korva/tärykalvo

hjejjeje

tais puhjeta tärykalvo kun sain iskun korvaan, tai ainakin luulen niin kun esimerkiksi "tasaa paineen" (puhaltaa ilmaa niin että tukkii nenän ja suun) niin tulee korvasta ilmaa? wtf?
eli onko tää vaarallista?
onko muille käyny näin?
voiko mennä uimaan ku on tärykalvos reikä??

12

15600

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

En oo nyt ihan varma,mutta eikö tärykalvosta tule verta kun se puhkee.. :/

• ...

Oletko tuntenut korvassasi kipua? Bilsanmaikan mukaan tärykalvon puhkeaminen nimittäin sattuu ihan *elvetisti.

Se ei kuitenkaan ole mitenkään vaarallista, jos kyseinen kalvo puhkeaa. Tilalle kasvaa uusi.
      Uimista kuitenkin välttäisin, ja saattaisin näyttää lääkärillekin, niin sitten ainakin saa selville mikä siellä korvassa on vikana :)

• tytsykkkä

Moi!

jaat täällä väärää tietoa!
        Tärykalvon tilalle ei todellakaan kasva uutta, vaan "rikkinäinen" tärykalvo on koko ajan korvassasi, tai sitten voit käydä poistattamassa sen leikkauksessa sairaalassa mutta maksaa paljon.

Tärykalvon puhkeaminen sattuu todella paljon ja siitä tulee verta, myös sen jälkeen kovat äänet ja huudot ym.. sattuvat korvaan.

• puhjennut tärykalwo
        tytsykkkä kirjoitti:

Moi!

jaat täällä väärää tietoa!
        Tärykalvon tilalle ei todellakaan kasva uutta, vaan "rikkinäinen" tärykalvo on koko ajan korvassasi, tai sitten voit käydä poistattamassa sen leikkauksessa sairaalassa mutta maksaa paljon.

Tärykalvon puhkeaminen sattuu todella paljon ja siitä tulee verta, myös sen jälkeen kovat äänet ja huudot ym.. sattuvat korvaan.

Itelläni puhkesi tärykalvo 4päivää sitten, vaikka en itse tiennyt vielä silloin että se puhkesi. Sain iskun korvan lähettyville, ja sen jälkeen korva oli (ja on edelleen) lukossa, EI SIIS KIPUJA LAINKAAN. Menin tänään lääkärille, joka sanoi että tärykalvossa on iso reikä, on ihmeellistä että se ei ole kipeä, mutta puhki se on silti. Maanantaina on tärykalvon "paikkaus" tiedä sitten mitä sekin meinaa...en halunnut edes kysyä!! lÄÄKÄRIN VASTAANOTOLLE JOS EPÄILEE ETTÄ KALVO ON PUHKI!

• diudanz_

Jos tärykalvosi olisi puhjennut, et todennäköisesti olisi kivuiltasi pystynyt tuota viestiä edes kirjoittamaan.

• niin..

se ei kyl kauheesti sattunu ku toi tapahtui eikä tullut verta, kuului vain huminaa jonkin aikaa ja kuuli oudosti päivän.. mutta sen jälkeen ei oo mitään ongelmii ollu..
        joten mikäköhän tämän on aiheuttanut?

• minävaaaaaaain
        niin.. kirjoitti:

se ei kyl kauheesti sattunu ku toi tapahtui eikä tullut verta, kuului vain huminaa jonkin aikaa ja kuuli oudosti päivän.. mutta sen jälkeen ei oo mitään ongelmii ollu..
        joten mikäköhän tämän on aiheuttanut?

mulla puhkse tärykalvo noin 30 min sitten. verta ei todellakaan tule. vähän kyll sattuu ja toisella korvalla ei kuule kovin hyvin. vähän kuin olisi korva tukossa. äänet kuulostaa oudoilta. parantuminen on henkilökohtaista. joku parantuu viikossa jonkun parantuminen voi viedä pidemmän ajan.

• ei näin
        minävaaaaaaain kirjoitti:

mulla puhkse tärykalvo noin 30 min sitten. verta ei todellakaan tule. vähän kyll sattuu ja toisella korvalla ei kuule kovin hyvin. vähän kuin olisi korva tukossa. äänet kuulostaa oudoilta. parantuminen on henkilökohtaista. joku parantuu viikossa jonkun parantuminen voi viedä pidemmän ajan.

nyt ootte ihan pihalla. Mikäli sattuu olemaan esim korvatulehdus, niin tärykalvon puhkeaminen hellittää kipua ja todella paljon. Ja mikäli tärykalvo on puhjennut, sen tilalle kasvaa uusi ellei reikä ole kovin iso.

Sieltä ei välttämättä tule verta ja se korjautuu itsestään. kuulo vain saattaa olla huonontunut parin viikon ajan.

• touni
        ei näin kirjoitti:

nyt ootte ihan pihalla. Mikäli sattuu olemaan esim korvatulehdus, niin tärykalvon puhkeaminen hellittää kipua ja todella paljon. Ja mikäli tärykalvo on puhjennut, sen tilalle kasvaa uusi ellei reikä ole kovin iso.

Sieltä ei välttämättä tule verta ja se korjautuu itsestään. kuulo vain saattaa olla huonontunut parin viikon ajan.

elikäs mulla alkoi joulu aattona hirvee korva kipu eikä meinannu jaksaa seistä eeskun veti niin heikoks! seuraavana aamuna ihmettelin kun korva oli märkä niin kysyin mutsilta (joka on sairaan hoitaja) et onko mul menny tärykalvo no se sano et ei oo kun voit siinä virnuilla:) no pari päivää meni korva ei ollu enään kipee mut kuulo oli heikko siinä korvas sanoin siitä porukoille jollon mutsi sano et lähet lääkäriin. siellä sit lääkäri-setä katsoi korvan ja totes et on se puhjennut ja siihen on tullut jo tulppakin (rupi) eli verta tulee vähän mutta ei ulos päin korvasta. se määräs vain antibiotti kuurin ja korva tippoja. se ei satu todellakaan jos meneee ellei mene paineen takia. älkää uskoko kaikkia jotka tänne kirjoittaa käykää lääkärissä ne tietää!!!!

• JJJJJK

Minulta repesi tärykalvo aikoinaan korvaan kohdistuneesta iskusta ja oli täysin riekaleina! TYKSissä jouduin käymään useita kertoja tämän ongelman takia! Korva ei vuotanut, ei särkenyt, oli ainoastaan lukossa! Korjaus oli sitäkin tuskallisempaa!!!!! Kannattaisiko miettiä mitä sieltä leipälävestä päästää ilmoille?!?

• korvavaivainen

mulla on tällä hetkellä kait puhjennut tärykalvo korvatulehduksen johdosta. nyt siitä vuotaa verta ja sain antibiottikuurin. kuitenkin tärykalvon puhkeaminen johti ainakin mulla kivun loppumiseen korvatulehduksessa. korva on vaan kovin tukossa.

• olettekotyhmiä

multa puhkastiin tärykalvot pienenä jonkun kuumetaudin etc takia ja kyllä mulle on uus kasvanu?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1496
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1325
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      86
      983
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      14
      927
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      926
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      186
      868
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      801
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      75
      754
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      730
    Aihe