minulla on 7 viikkoinen cockerspanielin pentu.Se meinaa aina syödä omat ulosteensa. oletteko kuulleet auttaako kun laittaa ananasta ruuan joukkoon?onko ihan humpuukia?
koira syö ulostetta,ananas?
12
20944
Vastaukset
- humpuukia.
Olen onnistuneesti kokeillut hommaa oman koirani kanssa. En sekoittanut anasta ruokaan, vaan annoin yhden purkillisen anasta sllaisenaan, ja siihen kakkojen mussuttelu loppui. Kokeile ihmeessä.
- PIIPUTI
kiitos vastauksesta. mihinkähän tuo teho sitten perustuu? pitääpä kokeilla.
- href
PIIPUTI kirjoitti:
kiitos vastauksesta. mihinkähän tuo teho sitten perustuu? pitääpä kokeilla.
perustuu entsyymeihin, joita mm. ananas sisältää. http://www.goldenring.fi/jalostus/koprofagia.htm
- naglo
Oluthiivan sitä vastoin olen kuullut tehoavan aika hyvin (sisältää B-vitamiinia). Mutta meillä tuo huono tapa jäi sitten iän myötä... Yleensä ulosteitaan syövät lähinnä pennut, eivät niinkään aikuiset koirat. Kun sitä järkeä tulee päähän vähän lisää, niin eiköhän tuo tapa teidänkin koiralta jää ;) Ja tietenkin aina kun saa pennun kiinni itse teosta, niin kannattaa torua.
- paha tapa
naglo kirjoitti:
Oluthiivan sitä vastoin olen kuullut tehoavan aika hyvin (sisältää B-vitamiinia). Mutta meillä tuo huono tapa jäi sitten iän myötä... Yleensä ulosteitaan syövät lähinnä pennut, eivät niinkään aikuiset koirat. Kun sitä järkeä tulee päähän vähän lisää, niin eiköhän tuo tapa teidänkin koiralta jää ;) Ja tietenkin aina kun saa pennun kiinni itse teosta, niin kannattaa torua.
Meillä yksi narttu syö kausittain omaa p*skaansa. Ikää on jo 1,5 vuotta. Ei auttanut ananas. Oluthiivatabletit auttoivat hetken. Naudanmahastakin ruoan lisänä olen kuullut olevan apua, mutta itse en ole todennut tästä apua. Viime viikolla kuulin, että p*skan syönti on koiralla vain paha tapa. Piimaa-tabletit saattavat myös auttaa erään eläinlääkärin mukaan. Niitä en ole vielä kokeillut.
- _hansu_
Kakan syönti viittaa joko jonkin laiseen ruoansulatushäiriöön tai vitamiinin puutokseen. Yleisimmin se johtuu c-vitamiinin puuoksesta!! ananas auttaa joillakin koirilla, mut sit sitä en tiiä et mikä ananakses on se ainesosa mikä saa vaikutuksen aikaan.
Mut nyt vaan kaikki joiden koirat syö p*skaa niin syöttään c-vitamiinia koirillenne!! - sasu
jauhe kans auttaa tähän vaivaan.
- 808
Ananaksen toimivuudesta on monesti todisteltu puolesta ja vastaan. Eli riippunee yksilöstä toimiiko. Noin pienen ruokaan en kuitenkaan mitään noin paljon koiran ns. normaaliravinnosta poikkeavaa menisi laittamaan - ties vaikka sekoaisi ruuansulatus lopullisesti?
Jos koira syö omaa ulostettaan viittaa se ongelmaan henkisellä puolella. Muiden eläinten ja ihmisen paskaa koirat syövät ihan nälkään, ahneuttaan tai paikatakseen jotakin puutostilaa (jossain muussa vastauksessa mainittiin C-vitamiini). Omassa paskassa taas ei pitäisi olla mitään näistä funktioista jäljellä. Sehän on tullut oman elimistöstä läpi, joka on jo korjannut siitä kaiken tarpeellisen talteen. Ei siinä ole mitään syytä toiseen kierrokseen. Eli tähän ei mikään vitamiinilisuke auta!
Kysyjän koira on kuitenkin vielä niin pieni pentu, ettei sen tekemisistä kannata vetää syviä johtopäätöksiä. Esimerkiksi entinen spanielini söi tuon ikäisenä muutamaan kertaan soraa pihalta, kunnes tajusi ettei se kannata. Olettaisin siis koko jutun menevän ohi samassa ajassa, kun opetatte koiran sisäsiistiksi. - Jennykka
Haluaisitko/olisitko kiinnostunut alkamaan kirjeenvaihtoon kanssani koirista. Olen itse 3kk:sen Jenkin omistaja ja kaipaisin kanssasisaria/veljiä jakamaan kokemuksia pennun hoidosta ja erityisesti cockerin.
Jos enään luet tätä, niin laita postia
[email protected]
T: Jenni ja tenava itse omistan kissan ja koiran.. ja narttu koira 7kk syö kissan P*askaa.. en tiiä mikä siihen auttais.. kaikki neuvot on sallittuja ja mielellään kuuntelen.. kissasta tosin en halua luopua enkä kyllä koirastakaan..
Omistan 4,5 vuotiaan kääpiöpinseri/beagle sekoituksen ja hän myös silloin tällöin napostelee muiden koirien jätöksillä :/ Auttanut on kun vedän hänet pois puuhasta ja vähän torun. Täytyypä koittaa c-vitamiinin lisäystä.. Onkohan nimenomaan koirille tarkoitettuja syöminkejä c-vitamiinissa tarjolla missään? Koira on aika nirso ruokansa suhteen ja joinakin päivinä hän ei halua syödä ollenkaan.
- haukku
Meillä koirille maistuu jänisten papanat, poron ja hevosen kakat, ei kuiten koirien jätökset.... onneksi hevosia on nykyisin harvemmin, mutta luonnossa mökillä ei pysty estämään pupun ja poron - varsinkin tuoreen, kakan syöntiä...nehän on kyllä, jos mitkä, niin luonnontuotoksia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418