koira syö ulostetta,ananas?

PIIPUTI

minulla on 7 viikkoinen cockerspanielin pentu.Se meinaa aina syödä omat ulosteensa. oletteko kuulleet auttaako kun laittaa ananasta ruuan joukkoon?onko ihan humpuukia?

12

20244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • humpuukia.

      Olen onnistuneesti kokeillut hommaa oman koirani kanssa. En sekoittanut anasta ruokaan, vaan annoin yhden purkillisen anasta sllaisenaan, ja siihen kakkojen mussuttelu loppui. Kokeile ihmeessä.

      • PIIPUTI

        kiitos vastauksesta. mihinkähän tuo teho sitten perustuu? pitääpä kokeilla.


      • href

      • naglo

        Oluthiivan sitä vastoin olen kuullut tehoavan aika hyvin (sisältää B-vitamiinia). Mutta meillä tuo huono tapa jäi sitten iän myötä... Yleensä ulosteitaan syövät lähinnä pennut, eivät niinkään aikuiset koirat. Kun sitä järkeä tulee päähän vähän lisää, niin eiköhän tuo tapa teidänkin koiralta jää ;) Ja tietenkin aina kun saa pennun kiinni itse teosta, niin kannattaa torua.


      • paha tapa
        naglo kirjoitti:

        Oluthiivan sitä vastoin olen kuullut tehoavan aika hyvin (sisältää B-vitamiinia). Mutta meillä tuo huono tapa jäi sitten iän myötä... Yleensä ulosteitaan syövät lähinnä pennut, eivät niinkään aikuiset koirat. Kun sitä järkeä tulee päähän vähän lisää, niin eiköhän tuo tapa teidänkin koiralta jää ;) Ja tietenkin aina kun saa pennun kiinni itse teosta, niin kannattaa torua.

        Meillä yksi narttu syö kausittain omaa p*skaansa. Ikää on jo 1,5 vuotta. Ei auttanut ananas. Oluthiivatabletit auttoivat hetken. Naudanmahastakin ruoan lisänä olen kuullut olevan apua, mutta itse en ole todennut tästä apua. Viime viikolla kuulin, että p*skan syönti on koiralla vain paha tapa. Piimaa-tabletit saattavat myös auttaa erään eläinlääkärin mukaan. Niitä en ole vielä kokeillut.


    • _hansu_

      Kakan syönti viittaa joko jonkin laiseen ruoansulatushäiriöön tai vitamiinin puutokseen. Yleisimmin se johtuu c-vitamiinin puuoksesta!! ananas auttaa joillakin koirilla, mut sit sitä en tiiä et mikä ananakses on se ainesosa mikä saa vaikutuksen aikaan.

      Mut nyt vaan kaikki joiden koirat syö p*skaa niin syöttään c-vitamiinia koirillenne!!

    • sasu

      jauhe kans auttaa tähän vaivaan.

    • 808

      Ananaksen toimivuudesta on monesti todisteltu puolesta ja vastaan. Eli riippunee yksilöstä toimiiko. Noin pienen ruokaan en kuitenkaan mitään noin paljon koiran ns. normaaliravinnosta poikkeavaa menisi laittamaan - ties vaikka sekoaisi ruuansulatus lopullisesti?

      Jos koira syö omaa ulostettaan viittaa se ongelmaan henkisellä puolella. Muiden eläinten ja ihmisen paskaa koirat syövät ihan nälkään, ahneuttaan tai paikatakseen jotakin puutostilaa (jossain muussa vastauksessa mainittiin C-vitamiini). Omassa paskassa taas ei pitäisi olla mitään näistä funktioista jäljellä. Sehän on tullut oman elimistöstä läpi, joka on jo korjannut siitä kaiken tarpeellisen talteen. Ei siinä ole mitään syytä toiseen kierrokseen. Eli tähän ei mikään vitamiinilisuke auta!

      Kysyjän koira on kuitenkin vielä niin pieni pentu, ettei sen tekemisistä kannata vetää syviä johtopäätöksiä. Esimerkiksi entinen spanielini söi tuon ikäisenä muutamaan kertaan soraa pihalta, kunnes tajusi ettei se kannata. Olettaisin siis koko jutun menevän ohi samassa ajassa, kun opetatte koiran sisäsiistiksi.

    • Jennykka

      Haluaisitko/olisitko kiinnostunut alkamaan kirjeenvaihtoon kanssani koirista. Olen itse 3kk:sen Jenkin omistaja ja kaipaisin kanssasisaria/veljiä jakamaan kokemuksia pennun hoidosta ja erityisesti cockerin.

      Jos enään luet tätä, niin laita postia
      [email protected]

      T: Jenni ja tenava

    • itse omistan kissan ja koiran.. ja narttu koira 7kk syö kissan P*askaa.. en tiiä mikä siihen auttais.. kaikki neuvot on sallittuja ja mielellään kuuntelen.. kissasta tosin en halua luopua enkä kyllä koirastakaan..

    • Omistan 4,5 vuotiaan kääpiöpinseri/beagle sekoituksen ja hän myös silloin tällöin napostelee muiden koirien jätöksillä :/ Auttanut on kun vedän hänet pois puuhasta ja vähän torun. Täytyypä koittaa c-vitamiinin lisäystä.. Onkohan nimenomaan koirille tarkoitettuja syöminkejä c-vitamiinissa tarjolla missään? Koira on aika nirso ruokansa suhteen ja joinakin päivinä hän ei halua syödä ollenkaan.

    • haukku

      Meillä koirille maistuu jänisten papanat, poron ja hevosen kakat, ei kuiten koirien jätökset.... onneksi hevosia on nykyisin harvemmin, mutta luonnossa mökillä ei pysty estämään pupun ja poron - varsinkin tuoreen, kakan syöntiä...nehän on kyllä, jos mitkä, niin luonnontuotoksia...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2669
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      231
      2531
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2312
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      191
      1808
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1308
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1253
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1128
    Aihe