Mitä mieltä olette?

Sanko-

Mitä mieltä ootte sellasista kavereista ketkä vetää potkunyrkkeily treeneissä esim jos on kevyttä ottelua niin aivan helvetin kovaa. Muutamia tapauksia nähny ja itekkin niitä kokenut välilä että
oot jonkun pari ja on kevytottelua ja se sun pari lataa niin kovaa potkuja ja lyöntejä että on itellä paikat paskana tai vetää samalla mitalla takas. Eikä ne etes usein usko vaikka sanoo että ota vähä hiljempaa. Pari kertaa pitäny vaihtaa paria asian takia. Enkä itekkään mitenkään nysväämällä ota mutta eihän harrastamisen tarkoitus ole potkia ja lyödä toista työkyvyttömyys kuntoon.

3

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AndyS

      Vähän riippuu, millainen tapaus on kyseessä. Jos pari sanoo, että otetaan kevyemmin, niin silloin pitää tietenkin keventää. Ei ketään saa vasten tahtoa hakata. Lisäksi jos ohjaaja on sanonut, että nyt otetaan kevyesti, siihen on yleensä joku syy ja siksi pitäisi tehdä niin. Eihän kukaan tee etupotkujakaan silloin, kun ohjaaja sanoo, että treenataan kiertopotkuja.

      Toisaalta jos meinaa kehittyä oikeasti hyväksi, on pakko ottaa niitä kovempiakin eriä. Mutta ne pitäisi ottaa sellaisen kanssa, joka haluaa myös ottaa kovaa ja on sen verran hyvä, että pystyy sen suht. turvallisesti tekemään. On tosi vaarallista, jos kaksi aloittelijaa alkaa mätkiä toisiaan täysillä.

      Parempi on, jos tällaiset kovaa menoa kaipaavat sparraavat parempiensa kanssa. Saa varmasti antaa kaikkensa. Itse sparraan joskus vähän kovempaakin hyväasenteisten aloittelijoiden kanssa. Kyllä ne yleensä ainakin jälkikäteen tykkää siitä, että saivat selkäänsä. ;-) Mutta vain sellaisten kanssa, joilla on asennetta ottaa vähän nekkuunsakin ja kovempia vetoja vain vartaloon, ettei satu pahempia.

      Tässäkin on kuitenkin muistettava se, ettei tee kenestäkään lyöntikammoista. Jos alussa saa liian paljon selkäänsä, alkaa varoa niin, ettei uskalla enää tehdä mitään ja muuttuu liian puolustavaksi. :-(

      Kilpailijat yms. kokeneet treenarit mättää sitten keskenään tietenkin sen mukaan, miten valmennukseen kuuluu ja varmasti ottavat osumaa välillä. Siitä ei kannata hätääntyä, jos näkee kisaryhmäläisten lyövän toisiaan kovaa.

    • miimu

      tunnen tyyppejä, joille on tullut koko lajia kohtaan kammo sen jälkeen kun pari on ollut vähän turhan innokas. ei näin >:(
      jos itse on kokeneempi niin pitäisi osata ottaa huomioon, että vähemmän harrastanut ei voi osata samaa mitä sinä.
      itsekkin olen aika pienikokoinen tyttö ja sillon aloittelijana leireillä oikeasti pelotti kun jotkut vihreät vyön tytsyt hakkas mut ihan henkihieveriin :D

    • Tiuhti

      Itelle kanssa sattunut kohdalle näitä tyyppejä, ekalla leirillä tuli pariksi toinen tyttö, joka veteli päähän kiertopotkuja. Sanoin, että en osaa niitä vielä kunnolla blokata, tyttö sanoi että "laita kädet näin" ja kohta jo soikin päässä konevitsan kirkonkellot :/

      Meidän seurassa ei mitään kovin pahoja murskaajia(?) löydy, monesti tuntuu että tytöt on pahempia kuin pojat ja vielä niin, että mitä pienempi tyttö, niin sitä suruttomammin monotetaan/lyödään. Ilmeisesti ajattelu menee niin, että kun on tyttö, niin "eihän ne mun potkut ja lyönnit niin paljon tunnu". Kyllä muuten tuntuu, jos on vähänkään tekniikka hallussa.

      Itse aika harvoin sparraan, koska olen melko lailla tapaturmille altis (onnistunut lajinvalinta, eikö totta?) ja sanon kyllä aika pian, jos meno muuttuu liian rankaksi. En myöskään väitä, että itse olisin joku unelmien sparrikaveri, mutta toivon, että jos ns. innostun liikaa, niin pari sitten sanoo suoraan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5589
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3455
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1558
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1356
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1347
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe