limakalvoa erottunut ollenkaan ultrassa.
      Tämä ei tarkoita, että sinulla on sama juttu. Se jokin muu voi olla vaikkapa myoma. Älä pelkää.

• hilima

Kiitos viestistäsi "ei vielä vanha"

Olen jo ennemmin yrittänyt Sinua kiitellä, mutta jostain syystä en onnistunut saamaan viestiäni perille. Lohdutit - elä pelkää, joten yritän noudattaa ohjettasi olla pelkäämättä!! Tilanne on vielä sama kohdallani. En ole vielä saanut kutsua jatkotutkimuksiin. Vielä kysyisin Sinulta, että mitä hoitoja sait leikkauksen jälkeen?

• sama
        hilima kirjoitti:

Kiitos viestistäsi "ei vielä vanha"

Olen jo ennemmin yrittänyt Sinua kiitellä, mutta jostain syystä en onnistunut saamaan viestiäni perille. Lohdutit - elä pelkää, joten yritän noudattaa ohjettasi olla pelkäämättä!! Tilanne on vielä sama kohdallani. En ole vielä saanut kutsua jatkotutkimuksiin. Vielä kysyisin Sinulta, että mitä hoitoja sait leikkauksen jälkeen?

Hei!
        Vastaus viipyy, kun ei ole omaa konetta.
        Sain sädehoitoa ja sytoja. Vointi on hyvä.
        Toivon, että sinulla on vaikkapa se myoma siellä tiputtelemassa. Ja jos jotain muuta löytyy niin turhaan pelkoon ei kannata voimia haaskata. Kyllä näistä selvitään. Luottavaista mieltä sinulle!

• hilima
        sama kirjoitti:

Hei!
        Vastaus viipyy, kun ei ole omaa konetta.
        Sain sädehoitoa ja sytoja. Vointi on hyvä.
        Toivon, että sinulla on vaikkapa se myoma siellä tiputtelemassa. Ja jos jotain muuta löytyy niin turhaan pelkoon ei kannata voimia haaskata. Kyllä näistä selvitään. Luottavaista mieltä sinulle!

Kiitos taas! Vielä tässä yritän tsempata. Aika rankkaa kylläkin on tämä pitkä odottelu. Mutta olen puolestasi onnellinen, että Sinulla on nyt kaikki hyvin. Kirjoittelen, kunhan saan lisätietoja.

• äiti vm -70

Vuoden vaihteessa, sain tietää sairastavani kohdunrungon/kohdunlimakalvon syöpää. Minullakin runsaita vuotoja ja nyt joulukuusta asti jatkunut vuoto. Ensi viikolla leikkaus edessä, kohdun ja munasarjojen poisto. Harmittaa kun on flunssainen olo, ja pelkään että leikkausaika siirtyy, kun olen jo niin pitkään (6vk)ja hartaasti sitä odottanut! Toivoisin kohtalotovereiden kanssa vaihtaa spostia jatkossa.

• minzu**

äidilläni diagnosoitiin kyseinen syöpä viime alkusyksystä. Oireita oli niukka veren tiputtelu, ei muuta. Hoitoja on ollut; ensin iso leikkaus, jossa poistettiin sekä kohtu että munasarjat, vatsapeitteitä, imusolmukkeita jne..
      sen jälkeen sädehoitoa ja sytostaattihoitoa. Hoidot ovat pitkittyneet, sillä äitini veriarvot ovat laskeneet niin alas. huolestuneena odotellaan, koska viimeisetkin hoidot ovat ohitse ja mitä kontrollit sitten paljastaa.

• Hilima

Kiitos vastauksestasi Minzu! Tässä kauhulla odottelen ensi viikkoa. Tod.näköisesti sama itselläni edessä.

• Riimus

Tämä keskustelu on ikivanha, mutta yritän silti.

Äitini sairastaa kyseistä syöpää. Valaisen tilannetta vielä niin, että hän on mieleltään sairas ja minun on välillä vaikeaa erottaa, mikä hänen puheestaan on totta ja mikä ei. Tästä syystä lähestyn teitä.

Äidilläni alkoi viime kesänä verinen vuoto ja hänellä oli kovia kipuja. Tai ainakin hän väitti niin. Olin tosin jo aikaisemmin huomannut verisiä vaippoja (jo vuosia aikaisemmin), mutta hän väitti että kuukautiset ovat loppuneet ja vaihdevuodetkin ovat menneet. Hän sai ajan tutkimuksiin, jossa todettiin muutosta emättimen limakalvolla. Aluksi näytti siltä että muutos on hyvänlaatuinen, mutta myöhemmin selvisi että se olikin pahanlaatuinen. Muutosta on yritetty pitää kurissa hormoonilääkityksellä.

Tammikuun puolessa välissä hän meni leikkaukseen, jossa tätä muutosta (kasvainta?) yritettiin poistaa. Tämä epäonnistui, koska kahdesta keisarinleikkauksesta johtuen hänen kohtunsa oli täynnä kiinnikkeitä. Nyt hän jatkaa hormoonilääkitystä ja lääkärit kokoontuvat pohtimaan tilannetta myöhemmin. Ei kovin vakavalta kuulosta vai mitä?

Onko tämä normaalia vai onko äitini kenties liioitellut asioita? Äitini on sairaanloisen lihava, elintavat huonot, hänellä on sydänlihaksen rappeuma ja viimeisin myastenia gravis. Näistä olen nähnyt lääkärintodistukset.

Onhan tämä typerää arvuutella ja teiltä kysellä, mutta yritän saada jotakin tolkkua tähän hulluun tilanteeseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      3163
    2. GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?

GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys
      Voice of Finland
      43
      1167
    3. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      83
      1142
    4. Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut

Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja
      Ikävä
      52
      1075
    5. Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!

Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!
      Pudasjärvi
      33
      1011
    6. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      67
      878
    7. Luuletko, että löydämme vielä

Yhteyden takaisin? Miehelle ....
      Ikävä
      53
      857
    8. Tunnustan

Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle
      Ikävä
      39
      852
    9. Mikä teki vaikutuksen

että ihastuit kaivattuusi? 🔥
      Ikävä
      45
      847
    10. Autolla puuhun

Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn
      Oulainen
      24
      831
    Aihe