Mikä on spiritismi?

=tyhmä=

Joo, olen tyhmä, mutta mikäköhän tämä palstalla paljon puhuttu spiritismi oikein on?

68

10120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kerron nyt.

      Spiritismillä ''kutsutaan'' henkiä.

      • =tyhmä=

        ...sitä pelataan? Ja mistä sen pelilaudan saa? Ja, mitkä sen säännöt on?


      • jos olet herkkänahkainen
        =tyhmä= kirjoitti:

        ...sitä pelataan? Ja mistä sen pelilaudan saa? Ja, mitkä sen säännöt on?

        koska saatat joutua vaikeuksiin, tai riivatuksi..


      • Pelaa tätä peliä
        jos olet herkkänahkainen kirjoitti:

        koska saatat joutua vaikeuksiin, tai riivatuksi..

        saatat joutua vuosikausiksi jopa kymmeniksi kiinni syvästi. Rukoile mieluimmin vapahtajaasi,
        sillä siellä on maailma jota et muualta löydä. Äläkä myöskään usko kaikenlaisiin pinta uskovaisiin. Teitä on paljon ja eksyttäjiä monta.


      • mä luulen niin
        =tyhmä= kirjoitti:

        ...sitä pelataan? Ja mistä sen pelilaudan saa? Ja, mitkä sen säännöt on?

        Hei, me koitetaan ajatella vaan nyt sun parasta. Sun, niinkun ei kenenkään muunkaan ei ole hyvä pelata spiritismiä, ei edes sitä ensimmäistä kertaa. Luet vaikka näitä saamiis vastauksia.

        Itseänikin joskus kiinnostanut spiritismi, mutta en ole pelannut, koska tiedän että millaisten asioiden kanssa siinä on tekemisissä ja tiedän että mitä siitä voi seurata. Ei kannata leikkiä tuollaisten asioiden kanssa, sun kannattaa uskoa nyt eikä kokeilla ensin ja katua sitten.


      • jeejee
        jos olet herkkänahkainen kirjoitti:

        koska saatat joutua vaikeuksiin, tai riivatuksi..

        olen itse kokeillut spiritismiä useaan otteeseen ja olen sitä mieltä etttei se ole kokéilun arvoienn asia.en muutenkaan tajua miksi nupret saatikka lapset kokeilevat moista. ja miten sitten itse sitä kokeilin.olen tehnyt tutkimuksia asiasta kauan.mutta tuo väitteesi on ehkä vähän liioittelua.


      • lyhyesti näin on

        Se on pirujen ulospäästölauta!


    • ei kannata

      Spiritismi on sen luokan asia, että sen kanssa ei kannata leikkiä. Ole sinä edes se viisas ja jätä kokeilematta. Jos nyt kuitenkin kokeilet, niin mä luulen että sä tulet kyllä katumaan sitä jälkeenpäin kun tajuat mitä tuli tehtyä.

      • Else

        Minä kokeilin nuorena spiritismiä. "Mikä lasia liikuttaa?" kysyin. "Sähkö", vastasi lasi. En edes tiennyt, että kysymys voisi olla sähköisestä ilmiöstä. Mikään ennustuksista ei myöskään toteutunut. Kaiiki roskaa. Minä olin vahvatahtoinen ja vahva myös psyykeltäni, mutta eräs sisaruksistani alkoi voida huonosti. Ja minulla on syyllinen olo, että sen spriritismin vuoski. Ainakin heti sen jälkeen. En siis suosita. Usko suosiolla, ettei spiritismin kanssa ole leikkimistä.


      • Noita-Nainen
        Else kirjoitti:

        Minä kokeilin nuorena spiritismiä. "Mikä lasia liikuttaa?" kysyin. "Sähkö", vastasi lasi. En edes tiennyt, että kysymys voisi olla sähköisestä ilmiöstä. Mikään ennustuksista ei myöskään toteutunut. Kaiiki roskaa. Minä olin vahvatahtoinen ja vahva myös psyykeltäni, mutta eräs sisaruksistani alkoi voida huonosti. Ja minulla on syyllinen olo, että sen spriritismin vuoski. Ainakin heti sen jälkeen. En siis suosita. Usko suosiolla, ettei spiritismin kanssa ole leikkimistä.

        "Minä kokeilin nuorena spiritismiä. "Mikä lasia liikuttaa?" kysyin. "Sähkö", vastasi lasi."

        Kappas, kappas, tuli oikein "henkimaailmasta vahvistus" teorialleni siita, etta ns. yliluonnolliset ilmiöt aiheutuvat pitkalti/paaosin sahkömagneettisesta sateilysta!

        Eli joko niin, etta henki kayttaa "omaa sahkomagneettista energiaansa", mutta koska se on usein aika heikkoa, se voikin "possessoida" hetkeksi sen spritistin pelaajan energiat eli niin etta ihminen itse omalla sahkomagnetiallaan saa sen lasin liikkumaan.

        Tai sitten kyseessa on "yhteispeli", jossa yhdistyvat seka hengen etta ihmisen varahtelyt.


      • =tyhmä=
        Noita-Nainen kirjoitti:

        "Minä kokeilin nuorena spiritismiä. "Mikä lasia liikuttaa?" kysyin. "Sähkö", vastasi lasi."

        Kappas, kappas, tuli oikein "henkimaailmasta vahvistus" teorialleni siita, etta ns. yliluonnolliset ilmiöt aiheutuvat pitkalti/paaosin sahkömagneettisesta sateilysta!

        Eli joko niin, etta henki kayttaa "omaa sahkomagneettista energiaansa", mutta koska se on usein aika heikkoa, se voikin "possessoida" hetkeksi sen spritistin pelaajan energiat eli niin etta ihminen itse omalla sahkomagnetiallaan saa sen lasin liikkumaan.

        Tai sitten kyseessa on "yhteispeli", jossa yhdistyvat seka hengen etta ihmisen varahtelyt.

        ...spiritismiä ei kannata kokeilla? Mitä siitä voi tapahtua? Yks tyyppi sano, että se on kivaa ja sano, et munkin pitäs kokeilla.


      • pieninoita(nai)nen
        =tyhmä= kirjoitti:

        ...spiritismiä ei kannata kokeilla? Mitä siitä voi tapahtua? Yks tyyppi sano, että se on kivaa ja sano, et munkin pitäs kokeilla.

        jotkut ovat kuolleet kun ovat pelanneet sitä, toiset tullut hulluksi. Toisill ei ole tapahtunut mitään. se on osittain ihan kivaa, mutta ihan helkutin pelottavaa...
        pelasin kavereittenkaa sitä muutaman kerran silloin en ymmärtänyt miten vakavaa se on, emme sulkeneet portteja kunnolla ja henki jäi kiusaamaan minua moneksi yöksi... se on loppunut jo.........
        olen 80 prosentin varma että sinä kokeilet sitä joka tapauksessa, näistä kommenteista huolimatta ja saat säännöt mistä vaan täältä... jos pelaat sitä, muista rukoilla jumalaa sitä ennen ja sen jälkeen, ehk se suojelee sinua, ettei tapahdu mitään...
        onnea ja hyvää elämää sinulle...


      • =tyhmä=
        pieninoita(nai)nen kirjoitti:

        jotkut ovat kuolleet kun ovat pelanneet sitä, toiset tullut hulluksi. Toisill ei ole tapahtunut mitään. se on osittain ihan kivaa, mutta ihan helkutin pelottavaa...
        pelasin kavereittenkaa sitä muutaman kerran silloin en ymmärtänyt miten vakavaa se on, emme sulkeneet portteja kunnolla ja henki jäi kiusaamaan minua moneksi yöksi... se on loppunut jo.........
        olen 80 prosentin varma että sinä kokeilet sitä joka tapauksessa, näistä kommenteista huolimatta ja saat säännöt mistä vaan täältä... jos pelaat sitä, muista rukoilla jumalaa sitä ennen ja sen jälkeen, ehk se suojelee sinua, ettei tapahdu mitään...
        onnea ja hyvää elämää sinulle...

        Kyl mä sitä kuiteski kokeilen... Mut voiks sitä pelata yksin?


      • Cyberanimal
        =tyhmä= kirjoitti:

        Kyl mä sitä kuiteski kokeilen... Mut voiks sitä pelata yksin?

        Kyllä sitä pystyy yksinkin pelaamaan, mutta tuntuu toimivan paremmin porukassa.

        Musta nämä varoittelut ovat kyllä aika tuulesta temmattuja, voisi nyt ihmiset muistaa että eletään ihan todellisessa maailmassa, jossa kummitukset,möröt ja aaveet puhumattakaan mistään piruista ja demoneista ovat aika kyseenalaisia juttuja eikä mitenkään konkreettisia. Niiden valta on niihin uskovien peloissa eikä normaali, tasapainoinen ihminen joudu mihinkään hullujen huoneelle tai riivatuksi pelaamisesta. Voi olla jopa tylsä kokemus lasin liikkumisesta huolimatta.

        Enemmänkin mietityttää miksi =tyhmä= haluaa kokeilla spiritismiä, onko sille olemassa "turvallisempikin" vaihtoehto. Tai toisaalta miten muuten sitä oppii mikä on oikein ja mikä väärin kuin kokeilemalla?


      • mä suosittelen ettet kokeil
        =tyhmä= kirjoitti:

        ...spiritismiä ei kannata kokeilla? Mitä siitä voi tapahtua? Yks tyyppi sano, että se on kivaa ja sano, et munkin pitäs kokeilla.

        Kyllä mä sen jotenkin vaistoan, että tää voi olla turhaa sanoa sulle enää että älä kokeile spiritismiä (joku jo sanokin tosta), ja toisena että älä usko sitä kaverias että sunkin pitäis sitä kokeilla ja että se muka olisi mukamas hauskaa. Se ei varmasti enää ole hauskaa jos ja kun siitä sitten tulee sulle jotakin seuraamuksia kun pelasit spiritismiä.


      • pieninoita(nai)nen
        =tyhmä= kirjoitti:

        Kyl mä sitä kuiteski kokeilen... Mut voiks sitä pelata yksin?

        pelata yksin, mutta suosittelen enemmän isolla kaveriporukalla...
        ja voin nyt samalla kertoa säännöt, jos niist on jotain apua... niit on erilaisii sääntöjä mutta me teimme näin:
        -otimme pyöreästä lasipöydästä sen lasin irti ja pistimme lattialle¨
        -teimme pienille paperilapuille aakkoset ja numerot samoihin papereihin ja sitten viellä "kyllä" ja "ei" laput.
        -laitoimme laput lasialustan ympärille, hieman lasin alle että ne pysyisivät paikallaan-... kyllä ja ei olivat vastakkain..
        -Otimme kynttilän ja lasin
        -sytytimme kynttilän, mutta pistimme sihen lasin åpäälle että se sammui ja siihen tuli höyryä. Sitten pistimme lasin keskelle ja sytytimme kynttilän uudelleen.
        - valot tietenkin ovat jo tässä vaiheessa sammutettu
        - sormet väärinpäin olevan lasin päälle, joko pelkkä etusormi, tai sitten etu ja keskisormi, hellästi lasinpäälle...
        -ja peli alkaa... kysykää ekana vaikka: "oletko hyvä henki"
        ole hyvä.... joka tapauksessa jos ole heikkohermoinen niin en suosittele ja muistakaa kysyä' lupa ennenkuin lopetatte ja varmistaa ettei henki jää läsnä.


      • muistankohan oikein
        pieninoita(nai)nen kirjoitti:

        pelata yksin, mutta suosittelen enemmän isolla kaveriporukalla...
        ja voin nyt samalla kertoa säännöt, jos niist on jotain apua... niit on erilaisii sääntöjä mutta me teimme näin:
        -otimme pyöreästä lasipöydästä sen lasin irti ja pistimme lattialle¨
        -teimme pienille paperilapuille aakkoset ja numerot samoihin papereihin ja sitten viellä "kyllä" ja "ei" laput.
        -laitoimme laput lasialustan ympärille, hieman lasin alle että ne pysyisivät paikallaan-... kyllä ja ei olivat vastakkain..
        -Otimme kynttilän ja lasin
        -sytytimme kynttilän, mutta pistimme sihen lasin åpäälle että se sammui ja siihen tuli höyryä. Sitten pistimme lasin keskelle ja sytytimme kynttilän uudelleen.
        - valot tietenkin ovat jo tässä vaiheessa sammutettu
        - sormet väärinpäin olevan lasin päälle, joko pelkkä etusormi, tai sitten etu ja keskisormi, hellästi lasinpäälle...
        -ja peli alkaa... kysykää ekana vaikka: "oletko hyvä henki"
        ole hyvä.... joka tapauksessa jos ole heikkohermoinen niin en suosittele ja muistakaa kysyä' lupa ennenkuin lopetatte ja varmistaa ettei henki jää läsnä.

        Muistankohan oikein että ne säännöt on täällä ollut joskus aikaisemminkin, olikohan jopa tällä palstalla tai jotain, en muista. Joku joskus silloinkin kyseli säännöistä ja spiritismistä vähän yhtä sun toista, eli jos hakua vain jaksaa/viitsii/osaa käyttää niin varmasti löytää paljonkin tietoa netistä.

        Kannattaa toki muistaa et tääl netis tietoihin kannattaa suhtautua pienel varauksel, varsinkin jos ei itse ole varma asiasta. Tääl on paljon semmosia ketkä puhuu ihan asiaa, mut on valitettavasti niitäkin ketkä huijaa. No joo, ehkä toi mun valistus kuuluu jonnekkin muualle, mut olkoon...


      • LÖSD
        Noita-Nainen kirjoitti:

        "Minä kokeilin nuorena spiritismiä. "Mikä lasia liikuttaa?" kysyin. "Sähkö", vastasi lasi."

        Kappas, kappas, tuli oikein "henkimaailmasta vahvistus" teorialleni siita, etta ns. yliluonnolliset ilmiöt aiheutuvat pitkalti/paaosin sahkömagneettisesta sateilysta!

        Eli joko niin, etta henki kayttaa "omaa sahkomagneettista energiaansa", mutta koska se on usein aika heikkoa, se voikin "possessoida" hetkeksi sen spritistin pelaajan energiat eli niin etta ihminen itse omalla sahkomagnetiallaan saa sen lasin liikkumaan.

        Tai sitten kyseessa on "yhteispeli", jossa yhdistyvat seka hengen etta ihmisen varahtelyt.

        Se lasi kirjoittaa sen mitä ajattelet:) Se on näin.. Alitajunnan touhuja:) Pelostahan siinä on kyse kun "muka" alkaa näkemään piruja,niin pelkotila vie voiton elikkä siis ihminen näkee sen minkä se haluaa nähdä vaikka pelottaa.. :)
        Spiritismillä on vähän sama vaikutus kuin LSD:llä.. Tulee hallusinaatioita..


      • LÖsD
        pieninoita(nai)nen kirjoitti:

        pelata yksin, mutta suosittelen enemmän isolla kaveriporukalla...
        ja voin nyt samalla kertoa säännöt, jos niist on jotain apua... niit on erilaisii sääntöjä mutta me teimme näin:
        -otimme pyöreästä lasipöydästä sen lasin irti ja pistimme lattialle¨
        -teimme pienille paperilapuille aakkoset ja numerot samoihin papereihin ja sitten viellä "kyllä" ja "ei" laput.
        -laitoimme laput lasialustan ympärille, hieman lasin alle että ne pysyisivät paikallaan-... kyllä ja ei olivat vastakkain..
        -Otimme kynttilän ja lasin
        -sytytimme kynttilän, mutta pistimme sihen lasin åpäälle että se sammui ja siihen tuli höyryä. Sitten pistimme lasin keskelle ja sytytimme kynttilän uudelleen.
        - valot tietenkin ovat jo tässä vaiheessa sammutettu
        - sormet väärinpäin olevan lasin päälle, joko pelkkä etusormi, tai sitten etu ja keskisormi, hellästi lasinpäälle...
        -ja peli alkaa... kysykää ekana vaikka: "oletko hyvä henki"
        ole hyvä.... joka tapauksessa jos ole heikkohermoinen niin en suosittele ja muistakaa kysyä' lupa ennenkuin lopetatte ja varmistaa ettei henki jää läsnä.

        Spiritismi on pelkotila,ihminen muuttuu spiritismiä pelattaessa herkemmäksi. Ja tietenkin ottaa huomioon kaikki pienetki narahdukset mitä yöllä kuuluu.."ja yleensä kuuluukin" Eli se ei ole mikään piru mikä se oksa mikä raapii seinää.. Sinulla on vain pelkotila päällä:)
        Ja kun puhutaan Spiritismi kuolemista. Niin kovassa pelkotilassa ihminen voi kuolla. Kun "piru esimerkiksi sanoo että jos kävelet kynnyksen yli niin kuolet. Niin kun ihminen siitä kävelee ja sydän hakkaa tuhatta ja sataa ja kun on astunut kynnyksen yli Niin sa sydänkohtauksen.. Kaikille on luonnollinen selitys!! Olen itse pelannut pienempänä ja on toiminut.. Mutta ei siihen vanhemmalla iällä enää usko. Hömpötystähän se on ja täysin turvallinen peli,kunhan pysyy kylmänä. Ja kun alkaa muka niitä ääniä kuulumaan ja joitain "piruja näkemään" Niin niistä ei kannata välittää,niitä kuuluu muutenkin mutta vaikket oisikaan pelannut. Niinkuin selitin olet pelkotilassa. Ja voi spiritismissä kysyä milloin kuolen tai että mikä on tulevaisuuteni. Eipä minulle ja kaverille ole vielä kyllä mitään tapahtunut:) Nooh.. Hyvää päivänjatkoa!!


      • En ole tyhmä
        Cyberanimal kirjoitti:

        Kyllä sitä pystyy yksinkin pelaamaan, mutta tuntuu toimivan paremmin porukassa.

        Musta nämä varoittelut ovat kyllä aika tuulesta temmattuja, voisi nyt ihmiset muistaa että eletään ihan todellisessa maailmassa, jossa kummitukset,möröt ja aaveet puhumattakaan mistään piruista ja demoneista ovat aika kyseenalaisia juttuja eikä mitenkään konkreettisia. Niiden valta on niihin uskovien peloissa eikä normaali, tasapainoinen ihminen joudu mihinkään hullujen huoneelle tai riivatuksi pelaamisesta. Voi olla jopa tylsä kokemus lasin liikkumisesta huolimatta.

        Enemmänkin mietityttää miksi =tyhmä= haluaa kokeilla spiritismiä, onko sille olemassa "turvallisempikin" vaihtoehto. Tai toisaalta miten muuten sitä oppii mikä on oikein ja mikä väärin kuin kokeilemalla?

        ÄLÄ KOKEILE SPIRITISMIÄ ELLET HALUA KUOLLA TAI JOUTUA VAIKEUKSIIN!! MITEN JOKU VOI VÄITTÄÄ ETTEI SE OLE TOTTA? MIETTIKÄÄPÄ: MIKÄ LASIA VOISI LIIKUTTAA? TUULIKO?EHHEI.MIETTIKÄÄPÄ,KADUTTE SITÄ JOKO VUOSIA TAI KYMMENIÄ VUOSIA! EN SUOSITTELE KOKEILEMAAN SITÄ PELIÄ ELLET OLE TYHMÄ!


      • Anonyymi
        pieninoita(nai)nen kirjoitti:

        jotkut ovat kuolleet kun ovat pelanneet sitä, toiset tullut hulluksi. Toisill ei ole tapahtunut mitään. se on osittain ihan kivaa, mutta ihan helkutin pelottavaa...
        pelasin kavereittenkaa sitä muutaman kerran silloin en ymmärtänyt miten vakavaa se on, emme sulkeneet portteja kunnolla ja henki jäi kiusaamaan minua moneksi yöksi... se on loppunut jo.........
        olen 80 prosentin varma että sinä kokeilet sitä joka tapauksessa, näistä kommenteista huolimatta ja saat säännöt mistä vaan täältä... jos pelaat sitä, muista rukoilla jumalaa sitä ennen ja sen jälkeen, ehk se suojelee sinua, ettei tapahdu mitään...
        onnea ja hyvää elämää sinulle...

        Entä jos ei ole uskollinen Jumalalle onko silloinkin hyvä rukoillla


    • jos kerta meinasit kokeilla

      Jos kerta olet niin innoissaan kokeilemassa spiritismiä (mitä iso osa kyllä suosittelee että et kokeile), niin tuu sitten kertoon tänne joskus että miten kävi.

      • =tyhmä=

        Niin mä tuunkin kertoo! Aion kokeilla sitä tänä yönä!


      • jos olet varma
        =tyhmä= kirjoitti:

        Niin mä tuunkin kertoo! Aion kokeilla sitä tänä yönä!

        Jos olet kerta noin varma että haluat kokeilla spiritismiä, niin turha sua on sitten varmastikkaan enää yrittää estää. Jos kokeilet, niin mä toivon että sä viisastut sitten senverran ettei sitä paljoa kannata kokeilla.


      • UteliasUteliasUtelias
        =tyhmä= kirjoitti:

        Niin mä tuunkin kertoo! Aion kokeilla sitä tänä yönä!

        Kokeilitkos sitä spiritismiä? Miten kävi?


      • =tyhmä=
        UteliasUteliasUtelias kirjoitti:

        Kokeilitkos sitä spiritismiä? Miten kävi?

        Eikä mitään tapahtunut! Se lasikaan ei liikkunut! Mistä se johtuu? Mä noudatin tarkasti niitä ohjeita, mut silti ei toiminu...


      • SomeBody!
        =tyhmä= kirjoitti:

        Eikä mitään tapahtunut! Se lasikaan ei liikkunut! Mistä se johtuu? Mä noudatin tarkasti niitä ohjeita, mut silti ei toiminu...

        sitä useita kertoja eikä läheskään aina tapahdu mitään! Yhden kerran kuitenkin tapahtui ja se oli viimeinen kerta kun olen sitä pelannut!


      • jeepsantsaa
        =tyhmä= kirjoitti:

        Eikä mitään tapahtunut! Se lasikaan ei liikkunut! Mistä se johtuu? Mä noudatin tarkasti niitä ohjeita, mut silti ei toiminu...

        Voi olla että joskus vielä tapahtuu jotain kun sä sitä kokeilet. Mut mä suosittelen, että sä tosiaankin jätät tohon sun spiritismi kokeilut, tai jos kokeiletkin ja jotain tapahtuu siinä pelin aikana niin otat sitten siitä opiksesi etkä enää sitten tee sitä uudestaan.


      • DibSuk
        =tyhmä= kirjoitti:

        Eikä mitään tapahtunut! Se lasikaan ei liikkunut! Mistä se johtuu? Mä noudatin tarkasti niitä ohjeita, mut silti ei toiminu...

        Henkiä ei ole aina paikalla ja sinun pitää uskoa siihen 100% Muistitko:
        1 Sytyttää parittoman määrän kynttilöitä?
        2 Peittää huoneen peilit? (muuten henki ei tule/näet sen ja sekoat todennäköisesti)
        3 Peittää kaikki heijastavat pinnat? TV: ruudun, ikkunat..
        4 Laittaa valot pois?
        5 Laittaa lasin pentagrammin päälle?
        7 MUISTITKO PYYTÄÄ LUPAA LOPETTAA?
        8 Rikkoa lasin? (muuten henki jää kiusaamaan sinua)
        9 Polttaa pelilaudan? (saa sytyttää vain yhdesti)

        Jos et muistanut/tiennyt kysyä lupaa lopettamiseen, henki voi pahoittaa
        mielensä ja rellestää vaikka sinun huoneessasi. En ole pahemmin uskovainen mutta pelkotilassa rukoilen henkeni edestä apua Jeesukselta että suojelisi minua demoneilta.


    • holkku

      spiritismiä voi pelata helpostikkin... kunhan muistaa että kaikkea ei kannata uskoa mitä pelissä tapahtuu... mikäli joku henki liikuttaa lasia (tai millä ikinä pelataankin) saattaa se ollakin itse paholaisen työtä...

      elävä esimerkki: kysyin pappani kuolin ikää, koska luulin juttelevani pappani kanssa ja olevani yhteydessä taivaaseen, ikä meni väärin (kysyin sitä äidiltäni) ja mietin sitä muutaman päivän. Myöhemmin juttelin ystäväni kanssa kenen kanssa olin pelannut peliä ja havaitsimme, että olimme olleet yhteydessä itse paholaiseen.

      Mikäli meinaat pelata: peitä kaikki peilit ja elektroniikka (ettei satu räjähdyksiä tai muuta vastaavaa). Peli toimii paremmin mikäli peliin uskoo, että se toimii ja mikäli on enemmän kuin yksi pelaaja.

      Vaikk tiedän miten laudan voi tehdä, en kerro sitä, koska en halua, että viattomat joutuvat kokemaan pahoja juttuja itsensä niistä tietämättä.

      • taidat puhua totta

        Totta. Kyllä minäkin luulen, että on parempi ettei täällä kerro että mitenkä sen laudan voi tehdä. Hyvä vain, kun porukka kertoo täällä kokemuksistaan. Taitaa olla suurin osa porukasta kyllä järjissään, koska kaikki eivät sitä täällä suosittele.

        Viestiketjun alkuperäiselle aloittajalle, sun kannattaa oikeasti miettiä että haluatko sä todella kokeilla spiritismiä? Jos haluat, niin miksi? Perusteluna ei kelpaa, että kun kaveri niin yllytti tekemään.


      • =tyhmä=
        taidat puhua totta kirjoitti:

        Totta. Kyllä minäkin luulen, että on parempi ettei täällä kerro että mitenkä sen laudan voi tehdä. Hyvä vain, kun porukka kertoo täällä kokemuksistaan. Taitaa olla suurin osa porukasta kyllä järjissään, koska kaikki eivät sitä täällä suosittele.

        Viestiketjun alkuperäiselle aloittajalle, sun kannattaa oikeasti miettiä että haluatko sä todella kokeilla spiritismiä? Jos haluat, niin miksi? Perusteluna ei kelpaa, että kun kaveri niin yllytti tekemään.

        ...kokeilin sitä jo. Ja mä tiiän, miten se lauta tehdään. Mutta, mulla se ei toiminu. Ei tapahtunu mitään. Se lasi ei liikkunu!


      • taidat puhua totta
        =tyhmä= kirjoitti:

        ...kokeilin sitä jo. Ja mä tiiän, miten se lauta tehdään. Mutta, mulla se ei toiminu. Ei tapahtunu mitään. Se lasi ei liikkunu!

        Mä vaan että jos vielä sua innostaa kokeilla niin mieti että haluutko sä vielä kokeilla sitä? Jos luet noit joku viesti takaperin, niin saat kyllä vastauksen sillekkin että joka kerta ei tapahdu mitään. Mut se joku kerta voi olla se kun tapahtuukin jotain, ja se ei välttämättä ole hyvää mitä tapahtuu.


      • =tyhmä=
        taidat puhua totta kirjoitti:

        Mä vaan että jos vielä sua innostaa kokeilla niin mieti että haluutko sä vielä kokeilla sitä? Jos luet noit joku viesti takaperin, niin saat kyllä vastauksen sillekkin että joka kerta ei tapahdu mitään. Mut se joku kerta voi olla se kun tapahtuukin jotain, ja se ei välttämättä ole hyvää mitä tapahtuu.

        Et mikä täs spiritismissä on ideana?


      • mietippä sitä
        =tyhmä= kirjoitti:

        Et mikä täs spiritismissä on ideana?

        Noh, ehkä googlettamalla löydät jos sulla on oikea(t) hakusana(t) siinä niin. Eiköhän sun olisi paras unohtaa nyt jatkossa se spiritismin kokeileminen, sillein että et enää kokeile toista kertaa. Kyllä mä luulen, että se mikä siinä on tarkotus niin vielä selvii sulle jos sun tarvii se mukamas tietää.


      • tässä tulee linkki
        =tyhmä= kirjoitti:

        Et mikä täs spiritismissä on ideana?

        Jos vielä seuraat tätä ketjua, niin tässä tulee, mä pistän sulle linkin, toivottavasti valasee nyt jotakin jos vielä huomaat tämän.

        http://fi.wikipedia.org/wiki/Spiritismi

        Google on sitten kanssa ihan hyvä vaihtoehto, se löytää ihan hyviä sivuja kun vaan sul on hyvä hakusana siinä. Ei muutakun et lähet kokeileen et millä hakusanalla tärppää jos toi linkki ei ole hyvä

        http://www.google.fi


      • Änzmä

        joo ei kannata kokeilla spiritismiä jos ei oo ensi kattonu netistä / kyselly kavereilta tai vaikka sisaruksilta vanhemmilta tai joltain niitten kokemuksista tietoa siitä että uskoo siihen. näin se mullakin toimi


      • JÄRKEVÄ IHMINEN
        taidat puhua totta kirjoitti:

        Mä vaan että jos vielä sua innostaa kokeilla niin mieti että haluutko sä vielä kokeilla sitä? Jos luet noit joku viesti takaperin, niin saat kyllä vastauksen sillekkin että joka kerta ei tapahdu mitään. Mut se joku kerta voi olla se kun tapahtuukin jotain, ja se ei välttämättä ole hyvää mitä tapahtuu.

        EI KANNATA KOKELLA SITÄ PELII KADUT VIEL PEILIKI AJOO SIIT JA LASI LIIKKUU ITESTÄÄ SAATANA TEKEE SEN.. KADUTTE VIEL


    • tiara

      oon ollu tosi kauan kiinnostunu kaikesta yliluonnollisesta ja kaikesta vähänki siihen liittyvään.kertokaa please mistä sais siihen liittyvää tietoo ja miten se lauta tehään.en oo mikään tyhmä eli en mä mitään tyhmää tekis ja en oikee hirveesti ees usko et se toimis.mut please!!

      • mp-84

        Juuri sinulle en missään nimessä antaisi mitään ohjeita tuohon liittyen. Vaikutat hyvin otolliselta uhrilta paholaiselle... Jos haluat tietoa kuitenkin, niin luehan kristillistä kirjallisuutta tuosta asiasta. Ehkä sen jälkeen ei enää kiinnosta edes kokeilla. Ja ehkä myös uskot senkin, että se toimii.


      • spiritismiä

        vai et muka tee mitään tyhmää? juurihan sinä sellaista oot tekemässä, kun haluat kokeilla spiritismiä. kyllä se voi toimia, ja jos se toimii niin sitten sä voit olla isossa kusessa. noiden asioiden kanssa ei kannata leikkiä, koska se henkimaailma on oikeasti olemassa, taisin jo sanoa tässä ketjus tuosta aikaisemmin. kyllä se vain mielestäni on tyhmää kokeilla spiritismiä, varsinkin kun sä tiedät että jos se toimii niin voi oikeasti tapahtua jotain pahaa. tiedäthän sinä sen? jos et, niin ota ensin asioista selvää, ja tule sitten takaisin.


      • olet oikeassa
        mp-84 kirjoitti:

        Juuri sinulle en missään nimessä antaisi mitään ohjeita tuohon liittyen. Vaikutat hyvin otolliselta uhrilta paholaiselle... Jos haluat tietoa kuitenkin, niin luehan kristillistä kirjallisuutta tuosta asiasta. Ehkä sen jälkeen ei enää kiinnosta edes kokeilla. Ja ehkä myös uskot senkin, että se toimii.

        Kiva lukea näitäkin viestejä, missä joku puhuu täällä asiaa, tässä tapauksessa mp-84 puhuu asiaa, ja pisteet siitä siis hänelle. Jos oikeasti tekee mieli kokeilla spiritismiä tai jotain, niin se ei kyllä ikinä kannata. Niiden asioiden kanssa ei tosiaankaan kannata pelleillä, kyllä sitten kaduttaa myöhemmin jos tuli kokeiltua.


    • jos vielä luet tätä

      alkuperäiselle kirjoittajalle hei! ootko vielä kokeillu sitä spiritismiä? jos oot, niin kerro vaan vielä toki tääl että miten kävi, vaikka kohta tää(kin) on jo tuol toisel sivul. kiinnostaa vaan kuulla sultakin vähän se juttu, jos sä enää seuraat tätä ketjua.

    • Minttu-82

      Kuten edellinen keskuselija kirjoitti niin kerro kokemuksistasi? Itsekin olen kiinnostunut spiritismistä ja sen kokeilemisesta...

    • Kokemuksen rintaääni

      Pelasimme serkkujeni kanssa spiritismiä 90-luvun lopussa, olimme tuolloin noin 13-14 vuotiaita. Itse olen siitä yöstä lähtien kokenut erilaisia asioita, pystynyt aistimaan kuolleiden ihmisten läsnäolon joissain paikoissa, tietämättä edes että sinne on joku kuollut, aluksi nämä tuntemukset puistattivat ja peloittivat, mutta nykyään osaan tulkita niitä. Serkkuihini se vaikutti erilaisella tavalla, koska kuollut henki oli todennäköisesti heidän isoisänsä, he eivät ole oppineet huomaamaan muita henkiä tai aaveita, mutta kummallekkin tulee edelleen vahvoja tuntemuksia isoisästään, paikasta riippumatta, ikäänkuin henki vainoaisi heitä.

      Nyt kun olen onnellisesti naimisissa ja saanut lapsia, vanhin tyttäristäni on alkanut myös huomaamaan kuolleiden läsnäolon, hän on peloissaan ja en tiedä miten saisin hänet uskomaan ettei kuolleiden hengissä ole mitään pelättävää, ainakaan itselläni tähän asti.

      En suosittele kokeilevan spiritismiä, ellei halua haamuseuraa loppuiäksi

    • Niin siinä kävi

      Spiritismi lauta (Ouija- lauta) on semmonen lauta millä kutsutaan henkiä. Peliksi sitä ei voi kutsua! Älä kokeile sitä jos semmoista ajattelit! Siitä tulee hulluksi, tiedän kokemuksesta. Pelasin joskus kaveri porukalla, meitä oli 9. Olimme innoissamme mutta pian kaverit menivät liian pitkälle ja alkoivat kysyä kuolemasta ja missä kyseinen henki on tällä hetkellä (Meillä oli paha henki valitettavasti) 1 kaverini meni alakertaan jonne kyseinen henki oli antanut vastaukseksi. Kaverini sekosi ja emme tiedä mitä hän näki. Hän on lopullisesti seonnut ja kaveri porukka hajosi. En suosittele spiritismiä.

    • 12 6 2011

      Kaikki jotka ovat pelanneet spiritismiä ovat kokenet merkillisiä asioita, esm kahden kaverin nenästä rupes vuotaan veri kun kysyttiin missä hän on. Ja kun lauta sitten poltettiin niin se oikein humahti ilmiliekkeihin, mutta saako millään tavalla hyviä Henkiä peliin mukaan?

    • JAARHRHRHRVAN IV

      nii varmaa
      www.redtube.com

    • ...

      Olen itsekkin ajatellun että kokeilen spiritismiä mutta kun luin nuita ylempiä tekstejä ni alkoin sit miettimään et ehkä on parempi ettei kokeile...

    • Mummunoita

      Höpö höpö ei siinä ole mitään vaarallista jos on kunnon lauta ja ohjeet joita noudattaa. Trust me....20 vuotta kokemusta

    • good-bye, sanity

      Kyllä mielenterveys tai terveys ylipäätään myydään halvalla. Vaikka miten ihmiset varoittaisivat, on monien pakko itse kokeilla ja maksaa siitä kalliisti.

      Spiritismiä EI kannata kokeilla. Vaikka ei uskoisi siihen, voi sen kautta sairastua psyykkisesti. Pahat pelkotilat ovat yleisiä. Monet ovat päätyneet itsemurhaan. Kokeilun seurauksena voi tulla riivatuksi tai kodissa saattaa alkaa kummitella.

      Kysymyksiin vastaava henki EI ole edesmennyt läheinen, ei Jumala, enkeli tai jokin muu hyvä henki. Vaikka se sanoisi sitä olevansa. Se on demoni, joka osaa kyllä tarvittaessa vastata kysymyksiisi mummostasi tms ja siten vaikuttaa harmittomalta ja läheiseltä.

      Eräs tuttavani heitti ouija-lautansa muutossa roskiin. Uudessa kodissa lauta löytyi muuttolaatikosta.

      Kun mummoni nuoruudessaan pelasi spiritismiä, valot sammuivat ja häntä kuristettiin. Se loppui vasta, kun hän huusi Jeesusta avukseen.

      Miksi kuvittelette, ettei spiritismiä pelatessa huoneessa saa olla Raamattua? Olisiko sen vuoksi, että henget, joita pelissä kutsutaan, eivät pidä ko. kirjasta...?

      • VoihanKilinV

        Sä unohdit mainita että rukoilkaa, käykää kirkossa tulkaa uskoon jeeeeeeeeeeeesus pelastaa, antakaa rahanne kirkolle hallelujaa.

        Taidan sitten olla poikkeus tai saa... suosikki kun ei ole kukaan kuristanut. Niin ja laskut maksan ajoissa niin ei tule ikäviä katkoksia


      • 4tb2

        Täyttä asiaa. On se vaan ihmeellistä, että aina vaan kokeilijoita löytyy, vaikka spiritismi on tunnettu tuhansia vuosia ja miljoonat ihmiset ovat pilanneet sillä elämänsä. Aina löytyy niitä, jotka eivät usko ennen kuin kokeilevat. Vaikkei ensimmäisten kokeilujen aikana näyttäisi tapahtuvan mitään, turha luulla, etteikö kokeilusta mitään seuraa.


    • kovelakela

      eikö teillä oo järkevämpää puhumista vittu

    • funnymouth

      O)_(O
      i see your handsome face
      dont be afraid

    • spiritismi

      Mäkin kyllä joskus kokeilen spiritismi ä

      • siismitää7273

        Siis voi vittu onko porukka oikeasti näin tyhmää vai trollaako tästä (s)PIRI tismistä kaikki.

        Jos tällänen henkimaailma on näin helposti todistettavissa nii kertokaa nyt miksi kaikki eivät silti usko kristinuskoon ja miksi ateisteja on edes olemassa?

        Itte te vittu sitä lasia liikutatte ja tai ootte kattonu vierestä ku joku mustalaismamma pelottelee enuustuksillansa yms shaibaa.

        Kaikki jokka tuohon uskoo niin saa olla kyllä hölmöjä. Se lasi siitä mihkää liiku itteksee. Tuijottakaa teidän astiakaappiin vaikka koko vuosi nii yks ainut lasi ei muuten liiku vaikka kuinka menisitte kusemaa haudoille tai asuisitte intiaanihaudan päällä tai näette kissan menevän tien yli tai rikotte vaikka sata saatanan peiliä.

        Järki ny kätee


      • matematiikkaa
        siismitää7273 kirjoitti:

        Siis voi vittu onko porukka oikeasti näin tyhmää vai trollaako tästä (s)PIRI tismistä kaikki.

        Jos tällänen henkimaailma on näin helposti todistettavissa nii kertokaa nyt miksi kaikki eivät silti usko kristinuskoon ja miksi ateisteja on edes olemassa?

        Itte te vittu sitä lasia liikutatte ja tai ootte kattonu vierestä ku joku mustalaismamma pelottelee enuustuksillansa yms shaibaa.

        Kaikki jokka tuohon uskoo niin saa olla kyllä hölmöjä. Se lasi siitä mihkää liiku itteksee. Tuijottakaa teidän astiakaappiin vaikka koko vuosi nii yks ainut lasi ei muuten liiku vaikka kuinka menisitte kusemaa haudoille tai asuisitte intiaanihaudan päällä tai näette kissan menevän tien yli tai rikotte vaikka sata saatanan peiliä.

        Järki ny kätee

        Eniten minua ihmetyttää millä säännöillä nuo kummitukset syntyvät. Maailmassa on elänyt tähän mennessä n. 50 mrd ihmistä, jos lasketaan nykyihmisen muodostaman lajin iäksi 100 000 vuotta. Jos noista vaikka noin joka sadastuhannes päätyisi kummittelemaan lukumäärä olisi noin 500 000 kummitusta... luulisi jonkun jo jääneen todistetusti kiinni.

        Hankalammaksi asian tekee jos lasketaan ihmissuvun muut haarat joka nostaa lukumäärää muutamalla miljardilla. JA, turha huomauttaa että vain Homo Sapiens kummittelee - käsittääkseni myös koirat, hevoset ja muutkin eilöt kuuluvat kummitusrepertuaariin. Josta seuraakin mielenkiintoisia sivuhaarjoa aina kummitteleviin dinosauruksiin asti... ja mihin raja vedetään? Yksisoluisetkin ovat eläviä ja maailman sivu niitä on ollut 'muutamia'....


    • eikannata

      Spiritismi on keino kutsua henkiä...en itse suosittele kokeilemaan...pelattuasi koet mahdollisesti pahoja pelkotiloja,tunnetta että joku tai jokin olisi läsnä vaikka olisit yksin paikan päällä. Jotkut ovat pahassa pelkotilassa saanut sydänkohtauksen tai muuten peloissaan tehnyt itsemurhan. Johtuen mukamas riivauksesta,tai liian suuresta paineesta, taikka vain hyvin suuresta pelosta. en jaksaisi alkaa jakamaan sääntöjä mutta jos pelaat niin kannattaa pelata sääntöjen mukaan. jokaisen ihmisen elämällä on arvoa eikä kenenkään pitäisi joutua kärsimään joidenkin henkien takia, joihin ei välttämättä ole edes pakko ottaa yhteyttä.. mieti kahdesti ennen kuin pelaat,pyydän. Siunausta sinulle

      Ps. Jos koet pelkoja,niin ehdotan rukoilua

    • Perunankuorenjämät

      Spiritismissä kannattaa valita sellainen paikka jossa on kuollut ihmisiä tai jossain lähellä

    • perunankuorenjämät

      tosin onhan se spiritismi eli "ouija" todella epäsuositeltavaa
      kun voi käydä tosi pahoja virheitä ihan uskomattoman helposti..
      ne henget ja aaveet saatta jotkut pillastua aika piku jutuista.

      Muistakaa varmasti olla aina hengille mukavia ja osoittakaa kunnioitusta tuonpuoleisille, eikös ;)




      ps. ei tää liity tähän mutta oon kuullu että jos onnistuu erään rituaalin avulla pääsemään tuonpuoleiseen ja katsoo ikkunasta ulos, niin näkee vain mustaa ja kaukana pienen punaisen ristin. D:

    • EppuDs

      Miten voi varmistaa että henki ei jää läsnä

    • Täti_neuvoo

      Älkää hyvät ihmiset kokeilko spiritismiä!
      Ihan itsenne takia. Kokemuksesta voin sanoa, että se on leikkimistä Saatanan kanssa, vaikka vaikuttaa pelkästään jännältä ja harmittomalta touhulta.
      Spritismin ja muitten parapsykologisten asioitten kautta Saatana pääsee elämäänne ja päänne sisään.
      Sitten tulee pelkotiloja, ahdistusta, itsetuhoisuutta ym. pahaa.
      Lukekaa vaikka mieluummin kristillistä kirjalisuutta. Voi vaikuttaa "tylsältä", mutta vaikutukset ovat elämääsi positiivisia ja kristityn elämässä tapahtuu jänniä ja hienoja asioita.
      Ihan itsenne takia siis, jättäkää kokeilematta.

      • Pelattu_on

        Höpö höpö, meikä kokeili, eikä mitään vaarallista tapahtunut, vaikka alussa olin ihan paska jäykkänä, kun olin kuunnellut näitä kauhutarinoita, miten muka piru tulee ja tekee hulluksi. Ja tosiaan aluksi jotain ryminää kuului kellarista ja kynttilät sammui kaikki yhtä aikaa ja meinattiin sontia housuihimme. Mutta pari vuotta sitten kuolleen kaverin henki sieltä vaan tuli ja vastasi kysymyksiin. Se sanoi että on nyt taivaassa ja taivaassa on kivaa, mutta se lottorivi, jonka se antoi, ei kyllä voittanut mitään. Joten ei ne hengetkään kaikkea tiedä. Ja ei edes poltettu lautaa, koska meinataan pelata uudestaan.


    • Mietteliäs_

      Spiritismi on peli,jos sitä haluaa pelata kannattaa tehdä suolarinki pelaajien ympärille.Huoneessa ei saa olla muita kuin pelaajia eikä huoneessa saa olla Raamattua tai mitään ristiä.Itse yritin sitä pari vuotta sitten ja muutamia viikkoja joku koski minuun ja näin huoneessani varjoja näin myös peilissä vanhan naisen ennen kuin olimme pelannut sitä.Henki oli hyvä kun pelasimme kysyimme"oliko henki paha joka oli peilissä"vastaus oli kyllä.Mutta miten se on mahdollista että näin sen ennen kuin olin pelannut!

    • spiritus_fortis

      Spiritismi tarkoitta väkiviinaa eli pirtua (lat. spiritus fortis) ja on etyylialkoholin ja veden atseotrooppinen seos.
      Kun sitä nauttii runsaasti , alkaa kaikenlaisia kummitusilmiöitä tapahtua.

    • Anonyymi

      Ehkei kaikki siitä ole huuhaata, mutta lapsena/nuorena tuli yritettyä muutama kerta. Ei onnistunut, vaikka järjestettiin kaikki olosuhteet kohdalleen.

      • Anonyymi

        oho 2020 kommenttu


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1689
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1574
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      70
      1458
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      54
      1435
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      51
      1349
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1288
    7. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1168
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      11
      1158
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1121
    Aihe