erimunaiset

eri sikiöpussissa

olleet kaksoset ovat EI-identtisiä ja samassa sikiöpussissa olleet IDENTTISIÄ. Itse olen kaksonen ja minulla on kaksoisveli. Usein kysytään oletteko identtisiä, ja mitäs siihen tyhmälle vastaat, kun eivät tajua, että ei tyttö ja poika voi identtisiä. Kaksosten saaminen ei ole mitenkään periytyvää.Se saatko kaksosia vai et, riippuu siitä MITÄ TAPAHTUU HEDELMÖITYSHETKELLÄ JA MITEN MUNASOLU JAKAUTUU

6

1447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...................

      niin ja mitä sitten? so what..

    • Marru

      Minulta eräs lääkärikin kysyi, että onko eri sukupuolta olevat lapseni identtisiä

    • tuplatytöt

      Identtisyyskysymys ei oo noin yksinkertainen. Erimunaiset ja tyttö ja poika ovat tietenkin epäidenttisiä. Sen sijaan siitä ei voi vielä päätellä epäidenttisyyttä, jos lapsilla on omat istukat ja tai sikiöpussit. Identtiset kaksoset voi olla kohdussa miten vain, joko täysin erillään tai jakaen istukan jne. Yhteisen määrä riippuu siitä missä vaiheessa hedelmöitynyt munasolu on jakautunut.
      Päättely toimii ainoastaan niin päin, että epäidenttiset eivät voi olla samassa sikiöpussissa tai jakaa istukkaa.

      • Kaksosten äiti

        näin minäkin sen olen ymmärtänyt. =)


    • tuplat-02

      Mua ei ainakaan koskaan ole häirinnyt vaikka useasti on kysytty, että onko kaksoseni identtisiä vaikka on siis tyttö ja poika! Ammatti-ihmisetkin siis.

      Mulle odotusaikana TAYSissa sanottiin, että identtiset periytyy molempien puolelta ja epäidenttiset vaan äidin puolelta. Siis et olisi periytyvää!

    • Anneli

      Itseasiassa hyvin harvinaisissa tapauksissa on todettu identtiset kaksoset jotka olivat eri sukupuolia, tavallaan. Tällöin kyseessä ovat aina identtiset pojat. Toisessa pojassa on aktivoitunut geeni, joka aiheuttaa sen ettei testosteronireseptoreja kehity. Koska sikiön oletusmalli on nainen ja testosteroni on avaintekijä, joka laukaisee ja ohjaa sikiön kehittymisen miespuoliseksi, ilman testosteroniresepsoreja miespuolisesta sikiöstä kehittyy ulkoisesti nainen.

      Testosteroni insensitiiviset miehet ovat vieläpä todella kauniita, jopa hypernaisellisia naisia: normaalinaisessakin on testosteronia ja se muokkaa ulkonäköä, mutta heissä se ei vaikuta yhtään. Yleensä tilanne huomataan viimeistään murrosiässä, kun kuukautiset eivät ala ja sisätutkimus paljastaa, ettei "naisella" ole kohtua eikä munasarjoja. Tehdään DNA-testi ja todetaan, että siellä, missä pitäisi löytyä XX onkin XY.

      Eli kysymys siitä ovatko tyttö ja poika identtisiä kaksosia ei ole lääketieteellisestä näkökulmasta täysin typerä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      561
      4140
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      467
      3474
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      143
      3110
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      166
      2397
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2250
    6. 231
      1719
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1427
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1339
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      95
      1310
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1110
    Aihe